[TEK]Inktober 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:26

De mondhoeken had ik te lang door getekend, daar heb ik een poging gedaan om het ongedaan te maken met witte inkt en dat verergerde de boel alleen nog maar verder.

Catober 4 spooky cat! En ja, ik heb het ook verkeerd geschreven onder de tekening, ik heb gewoon mijn dag niet ofzo :')
Afbeelding

Schemerdier

Re: [TEK]Inktober 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 21:37

Haha wat grappig Telpeva!
Ik had ook al dag 3 geschreven op instagram :')

Mooi gelukt Ayasha! De spieren zijn al heel goed getekend.

Die psychedelische tekening is ook tof!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:20

Spooky cat is geweldig Telpeva!

Mijn bijdrage voor vandaag, blade en defense - dat was een redelijk logische combinatie :D

Afbeelding

Voor die van morgen (rodent and monster) ligt de keuze ook nogal voor de hand, daar ga ik straks alvast eens mee beginnen :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:44

Ik ga voor een minder voor de hand liggende interpretatie van blade denk ik. :D Even op google nagezocht of mijn gedachte klopte van de betekenis en dat is zo dus. :D

Wel erg knap getekend Ibbel! Simpel en toch erg 3D. Dat vind ik heel knap, dat je met zo weinig lijnen en schaduw dit effect bereikt. :j Jouw "radio" vind ik boeiend. Niet simpel, die combinatie en die overgang zo netjes maken! Mijn man heeft trouwens ook altijd moeite met het concept van artistieke vrijheid. _O- Als het geheel fantasy/abstract is minder, maar als er realistische elementen in zitten dan is het moeilijk voor 'm. :))

Schemerdier: De spieren was moeilijk, inkt is weinig vergevingsgezind en zo nu en dan liep het net te veel uit en corrigeren is niet echt een optie. := Maar al bij al ben ik zeker niet ontevreden. :D

Mooi die evolution van jou! :+: Vind hem veel uitstralen. Geeft mij echt zo'n "circle of life" idé eigenlijk.

Telpeva: Heerlijk die kat! _O- :+: Word je vrolijk van! Mondhoeken storen mij helemaal niet eigenlijk.

Molfre: Oeh! Knap gedaan! Jij liever dan ik om dit te maken wel. _O- Man wat een werk!

Pjer: inhaalslag! _O- Dat ga ik donderdag moeten doen vrees ik. := Komen twee drukke dagen aan na vandaag. :=
De pauw is toch wel mijn favoriet moet ik zeggen. :j

Roodvos: ik hou van jou stijl! Magisch weer, die eekhoorn! :+:

Biscuitje: lekker vrolijk. :j

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:04

Dankjewel Ayasha.

Ibbel: mooi gedaan die hand! Ik vind het mooi hoe je heel gericht je schaduw aanbrengt: niet te gedetailleerd maar net genoeg om het echt de vorm van een hand te geven.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:22

Wat een stilte hier vandaag! Ik ben nu druk aan het googlen op alternatieve betekenissen van blade in de hoop dat er spontaan een idee komt :')

Telpeva: Ik zie wel wat je bedoelt met die mondhoeken inderdaad, altijd lastig met dat soort "schone" tekeningen. Een foutje kan je niet zo makkelijk verbergen door er nog 100 andere lijnen omheen en overheen te zetten :P Ik vind het eigenlijk ook wel leuk, net alsof de kat eerst wel blij keek maar die grijns héél snel vervaagde toen de spookmuizen opdoken, en dat je daar de schaduw nog van ziet. Net als je in strips soms hebt, dat je nog iets ziet dat er niet meer is om aan te geven dat het heel snel beweegt.

Ayasha: Ik volg de andere tekentopics ook en ben het met Ibbel eens, je figuren worden steeds beter en deze ziet er erg goed uit :D Ik denk dat de arm niet per se langer had gehoeven, maar eerder de elleboog iets omhoog en de bovenarm iets smaller. Dan worden de verhoudingen ook al anders.

Erg gaaf geworden Molfre :oo Wat had je er nog bij/anders aan willen doen, dat je zegt dat hij nog niet af is?

Interessante foto's van die boom Ibbel, ben je dan niet bang dat je camera hard tegen de stam aan slaat en stuk gaat?

Mijn camera is nog heel overigens, had het touwtje om mijn pols en kon hem ook nog op tijd opvangen :=

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:29

Niet echt lekker gelukt, geen zin om er teveel tijd aan de besteden, maar toch: Blade!
Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:34

_roodvos_ schreef:
Interessante foto's van die boom Ibbel, ben je dan niet bang dat je camera hard tegen de stam aan slaat en stuk gaat?

Nee, je beweegt de camera gewoon zelf. Je houdt 'm ondersteboven, drukt op het knoppie en draait 'm rond de stam. Met een grijsfilter demp je het binnenkomende licht, dus je kunt een belichting van een paar seconden hebben, waardoor je dus de beweging krijgt. De stam geeft steun en is op die manier een soort van statief.
Je kan op deze manier niet door de zoeker kijken, dus het is een beetje op de gok, maar dat maakt niet uit.

Maar goed, da's allemaal nogal off topic :D

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:42

Ja er hebben er precies al wat afgehaakt :D

Dag 5: defense

Afbeelding

Ik vind hem onderaan wat te wit maar ik was bang hem te verpesten... Tijdens het inkleuren van de hemel had ik ook wel even een Oh God := momentje :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:49

Ben nog aan het tekenen voor vandaag, ik kwam er net achter toen Roodvos postte dat ik nog niet was begonnen aan mijn inktober van vandaag :') Als die af is mag ik gaan slapen zo _O-
Working on it

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:50

Ai ai :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 21:53

Ik haal morgen in. Drukke dag gehad en nu geen zin meer :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:13

Dat is hem voor vandaag!
Afbeelding

Een reactierondje van mij komt later, daar wil ik de tijd voor nemen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-20 22:16

Geweldig! _O- <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:16

Ik loop vandaag al achter, heb de ideeën wel al dus hoop woensdag en donderdag bij te benen.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:18

_O- _O- _O- Geweldig :D

Mooi schemerdier! Dat is inderdaad het ellendige met zwart wit/een kleur, het is zo snel alles of niets. Ik ben vandaag ook weer teruggevallen op mijn copicmarkers met grijstinten, ik durf niet :') Vind dat je het bij de rest van de tekening mooi gedaan hebt met verschillende patronen.

Hier zijn eekhoorns de oplossing voor lastige promts:
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:30

De eekhoorn heeft een lijst met slachtoffers? :+

Die minivan is geweldig!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:37

Ha, een VW bus, dan moet ik meteen denken aan Arlo Guthrie en Alice's restaurant. Geweldig!

En dan eekhoorntjes en een mes - ik zou denken dat ze meer aan een notenkraker hebben :))

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:52

In tegenstelling tot gisteren had ik vandaag echt helemaal geen tijd. Dus heel basis een schetsje gemaakt en overgetrokken (slordig). Wellicht dat ik hem morgen opnieuw teken en inkleur. Deze keer op papier!

Blade :+
Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:55

Ik vind 'm heel leuk, zelfs alleen als schets al Molfre. Ik benijd mensen die 'cartoonesk' kunnen tekenen.

Hier mijn poging voor vandaag - de prompt rodent uit inktober en de prompt monster uit artober (ik heb het iedere keer drawtober genoemd, maar het zijn dus de artober prompt die ik erbij gooi) konden samen voor mij alleen maar The Killer Rabbit of Caerbannog uit Monty Python and the Holy Grail zijn :D

Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:01

Mooi getekend! Maar ben blij dat ik die niet zag voor het slapengaan :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:39

Jaaa killer rabbit! Geweldig!

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:51

Afbeelding
Dag 5

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:37

Mijn dag 6! Rodent:

Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:40

leuk gevonden!

Brr Ibbel, die is eng! Dit schept niet echt een goed beeld over alle schattige albinokonijntjes (waaronder het mijne *D )