[CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:08

Ik sla vandaag even over, door de PTA's , maar morgen ga ik wat schrijven. :o

AlwaysH

Re: [CHALLENGE] 30 dagen schrijf challenge! 2.0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 23:11

Is goed, dat maakt niet uit Galathil!

Ik zou graag twee of drie mensen een PB doen met mijn inleidende hoofdstuk tot nu toe? Wie heeft interesse, wel graag iemand die een beetje schrijfervaring heeft en daar verder op in kan haken (en het aardig houdt).
:)

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:31

Mooi verhaal Athelas!

Dankjulliewel allemaal, dit geeft mij heel veel motivatie om door te gaan :D

Ik zou wel willen AlwaysH, maar heb eigenlijk bijna geen schrijfervaring

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 23:37

Je kan el gewoon goeie zinsopbouw maken en correct spellen? Daar gaat het vooral om!
Zoek nog twee vrijwilligers. :+

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:40

Dat lukt meestal wel, spelling iets minder, maar zinsopbouw gaat mij wel goed af

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:45

Ik wil wel.

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:49

Ik plaats morgen een linkje naar mijn quizletstory die ik net begin. Ben helemaal vergeten om mijn writers block mee te nemen naar huis dus die ligt nog op school.

Daar schrijf ik alle ideeën in en beginnetjes van verhalen. Heb hem normaal gesproken echt altijd bij me.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 23:52

@Pichu, je hebt PB!

@Mayca, ik heb ook zo'n inspiratie boekje, maar die gebruik ik niet echt vaak.

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:05

Ik heb meerder van die inspiratie boekjes, als een verhaal bij mij langer in mijn hoofd zit krijgt die een eigen boekje. Maar momenteel zijn het puur meerdere boekjes op één verhaal :')

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 01:05

Mag je eigenlijk meerder keren per dan een stukje posten, of is het echt de bedoeling om maar één keer per dag te poster?

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 07:01

Ik wil ook wel een pb, zal vandaag mm stukje van gister erbij plaatsen... Had ik geen tijd meer voor.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:16

Je mag mij ook wel een pb sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 08:59

Leuk om jullie moodboards te bekijken! Ik heb er zelf ook eentje gemaakt: https://nl.pinterest.com/biancave1/boek/
Zodra ik de tijd heb zal ik jullie verhalen eens lezen :D

Ik weet nog niet zeker of ik dat van mij hier ga posten. Ik zit er namelijk ook aan te denken om het te zijner tijd te publiceren. Via pb wil ik af en toe wel wat sturen naar de geïnteresseerden! Ook om te checken op fouten :j.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:47

Ik zou het leuk vinden als er wat meer inhoudelijk gereageerd wordt op de verhalen. Ik vind de, leuk verhaals natuurlijk vleiend, maar ik dacht dat het hier juist ging om elkaar te helpen bij de inhoud

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:43

Ik vind het lastig om zo vroeg al op de inhoud in te gaan :o

Een pinterest bord met wat plaatjes waar ik inspiratie vandaan haal :o http://pin.it/BZDr1-4

Ik heb in de trein een kort stuk getypt na aanleiding van een filmpje die ik door gestuurd kreeg. Het is in het thema van homoseksualiteit, daar ging het filmpje ook over.... Origineel is het misschien niet...

Zielloos
"Je ziel wordt zwart! Gitzwart! Je zult moeten branden in de hel!" Ik schrok wakker. Langzaam kwam ik tot het besef dat t maar een droom was. Of toch niet?

Ik keek op mijn wekker en kwam tot de conclusie dat slapen geen zin meer had. Mijn dekens gooide ik aan de kant, maar ik bleef nog even in het donker staren.

Uiteindelijk kon ik me er toe zetten, stapte ik op het koude laminaat. Snel pakte ik mijn kleren om naar de badkamer te sluipen. Snel draaide ik de deur op slot en staarde in de spiegel. Het gezicht wat me aankeek kon niet die van mij zijn. Dat gezicht zag er moe uit, met hier en daar krassen. Ik wreef door mijn ogen, het spiegelbeeld deed dit ook. Als ik mijn tong uitstak, deed het spiegelbeeld het ook. Met een ruk draaide ik me om, zal het dan toch?

Onder de warme stralen werd ik weer wat rustiger. Met een washandje boende ik mijn lichaam schoon, maar ik bleef me vies voelen. "Je zult branden!" Ondanks de warme stralen, huiverde ik. Snel zette ik de douche uit en ik greep mijn handdoek. Ik probeerde het vieze gevoel weg te wrijven.

Nette broek. Nette blouse. Stropdas. Jasje. Nette, zwarte sokken. Ik kamde mijn haren en stak mijn tong uit naar mijn spiegelbeeld. Ik liep naar beneden, waar mijn vader al de krant zat te lezen. "Je bent er klaar voor?" Hij legde zijn hand op mijn schouder. "Je voelt je snel beter!"

Terwijl mijn vader ging douchen, probeerde ik wat te eten. Ik kreeg niks door mijn keel. Om toch wat te doen te hebben, pakte ik mijn telefoon. Een berichtje, die ik met mijn hart in mijn keel opende.

Alles oke?

Alles oke? Wat dacht hij zelf?

Vanaf vandaag ben ik weelr beter.

Ik drukte mijn telefoon uit.

Ik had een bijbel onder mijn arm, terwijl mijn ouders aan weerskanten van me liepen. Mensen gingen aan de kant alsof we een besmettelijke ziekte hadden. "Homoseksualiteit is een ziekte." De woorden van de priester spookte door mijn hoofd. Ik zag Tom niet en ik kreeg een brok in mijn keel.

Voor de kerk stopte ik. Mijn vader greep mijn boven arm vast en trok me verder. Hij liet me pas los toen ik op de kerkbank zat. De bijbel woog zwaar en drukte op mijn benen.

Al snel begon de dienst, maar ik was er niet bij met mijn gedachten. Ik zag Tom nog steeds niet, ik kon wel janken. Kon je ziek zijn en je zo gelukkig voelen? Ik dacht van niet.

"En nu, Matt, kom je naar voren?" De priester stak zijn hand uit. Ik bleef zitten, ik was verstijfd van angst. Mijn vader snauwde dat ik normaal moest doen en trok me overreind. Hij liep me mee naar voren en bleef er bij staan. Nog meer mannen stonden op en gingen bij mijn vader en de priester staan. Ze legde hun hand op mijn schouders en hoofd en begonnen hardop te bidden. De rest van de kerkgangers deden mee. Ik staarde naar de deur en mijn gedachten dwaalde af.

Weer voelde ik de handen van de priester die me weg trokken bij Tom. Weer voelde ik de klappen van mijn vader, weer hoorde ik het gegil van mijn moeder. Weer voelde ik de lippen van Tom. Weer voelde ik de starende blikken en weer hoorde ik alles wat mensen tegen me hadden gezegt.

De deur ging open en Tom kwam de kerk in. Hij liet de deur open staan. Als vanzelf werd ik naar voren getrokken, alsof God zelf aan een onzichtbaar touw trok. "Mathias!" Mijn vader schreeuwde. Ik negeerde hem en liep naar Tim toe. Voor hem bleef ik staan. Hij pakte mijn hand en liep verder de kerk in. Voor de spreekstoel bleef hij staan. Ik over zijn schouder naar mijn vader, de priester en de rest van mijn zogenaamde redders. Tim pakte mijn gezicht tussen zijn handen en kustte me. Ik kustte hem terug.

In de zaal steeg verontwaardig gemompel op. "Afschuwelijk". De mannen achter Tom deden niks, ze stonden verstijfd toe te kijken. Tom liet mijn gezicht los, pakte mijn hand en trok me mee naar buiten. "De duivel, jullie zullen branden!"

Als ik nu in de spiegel keek, zag ik een jongen, waar ik het gezicht zwart van zag worden. Zwart van alle zonde, maar wel een gezicht waarvan de ogen lachtte. 

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:51

Eclair mooi verhaal. Wel hier en daar nog wat woordjes vergeten volgens mij. Ben heel benieuwd hoe dit verder gaat.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:07

Ik vind het nu ook nog te vroeg voor een inhoudelijke reactie. Daarbij redigeer ik liever op papier. :))

Ik zit nu diehard te werken voor school, maar ik heb straks twee tussenuren. Dan ga ik écht beginnen. :))

AthelasJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:49

Mooi verhaal, eclair!
Alleen 1 dingetje, die man heet afentoe Tom en afentoe Tim, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:57

Elmo schreef:
Leuk om jullie moodboards te bekijken! Ik heb er zelf ook eentje gemaakt: https://nl.pinterest.com/biancave1/boek/
Zodra ik de tijd heb zal ik jullie verhalen eens lezen :D

Ik weet nog niet zeker of ik dat van mij hier ga posten. Ik zit er namelijk ook aan te denken om het te zijner tijd te publiceren. Via pb wil ik af en toe wel wat sturen naar de geïnteresseerden! Ook om te checken op fouten :j.

Gaaf! Iets met drugs?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:58

Athelas schreef:
Mooi verhaal, eclair!
Alleen 1 dingetje, die man heet afentoe Tom en afentoe Tim, haha

Ow haha, ik zat op mijn telefoon, kon het niet zo goed terug lezen. Ik ga het aanpassen en op mijn site gooien.:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:33

Pichu schreef:
Gaaf! Iets met drugs?

Nou daar ben ik nog niet helemaal over uit! In ieder geval psychoses, maar wil niet dat drugs de overhand gaat nemen. Maar het zal denk ik wel een (relatief) klein onderwerp worden :j

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:45

Ontzettend gaaf moodboard!

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:59

Citaat:
1. AlwaysH Genre = Fantasy, Doel = boek uitgeven

2. BeSen Genre = Romance (in kerstsfeer) Doel: het genre Romance uitproberen en beter leren schrijven.

3. Jeika Genre =

4. Athelas Genre = Fantasie, Actie, Doel = Beter/meer schrijven en stiekem lijkt het me leuk om één lang verhaal waar ik echt m'n best op doe uit te geven.

5. Galathil Genre = Fantasy , Doel = schrijven weer oppakken, inspiratie krijgen

6. madhatter Genre = Spannende fantasie. Doel= Beter leren schrijven, en zorgen dat jullie tips mijn boek interessanter gaan maken!

7. Mayca Genre = Fantasy, Doel = Gewoon meer schrijven.

8. Pichu Genre = Fantasy, Avontuur, Non-Fictie, Doel = schrijven weer oppakken

9. Elmo Genre = Thriller, Doel = 30.000 woorden op papier zeten.

10. leadhooves Genre= thriller, romantiek. Doel= leren van anderen en de allerkleinste fouten er uit wrikken.

11. Jytte Genre = Fantasy, Doel = schrijven weer oppakken en verder komen qua hoofdstukken.

12. Phoebert Genre =

Ik zal zo even mijn stukje van gisteren plaatsen, dat was ik in alle haast helemaal vergeten te doen :')

Edit: Sorry als de citaat niet goed is, ik heb ze niet allemaal bekeken maar gewoon op de eerste geklikt die ik zag :')

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-16 15:38

@Elmo, interessant, zoiets lees je niet vaak! *D

Zelf ga ik nu ook even verder!

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:16

Vandaag ligt bij even stil heb morgen echt wat belangrijke zaken die af moeten dus een echte start aan het verhaal ga ik morgen maken.wel heb ik al veel ideeën.