[TEK][WIP]Tennessee Walker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 10:44

Wauw prachtig! <3 Ik volg het topic nu al een tijdje, maar toch maar even reageren!

Ik snap heel goed dat je niet in opdracht wilt tekenen, de reden dat ik mijn lol kwijt ben geraakt qua fotograferen, ik kan gewoon niet met de druk omgaan. Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt! :)

Mijn paard mag je btw ook altijd tekenen hoor. Heb je weer een extra modelletje erbij, je had er vast nog niet genoeg. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 10:51

ProudJustify schreef:
Gewoonweg prachtig!

Bedankt :D.

Esaqar schreef:
Wauw prachtig! <3 Ik volg het topic nu al een tijdje, maar toch maar even reageren!

Ik snap heel goed dat je niet in opdracht wilt tekenen, de reden dat ik mijn lol kwijt ben geraakt qua fotograferen, ik kan gewoon niet met de druk omgaan. Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt! :)

Mijn paard mag je btw ook altijd tekenen hoor. Heb je weer een extra modelletje erbij, je had er vast nog niet genoeg. :')

Dank je wel, leuk dat je volgt :D.

Ik merk idd dat druk en creatief zijn niet goed samengaan bij mij, soms wel jammer, maar mijn eigen gevoel gaat voor geld :j.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [TEK][WIP]Tennessee Walker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 10:51

Oh en natuurlijk bedankt voor het aanbod :D.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:22

Wauw san die komt zo m'n beeldschem uit.... zo prachtig en die manen zijn zo leuk getekend het is echt een plaatje.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:29

Hij word steeds mooier San <3

Die 'druk' erachter is herkenbaar en waarom ik ook niet van fotografie mijn 'hoofd inkomen' wil maken. Ik ben bang dat als er een moetje achterzit ik alle plezier verlies. Is me al gebeurd met grafisch vormgeven namelijk.. nu ik het als baan heb vind ik het lang niet zo leuk meer :+

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 11:58

_San87_ schreef:
Klopt het dat ze graag in telgang lopen?

Er zijn walkers die voorkeur geven aan telgang, maar rijden in telgang, draf of tölt/rack is wel ongewenst bij het ras.
De kenmerkende gangen zijn flatwalk en running walk, beide viertakt.

Mooie voortgang met de tekening :j

jes_sam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:07

Kan ik niet bij je op les? *D
Dit is echt schitterend!! _/-\o_ _/-\o_

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 12:09

Sicayes schreef:

Die 'druk' erachter is herkenbaar en waarom ik ook niet van fotografie mijn 'hoofd inkomen' wil maken. Ik ben bang dat als er een moetje achterzit ik alle plezier verlies. Is me al gebeurd met grafisch vormgeven namelijk.. nu ik het als baan heb vind ik het lang niet zo leuk meer :+

Herkenbaar. Als het je werk wordt, heb je het niet meer als hobby. Dat werkt alleen als het écht je passie is. En anders kun je het beter als hobby houden, zodat je creativiteit blijft stromen en het leuk blijft :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 13:08

Art_Ificious schreef:
Wauw san die komt zo m'n beeldschem uit.... zo prachtig en die manen zijn zo leuk getekend het is echt een plaatje.

Dank je wel :D.

Sicayes schreef:

Bedankt :D.

Grappig te lezen dat meer mensen die druk ervaren :j. Het is precies wat je zegt, het moeten. Jammer dat je grafisch vormgeven minder leuk vindt nu :(:).

Mikkee schreef:
_San87_ schreef:
Klopt het dat ze graag in telgang lopen?

Er zijn walkers die voorkeur geven aan telgang, maar rijden in telgang, draf of tölt/rack is wel ongewenst bij het ras.
De kenmerkende gangen zijn flatwalk en running walk, beide viertakt.

Mooie voortgang met de tekening :j

Aaah okay! Ik wist het niet, ik had wat opgezocht en toen kwam ik o.a. rack tegen en dat leek men als officiële gang te betitelen. Flat walk en running walk ken ik inderdaad, volgens mij zit dat hemels.

Tekening is bijna klaar :)).

jes_sam schreef:
Kan ik niet bij je op les? *D
Dit is echt schitterend!! _/-\o_ _/-\o_

Ik weet niet of je les van mij moet willen :)). Maar ik wil je best tips geven, hoor, dus als je vragen hebt laat 't maar weten :j.

Daihyo schreef:
Herkenbaar. Als het je werk wordt, heb je het niet meer als hobby. Dat werkt alleen als het écht je passie is. En anders kun je het beter als hobby houden, zodat je creativiteit blijft stromen en het leuk blijft :j

Exact :D.

En wie weet, bij een goed (of vooral treurig) verhaal ga ik al snel over stag, ik ken mezelf :'). Maar daarmee heeft nog niemand bij me aangeklopt, haha. Misschien ook omdat ik in de hoge prijsklasse zou zitten qua werk. Een portret als deze verwachten voor 100 euro is niet realistisch, zeg maar.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:13

Niet? :D

Wat doe je eigenlijk met alle werken die je maakt?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:19

portret als deze voor 100 euro zou ik ook niet aan beginnen. Daarvoor is je werk echt véél meer waard :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 13:21

Daihyo schreef:
Niet? :D

Wat doe je eigenlijk met alle werken die je maakt?

Gek he :)).

Opslaan. In mijn eigen huis zetten. Zoiets. Voor deze jongen is er vanuit Amerika interesse, maar of dat ook daadwerkelijk wat wordt weet ik niet, voor de juiste prijs is in principe alles te koop.

Ik denk erover de originele werken van mijn Horse Lexicon serie via Paard Verzameld aan te bieden aan kopers. Maar goed, dat zit allemaal nog in de beginfase en ik weet niet of ik het ook daadwerkelijk ga doen :P. Ik vind het erg lastig originele werken te verkopen, dat commerciële zit niet in mij blijkbaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 13:23

Art_Ificious schreef:
portret als deze voor 100 euro zou ik ook niet aan beginnen. Daarvoor is je werk echt véél meer waard :)

Klopt. Maar dat zijn wel de bedragen waar mensen als eerste aan denken. Niet erbij nadenkend dat er in een portret als deze bijvoorbeeld bijna 20 uur werk gaat. Dat is een matig uurloon, kan ik je vertellen :P.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 13:29

Zou mooi zijn als je dat zo zou kunnen doen. Toch verkoop, maar niet de druk van opdrachten. Tekenen wat jij leuk vindt en er dan na afloop wat aan verdienen. Dan kun je zelf de keuze maken wat je verkoopt en wat je houdt. Prijzen weet ik verder niet, maar daar zijn wel voorbeelden van te vinden. Zeker is dat het meer dan 100 euro waard is :D
Maar goed, moet je willen natuurlijk. :j

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:27

Als ik zo zou tekenen als jij en er zo over dacht, stond er allang in mijn onderschrift; "er gaat niks onder de 1200 euro weg" en dan mogen mensen zich daar lekker zelf eerst in vastbijten. Verkoopt het niet, pech gehad en als het wel verkoopt, heb je er een mooi bedrag voor gekregen. Als je niet hoeft te verkopen, kan je vragen wat je wil.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:47

Weet niet of het aan mij ligt hoor, maar ik krijg een beetje het gevoel alsof San zich nu moet verantwoorden waarom ze niet in opdracht tekent/niet standaard verkoopt. Althans daar gaat het nu al een tijdje over. Volgens mij is dat gewoon de keuze van de TS en is het daarmee klaar? Lijkt me niet helemaal de bedoeling van dit topic om het steeds daarover te hebben :D

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 14:55

DideH schreef:
Weet niet of het aan mij ligt hoor, maar ik krijg een beetje het gevoel alsof San zich nu moet verantwoorden waarom ze niet in opdracht tekent/niet standaard verkoopt. Althans daar gaat het nu al een tijdje over. Volgens mij is dat gewoon de keuze van de TS en is het daarmee klaar? Lijkt me niet helemaal de bedoeling van dit topic om het steeds daarover te hebben :D

Ik denk dat dat aan jou ligt, want ik lees het helemaal niet zo.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 15:17

Daihyo schreef:
Zou mooi zijn als je dat zo zou kunnen doen. Toch verkoop, maar niet de druk van opdrachten. Tekenen wat jij leuk vindt en er dan na afloop wat aan verdienen. Dan kun je zelf de keuze maken wat je verkoopt en wat je houdt. Prijzen weet ik verder niet, maar daar zijn wel voorbeelden van te vinden. Zeker is dat het meer dan 100 euro waard is :D
Maar goed, moet je willen natuurlijk. :j

Ja, precies. Maar eens zien of en hoe.

Zunzuncito schreef:
Als ik zo zou tekenen als jij en er zo over dacht, stond er allang in mijn onderschrift; "er gaat niks onder de 1200 euro weg" en dan mogen mensen zich daar lekker zelf eerst in vastbijten. Verkoopt het niet, pech gehad en als het wel verkoopt, heb je er een mooi bedrag voor gekregen. Als je niet hoeft te verkopen, kan je vragen wat je wil.

:))! Dat is wel echt een goed punt, ja.

DideH schreef:

Ik ervaar het niet zo, ik vind het wel interessant te lezen hoe anderen erover denken :j. Ik reageer natuurlijk zelf ook op die commentaren. Levert een leuk gesprek op wel.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:20

_San87_ schreef:
DideH schreef:

Ik ervaar het niet zo, ik vind het wel interessant te lezen hoe anderen erover denken :j. Ik reageer natuurlijk zelf ook op die commentaren. Levert een leuk gesprek op wel.

Dan is het goed!
Daarom zei ik ook al: weet niet of het aan mij ligt. Kan dat natuurlijk niet zelf invullen voor anderen. Dacht dat je wellicht uit beleefdheid bleef reageren, maar zolang je het zelf prima vindt, dan heb ik niets gezegd :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 15:40

DideH schreef:
_San87_ schreef:

Dan is het goed!
Daarom zei ik ook al: weet niet of het aan mij ligt. Kan dat natuurlijk niet zelf invullen voor anderen. Dacht dat je wellicht uit beleefdheid bleef reageren, maar zolang je het zelf prima vindt, dan heb ik niets gezegd :D

Lief bedoeld van je :D. Maar als ik er geen zin meer in heb dan laat ik 't wel merken, haha :D.

Het portret is klaar *\o/*!

Afbeelding

Beetje jammer van de slechte foto, maar t is zo donker buiten :\. Nou ja, het is iig een tof portret imo :D.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 15:50

Een algemene tip, als je overweegt om hem weg te doen en je wilt graag toch iets houden, misschien kan je hem ook laten inscannen bij een bedrijf zodat je nog een digitale kopie hebt. Deze is imo echt de moeite om bijvoorbeeld in een portfolio te steken, een scan is naar mijn idee meestal mooier en beter als een foto. Dan heb ik het vooral over de kleuren, verhoudingen enz.

Ik vind hem echt super gaaf geworden

Edit: Super gaaf dekt de lading niet :') hij is beter dan super gaaf!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 15:53

Telpeva schreef:
Een algemene tip, als je overweegt om hem weg te doen en je wilt graag toch iets houden, misschien kan je hem ook laten inscannen bij een bedrijf zodat je nog een digitale kopie hebt. Deze is imo echt de moeite om bijvoorbeeld in een portfolio te steken, een scan is naar mijn idee meestal mooier en beter als een foto. Dan heb ik het vooral over de kleuren, verhoudingen enz.

Ik vind hem echt super gaaf geworden

Edit: Super gaaf dekt de lading niet :') hij is beter dan super gaaf!

Dat is wel een goede tip, ja :j. Ik heb een goede drukker, dus dat moet goed komen.

En dank je wel <3.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:08

Mocht je hem dan willen verkopen kun je ook nog verschillende opties aanbieden. Ik weet dat dat in de muziek ook ooit zo gedaan wordt.
Bijvoorbeeld het origineel met alleenrecht voor 2000
Het origineel zonder alleen recht voor 1200
Een kopie voor 500

Dan kun je maken en doen wat je creatieve hartje begeert.. en hou je er toch ook nog iets aan over

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:19

Wauwww hij is echt retegaaf geworden! :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-20 16:25

Licor schreef:
Mocht je hem dan willen verkopen kun je ook nog verschillende opties aanbieden. Ik weet dat dat in de muziek ook ooit zo gedaan wordt.
Bijvoorbeeld het origineel met alleenrecht voor 2000
Het origineel zonder alleen recht voor 1200
Een kopie voor 500

Dan kun je maken en doen wat je creatieve hartje begeert.. en hou je er toch ook nog iets aan over

Zou ik inderdaad ook kunnen doen :j. Goede tip.

DideH schreef:
Wauwww hij is echt retegaaf geworden! :D

Dank je wel :D.