. Pure zijde voor een mouwloos truitje en bruin mohair voor dezelfde omslagdoek die ik nu aan het breien ben. En hoe heb ik kunnen bedenken om een muts in boordsteek 2r/2a te breien
. Helemaal geen gezellig breiwerkje
. Hij wordt wel leuk maar ik ben nog steeds bezig met het oranje gedeelte (al 5 dagen). Nog 4 pennen en dan kan ik over naar blauw. Vanavond onder mijn detective maar verder breien. Als je de weersvoorspellingen moet geloven, wordt het
eind volgende week met sneeuw.
Het is maar goed dat mijn muts al af is
Foto's ga ik proberen aan te denken! 
. Naalden 6,5 dus gaat ook lekker snel.
.
. Met mohair komt het dus helemaal niet mooi uit. Nu ben ik hem aan het breien in lichtblauwe gladde wol (die nog ergens onder in de kast lag
. Oh ja, volgens mij boven in die ene kast. Dus kast overhoop gehaald, liggen daar maar 3 bollen. Hmmm, dat is wel erg weinig en ik MOET er meer van hebben. Nou ja, eerst maar verder met blauw (en een borduurwerkje), misschien schiet het me wel weer te binnen waar ik de rest dan heb. En net nadat ik een bod gedaan heb op het bruine mohair, bedenk ik me ineens dat de wol wel eens in een doos zou kunnen liggen. Jawel, ik heb de 2 ontbrekende bollen gevonden
(en nog wat dikke sokkenwol). Geen idee hoe groot de bruine gaat worden want ik weet dat die wol niet uit breit; ik heb er een omslagdoek voor mijn moeder van gebreid in het ecru. Omgerekend hoeveel ik nodig zou hebben maar kwam 3 bollen te kort. Voordeel van die halve cirkel is dat ik hem net zo groot kan breien als ik wol heb 
:
. Omdat ik twijfel wat maat betreft, heb ik deze eerst gebreid van goedkope wol van de Zeeman. Als de maat goed is, kan ik er altijd zó nog 1 breien van beter materiaal. Probleem met die oranje/blauwe muts is, dat mijn oren koud worden. Ik heb wel een bontmuts met die oorflappen maar mijn kraag kan alleen maar omhoog staan en duwt dus de bontmuts van mijn hoofd (loop ik daar constant aan te trekken). Vandaar dus een model gebreid wat mijn oren bedekt. Straks in elkaar zetten en dan moet het er zo uit gaan zien: