[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 15:19

Oh ik vind dit wel wat warrig wat betreft wie stuurt nou welk berichtje....

Joltsje

Re: [VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:15

oe, deze update vind ik ook een lastige, moest het meerdere keren lezen.
wie wil nu zo graag en wie houdt de boot nu af?

en verder denk ik, ja misschien had je ons eerder mee moeten nemen in haar gedachtegang, maar dat is neit anders. het wordt nu al wat duidelijk. ze zoekt bevestiging en wil geliefd zijn. ook al wordt ze niet altijd eerlijk behandeld, de erkenning is het belangrijkste.

je zou nog een terugblik naar het begin kunnen maken en het daarmee benoemen. bijv. dat ze een date heeft gehad en naar hem verlangd ondanks wat er gebeurd etc etc.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 16:40

Ik denk dat het idd een stuk duidelijker wordt met enters. Ik had met dit stukje ook wat meer moeite. Er leken ook een paar spel foutjes in te zitten.
Maar!!!! DOORSCHRIJVEN ben echt zo benieuwd

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 21:21

pmarena schreef:
Oh ik vind dit wel wat warrig wat betreft wie stuurt nou welk berichtje....

Ja eens

miesnaom schreef:
Ik denk dat het idd een stuk duidelijker wordt met enters. Ik had met dit stukje ook wat meer moeite. Er leken ook een paar spel foutjes in te zitten.
Maar!!!! DOORSCHRIJVEN ben echt zo benieuwd

JA MEER AUB NUUUU

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 10:47

Haha je productiesnelheid moet ook nog omhoog :))

Ben ook wel benieuwd hoe het verder gaat. Vind het allebei bijzondere karakters, en waar gaat dit dan heen. Zeker gezien de openingspost := Ik dacht ook: ojee je krijgt hier meteen al spijt van, die Prem gaat vreselijk raar reageren als hij die blogpost over die kunstenaar ziet maar dat was dan blijkbaar niet het geval? :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:02

pmarena schreef:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ja wil verder lezen haha

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 12:30

pmarena schreef:

Ben ook wel benieuwd hoe het verder gaat. Vind het allebei bijzondere karakters, en waar gaat dit dan heen. Zeker gezien de openingspost := Ik dacht ook: ojee je krijgt hier meteen al spijt van, die Prem gaat vreselijk raar reageren als hij die blogpost over die kunstenaar ziet maar dat was dan blijkbaar niet het geval? :)

indd gas er op haha.

en ik denk dat Prem nu nog lief reageert en als ze samen weekendje weg gaan uit de pan flipt over die blog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 13:32

Dat zou ook wel gezellig zijn, als je daar "in de val" zit met zo'n gast.... :=

Nou heeft Prem sowieso zijn naam al niet mee....doet me steeds aan die oervervelende vent van TV denken := Dus hij staat al 1-0 achter met dat rare, hooghartige gedrag er ook nog eens bij :o

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:10

pmarena schreef:
Nou heeft Prem sowieso zijn naam al niet mee....doet me steeds aan die oervervelende vent van TV denken := Dus hij staat al 1-0 achter met dat rare, hooghartige gedrag er ook nog eens bij :o

Dit precies, had vanaf seconde 1 een hekel aan de Prem uit dat verhaal. Zelfingenomen kwast.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:15

Hihi. Ik probeerde mezelf nog van dat vooringenomen Prem-gevoel weg te houden - want niet fair. Maar hij maakt het me verdomd moeilijk :=

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:28

hahaha i hear you..

je zal maar prem heten.. bleeegh

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:39

Spannend weer! :) Vond het ook wat moeilijk te lezen maar die tips zijn al gegeven.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-20 13:21

JAA ik was er zelf ook al niet tevreden over! Want voelde een beetje dubbel/ zeurderig/ niet lekker lopend/ niet boeiend.

Ik durfde na het plaatsen zelfs tot vandaag het topic niet meer te openen. Bang voor nare berichten haha. Maar, nu zie ik gelijk een TOP tip! Ik ga hem gelijk toepassen.

Thank god it's Friday
Vrijdag 22 februari 2020

22-feb
“Je bent saai. Ik verveel me” App ik Prem. Ik ben verder niet meer ingegaan op zijn vorige berichten. Al zit het me wel dwars.
Alsof hij mijn gedachen kan lezen, appt hij “ik verveel me nooit. Waarom ga je geen boek schrijven? Je schrijft zo leuk. Stop met bloggen. Ik vind dat helemaal niets voor jou”. Mijn blog is mijn passie en mijn leven. Maar misschien heeft hij toch wel gelijk.
“Er zijn veel betere, jongere bloggers. Ga lekker schrijven. Lekker anoniem. Past je veel beter”.
Ik ben zo gevleid door zijn opmerking dat ik goed kan schrijven, dat ik de rest vergeet.

“Ik heb patiënten nu. Zullen we vanavond een drankje doen? Ergens heengaan en Espresso Martini’s drinken?” stuurt Prem 's middags.
Ik vertel hem dat ik vanavond al met mijn beste vriendin Esther afgesproken heb om te gaan stappen in Den Haag – iets wat we al veel te lang niet gedaan hebben en waar ik al de hele week naar uitkijk.
“Ik ben toch belangrijker? Mag ik anders niet mee?”.
Even ben ik in tweestrijd en App ik Esther.
“Nee hoor, we gaan lekker samen” appt ze vrijwel direct terug.
“Dan kom ik ervoor wel bij jou. Eten we samen en doen we een drankje” zegt Prem, als ik hem vertel dat Esther niet wil dat hij meegaat.
“Superleuk!” antwoord ik, met een strakke blik.
“fiets!” hoor ik mezelf weer roepen en kijk gelijk naar de plek van mijn manager, die er gelukkig niet zit. Ik moet echt stoppen met vloeken. Nu moet ik als de wiedeweerga naar huis om mijn huis aan kant te maken - het is tenslotte de eerste keer dat Prem bij mij binnen komt.

“Wat een gezellig huisje” zegt Prem, nadat hij mij nonchalant een fles Champagne in de handen geduwd heeft en naar binnen stapt. Ik ben vrolijk en heb enorm veel zin in vanavond.
“Een beetje klein. Maar groot genoeg voor iemand alleen”. Ik ga in het midden van mijn studio staan.
“Zal ik een rondleiding geven?”. Ik zwaai met mijn handen.
“Links vindt u de keuken, achter mij de slaapkamer, en voor mij de woonkamer. De badkamer en het toilet bevinden zich in hal”. Prem begint te lachen nadat hij op de bank is gaan zitten, trekt hij me naar zich toe. Hij begint aan mijn kleren te frummelen.
“Nee Prem, ik heb honger”. Ik heb de hele dag niks gegeten.
“Dat kan wel wachten” zegt hij en hij gaat verder, ondanks mijn afwerende bewegingen. Ik sta snel op.
“Wat gaan we eten?” vraag ik.
“Zeg jij het maar, jij weet wat er hier te krijgen is” antwoordt hij. Oh god, denk ik. Een zeg-jij-het-maar man.
“Anders halen we wel Indiaas”. Ik had daar sowieso al trek in. Al heb ik zo'n enorme honger dat ik zelfs een hap van het tapijt zou kunnen nemen.

Ik kijk in de grote Spiegel terwijl ik mijn jas pak. “Pfff, ik zie er niet uit” verzucht ik. Ik ben opgeblazen – het zal niet lang duren voor mijn maandelijkse periode aanbreekt. Het lijkt wel of mijn borsten dan twee keer zo groot zijn. Hij is achter me komen staan en kijkt ook in de spiegel. Ik zie dat hij naar zichzelf kijkt. Hij slaat een arm om me heen.
“Babe, je ziet er prachtig uit. Je hebt een geweldig figuur door het paardrijden. Ik wist alleen niet dat je van paardrijden zulke grote armen kreeg”. Ik kan wel door de grond zakken. Ik schaam me ook altijd voor mijn gespierde armen en doe al expres meestal lange mouwen aan.
“Nou, bedankt” zeg ik, en ik maak me los uit zijn omhelsing. “Kom, we gaan, ik heb honger”.

“Zullen we woensdag middag vrij nemen? Gaan we naar de bios, het Amstelhotel, drinken we wat cockails en blijven we daar slapen?”. Zal het dan toch?
“Suuuperleuk!” antwoord ik.
“Mooi, dan ga ik dat straks gelijk regelen”.
We zitten in Prem’s auto. Hij rijdt. We zijn nog niet op de helft als Prem vraagt “waar gaan we eigenlijk heen? Gaan we het halen in Amstelveen?”. Ik begin hard te lachen. Prem woont in Amstelveen. Het Indiase restaurant is verder weg dan ik dacht.

Eenmaal thuis schenk ik Champagne in uit de fles die Prem mee heeft genomen. Als we eenmaal op de bank zitten, wil ik aanvallen, maar Prem heeft andere plannen. Hij begint me te zoenen en wil duidelijk meer.
“Stop” zeg ik, “laten we eerst eten”.
“Nee joh, dat kan wel even wachten, toch” antwoordt hij en hij gaat verder. Ik ben totaal niet in de mood – ten eerste heb ik honger, maar bovenal voel ik me onzeker over mezelf. Het laatste wat ik wil, is mijn kleding uitdoen. Dus hou ik mijn witte truitje angstvallig naar beneden getrokken terwijl we zoenen. Hij begint aan mijn rode broek te frummelen, maar ik ben resoluut en duw hem weg.
“Saaierik” verzucht hij, en schept eten uit de witte plastic bakken op zijn bord.

“Ik heb nagedacht over het boek” zeg ik, “ik heb zelfs al een titel”. Prem’s gezicht licht op en hij kijkt me vragend aan.
“Ik noem het “Blossom in de snow”, naar de cocktail die je dronk in het Amstelhotel”.
“Wat mooi” antwoordt Prem, waarbij hij me blij aankijkt.
“De hoofdpersoon gaat Ashley Blue heten” zeg ik er achteraan. Prem knikt enthousiast.
“Don’t let the world around you tie you down. You have to implode from within.” Prem zet zijn bord weg.
“Ik ben klaar. Ik voel me nog steeds niet top fit”.
Ik was van plan nog minstens twee keer op te scheppen. Als hij doorloopt naar het toilet, steek ik snel drie grote opscheplepels Paneer makhnai in mijn mond.

Ik kijk op mijn horloge en zie dat Esther bijna komt, dus maak ik aanstalten me om te kleden. Ik wilde eigenlijk mijn mouwloze playsuit aandoen, maar ga toch voor mijn playsuit met lange mouwen. “In gedachten stond hij leuker” denk ik, als ik mezelf kritisch in de spiegel bekijk. De glitters die door de stof geweven zitten, maken me niet zo vrolijk als ze normaal doen.

“Ben je daar niet een beetje te oud voor” vraagt Prem, die inmiddels weer in de woonkamer is verschenen en me voor de spiegel ziet staan. “Sorry dat het een beetje lang duurde” zegt hij, doelende op zijn toiletbezoek “ik denk dat er toch lactose in mijn eten zat”.

“Wat zie je er gaaf uit!” roept Esther als ze binnen komt.
“Heb ik geen dikke armen?” vraag ik, waarop Esther in lachen uitbarst. Prem lijkt het te ontgaan. Ik heb gesloten me toch niet meer om te kleden. Ik kan er vandaag niets beters van maken. We maken de fles Champagne leeg en gaan erna naar de auto’s. Ik neem afscheid van Prem. Prem belooft me dat hij vanavond nog het hotel gaat regelen. Het zal me benieuwen.

In de Millers ben ik stil en op de achtergrond. Iets wat voor mij uniek is.
“Wat is er?” vraagt Esther.
“Oh niks” antwoord ik, “ik ben het uitgaan denk ik verleerd”. De hele avond flirt niemand met mij. Ik zie dat Esther continue aangesproken wordt. Misschien is Prem zo gek nog niet. Er is toch verder niemand anders die me leuk vindt.

Ik heb me nog nooit zo onzeker gevoeld.

to be continued

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:00

Eindelijk snap ik meer van de gedachtegang van het hoofdpersonage, goed erin verwerkt! :) Alleen ik vind dat je nogal snel tijdsprongen maakt, waardoor ik soms denk: oh huh, zitten ze ineens in de auto weer? oké..

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:17

Leest Prem hier ook mee trouwens?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 19:58

Idd heel leuk nu die inkijk in haar hoofd. Je pikt snel op zeg!

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:03

Anna_Dani schreef:

:') hahahah wat een geniale vraag! Ik ben ook benieuwd nu

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:59

Nee joh wat moet een dokter op een paardenforum :+

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 11:59

Alja schreef:
Nee joh wat moet een dokter op een paardenforum :+

Stalken? :=

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 12:18

Anna_Dani schreef:

Haha er bestaat geen hoogleraar endocrinologie die Prem heet en uit Iran komt, Anna :P !

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 13:14

Ik heb gisteravond even doorgeschreven.

Het is even experimenteel weer, zo vanuit hem. Maar ook wel mysterieus. Dus hoop dat het wel te begrijpen is. Wat zal Nina gedaan hebben?

Amsterdam - door de ogen van Prem
Zaterdag 23 februari 2019

“He he” zeg ik, terwijl ik me uitstrek. Ik zit aan de eettafel in mijn badjas achter de laptop. Vroeg opstaan is heerlijk, zelfs op zaterdag morgen. Eerst moet ik mijn zoon een bericht sturen. Hij heeft straks een voetbalwedstrijd. Hij kan leuk voetballen en had er altijd erg veel plezier in. Tot zijn moeder op hoge poten naar de trainer ging. Man was volgens haar te laag ingedeeld en speelde onder zijn niveau. Ze heeft het wel voor elkaar gekregen – hij zit nu twee teams hoger. Maar sindsdien verliest hij elke wedstrijd. Als hij bij mij is, probeert hij altijd onder de wedstrijden uit te komen.
“Ik voel me niet lekker" appt hij vrijwel gelijk terug. Het is elke week hetzelfde. Ik moedig hem aan toch maar te gaan.
Misschien ligt het ook niet alleen aan het pusherige gedrag van mijn ex. Ik denk oprecht dat hij veel moeite heeft met onze scheiding en ik voel me daar erg schuldig over. Het is mijn mattie en ik mis hem enorm als hij bij zijn moeder is.

Het geluid van een binnenkomend berichtje brengt me terug naar de werkelijkheid.
“Hey sorry hee van gisteren”. Het is de eerste keer zijn dat Nina als eerste een berichtje stuurt. Ik word overvallen door een gevoel van onzekerheid. Wat bedoelt ze ermee? Gisteravond heb ik haar nog gezien. Erna is ze alleen maar naar Millers geweest. Er zal daar toch niets gebeurd zijn?

Mijn gedachten gaan onbewust terug naar mei 2017. We waren met ons gezin naar de Toppers in concert geweest. Ik had via mijn werk geweldige VIP-plekken geregeld. Ik had er zo’n zin in om eindelijk weer te genieten. Maar halverwege kregen Manuela en ik weer eens heftige ruzie. Ze zat de hele avond continue op haar telefoon. Er was iets veranderd. Al dat gestress toen in de auto haar telefoon leeg was. Ik was op mijn hoede.
“Ik ga naar bed” zei ze, toen ze haar telefoon eenmaal thuis in de oplader gestoken had en met haar neus in de lucht langs me stormde. Vrijwel direct lichtte haar telefoon op. Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen.
“Ik denk aan je en wilde ook dat ik bij jou was” las ik op haar telefoon. Mijn wenkbrauwen schoten omhoog toen ik zag dat het bericht afkomstig was van de oude zwemleraar van mijn kinderen. De zwemleraar die mij ook heeft leren zwemmen.

“Voor wat zeg je sorry, Nina?”
- “Dat ik saai was”. Ik slaak een zucht van opluchting
“Ha ha. Nee. You are never freaking dull :)
- “Succes straks! Laat even weten als je klaar bent ik ga vanav niks doen maar vanmiddag even Amsterdam” stuurt ze even later. Wat lief dat ze onthouden heeft dat ik een afspraak heb met de rector magnificus over de oratie – hij woont in Amsterdam.
“Ik heb de hotelkamer geboekt voor woensdag en kijk nu even of we woensdagavond naar het concertgebouw kunnen als je wilt? Is leuker dan de bioscoop, toch”. Ze reageert enthousiast en er verschijnt een lach op mijn gezicht. Ze vertelt dat ze op de bus staat te wachten en stuurt een selfie. Ze heeft de belachelijk dure Louis Vuitton bril op die we in Antwerpen gekocht hebben. Toegegeven; hij staat wel erg leuk. Het past haar.
“Cool and sensual :)” antwoord ik en dat meen ik. Ze heeft iets bijzonders. Ik heb al veel mensen ontmoet in mijn leven, maar nog nooit iemand als haar.
- “That is my mood today, Mr. Prem”
“Hang on to it. It’s a good day to be cool and sensual. :)
- “And hot and confident”. Mijn bloed begint sneller te stromen.
“Mysterious and adventurous...” antwoord ik. “Kom vanavond naar mij, Nina”.
- “Haha will be nice to see you. We’ll see what destiny brings”

Op professioneel gebied vlieg ik. Interviews in het NRC, binnenkort een groot interview in het Parool, mijn aanstaande beëdiging als professor, een promotie binnen mijn afdeling en ik ben zelfs gevraagd voor het TV-programma “Topdokters”. Mijn muzikale carrière komt steeds meer van de grond en daar ben ik apetrots op. In Iran verdiende ik vroeger bij door te zingen.
Nu is het de tijd dat ik ook op persoonlijk vlak kan gaan vliegen en Nina is precies wat ik daarvoor nodig heb.

“Waar ben je?” ‘s middags app ik Nina. Ik ben net klaar met mijn afspraak en loop naar de auto.
- “Ik ben nog in Amsterdam” appt ze vrijwel direct terug.
“Zullen we ergens een drankje doen?” Ik heb haar gisteravond nog gezien, maar het zou leuk zijn haar weer te zien.
- “Ja is goed” appt ze, “ik app wel even als ik klaar ben hier”.
Ik besluit naar een bar te rijden iets buiten de binnenstad waar ik wel eens opgetreden heb. Ik ken de eigenaar. Ik moet mijn auto toch verplaatsen.

De minuten die verstrijken, lijken wel uren. Waar blijft ze toch? Ik hou mijn blik strak op de deur gericht. Het is niet druk in de bar. Opeens gaat hij met een smak open en struikelend valt Nina door de deur. “Sorry!” roept ze lachend naar de barman, die ook begint te lachen. De hele sfeer in het cafe verandert. Nina is in een geweldig positieve bui.

“Wat er tussen jou en mij is, weet ik niet precies, maar een ding weet ik zeker”. Nina kijkt me vragend aan terwijl we even later aan een cocktail zitten. “Mocht het ooit mislopen tussen ons, zal ik nooit meer iemand vinden als jij. Maar jij zal ook nooit meer iemand vinden als ik”. Nina lacht.
- “Dat is toch ook de bedoeling als je het uitmaakt? Dat is het hele punt ervan. Dat je niet meer met zo iemand samen wil zijn”. God, wat is ze toch bijdehand, denk ik.
“Kom, we gaan straks lekker naar mijn huis, Nina. I’ll kiss you as if you are the queen of the earth;)”.
- “Pfff… dat ben ik toch ook”. Ze kan soms zulk prinsessengedrag vertonen.
“In mijn hart zal ik je altijd als een Prinses behandelen, lieve Nina. Zelfs als soms de wijn niet lekker is en het hotel niet volgens jouw standaards is, behandel ik je als een Prinses”. Ik doel hiermee op het akkefietje in Antwerpen. “Een intelligente vrouw zei ooit “het is de gedachte die telt”. Ze zei ook “het plan kan aangepast worden”. Ik zie Nina’s blik betrekken.
- “Waarom kom je weer met dat Antwerpen-incident? Dat hebben we toch al uitvoerig besproken?”. Het is duidelijk dat ze er niet graag over praat. Ik moet snel het onderwerp afwenden.
“Hey, ik heb de afgelopen 22 jaar een verschrikkelijke relatie gehad. Ik ben je gewoon even aan het testen”. Ik zie dat ze de laatste slok neemt van haar Espresso Martini. Ze kan gelukkig heel snel dingen van zich af laten glijden. We bestellen nog een drankje en wat hapjes. De sfeer is geweldig en Nina ziet er geweldig uit. Ze legt haar handen op mijn buik,
“Doe niet joh, gek” zeg ik, “iedereen kent mij hier”. Ze lacht, maar haalt haar hand niet weg.

Niet veel later betaal ik de rekening en stappen we in de auto naar mijn huis.

Pas veel later breng ik haar thuis terwijl we hard meezingen met de muziek in de auto.

to be continued

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:48

Spannend! :D Ik heb weer even de OP gelezen, en ben nu alleen maar nog meer benieuwd naar de rest!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:56

Leuk om ook zijn kant te lezen.
Je gaat echt vooruit in je schrijven.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 16:54

Ben echt heel benieuwd waar dit heen gaat...

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 17:45

astridastrid schreef:
Anna_Dani schreef:

Haha er bestaat geen hoogleraar endocrinologie die Prem heet en uit Iran komt, Anna :P !

Dat komt omdat Prem ook geen Iraanse naam is :=

Ik vind je verhaal heel boeiend, en superleuk om te zien dat je de tips meteen verwerkt! Ik heb op dit moment geen tips, maar ben net als een aantal voorgangers wel benieuwd of het echt gebeurd is. En als het echt gebeurd is, dan zijn de namen Prem en Manfred vast gefingeerd? :o

Verder kan ik de denkwijze van de hoofdpersoon wel begrijpen, ook al ben ik zelf helemaal niet zo. Ik ken dat soort mensen helaas wel, die je helemaal inwikkelen en tegelijkertijd afbranden. #)