[VER] Run Away

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 17:04

taartjee schreef:
Ho, ik dacht dat ik het in een mailtje zette :P
Maar is het zo ook goed?

En ik voel me niet verplicht hoor ;)
Gewoon medeschrijfster helpen :P

Nou bedankt dan! :D

taartjee

Re: [VER] Run Away

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:05

Graag gedaan ;)

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 17:40

Leuke update!!!

Ik wil meeeeeeeeer *\%/*

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:15

o het zijn er minder dan ik dacht...

ik maak ook altijd zo veel fouten... en dan nog veel meer... :+

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:42

Fouten maken is helemaal niet erg ;)
Daar kan je van leren, en als iemand anders je helpt, ga je het op een gegeven moment zelf ook zien en ga je steeds minder fouten maken ;)

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 18:54

Leuk stuk weer, gelukkig heb je de fouten al gehoord! :)

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:15

De updates duren na mijn gevoel wat lang.. heb je bijna zomervakantie? Misschien kan je dan vaker updaten :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 18:25

Bijna zomervakantie inderdaad. Sorry dat ik jullie moet laten wachten, maar heb gewoon veel te doen (kamp, enz.). Daar hebben jullie niks aan, weet ik, maar ik heb simpel weg geen tijd. Wel binnenkort weer een nieuw stukje!

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:45

Vervolg?

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 15:38

Ik ben hard aan het typen. :D

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 15:49

Eindelijk een upje! *\o/*

Ik draai hem om en doe zijn halster af. Het halster hang ik om het hek. ‘Lukt het?’ Roept Mieke me. ‘Ja gaat goed!’ is mijn antwoord. Op mijn gemak loop ik richting de longeerbak. Mieke staat al klaar met Napoliano aan haar zij. ‘Ik doe het eerst voor, daarna mag jij het proberen en Finn doen.’ Ik knik dat ik het er mee eens ben. Ze pakt haar longeerzweep op en stuur Napoliano de cirkel op. Het ziet er best makkelijk uit. ‘Het gaat vooral om je lichaamstaal.’ Vertelt ze me. Ik bekijk haar goed, het paard reageert duidelijk op haar. Ze zet het paard in een rustig drafje en vertelt me hoe ze dat doet. ‘Kom eens naast me staan?’ Ik spring van het hek, iets te hard de pijn schiet door me heen. Even was ik vergeten dat ik dat soort dingen niet moet doen. Ik laat niks merken en ga naast haar staan. ‘Zie je hoe ik de lijn vast houd? Probeer maar.’ Ik pak de lijn van haar over, het paard draait zijn oor kort naar me toe. Het dier gaat over in stap. Ik zucht. ‘Wat moet ik nu doen? Ik kan dit niet hoor.’ Vraag ik onzeker. ‘Wel joh! Zet je schouder richting zijn kont, je zweep ook.’ Ik probeer haar na te doen ‘Draf Nappie’ Zeg ik resoluut terwijl ik de zweep naar zijn mooie witte billen beweeg. Napoliano gaat over tot draf.

Ik hoor Mieke achter me klappen, ik kijk haar lachend aan. ‘Ga jij nog even door? Ik haal Finn voor je. Je mag hem ook wel in galop zetten.’ Ik knik en concentreer me op Napoliano, het dier draaft nog steeds. Ik drijf hem wat voorwaartser, hij vergroot zijn passen gelijk. Het ziet er mooi uit. Een glimlach verschijnt op mijn gezicht. Dan zie ik hoe Mieke Vinùr in de rijbak leidt en hem zijn hoofdstel om probeert te doen. Ik kan mijn aandacht niet van hem af houden. Zijn spieren zijn gespannen, hij lijkt bang. Mieke trekt het hoofdstel over zijn oren. Ze praat zacht tegen hem. Ik hoor iets van plastic achter me klappen, en in een flits zie ik dat Vinùr zich los trekt. In een flink tempo raast hij door de bak. Snel laat ik Napoliano stappen, voordat hij er ook van door gaat. Ik pak hem vlak bij het bit vast. Vinùrs benen vliegen in de rondte, ik zie hoe ze nog net onder het hek weg kan duiken. Ik klik Napoliano los en loop naar haar toe. Ze is spierwit ‘Dat is dus de Vinùr die wij kennen.’ Zegt ze zacht. Ze trilt helemaal, ik pak haar vast. ‘Gaat het wel?’ Vraag ik. Ze knikt. Vinùr racet nog steeds de bak rond. Het hoofdstel hangt half over zijn hoofd, de bakstukken zijn gescheurd. Ik probeer hem te kalmeren, maar het helpt niks.

Hij blijft maar rennen, het wit van zijn ogen is te zien, zijn spieren zijn gespannen en hij is helemaal bezweet. Ik voel de angst, ik zie de beelden van vanmiddag weer voor me. Het duurt bijna 5 minuten maar dan zie ik hem eindelijk vertragen. Langzaam gaat hij over in draf en zelfs stap. Trillend staat hij stil, hij is uitgeput. Ik stap de bak in en loop rustig op hem af. Ik praat zacht tegen hem en haal voorzichtig het kapotte hoofdstel van zijn hoofd. Hij staart me angstig aan, ik streel over zijn fluwelen neus. Hij voelt warm aan. Zijn hele hals is nat van het zweet. ’ Kalm maar jongen.’ Zeg ik zacht. ‘Pas je wel op?’ Vraag Mieke me, ze vertrouwd het duidelijk niet. Ze geeft me een halster aan, ik doe hem voorzichtig om. Ik zie hoe hij langzaamaan weer wat kalmeert. Ook Mieke krijgt weer wat kleur: ‘Zullen we het longeren maar laten voor vandaag?’ ‘Ja lijkt me beter.’ Antwoord ik. We zetten de paarden terug. Mieke gooit wat hooi over het hek. Het is duidelijk zwaar want ze trekt een moeilijk gezicht. Ik grinnik zacht. ‘Wil je binnen wat drinken?’ Vraagt ze. ‘Ja, graag.’ ‘Wie het eerst binnen is!’ Ze kijkt me uitdagend aan. Ik lach en begin gelijk te rennen. Het doet pijn, maar ik wil me niet laten kennen. Ik ben net iets eerder Lachend kijk ik haar aan. Ze schenkt wat thee voor me in. In drie grote teugen drink ik het glas leeg, ik had echt dorst. Mieke heeft blijkbaar ook dorst want ook zij slaat het glas in 1x achterover. Ze geeft me ook een koekje. Ik eet hem met kleine hapjes op. Ze vraagt of ik een film wil kijken. We ploffen op de bank en zetten een leuke triller op.

‘Wil je blijven eten?’ Vraagt Nel me met een vrolijke blik. Van haar heeft Mieke dat dus. ‘Ja graag!’ Probeer ik zo enthousiast mogelijk te zeggen. Ik zie aan haar dat ze me door heeft, maar ze gaat gewoon door: ‘We eten pasta, lus je dat wel?’ ‘Lekker!’ Antwoord ik, het is niet gelogen, ik vind pasta echt lekker. We gaan over een half uur eten. Ik bel niet naar huis, mijn moeder mist me toch niet. De kamerdeur gaat open Ruben komt binnen. ‘Heey, Lieke! Blijf je eten?’ Ik knik. ‘Leuk! Bereid je maar voor want m’n moeder kan dus echt niet koken.’ Zegt hij lachend. ‘Nee ze bakt er letterlijk niks van.’ Vult Mieke aan. Ik lach ‘Dat zal vast wel meevallen, ik ben wel wat gewend.’ Dat had ik beter niet kunnen zeggen, Ruben kijkt me met zijn mooie ogen bezorgd aan. Ik doe of ik het niet zie en kijk naar buiten. Toevallig zie ik mijn moeder net aan komen rijden. Ze mag me niet zien snel duik achter de bank. ‘Wat doe je?’ Vraagt Ruben me verbaasd. ‘Niks hoor, even veterstrikken’ Slechte smoes ik zie dat hij me niet gelooft. Waarom heeft deze familie mij zo snel door? ‘Mag ik even naar de wc?’ Vraag ik maar snel. Hij knikt ‘Ik loop wel even mee naar de deur.’ Ik glimlach. We lopen door de lange gang. ‘Lieke ik ken je nog niet zo lang, maar wat is er met je? Waarom dook je net achter de bank?’ Hij kijkt me doordringend aan. Ik kijk in zijn prachtige bruine ogen. Ik wil iets zeggen maar mijn stem stokt in mijn keel. Hij ziet het aan me ’Sorry, het gaat me ook niks aan.’ Ik glimlach en trek de wc deur open. Ik hoef helemaal niet dus ga ik gewoon rustig zitten, na een poosje spoel ik de wc door. En haal ik de deur van het slot. Hij staat een paar meter verderop te wachten. ‘Zullen we nog even naar boven?’ Vraag ik. Hij knikt, we lopen de grote houten trap op. Hij laat me de boven verdieping zien. Eerst Miekes kamer, haar muren zijn zachtroze en ze heeft eikenhouten bureau. Het ziet er gezellig uit. Daarna gaan we naar de badkamer, het is er klein maar wel gezellig. Ook de kamer van Nel en Tim word geshowd, het is er zwart wit ingericht. Daarna gaan we richting zijn kamer. Ik ga op zijn bed zitten en kijk naar buiten. Het waait flink. ‘Lieke?’ Ik kijk hem aan.’Op welke school zit jij?’ ‘Janijdahuis college’ Antwoord ik. ‘Ik ook!’ Zegt hij blij verrast. Tenminste zo lijkt het. Ik lach, maar echt blij ben ik niet. Daar word mijn werk nog slechter van en dat kan ik niet gebruiken.

Pina22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:56

Leuke update!! Ik wil weer meeeeeer lezen :D (nee hoor, doe rustig aan ~~}> )

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:58

Goed geschreven! Leuk verhaal!

jans1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:06

in 1 woord GOED

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:08

Leuk weer! Alleen, ze longeert voor de eerste keer? Niet helemaal logies dat ze dan meteen weet wat ze moet doen, of de eerste keer al even alleen gelaten wordt...

Het stukje daarna, bij hun thuis is wel weer heel mooi!

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:11

Mooi stuk! Snel een volgend stukje??

Talindos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:22

Mijn oude welsh-B pony heten Lieke!

Kan niet wachten tot de volgende update!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 20:52

jiiihoee!!! weer een geweldig stuk!

horzlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:06

Ik volg ook!!

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 11:18

leuk weer!!!!!
en nu meeeer!!!!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 18:54

Willen jullie nog steeds een update? Ik ben namelijk bezig met een nieuw stuk.

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:55

Jaa

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:11

jaaaaaaaaaaaaaaaahhhh!!!!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:43

jaaaaa jaaaa heel graag ^^

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:08

Ja, lees nu het verhaal nog eens echt heel mooi!