[VER] mijn vriend is geen crimineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:24

:D Ook ik vind het leuk om te lezen . Het leest heel makkelijk weg. Ben beniwud hoe het verder gaat.

BritHittepit
BatmanBrit

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:30

ik volg ook! ik HAAT lezen en toch kan ik niet stoppen met dit verhaal te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:36

Bedankt!! :)

Ik doe net of ik heel erg verwikkeld ben in mijn gesprek, terwijl ik eigenlijk alleen maar geruis aan de andere kant van de lijn hoor. Jurgen komt steeds dichterbij en ik voel mijn hart al harder kloppen in mijn keel. De telefoon die ik aan mijn oor gedrukt heb wordt nat van mijn zweethand en daar heb ik toch zo'n hekel aan.

Dan voel ik een hand op mijn schouder en het blijkt die van Jeff te zijn. Ik voel een zucht van opluchting. Jurgen komt er ook bij staan maar nu vind ik hem gelijk een stuk minder eng.

"Streep! Blij je te zien!" Zegt Jeff vrolijk. Was je mij aan het bellen? "Ik zag je lopen en dacht ik neem niet op maar loop gewoon achter je aan." Het zien van Jeff zijn lieve gezicht doet mij zo enorm goed.

De blauwe ogen van Jeff stralen. Bij Jurgen zie ik een net getrimd baardje, maar daar deze man nogal gezet is lijkt het hierdoor net een Mexicaan. Jurgen neemt mij van top tot teen op en ik voel mij daar ongemakkelijk bij. Ik zie een valse grijns op zijn gezicht en ook zie ik dat Jurgen een gouden tand heeft. Een rilling voel ik over mijn rug lopen.

"Kom we gaan vloei halen", hoor ik Jurgen tegen Jeff zeggen met een zware stem. "Streep ik bel je straks", zegt Jeff en hij loopt met Jurgen mee.

Balen! Nu moet ik wachten op een telefoontje en kan ik niet naar huis daar mijn ouders dit niet mogen weten..

Toch besluit ik in een wat zachter tempo door te lopen. Ik loop langs de geparkeerde auto's en de lounge figuren. 1 van de mannen heeft een litteken dwars over zijn wang lopen. Ook zie ik twee dames staan die er vergelijkbaar uit zien als type Claire. Hoge hakken, nette nagels en veel sieraden dragen deze vrouwen.

Eenmaal thuis ben ik nog niet gebeld helaas, en ik besluit mijn telefoon maar op stil te zetten, daar ik samen met mijn ouders ga eten. Mijn ouders gaan wel naar mijn oma straks gelukkig, wat betekend dat ik wél ruimte voor Jeff zou kunnen hebben. Ik hoop maar dat ze snel weg gaan.

Al etende zie ik dat Jeff mij belt. Ik voel mij hier wel ongemakkelijk over. Gelukkig hebben mijn ouders niks door en kan ik even later terug bellen daar mijn ouders toch wel rap eten en even later vertrekken.

Gelukkig neemt Jeff op en besluiten we bij de tent af te gaan spreken. Barry laat ik dit keer thuis, daar ik even geen zin heb, ook nog op hem te letten. Ik trek een leuk shirt aan, kan mijn haren nog even door en ga vol zin op de fiets richting het natuurgebied.

Eenmaal daar zit Jeff al op mij te wachten en ik merk dat hij speciaal voor mij een luchtje heeft opgedaan.
De confrontatie van gister bleek mee te vallen met Jurgen en de groep. Wel heeft Jeff nu de afspraak 1 dag langer hier te blijven voor verkoop van drugs om zo Jurgen een beter gevoel te geven. Gelukkig heeft Jeff dit allemaal al geregeld en is er nu tijd voor ons samen.

Een aparte en enge man lijkt mij die Jurgen, dat hij zoveel invloed heeft. Morgen gaat Jeff dus alsnog naar Zandvoort toe en alleen al het idee dat hij weg gaat maakt mij verdrietig.

Ik besluit hier geen aandacht aan te besteden en te genieten van het feit dat ik nu gezellig naast Jeff in de tent zit.

"Streep, als ik naar Zandvoort ga, kom je mij dan opzoeken?" Jeff kijkt mij bezorgd aan. Ik zie het litteken onder zijn oog en zijn geleefde gezicht. Ook zie ik dat hij dit x geen pet op heeft maar stekels in zijn haar. Ik durf bijna niet te vragen of hij dit speciaal voor mij gedaan heeft.

"Eh, ja" mompel ik terwijl ik bedenk hoe ik dat zou moeten regelen. Mijn OV kaart is pas weer in september geldig dus dat zou betekenen dat ik van mijn eigen geld moet reizen. Daarbij heb ik geen idee hoe ik een dag weg uit moet leggen aan mijn ouders.

Jeff doet een CD in de speler en samen luisteren we naar rustige R&B terwijl Jeff een sigaret op steekt.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:46

Ik volg ook, goed geschreven

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:56

Ook een nieuwe lezer! Spannend....

Is het niet een idee om dit ook op wattpad te zetten?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:00

Super leuk en spannend stuk weer. Ga vooral door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:10

Bedankt voor de leuke reacties weer! :):)

Wattpad heb ik even bekeken, maar ik denk dat ik het mooi alleen op Bokt laat staan. :)

Ik had niet verwacht zoveel leuke reacties te krijgen! Wie weet geef ik het wel uit dan later! Bedankt!

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:19

Super leuk verhaal! Weet iemand ook een soort gelijk verhaal in boek vorm? Ik zit er al langer over om binnenkort eens een boek te gaan lezen weer maar weet niet zo goed welke titels leuk zouden zijn

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:22

Ik stip het zodat ik in 1x kan doorlezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:24

"Verloren Woud" van Sandra Berg vond ik persoonlijk goed, dat is wel meer sprookjesachtig.

Mijn ex, mijn stalker van Kate Brennon vond ik ook interessant.

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:25

Via Wattpad ben ik bij het boek 'after' gekomen van Anna Todd

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:31

Net je topic ontdekt en ik zit er helemaal in! :+

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 12:32

Op fb is ook nog een optie.

Ik volg Kschrijft op fb.
Zij zet haar verhalen op fb.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:17

Pfff.. ik kijk zelfs een paar keer per dag of er al een nieuw stukje is geplaatst. Het verhaal is lekker spannend.

AylaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 13:55

Spannend *\o/*

Kmbly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:22

Ik ben inlove met het verhaal. Super benieuwd hoe het eindigt. Als mede schrijfster heb ik respect voor je. Ik durf ze nooit te publiceren en eindigen ze altijd ergen ver weg. :=

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:51

Schrijf je nu elke dag of is je verhaal al klaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 14:58

Kmbly schreef:
Ik ben inlove met het verhaal. Super benieuwd hoe het eindigt. Als mede schrijfster heb ik respect voor je. Ik durf ze nooit te publiceren en eindigen ze altijd ergen ver weg. :=

Herkenbaar hoor Kmbly! Dat ik dit ging plaatsen vondt ik het ook heel spannend. Dit verhaal zit al jaren in mijn hoofd... :o

Gelukkig wordt het goed ontvangen en dat motiveert enorm!

Er volgt nog veel meer, dus geen zorgen! :)

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:05

FennyPower schreef:
Ook een nieuwe lezer! Spannend....

Is het niet een idee om dit ook op wattpad te zetten?

had ik ookal gezegd, het is ook zo goed geschreven...

oh en TS: zou ik alle stukjes tekst mogen kopiëren en in een word bestand zetten? als het verhaal uiteindelijk klaar is zodat ik het dan in 1 keer weer door kan lezen.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:46

Oow dem er staat niet meer. Wil graag doorlezen

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 15:47

Wat schrijf je spannend! Ik ben helemaal niet zo'n lezer maar het verhaal weet mij echt te boeien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:41

Als het verhaal klaar is ga ik het uitgeven heb ik besloten. Dit is nog maar het begin hè, er komt nog veel meer. :)

Zij aan zij zitten Jeff en ik naast elkaar in de tent. "Streep, ik ga je missen straks", zegt Jeff terwijl hij mij aan kijkt. "Dat is lief", weet ik drollig uit te brengen. Het liefst zou ik Jeff nu een kus geven en ik voel een enorme kriebel in mijn buik.

Jeff pakt voorzichtig mijn beide handen vast, zijn ogen staan kwetsbaar en hij buigt langzaam voorzichtig met zijn hoofd mijn kant op. Net op het moment dat ik hem heel voorzichtig een kus geef, waardoor onze lippen elkaar bijna niet aanraken, maar genoeg om te voelen dat het echt is, hoor ik voetstappen bij de tent.

Het blijkt Kilian te zijn die zonder pardon naar binnen komt zetten en een joint begint te draaien. Jeff en ik kijken elkaar vluchtig aan en ik voel een enorme warmte over mij heen komen. Dat ik verlieft op hem ben, staat nu vast en dat de gevoelens wederzijds zijn ook. We moeten beide een beetje grinniken om de situatie, daar Kilian helemaal niet door lijkt te hebben wat zich zojuist, tussen ons, heeft afgespeeld.

We besluiten een kennismakingsronde te doen. Uiteraard ben ik ook benieuwd naar Kilian zijn leven. Het kost wel moeite antwoorden uit hem te krijgen daar Kilian antwoord met "Ja, nee" ja ook, of is goed" Uit zichzelf zal hij in ieder geval niet veel vertellen, maar Jeff die praat mij bij.

Kilian woont ook in het dorp, houdt ook van vissen en samen met Jeff draaien ze vaak jointjes of drinken ze ergens een biertje. Het zijn vooral maatjes van elkaar en Kilian verkoopt geen hard-drugs.

Jeff doet dat wel, hij gaat daar meestal voor naar de stad met zijn auto. Soms deald hij bij het winkelcentrum maar dat kan alleen op bepaalde tijden, dat de politie koffiepauze heeft.

Jeff kan goed uitleggen hoe ze uit de handen van politie kunnen blijven, maar ook verteld hij dat hij wel eens vastgezeten heeft. Hiervoor loopt hij nog steeds verplicht bij de Reclasering. Het UWV helpt hem naar werk, maar daar heeft Jeff geen zin in. De baan bij de vuilstort blijkt niet verder door te gaan of zoiets...

De zaken gaan steeds beter, daarom heeft Jeff sinds kort een auto en rijbewijs. De moeder van Jeff woont samen met haar nieuwe vriend en zijn dochter van 10 in Zandvoort. Er is nog zeker plek voor Jeff hoewel hij het niet zo goed met zijn moeder kan vinden.

Jurgen moet zelf de grotere partijen drugs regelen en daarom hoeft Jeff vanaf morgen niet meer persée in het dorp te blijven om hier drugs te verkopen. Via werknemers van Jurgen kan Jeff ook vanuit Zandvoort gaan dealen zodra de nieuwe partij weer binnen is.

De komende weken heeft Jeff dus even pauze van het dealen en helaas geen inkomsten. Gelukkig is er meer geld bij zijn moeder dan bij zijn vader thuis en mede daarom, besluit hij bij haar in te trekken. Wel mag Jeff bij zijn vader staan en gaan waar hij wilt. Bij zijn moeder zijn er regels. Nu met de baby en de vriend van zijn zus in huis weet Jeff dat het beter is ondanks dit bij zijn moeder te gaan wonen.

Eigenlijk heeft Jeff vooral behoefte aan rust wat hij nergens lijkt te vinden, bedenk ik mij.

Samen met Kilian rookt Jeff een joint. Ik zit erbij en ik kijk ernaar en dan zie ik op mijn telefoon 4 gemiste oproepen staan.

Stom, ik ben helemaal vergeten het geluid weer aan te zetten en zo te zien zijn het mijn ouders en broer die mij gebelt hebben...

Ook zie ik een WhatsAppje:

"Fleur, waar zit je? Het is al 23:00 geweest en Barry moest nodig plassen."
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-06-20 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:54

Spannend!! dooor !
Hoe vaak plaats je op een dag ? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:54

Balen! "Jeff ik moet gaan", zeg ik en ook wens ik Kilian nog een fijne avond toe. Snel ren ik naar mijn fiets en bedenk ik dat ik een goede smoes moet bedenken.

Ik besluit Mirjam te bellen, maar die neemt niet op helaas. Daar gaat mijn alibi..

Eenmaal thuis staat mijn moeder al boos in de deuropening te wachten. "Waar was je?, dit is geen stijl", hoor ik mijn moeder kwaad zeggen.

"Ze was weer bij die engerd hoor", hoor ik mijn broer zeggen, die net de halsband van Barry af doet, in de gang.

Ik voel mij enorm machteloos.., het vrolijke gevoel van de kus van Jeff, is in 1 klap verdwenen. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen en probeer naar binnen te gaan, maar mijn moeder blijft in de deuropening staan.

Mijn vader komt vanuit de schuur mijn kant op lopen en ziet witheet van woede. "Zo, hebben we je niet opgevoed, Fleur"! "Zelfs dat je Barry weigert uit te laten, gaat er bij ons niet in".

Vertwijfeld staar ik beide ouders en broer aan en besluit ik rechtsomkeert te maken. Mijn hart begint steeds harder te bonken en ik barst in huilen uit.

"Ja, loop maar weg" hoor ik Robert nog naroepen. "Ga maar naar dat maffe vriendje van je!"

Daar ik zo geschrokken ben, kom ik erachter dat ik zelfs mijn fiets vergeten ben mee te nemen. Ook is het al aardig koud en heb ik ook nog eens geen jas aan..

Ik besluit Jeff te bellen.

Mama2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 16:55

Het liefst kijk ik een paar dagen niet zodat ik in 1x meer kan lezen maar het is zo spannend dat ik meerdere keren per dag kijk of er een update is :')