[CENTRAAL] 30 days writing challenge! Wie doet er mee

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:59

Elizabeth
We’ll run riot
We’ll be glowing in the dark

https://www.youtube.com/watch?v=c5cJycxaGPs

Ik wist dat Elizabeth gestoord was vanaf het moment dat ik haar ontmoette. Misschien was dat wel waarom ik met haar durfde te praten. Misschien was dat wel waarom ik haar zo leuk vond: omdat ik ergens hoopte dat ze misschien gestoord genoeg zou zijn om hetzelfde van mij te vinden.

“Ga je mee sterren kijken?” Elizabeth grijnst breed en trekt mij aan mijn hand mee naar het raam toe. Ik volg haar verdwaasd en bots bijna tegen haar op wanneer ze op haar hakken draait. Elizabeth kantelt haar hoofd vragend en haar twinkelende, grijsblauwe ogen schieten bijna speels over de groeven van mijn gezicht. Ik geef geen antwoord en kan alleen maar knikken. Minder dan een dag eerder was ze mijn leven komen binnenvliegen met haar lach, haar twinkelende ogen en haar lust voor alles wat verkeerd, fout en compleet gestoord is. Nu kijk ik hoe het maanlicht haar knalrode haren doet schitteren. Ik vind dat ze zo net een ster lijkt, zoals ze daar staat. Of een godin.

Ze pakt mijn hand trekt me bijna het raam uit.

“Wat is je naam?” Vraagt ze wanneer we op het platdak staan onder de sterrenhemel. Ze opent een blikje cola en geeft het aan me zonder te kijken. Dan loopt ze naar de dakrand en maakt een sprong naar het dak van de buren. Even is het net of ze vliegt.
“Elliot.” Antwoord ik terwijl ik met grote ogen kijk hoe ze perfect op haar voeten landt en zich met een enorme grijns naar mij keert. Ik slik. “Mijn naam is Elliot.”
“Aangenaam kennis te maken Elliot.” Schreeuwt ze naar me toe over de daken, voordat ze met grote passen over het dak begint te rennen en mij wenkt te volgen. Ik denk er niet bij na en voordat ik het door heb spring ik naar dak van de buren. Ik kom terecht op mijn knieën en ik voel de schaafwonden branden, maar het maakt niet uit: het is de eerste keer dat ik iets gevoeld heb in de afgelopen vijf jaar.

Het is een goed soort pijn.

Ze komt altijd ’s nachts en baadt in het licht van de maan en de sterren. Niemand kent haar, niemand weet wie ze is. Ze is mijn geheim.

“Ik wil je iets laten zien.” Zegt Elizabeth en ze strekt haar hand naar mij uit. In een reflex pak ik de hare, omdat ik weet dat het de enige manier om haar bij mij te houden is. Ze is een wervelstorm en als ze me niet meeneemt, laat ze me achter met de resten van mijn oude leven nog om mij heen.

Haar hand voelt niet warm zoals ik gewend ben. Ik voel metaal en plastic in mijn handpalm drukken en herken het geluid als het gerinkel van een sleutelbos. Elizabeth danst bijna naar een auto en gaat in de bijrijdersstoel zitten. Ze wenkt me. Ik loop met voorzichtige passen naar de auto en schud resoluut mijn hoofd wanneer ik bedenk wat ze wil.
“Ik heb nog nooit autogereden. Ik kan niet autorijden.” Beken ik zacht, bang dat Elizabeth me uit zal lachen en nooit meer ’s nachts op mijn raam zal tikken om mij mee te nemen in haar wereld. Elizabeth lacht en schudt haar hoofd.
“Die twee dingen hoeven niet per se samen te gaan. Eens moet de eerste keer zijn.” Ze trekt me achter het stuur en pakt de sleutels uit mijn hand.
“Ik help je wel.” Belooft ze me en dan grijnst ze. “En Elliot: Wees voorzichtig. Ik denk dat de eigenaar zijn auto wel heel terug wil.”

Een enorm recht stuk weg ligt voor ons. De stad, de drukte en al mijn angsten liggen achter mij.
“Handsfree!” Schreeuwt Elizabeth uit het raam terwijl ze bijna opstaat uit haar stoel en haar beide armen uit de auto laat reiken.

Ik lach.
Voor het eerst in tijden.

“Wat, ben je nog nooit met de trein geweest?” Elizabeth trekt haar wenkbrauwen op en bijt op haar lip. Dat is wat ze doet wanneer ze me schattig en onschuldig vindt. Het maakt me niet zoveel meer uit als eerst, want het voelt als vriendschap en acceptatie en als Elizabeth.
“Jawel, soms als we naar mijn vader gaan.” Mompel ik terwijl ik haar probeer te volgen. Het is donker op het station, maar de treinen lichten op als lichtroutes door het landschap. Elizabeth merkt dat ik achter blijf en pakt mijn hand, dan trekt ze me naar één van de stilstaande treinen en grijnst naar mij. Ze hijst zichzelf op de trein en strekt haar hand naar mij uit.
Ik schud mijn hoofd en toe een stap naar achteren.

“Kom op, leef een beetje!” Roept Elizabeth en ze reikt verder naar mij. Ik ben bang dat ze van de trein af zal vallen en stap snel weer naar voren. Dan pakt Elizabeth mijn hand en kijkt me in mijn ogen. Het volgende moment trekt ze me op de trein. Ik sta het toe. Net op tijd weet ik mijn voeten op de trein de hijsen voordat de trein met een daverend gekletter onder mijn voeten weg rijdt. Ik weet dat ik net iets ontzettend stoms heb gedaan en sla mijn handen voor mijn mond om mezelf te kalmeren. Plotseling voel ik Elizabeth ’s hand op mijn schouder en wanneer ik me omdraai zie ik haar rechtop staan, haar armen gespreid, badend in het licht van de trein, de maan en de sterren.

Ik blijf de hele reis zitten, dicht bij de veiligheid van de trein, maar ik kan mijn ogen niet van Elizabeth af houden.

Want ze is werkelijk magisch.

Elizabeth geeft mij mijn eerste kus, vlak na mijn eerste biertje.

Elizabeth is mijn geheim, maar ik ben niet het geheim van Elizabeth. Elizabeth doet niet aan ‘enkelvoudige relaties’. Ik weet niet wat ze daarmee bedoelt. Het enige wat ik begrijp is dat ze genoeg liefde en levenslust in haar hart heeft om de hele stad lief te hebben.

Ik kan haar delen. Ook al zou ik haar het liefst helemaal voor mezelf hebben.

De tiende nacht is Elizabeth er niet meer.

“Van de trap geflikkerd.” Mompelt Kevin; een lange, magere jongen met een bleke huid en kort bruin haar. Ik heb hem eerder gezien. Hij is een van de jongens met wie ik Elizabeth deelde. Hij was er het eerst en kreeg vaak meer aandacht van Elizabeth en dat begreep ik. Hij was de hond die ze als puppy had geadopteerd en ik was de ongemanierde straathond die aan was komen lopen. De liefde zonder hiërarchie betekende niets met Elizabeth.

Kevin vertelt me details die ik niet wil horen.
Ik zwijg. Ik heb alleen maar gezwegen sinds ze het me vertelden. Elizabeth was de enige die ooit naar me luisterde. Zonder haar lijkt het spreken van woorden een schending van die eer.

“Ik had altijd verwacht dat ze van die verrekte klotetrap zou vallen.” Snerpt Kevin met een bittere lach en hij balt zijn vuisten. “Ik dacht dat we op een dag gewoon allemaal tegelijkertijd van die trein zouden flikkeren, Elliot, dat dacht ik! Dat ze ons allemaal mee zou nemen in haar waanzin. Samen de hel in met één knal. De highway to hell.”

Ik zwijg.

“Van de trap geflikkerd. Elizabeth was godver domme meer waard dan dat.”

“Dit is gestoord.” Zegt Kevin.
“Elizabeth was gestoord.” Antwoord ik.

We zitten bovenop de trein, tussen ons in een boeket van twintig witte rozen. Zonder Elizabeth ‘s stralende aanwezigheid is het verlaten treinstation duister en intimiderend. Alles in mij schreeuwt om van de trein af te springen en te ontsnappen nu het nog kan, maar de herinnering aan Elizabeth geeft mij de moed om te blijven zitten.

De trein slaakt een zucht en begint te rijden. De wind raast door mijn haren als de eerste keer en ik houd het boeket stevig in mijn handen terwijl ze blaadjes als een spoor achter de trein weg vliegen in de wind. Dan voel ik Kevins hand om de mijne en word ik bruut tot staan getrokken. Bijna verlies ik mijn evenwicht, maar dan sta ik met twee voeten op de trein, mijn armen gespreid en mijn neus in de lucht.

“Elizabeth!” Schreeuwt Kevin tegen de wereld terwijl hij met zijn voeten op de trein stampt. “Je was godver domme gek en ik houd van je. Houd een plekje voor me vrij in de hel want ik houd van je!”
“Ik houd van je!” Echo ik door de duistere nacht. “Elizabeth, ik houd van je!”

We schreeuwen tot we schor zijn.
We schreeuwen tot de trein stopt.
We schreeuwen tot het geen pijn meer doet.

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:12

Mijn eerste korte afgemaakte verhaal. Tips zijn welkom :) Op naar morgen!!

An unexpected event.

Het was een druilerige ochtend in november, maar Sarah had besloten er een zonnige dag van te maken. Ze zei dat ze een mooie dag nodig had om te zorgen dat haar ietwat depressieve omgeving haar humeur niet zou gaan beïnvloeden. Onmogelijk hadden onze kamergenoten gezegd, maar Sarah hield van een uitdaging en per slot van rekening was ze ietwat anders dan anderen. Dus onmogelijk? Nee, niet direct. Niet gemakkelijk, maar ook niet onmogelijk.

Ze had alleen maar dat ene sprankje nodig, waarvan ze dacht dat ze het bezat, maar wat nog nooit echt naar boven was gekomen. Ze bladerde door haar zelfgeschreven spreukenboekje en probeerde de ene naar de andere, met de zelfbedachte handgebaren erbij. Die zouden haar spreuk sterker maken en het zou niet alleen vandaag zonnig maken, maar de rest van haar leven zou beter zijn.

De hele ochtend prevelde ze voor zich uit. Onze kamergenoten liepen in grote bogen langs haar heen. ‘laat haar maar.’ Zei de ene. ‘Ze is weer in één van haar eigen wereldjes.’ Zei de andere. Maar Sarah gaf niet op. Ze wist zeker dat magie bestond en dat zij er een sprankje van bezat.

Het was een uur of twee, toen in de woonkamer van ons huis een vrouw verscheen. Verscheen als in, ze stapte door de deur. Maar in Sarah haar latere verhalen verscheen ze altijd vanuit het niets in een flits van licht. Mijn versie was meer ‘down to earth’. Ze klopte aan, ik deed open, ze vroeg of ze binnen mocht komen, ze zag er vriendelijk en eerlijk uit, dus ik liet haar binnen.
Het was een mooie vrouw. Ze zal richting de 50 zijn geweest toen. Ze complimenteerde ons met ons huisje. Het is altijd leuk om complimenten te krijgen, zelfs al zijn ze van een onbekende vrouw, maar op de een of andere manier voelde dit nog specialer. Ze sprak zacht, maar was toch goed te verstaan. Alsof ze de woorden niet echt uitsprak, maar in onze hoofden legde.
Ondertussen was de hele huis uitgelopen om naar de vrouw te kijken en te luisteren. Alleen Sarah miste ik in de club mensen. Die zat waarschijnlijk nog steeds haar spreuken te oefenen bovenaan de trap. Ik kon het niet opbrengen om haar te gaan zoeken. De vrouw was begonnen met het vertellen van een verhaal over zichzelf en ik kon niet stoppen met luisteren. Als er iemand magie bezat dat was zij het wel. Het duurde een half uur en toen hoorde ik gestommel op de trap. Kwam Sarah dan toch naar beneden? Zodra ze in de kamer verscheen, stokte de vrouw haar verhaal. Ze keek met open mond naar Sarah, die nog steeds niet doorhad wat er zich in de woonkamer afspeelde en verder ging met gebaren en fluisteren. Ze zei iets wat leek op ‘zon’, spreidde haar armen naast zich, gooide haar hoofd in haar nek en bleef zo nog even staan. Teleurgesteld zag ik haar haar armen laten vallen en pas toen leek ze te beseffen dat iedereen naar haar keek. Haar blik gleed de kamer door, waarna ze zich omdraaide en naar de keuken liep. Sarah was nooit goed geweest met in het middelpunt van de aandacht staan en weglopen was haar perfecte manier om hier onderuit te komen, maar ze kwam niet ver. “SarahJeanne?” Nu was de stem van de vrouw niet zacht meer. Maar sterk, verrast en tegelijkertijd verloren in emotie.

De betovering was verbroken. Al mijn medeluisteraars stonden op en gingen terug naar hun kamers. Behalve Sarah. Die had zich omgedraaid naar de vrouw en kon nu haar ogen niet meer van haar afhouden. Ik ben op dat moment ook weggelopen, dus de omschrijving van de volgende gebeurtenissen komen uit de verhalen van Sarah.

‘Daar stond ze dan. Ze straalde als een godin. Licht kwam uit elke porie van haar huid. Het was alsof de wereld een stukje beter was geworden nu dat ik haar kende. Ze vroeg me of ik mee wilde gaan naar haar wereld. Een wereld van magie. Van draken, kastelen en tovenaressen. Ik was haar dochter en ze zou me opleiden tot de beste tovenares van het rijk.’

Toen ik al even niets meer had gehoord in de woonkamer besloot ik te kijken wat er aan de hand was. Sarah en de vrouw waren verdwenen, maar op de tafel lag een briefje.

‘Huisgenoten. Mijn moeder en ik gaan samen een toekomst tegemoet in het rijk van mijn vader. Het ga jullie goed!’

En zo werd Sarah’s dag en haar toekomst toch heel wat zonniger.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:21

Ik heb helaas nog geen tijd gehad om alles te lezen (ik ben net door dag 1 heen :') ), dus dat komt later, maar als ik nu niet stop, heb ik straks geen tijd meer voor mijn eigen stuk :')

xDenies, dag 1: ontzettend leuk bedacht! Ik vond het ontzettend duidelijk en je hebt een fijne manier van schrijven. Een tip: probeer af en toe met enters te werken. Dat leest wat makkelijker :)

Iejoor: dag 1: Leuk! Zeker dat einde dat het allemaal maar een droom blijkt te zijn is leuk bedacht. Ook voor jou de tip om met enters te werken om het lezen makkelijker te maken :)

XxLiesjuhxX: dag 1: Wat leuk bedacht zeg om het vanuit het paard te doen! “Hij mocht al maanden niet meer bij Luna in de buurt komen. Maar zijn mens had hem uitgelegd dat dat kwam omdat Luna volgend jaar een veulentje van een andere hengst kreeg. Daar snapte Google al helemaal niks van. Luna was zijn merrie en er was geen andere hengst in de buurt die geprobeerd had Luna van hem te stelen.” Leuke toevoeging en het maakt extra duidelijk hoe verwarrend de wereld eigenlijk voor hem is.
Dag 2: Wat leuk zo’n vervolg! Ook nu is de verwarring van het paard goed duidelijk, terwijl hij langzaam maar zeker begint te merken wat het allemaal is en wat er allemaal gebeurd. Leuk zo’n karakter-ontwikkeling.

_Floortje: dag 1: Wow, ik ben hier wel even stil van. Misschien komt het doordat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, maar dit sprak me wel echt aan. Je schrijft zo beeldend. Talent!

AlwaysH: dag 1: Heel mooi geschreven. Je hebt een fijne schrijfstijl. Ik moet wel zeggen dat het verhaal me niet helemaal duidelijk is, maar dat doet er geen afbreuk aan.

Nayomie: dag 1: Mooi bedacht. Ergens mis ik ook hier enters, maar dat valt minder op omdat het wat korter is. ‘Bestemming bereikt’ heb je leuk een dubbele betekenis gegeven.

Ierpier: dag 1: Wauw. Ontzettend goed! Je uitleg had ik al gelezen voor ik tijd had om het verhaal erbij te lezen, waardoor het wat duidelijker was. Maar echt wauw. Je beschrijft het zo goed en dan met die zin dart het een goede dag was om naar buiten te gaan telkens tussendoor. Complimenten.

Athelas: dag 1: zoo, dat moet dan behoorlijk beangstigend geweest zijn. Leuk geschreven! Vooral het stuk waarin je dat bord beschrijft met dat het grappig en beangstigend tegelijk is, vind ik behoorlijk sterk.

Isabel_k: dag 1: Het las lekker vlot weg, ook al was het Engels. Leuk met die flash-backs en daardoor twee verhaallijnen door elkaar. Het duurde wel even voor ik dat doorhad. Misschien dat je de volgende keer een van de verhaallijnen dan schuingedrukt ofzo kan maken? Dan is het iets duidelijker dat het ‘losse’ delen zijn (en mij doet dat altijd aan flashbacks denken, maar dat ligt waarschijnlijk aan mij).

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:26

@ Ierepier,

'Commentaar' vind ik prima, maar houd er wel rekening mee dat niet iedereen op dezelfde manier schrijft zoals jij dat graag zou willen. Zoals aangegeven heeft Word niet de juiste alinea's overgenomen en is het inderdaad een blok tekst. Ik had ook geen behoefte om dit aan te passen. Maar het verhaal gaat ook achter elkaar door zonder tussenpozen dus hoeft er geen alinea of witregel tussen geplaatst te worden. Dat gebeurt in een normaal boek ook niet.

Überhaupt is het ook maar een moment wat je te zien krijgt. In 1000 woorden kan je geen heel verhaal schrijven. Het leuke aan deze kleine stukjes is dat je een kleine korte abrupte belevenis mee krijgt van een bepaald onderwerp.

Als je bekend bent met het lezen over wolven, shapeshifters enzovoort .. dan is het vrij normaal om te begrijpen wat er gebeurd. Het verhaal gaat ook namelijk over mensen, maar deze mensen kunnen van gedaante veranderen. Zij worden dan een wolf aka Weerwolf. Dus in de eerste instantie hebben ze net als jij en ik armen en benen, en als zij van gedaante verandert zijn hebben ze poten, klauwen en een dikke vacht. Het verhaal is ook incompleet, je weet niet waarom Dante achterblijft en waar het vuur vandaan is gekomen. Het enige dat je weet is een moment opname. Er is vuur, Emelia moet weg en komt er uiteindelijk achter dat ze Dante kwijt is door ontploffing in de fabriek. Punt.

Ik schrijf dit ook voor mijzelf, dat men het commentaar geven in de wereld heeft geroepen is niet waar ik in eerste instantie 'voor getekend' hebt.

Ik vind je 'commentaar' dan nu ook niet als feedback of als tip overkomen :)

Edit: Ik ga het niet nog een keer uitleggen betreffende de enters :)

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:32

xDenies schreef:
@ Ierepier,

'Commentaar' vind ik prima, maar houd er wel rekening mee dat niet iedereen op dezelfde manier schrijft zoals jij dat graag zou willen. Zoals aangegeven heeft Word niet de juiste alinea's overgenomen en is het inderdaad een blok tekst. Ik had ook geen behoefte om dit aan te passen. Maar het verhaal gaat ook achter elkaar door zonder tussenpozen dus hoeft er geen alinea of witregel tussen geplaatst te worden. Dat gebeurt in een normaal boek ook niet.

Überhaupt is het ook maar een moment wat je te zien krijgt. In 1000 woorden kan je geen heel verhaal schrijven. Het leuke aan deze kleine stukjes is dat je een kleine korte abrupte belevenis mee krijgt van een bepaald onderwerp.

Als je bekend bent met het lezen over wolven, shapeshifters enzovoort .. dan is het vrij normaal om te begrijpen wat er gebeurd. Het verhaal gaat ook namelijk over mensen, maar deze mensen kunnen van gedaante veranderen. Zij worden dan een wolf aka Weerwolf. Dus in de eerste instantie hebben ze net als jij en ik armen en benen, en als zij van gedaante verandert zijn hebben ze poten, klauwen en een dikke vacht. Het verhaal is ook incompleet, je weet niet waarom Dante achterblijft en waar het vuur vandaan is gekomen. Het enige dat je weet is een moment opname. Er is vuur, Emelia moet weg en komt er uiteindelijk achter dat ze Dante kwijt is door ontploffing in de fabriek. Punt.

Ik schrijf dit ook voor mijzelf, dat men het commentaar geven in de wereld heeft geroepen is niet waar ik in eerste instantie 'voor getekend' hebt.

Ik vind je 'commentaar' dan nu ook niet als feedback of als tip overkomen :)

Edit: Ik ga het niet nog een keer uitleggen betreffende de enters :)

Oké, excuses als ik over kwam alsof ik je probeerde af te kraken, zo was het niet bedoeld. Ik vind namelijk juist dat je erg prettig schrijft en zou best meer willen lezen over deze karakters :). En het blijft inderdaad persoonlijk wat je prettig vind lezen.

En het is inderdaad allemaal ook maar voor de fun :)

AthelasJarig

Re: 30 days writing challenge! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:39

Bedankt voor de feedback allemaal. :)
Ik ga als ik geleerd heb voor GS eens alles bijlezen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 16:50

Citaat:
2 juli 2016 An Unexpected Event.

Een luide toeter klinkt door de straat gevolgd door een hoop enthousiast gegiechel en gekletst. ‘Jahaa, we komen al!’ roept een blondharig meisje uit het openstaande raam van het hoekhuis. ‘Opschieten ladies, anders gaan we weg zonder jullie’, wordt er uit de toeterende auto geantwoord door de persoon die achter het stuur zit. Het is een jongen van ongeveer een jaar of negentien, hij draagt een donkere zonnebril en wrijft met zijn hand de zwarte lok haar voor zijn bril weg, geduldig kauwt hij op een klein stukje kauwgom in zijn mond. ‘Het duurt ook altijd uren met die dames’, grapt de jongen die naast hem zit. Als ze nog even met elkaar aan het grappen zijn over de dames en vervolgens stoeien om de radio in de auto klinkt het slot van de deur. Luid tikkend komt het blondharige meisje naar buiten lopen op haar hoge zwarte plateau pumps. Met een zwiep laat ze haar leren tas op haar schouder rusten, ‘Cherel! Kom je nog!’, roept ze met haar hoge stem. En ja hoor, een halve minuut later klinkt er nog meer getik en komt er een bruinharige dame op rode pumps naar buiten gehuppeld. ‘Deeuuuur dicht’, roept het blondharige meisje terwijl ze Cherel de rug toekeert en richting de auto loopt. ‘Ja Claire, rustig maar hoor’, Cherel trekt de deur dicht en huppelt achter Claire aan. ‘We zijn er hoor’, moppert Cherel, ‘Dat zal tijd worden!’ roept de jongen achter het stuur die direct de sleutels in het contact om draait. ‘Stel je niet zo aan, Paul’, snauwt Claire. Als de dames zitten rijden ze weg. ‘Jullie hebben wel de juiste kleding gekozen voor wat we gaan doen’, grinnikt Paul, ‘Vind je ook niet Jon?’, met zijn vuist duwt hij tegen de schouder van de jongen, Jon, die naast hem zit. ‘Jullie wilden niet zeggen wat we gingen doen dus dan moeten we er maar voor zorgen dat we overal op voorbereid zijn.’, legt Claire uit. ‘Op alles ja’, schatert Jon uit.

Paul geeft flink gas bij en rijd de snelweg op. ‘Sowieso gaan we zo nog langs Kim en Pieter, zij rijden achter ons aan, en op de plek van bestemming zijn er nog wat mensen, vrienden van enzovoort’, legt Paul uit. ‘Oh .. Kim’, zucht Claire. ‘Hee we gaan er wel iets leuks van maken hoor, dat rare meidengedoe ook altijd’, haakt Paul direct in. ‘Nee, nee, ik gedraag mij!’, flapt Claire eruit, ‘Kijk niet zo naar me Cherel!’. Ze lachen allemaal, de sfeer is goed, de radio gaat harder en op een begeven moment zingen alle tieners vrolijk mee met DJ Axwell. ‘Cant you tell I got news for you! The sun is Shining and so are you’.

‘Waar in vredesnaam gaan we naar toe?’, klaagt Cherel die verbaasd door het autoraam heen kijkt. Ze leunt op een begeven moment iets naar voren om dichter bij de jongens die voorin zitten te komen, ‘Waarom neem je deze afslag?’. De autobanden krijgen het zwaar zodra de auto een oud en verlaten bospad op rijdt. Takken en bladeren van overhangende bomen krassen en glijden langs de auto waardoor er een akelig geluid te horen is in de auto zelf. Ondertussen is de zon al zo goed als onder waardoor de bewegende takken ook nog eens bizarre schaduwen op de grond laten vallen. Voordat de jongens een eerlijk antwoord kunnen geven op hun vriendin Cherel, zet Paul de auto stil en klikt de koplampen uit. ‘We zijn er’, de jongen grinnikt en stapt de auto uit. De dames werpen elkaar nog een vragende blik met een onderliggend randje van angst om daarna beide aan hun eigen kant uit te stappen. Direct zakken de naaldhakken ver in de modderige aarde. ‘Fijn’, mompelt Claire.

Als de dames er vrede mee hebben gekregen dat het hier erg onhandig lopen is op hun pumps en dat deze er ook niet onbeschadigd uit zullen komen komt de groep tieners bij elkaar. ‘Wij dachten’, begint Jon terwijl hij de groep rondkijkt die zich langzaam in een cirkel heeft gevormd, ‘we gaan het eens op een andere manier doen. Niet ergens in een achtertuin, maar gewoon in de natuur!’ Een lach gaat door de groep heen, ergens merk je wel een zenuwachtig gevoel. De jonge gasten beginnen langzaam de verschillende auto’s uit te pakken en de sfeer wordt steeds gemoedelijker. Het wordt nog gemoedelijker als er een aantal flessen wijn en verschillende flesjes bier open worden getrokken. Een luid gelach vindt regelmatig zijn weg door het beboste gebied. Zowel de dames als de heren hebben beetje bij beetje hun plek gevonden en hebben zich verspreid rond het kampvuur. Het vuur geeft een fijne warmte af en zorgt ervoor dat iedereen zich gemoedelijk en knus voelt. De alcohol zorgt voor de rest.

‘Wat was dat?’, vraagt er een meisje ineens bloedserieus. Claire, die nogal snel bang te maken is, vangt het direct op en kijkt haar richting op, ‘Wat hoorde je?’, vraagt ze aan het meisje. ‘Er kwam daar geluid vandaan, ik weet niet precies wat voor geluid, maar het was daar’, ze wijst richting een paar flink hoge struiken. Op het eerste oog is er natuurlijk niets te zien, enkel wat schaduwen. ‘Joh! Dat zal wel een vogel of een konijn zijn geweest’, begint een andere jongen luid te schreeuwen zonder dat hier een aanleiding voor is. ‘Dat is het leuke aan de vrije natuur’, beaamt Jon, ‘Alles kan, en we zijn nooit alleen!’. In dat laatste had Jon inderdaad gelijk. Ze waren niet alleen. De feestende jongeren hadden het bos wakker gemaakt. ’s Nachts was het bos terrein voor de roofdieren. Vele prooidieren ontwaakten zodra de eerste zonnestralen het voor gezien hielden. En als het eten wakker wordt, dan worden ook de eters wakker. Volg je neus en dan is de keus snel gemaakt.

Een zacht gegrom vindt zijn weg tussen de feestende jongeren. ‘Oke, oliebol hee! Dit is echt gewoon niet tof.’, met een bleek gezicht springt het meisje dat eerder al iets hoorde op en laat alles vallen wat ze op dat moment in haar handen heeft. ‘Ik ben weg hier!’, slaat ze uit. ‘En waar wil je heen gaan dan?’, vraagt een vriendin van haar die snel op staat om haar hand te pakken. De persoon slaat een troostende arm om het meisje haar schouders. ‘Ik ga naar huis, ik voel me niet fijn hier en ik heb een heel naar gevoel’, ze loopt onder de arm van haar vriendin vandaan en manoeuvreert door de groep heen. Schaterlachend komt Paul overeind, ‘Ga je naar huis lopen dan? Geloof me, dat is nog veel minder veilig dan hier bij het vuur zitten’, een vreemde hik komt uit zijn keel en zijn ogen staan absoluut niet helder. ‘Doe wat je niet laten kan’, snauwt het meisje naar hem, ‘Ik ga naar huis!’. En daar gaat ze, heldhaftig in haar eentje loopt ze het bos in. ‘Ik kan haar niet alleen laten gaan’, mompelt de meid die haar zojuist nog wilde troosten. De meid grijpt wat spullen bij elkaar en rent achter het angstige meisje aan.
De jongeren feesten op hun gemak verder, alsof er niets is gebeurd. Eén van de jongens had nog achter de meiden aan geroepen dat ze vooral recht zo die gaat door moesten lopen. En verder had niemand zich meer om de dames bekommert. Tot …

Een vreselijk klagelijk geschreeuw vult het bos. Een schreeuw van pijn, angst en van vooral alle hoop die op één moment verloren is. De groep valt stil, kippenvel is op meerdere armen te zien en sommige jongeren trekken lijkwit weg. Het geschreeuw houdt aan. Het ene moment is het zuiver en het volgende moment sterft het weg, alsof de persoon die gilt onder water gehouden wordt. Maar hoogstwaarschijnlijk is het geen water wat ervoor zorgt dat er geen schreeuw het keeltje van deze persoon kan verlaten. Het is stil in de groep. Het enige geluid wat nu nog te horen is op de plek waar het zojuist nog zo rumoerig was is het flakkeren van het vuur. ‘We moeten weg’, fluistert Jon. De altijd zo nuchtere Jon voelt angst. ‘Joh, die zitten gewoon een grap met ons uit te halen’, wuift Paul de angst weg. Nogmaals klinkt er een lage grom, die nu duidelijk te horen is. De grom komt niet van dezelfde kant als waar het geschreeuw vandaan komt, de grom komt van de andere kant van het kampvuur. In één vloeiende beweging draaien de jongeren om, hier en daar springen een aantal dames stijf van angst op. Het gegrom houdt aan en komt dichterbij. ‘Oh. Mijn. God.’, stamelt Cherel uit, ‘Weg hier .. weg hier, ga weg hier!’, langzaam begint ze de woorden te schreeuwen. Angst begint bij iedereen de baas te worden. Mensen beginnen in het rond om zich heen te grijpen om spullen te pakken en beginnen tegen elkaar aan te lopen. Het gepraat en gejoel is veranderd in geschreeuw en klagelijk gehuil van angst. Er klinkt weer een grom, deze keer lijkt het meer op een valse blaf van een hond. Van een hond .. ‘Jongens..’, begint Jon die probeert om de groep te bedaren. Een voor een gaan de jongeren stil staan. En dan klinkt er iets te dichtbij een klagelijk wolvengejank, gevolgd door blikken vol met angst en paniek die niet meer te sussen zijn. Luid schreeuwend en jankend rennen de jongeren alle kanten op, van het vuur vandaan het donkere bos in. Het veilige warme vuur dat op zijn gemak verder knispert. Het vuur dat zo veilig en knus had gevoeld. De enige plek waar veilig zijn wellicht helemaal niet zo’n groot understatement was. Het luide gegrom begon het geschreeuw te overstemmen. De angstkreten werden groter, voller van angst en het leek erop alsof er een groot spel gespeeld werd. Van alle kanten kwamen ze.

Claire had haar pumps achter gelaten bij het kampvuur en rende nu op blote voeten door het bos heen. De paniek straalde aan alle kanten van haar lichaam af en haar keel deed pijn van het schreeuwen. Even dacht Claire dat ze veilig was doordat ze geen geluiden meer achter zich hoorden, maar toen ze om wilde kijken sprong er een grote grijze wolf tegen haar op en zette zijn vlijmscherpe tanden vol in haar keurig opgemaakte gezicht. Haar angstkreten verdwenen als sneeuw voor de zon.

Langzaam maar zeker begon het opnieuw stil te worden in het bos. Viel het bos weer in slaap? Hadden de eters genoten van hun verassende dinér? En daar zat Jon, als enige veilig bij het vuur, te trillen van angst. Het koude zweet liep langs zijn gezicht en had zijn shirt doordrenkt. Zijn ogen stonden groot van schrik en zijn hart klopte in zijn keel. Naarmate de zon op kwam en haar eerste stralen over het bos wierp werd alles beter zichtbaar. De warme stralen verlichte verschillende plekken op in het bos. En daar zat Jon. Midden in het slagveld. Een veld vol met bloed, kapotgescheurde kleden, scherven van wijnflessen, levenloze lichamen en andere objecten waar de herkomst niet meer van te achterhalen was.

Daar zat Jon, doodstil. Dit was behoorlijk onverwachts.

Ik heb dit verhaal met zoveel lol tot gister avond half één zitten schrijven :')

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:01

Ik vind m echt gaaf xDenies. Je hebt de vriendengroep echt geloofwaardig/herkenbaar neergezet. Vooral dat gedrag van die jongens is nogal herkenbaar :'). Ik had ook wel de drang om door te lezen, want wat gaat er precies gebeuren?

Citaat:
"Als de dames er vrede mee hebben gekregen dat het hier erg onhandig lopen is op hun pumps en dat deze er ook niet onbeschadigd uit zullen komen."

Ik vind je toon hier zo leuk :Y) , een soort sarcasme.

De eindzin vind ik heerlijk, op een lugubere manier humoristisch. Wel mn type humor, haha.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:03

Ik had hier ook echt wel even lugubere humor. Zeker met het oog op vanavond, zúlk soort mensen zijn hier namelijk vanavond. Tot één uur willen ze herrie maken.

Ik ga vast m'n roedel wolven opzoeken :') :')

Edit: Ze zijn allemaal uitgemoord, op Jon na; die bleef bij het vuur. :)*

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:04

Gewoon zeggen dat je een voordracht gaat houden en dan dit verhaal voordragen. Met af en toe wat veelzeggende blikken naar bepaalde mensen :'). En dan wolvengehuil afspelen. moehaha.

Ik zie Jon al helemaal zitten van. "Well, that escalated quickly."

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:05

JA! Exact zo! :P

Ik hoef er gelukkig niet bij te zijn, het is hier op de hoek. Maar wij wonen in zo'n ingebouwde straat dus als je hier muziek aan zet hoort iedereen het. Als je de muziek alcohol hard aan zet, dan dreunen de ramen er uit. En kan ik niet slapen .. ben nogal gesteld op mijn slaap zeg maar.

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:05

Ierpier - Dag 1 -> Tof stukje! Wat ik zelf nog zou veranderen aan het stukje is de herhaling eruit halen die het niet sterker maakt. Er zitten enkele hele sterke in (Hij luistert niet, die schreeuwt). Maar op een gegeven moment staat het 5 keer in een regel en het was voor mijn gevoel sterker geweest als je de eerste 2 daar op een andere manier in verwerkt had. Nu is het constant 'schreeuwt'

Athelas - Dag 1 -> Wat apart dat dat zo gebeurt is zeg :oo Heb niet echt een tip!

Isabel_k - Dag 1 -> Oh mijn engels is niet zo goed en helemaal niet op zaterdag middag als ik er al 5 uur leren op heb zitten :') Ik vind dat er heel veel gezegd wordt, maar dat hoeft natuurlijk niet erg te zijn. Einde vind ik onverwachts, wel heel leuk bedacht!

XxLiEsJuHhxX - Dag 2 -> Leuk stukje weer! Grappig zo dat vervolg. Waar ik zelf tegenaan loop bij het lezen van jouw stukje is dat er af en toe dingen (naar mijn mening overbodig) dubbel gebruikt worden. Zoals: Huh?? en haloo (waar ook een L mist). Ikzelf heb niet het idee dat jouw zin sterker wordt door het gebruik van een dubbel vraagteken of een dubbele O en vind het daarom een beetje jammer.

AmyII - Dag 1 -> Gaaf! Of het jouw bedoeling was, weet ik niet. Voor mijn gevoel heb je namelijk 2 vormen van 'ver weg' beschreven. De letterlijke ver weg (op de oceaan met een zeilbootje) maar ook de eenzaamheid die dat met zich mee brengt, wat in feite ook ver weg is natuurlijk!

AmyII - Dag 2 -> Dat is zeker unexpected, hihi! Zal ook zeker iets geweest zijn waar zij blij van werd! Knap bedacht!

Ierpier - Dag 2 -> Wat een apart verhaal! Vind het wel een mooie boodschap overbrengen, maar aan de andere kant ook wel weer neigen naar mensen die echt gekke dingen moeten doen om te voelen dat ze leven. De eerste vraag die dan bij mij opkomt is hoe het met die jongen afloopt :P

JitskeJeldau - Dag 2 -> Na zo'n verhaal hoop ik toch oprecht dat magie bestaat, zou heerlijk zijn <3

xDenies - Dag 2 -> En we doen het voor de lol toch! *\o/* *\o/* Heel tof! :oo Je een-na-laatste zin had ik denk ik bij de alinea ervoor gevoegd en de laatste zin weggelaten, maar nog steeds heel gaaf! En toch ook nog een beetje met de tienerparty, hehe :')

AmyII schreef:
Floortje:
Enorm pakkend verhaal. Zelf ook zoiets meegemaakt wat de verbeelding minder lastig maakte ;). Maar heel erg goed geschreven, ik kon je verhaal 'voelen'.

Dankjewel :o Ik kan mij voorstellen dat als je zoiets niet hebt meegemaakt het een heel ander verhaal kan lijken dan voor ons misschien :)

Ierpier schreef:
_Floortje: Kan me voorstellen dat je dat eng vond! Het voelt een beetje als een verslag en dat vind ik jammer, want het zou echt een mooi spannend verhaal kunnen zijn als je iets meer een omgeving 'schetst'. Een tipje voor jou is de schrijftechniek 'Show don't tell' toe te passen. Zeg bijvoorbeeld niet "Ik was doodsbang" (tell) maar laat het zien ('show'). bv.: Mijn handen voelden klam en de wind die eerst zo zachtjes en vriendelijk was geweest, fluisterde plotseling verhalen van verdwalen en nimmer terugkeren. Ik trachtte de gedachtes los te schudden, maar ze klampten zich vast. Ik voelde mezelf trillen." Dat maakt het verhaal meeslepender doordat je lezer meer mee kan voelen met je hoofdpersoon. Verder schrijf je wel erg helder en duidelijk :).

Bedankt! In dit stukje was het ook wel echt de bedoeling om het als een soort verslag van het verleden van te maken en dan aan het eind een soort 'statement' te maken dat ik mij na aanleiding van die gebeurtenis realiseerde. Ik merkte dat ik het in de andere vorm zelf ook heel moeilijk vond om te schrijven, niet alleen omdat ik die manier moeilijk vind maar ook omdat het nog steeds wel een nare herinnering is.

Marrie_L schreef:
_Floortje: dag 1: Wow, ik ben hier wel even stil van. Misschien komt het doordat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal, maar dit sprak me wel echt aan. Je schrijft zo beeldend. Talent!

Bedankt :o :o Ik vond jouw eerste stukje ook echt heel sterk en ben heel benieuwd naar je volgende stukje! :))

AthelasJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:39

Oeps....inplaatsvan geschiedenis leren ging ik schrijven. :=

2. An unexpected event.

Het is al laat in de avond. De schemering is al gevallen, er is enkel nog een streep lichtblauwe lucht te zien. Sterren fonkelen aan de onbewolkte hemel. De geur van brandend dennenhout dringt Morgans neus binnen. Ze vind het lekker ruiken, maar afentoe maakt de geur haar lichtelijk misselijk. Ze hangt achterover gezakt in haar camping stoeltje, ze staart omhoog. Boven haar flikkeren duizenden lichtjes, sterren. Morgan is vaak bang in het donker. In haar verbeelding zit achter elke boom een wolf, beer of onnatuurlijk wezen. Maar als het zo’n heldere dag als vandaag is, voelt ze zich niet bang. De sterren stellen haar gerust. Het aanzicht van de duizenden kleine lampjes aan de hemel zorgt voor een warm gevoel door haar borst.
Er klinken veel geluiden door het bos. Een bruisend beekje, het ruisen van de wind door de boomtoppen, het kraken van een tak of het opvliegen van een vogel. Ondanks alle geluiden, is het hier stil. Alsof het de stilste plek op aarde is.
Morgan kijkt naar het vuur. De vlammen dansen vrolijk heen en weer, af en toe knapt er een takje of springt er een gloeiend kooltje het vuurtje uit. Vuur is iets waar ze eeuwig naar kan kijken zonder dat het verveeld.
Plots klinkt er gekraak in het bos. Ze verstijfd en houd haar adem in. Angst trekt door haar lichaam.
“Mam, wat is dat?” vraagt ze aan haar moeder, die aan de andere kant van het vuur zit. Haar stem beeft.
Fronsend leunt haar moeder wat naar voren in haar stoel en tuurt naar de bosrand, die slechts enkele meters achter Morgan begint. Zelf durft Morgan niet achterom te kijken, in angst dat daar plots een enge, woeste beer of een ondode staat.
Het gezicht van haar moeder trekt wit weg, haar mond valt een klein stukje open. Angstig kijkt ze achterom. Ze hapt naar adem als ze ziet dat daar een man staat. Geen gewone man. Hij is gekleed in camoefleerdende stof. Op zijn hoofd draagt hij een zwarte helm en in zijn hand heeft hij een tak, waar hij zwaar op leunt. Bloed druipt langs zijn hoofd naar beneden. Ook is de stof van zijn linker mouw totaal rood van het bloed. Morgans blik glijd naar zijn benen. Om zijn rechter onderbeen zit een geïmproviseerd verband gewikkeld wat doordrenkt is met bloed. Al strompelend komt de man op haar aflopen.
Snel springt ze op en deinst ze achteruit.
“Ze… komen… eraan…” hijgt de man.
Angstig wisselt Morgan een blik uit met haar moeder, de handen van haar moeder trillen en haar mond hangt nog steeds open.
Er weerklinkt een harde knap door het bos. Het geluid laat het hele bos opschrikken, na die enkele knal is het stil. De man grijpt naar zijn been en valt met een schreeuw op de grond.
“Ren!” sist de man schor. “Of jullie zijn de volgende.”
Morgan voelt paniek in zich opkomen. Haar hart klopt hard in haar borstkas. Enkele tellen blijft ze daar staan. Ze is zo bang dat ze niet durft te bewegen. Als ik niet weg ren, ga ik eraan, dacht ze. Uit het bos klonk gekraak, dat was voor haar het startsein om te rennen.
Ze begon te sprintten. Haar moeder volgt haar. Ze rent het open veld af, richting het bos.
“Grijp ze! Ze mogen dit niet kunnen navertellen!” schreeuwt een man. Angstig kijk ze achterom. Daar komt een groep van vijf mannen het bos uit rennen. Meteen zette ze de achtervolging in.
Inmiddels heeft Morgan de bosrand bereikt. In blinde paniek rent ze door het bos. Een dennentak zwiept met volle kracht in haar gezicht. Een scheut van pijn ging door haar wang. Ze lette er niet op en bleef door rennen. Opnieuw klinken er schoten. Een kogel schampt haar boven arm. Ze hapt naar adem en verbijt de pijn. De mannen blijven schieten. Plots gilt haar moeder. Ze kijkt achterom en ziet nog net hoe haar moeder geraakt word door een kogel en met een harde smak op de grond valt. Ze kan er niks aan doen, ze moet door blijven rennen. Heel haar lijf protesteert. Ze is zwaar buiten adem, haar benen doen pijn. Ze kan niet meer.
Opeens struikelt ze. Met een harde klap valt ze op een boomstam. Al de lucht word uit haar longen gepest. Alles doet plotseling pijn, ze kan nauwelijks meer bewegen. Kronkelend ligt ze op de grond. Slechts twee tellen later weerklinken er twee schoten door het bos. Het laatste wat Morgan hoort want een halve hartslag later is ze er niet meer.

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:46

Mag je trouwens ook in het engels schrijven? Gek genoeg heb ik dan meer inspiratie (hoewel mijn grammatica wel fouten kan hebben... := )

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:47

Iemand anders heeft dat een paar pagina's terug ook gedaan :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:20

Het idee van vandaag is dus gewoon een onverwachtse gebeurtenis? :)

_Floortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:22

AlwaysH schreef:
Het idee van vandaag is dus gewoon een onverwachtse gebeurtenis? :)

Dat klopt! Net zo vrij als gisteren eigenlijk hihi :P

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:23

Ja, haha!
Dan ga ik maar beginnen, moet toch even wachten.

@Denies, echt een super stuk! Lekker leuk de spanning opgebouwd! :P

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:30

Ierpier:
Ik ben even stil. Wauw. Wat een kleine, ruwe diamant. Hier zou ik meer van willen weten, alleen is Elizabeth er niet meer. Erg mooi geschreven.

Jitske Jeldau:
Pakkend geschreven Jitske, heel prettig om te lezen. Precies genoeg uitleg om er een beeld bij te kunnen vormen.

xDenies:
Mooie twist! Spannend en leest lekker door. Prettig sarcasme, waardoor het wolvenverhaal voor mij prettiger te lezen is. Hier en daar kunnen wat puntjes op de i qua grammatica maar daar ben ik niet voor. Die foutjes maak ik zelf ook.

Floortje:
Bedankt voor de feedback. In dag 1 gaat het inderdaad over twee vormen van 'ver weg', fijn dat je het opmerkte!

Dat jouw verhaal voor mensen die zoiets niet hebben meegemaakt anders leest zal zeker kloppen. ;)

Athelas:
Nice! Spannende opbouw alleen voelde ik duidelijk aankomen dat er wat onverwachts zou gebeuren. Leuk verhaal!

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:46

Ik ben helemaal geïnspireerd!! Mag ik dag 1 hier ook nog neerzetten? O:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:49

Ja altijd leuk :D

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:54

Oeh, leuk! Ik volg al sinds een paar dagen geleden maar vergeet steeds te reageren.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet schrijven :'). Is het goed dat ik gewoon meelees en af en toe, als het uitkomt + als ik inspiratie heb, een verhaal plaats?

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:11

Ik heb het toch maar in het Nederlands gedaan, mijn Engelse grammatica was best ver weggezakt. :o

An unexpected event.

Ik begrijp niet hoe al die mensen zulke luide muziek kunnen verdragen. Ik sta zo ver mogelijk van de DJ’s af, en probeer mijn oren te bedekken. Dan moet ik er maar uit zien als een idioot.
Waarom moet onze school ook altijd zulke stomme feesten op de kampen? En je bent ook nog eens verplicht in de zaal te blijven. Dat hadden de leraren nog expliciet gezegd : “ Het is vanavond absoluut verboden het gebouw uit te gaan, om éen uur gaan we met zijn allen.” Ik kreunde, het was pas half 10. Nog drieënhalf uur deze hel overleven. De enige optie die ik had was mezelf te verstoppen in de wc’s maar zó wanhopig was ik niet. Nog niet.
Ik probeer mijn vrienden te vinden in de menigte, zonder bij de dansvloer te komen. Ah daar lopen Ingrid en Emily! Ze komen naar me toe. “Hey Lisa, heb je geen zin om te gaan dansen?” Vraag Ingrid plagend. Ik rol mijn ogen. Mijn hekel aan disco’s is algemeen bekend op onze school. Emily werpt een blik over haar schouder. “Ik ben het ook al zat. Ik heb wel zin in wat actie… hee volg me!” Ze rende in de richting van de uitgang, en ik en Ingrid volgde haar nieuwschierig. “ We peren m gewoon, dat wordt lachen! Ik wil de reactie van Muilsma zien als hij erachter komt. De oude zeur. “ Zegt Emily. Ingrid kijkt weifelend. “Em weet je zeker? Wat als ze ons straffen!” “ O nee, dan mogen we morgen geen toetje!” Zegt Emily sarcastisch. “Kom op, we doen het. Ze gaan ons niet straffen op kamp.” Ik wil maar al te graag weg. Geen straf is voor erger dan in de discotheek blijven. Ingrid knikt, en we glippen snel weg, de nacht in.
Ik voel me meteen beter, de nacht is heerlijk stil, het geruis van de wind door de bomen en struiken is het enige wat ik hoor. Emily doet de zaklamp op haar telefoon aan en loopt over het terrein. Ingrid komt haastig achter ons aan. “ Kunnen we niet beter bij het gebouw in de buurt blijven?” Ik kijk om me heen. De stilte voelt niet langer verlossend, maar drukkend.
“Doe die zaklamp uit.” Sis ik tegen Emily. “ Wat ben je bang voor een sniper? “ Spot ze. Zwijgend wijs ik naar de hoek van het veld. Daar is een lichtje, en het beweegt. Onze kant op.
Emily doet meteen de zaklamp uit.
Ik voel paniek op komen. Dit lijkt veel te veel op een horror verhaal. Een feest, mensen die opsplitsen, donker buiten.... O waarom waren we nou naar buiten gegaan? We hadden gewoon moeten luisteren naar de leraren. Er zijn ergere dingen dan harde muziek.
Op dat moment is het lichtje vlak naast ons, en ik bevries in angst. Ik kan een vaag silhouet onderscheiden. Zwaar hinked passeert het ons en het licht verdwijnt in het duister.
Bijna adem ik opgelucht uit, maar dan hoor ik een harde klap, en staat het gebouw in lichterlaaie.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:23

Galathil:
Die twist zag ik niet aankomen. Had stiekem verwacht omdat je al 'horror' vastplakte aan het bewegende lichtje, dat het lichtje een docent zou zijn die ook klaar was met het feest ;).
Dus dit had ik nooit verwacht. Fijn geschreven!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 19:25

Mijn verhaal voor dag twee, over Denise (sorry, niks persoonlijks :') ) en Daan. Ben niet helemaal tevreden en er gaat weer iemand dood, maar vond hem verder wel leuk.

Citaat:
2. An unexpected event:
Tandafdrukken in zijn nek
1021 woorden

Ik voel zijn slagader kloppen tussen mijn vingers, zijn pols rust voor enkele seconden in mijn bevende handen. De traan die over zijn wang rolt reflecteert het zonlicht en glijdt moeiteloos naar beneden. Mijn hart staat overspannen en klopt zo hard dat ik hem hoor, ik ben bang dat ik hem moet laten gaan door mijn fout. Daan staat met zijn rug naar me toe en zijn hoofd hangt slap naar beneden. Zijn blonde haar hangt sluik voor zijn hazel groene, betraande ogen en af en toe hoor ik de kleine snikjes die uit zijn droge mond komen glippen. Mijn hand knijpt in die van Daan als hij aanstalten wilt doen weg te lopen, mijn ogen vullen zich op dat moment met vocht. “Alsjeblieft,” stamel ik. “blijf h-hier…” De scherpe nagels van mijn linkerhand hechten zich in zijn pols, nog strakker als eerst. De tranen in mijn ogen maken mijn zicht wazig en wanneer ik knipper glijden de tranen zonder ophouden over mijn hete wangen. Daan schudt zijn hoofd.

Ik snap het niet, waarom gaat hij weg? Waarom vertelt hij niet wat er is en wat ik heb gedaan? Wanneer ik mijn mond open trek draait hij zich naar me toe, hij tilt zijn hoofd wat omhoog en kijkt me doorgrondig aan met zijn betraande gezicht. Snel sluit ik mijn mond weer, wat heb ik gedaan? Snel laat ik hem los, mijn hand schiet naar mezelf toe en in een verkrampte houding van het vast houden blijft hij hangen. Ik hoor Daan zijn keel schrapen, schor zegt hij: “Ik moet weg, de reden kan ik je niet tonen, laat me los. Denise, ik waarschuw je, je wilt het niet weten.” Even klonk het heel bedreigend, maar ik snap de angst al heb ik geen idee wat ik niet zou willen weten. Even kreunt hij een pijnlijk geluidje uit en wanneer hij zijn pols verstopt in zijn andere hand kijk ik hem aan. Wat doet hij? Zou hij?
Mijn ogen worden groot en zo snel als ik kan beweeg ik me naar hem toe. Daan verstijft en zijn gezicht trekt wit weg. Met zijn hand gesloten om zijn pols staat hij daar, terwijl mijn verkrampte hand zijn vingers vastgrijpen. Met een behoorlijk kracht weet ik zijn vingers los te rukken. Even vat ik een glimp op van een zwart symbool op zijn huid. Ik deins terug, de angst die ik probeerde weg te stoppen schiet naar mijn hoofd en snel maak ik aanstalten naar achter. Zijn gespleten ogen knijpen samen en er rolt een dikke traan over Daans wang, hij snapt dondersgoed waarom ik zo geschrokken reageer. Hij laat zijn pols los, ik zie de wolvenkop die als een tattoo in zijn huid rust, het lijkt zo onschuldig. “Hoe komt dat?”, zeg ik zo bang dat mijn stem trilt. “Daan, je zei, je had me beloofd…” De tranen in mijn ogen glippen weg en mijn plakkerige gezicht ziet bleek.

Snel draai ik me om, weg hier, voordat ik mezelf de dood in lok. Met een enorm schuldgevoel draai ik me om en als ik zo’n tien stappen bij Daan weg ben hoor ik dat hij op de grond valt. Met een glimp over mijn schouder zie ik hem stuiptrekken, het is nu al veel te laat. Met een gedachte, diep van binnen, verandert mijn gedaante zich met een witte wolk in dat van witte wolf. Het witte, wolven symbool op mijn pols verdwijnt en maakt plaats voor harige wolvenpoten. Zo snel als ik kan verlaat ik de heuvel. Oorverdovend gegrom klinkt zich van de heuvels achter me en ik hoor dat Daan achter me aan zit. Aan het einde van de grote vlakte stop ik en draai ik me om. De zwarte wolf kijkt me genadeloos aan terwijl het zo snel naar me toe beweegt dat ik mezelf dwing verder te rennen.

De grasvlakte waar we ons op bevinden is verlaten en leeg, enkel wat afgebrande huizen laten zich zien. Dreigende wolken komen vanaf het Oosten op ons af geblazen, waarna ik van schrik de richting verander waar ik heen ren en angstig naar het Westen begin te rennen. Mijn hoofd is opgeblazen van de verschillende gedachtes en mijn poten doen pijn van het rennen. Ik hoor dat Daan vlak achter me zit, hij is altijd al sneller geweest, sterker zal hij niet zijn. Een luide grom spert mijn ogen verschrikt open en binnen enkele seconden voel ik zijn vlijmscherpe nagels door mijn rug boren. Een kreet van pijn ontsnapt uit mijn bek, met een doffe knal val ik om en onhandig rol ik door. Wanneer ik omhoog kijk zie ik de verwilderde, hazel groene ogen van Daan, hij lijkt wel hondsdol. Zijn bek schuimt en hij tilt zijn lip op zodat zijn nog net nieuwe tanden in het zonlicht blinken. Vermoeid krabbel ik omhoog en met een imponerende, gebolde rug trek ook ik mijn lippen omhoog. Daan gromt; hij is duidelijk de weg kwijt. “Daan, ik waarschuw je, ik weet veel beter dit lichaam te gebruiken.” Snauw ik tegen hem. Hij luistert niet en komt dichterbij. Als een waarschuwing spring ik naar voren en bedreig ik hem met een afsnauwende grom. Mijn pluizige, witte oren liggen plat op mijn kop. Het enige waar ik aan kan denken is dat ik hem niet wil doden. Dom als Daan in zijn verplichte lichaam zit opgesloten trekt hij zich niks van mijn dreiggedrag. Hij komt alleen maar dichterbij en haalt uit naar mijn gezicht.

Hij raakt mijn wang en ik voel het bloed uit de sneden druipen. Met een ontzettend harde grom spring ik naar voren. Genadeloos en woedend van de leugens zet ik mijn tanden in zijn nek, zo houd ik hem even vast. Ik voel na enkele seconden geen hartslag meer en verschrikt spring ik achteruit. Mijn pupillen vergroten en zonder dat ik het door heb verandert mijn wolven gedaante zich terug naar een mens. De prikkende pijn van zijn uithaal spelen in de achtergrond mee en stil staar ik naar de blonde jongen die voor me ligt. Mijn tandafdrukken staat in zijn hals en hij ligt stil. Ik heb hem gedood.

Ik hoor graag tips (en tops :Y) )!

Galathil: Spannend, wel een erg snel slot!
xDenies: Hou ik van, voel me alleen niet zo aangetrokken het te lezen, terwijl ik het toch erg leuk vind!
Marrie_L: Dankjewel, ik vind hem ook onduidelijk, staat er ook onder, haha!
JitskeJeldau: Leuk idee, ik hou erg veel van fantasie en magie! Wel erg jammer dat je zoveel alinea's hebt gebruikt vind ik. Deze zorgen er in mijn hoofd voor dat er steeds een pauze komt.
Ierpier: Ontzettend mooi geschreven, niet mijn smaak maar ik kan je zeker wel prijzen; mooi!