[INFO] Scrapbooking

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 20:33

Speciale ordners? Project life albums? Je bedoeld denk ik hetzelfde :) page protectors zijn inderdaad die hoesjes met vakjes, zoals paar posts hierboven op m'n foto. Journal pages zijn gedessinneerde pagina's met gaatjes voor bijv. in de snap albums.

Ik vind het juist heel leuk om hele alledaagse dingen vast te leggen en te scrappen. Ik heb na een week onopgemerkt zoveel foto's op m'n mobiel staan dat ik er geen extra moeite voor moet doen. Al is het natuurlijk ook wel een beetje een way of life, ik maak het liefst de hele dag foto's.

Maar wat je nu gaat doen is wel een goed idee ja!

Sting

Re: [CENTRAAL] Scrapbooking

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:06

Was ik net lekker op gang, kreeg ik telefoon. Nou ja, de tafel ligt hier weer vol en ik hoop dat dat genoeg motivatie is om het gauw weer op te pakken :).
Alledaagse dingen heb ik nog weinig op de foto, denk ook niet dat ik daar echt behoefte aan heb... Meer de speciale dingen als uitjes etc die ik wil blijven onthouden, mooie momenten :).

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:17

Mijn telefoon staat ook vol met foto's, daarom was ik er nog eens over aan het nadenken. Ongemerkt maak ik echt iedere dag wel een foto. Lijkt me voor mijn zoontje voor straks juist ook heel leuk.
Ben al even aan het zoeken geweest maar jeetje wat is er veel! En dan ook nog duizend formaten, haha! Deze week maar eens bijhouden, is op zich een mooie om te beginnen met 1 april. Nieuwe maand, nieuw kwartaal

Als ik bezig ben ligt ook alles vol. Beetje jammer dat ik vanwege de katten ook alles altijd op moet ruimen...

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:27

Ik ben nog niet veel verder, nog geen tijd gehad om foto's uit te zoeken van vakanties en die te bestellen. Dan moet er nog papier komen en andere leuke dingen, en een goed boek kopen (hoe heet zo'n ding? :') )

Als iemand nog scrap spullen te koop heeft, wil die het dan even zeggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:29

prugelpiet: Action is je grote vriend! :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 06:15

Nou, ik was vrijdag bij de action en kon echt niks leuks vinden -O- Misschien scheelt het dat ik een jongensalbum scrap en vooral op zoek ben naar stoer en blauw en niet lief en roze?

Moet nog tekst op, maar vooruit. Mijn lijm is op :+
Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 06:54

Nog zoiets, ze hadden bij mijn action geen lijm meer.... Dat is irritant scrappen, zonder lijm :').
Opzet is erg leuk Maartje!! Heb je expres niet helemaal strakke randen of heb je het met de hand geknipt? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 11:30

Benik blij met onze nieuwe supergrote action :o onwijs veel kleuren. Dingetjes en lijm !

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:04

Mijn moeder nam van de week zelfs een leuke rollerstamp voor me mee van de action. Die kon je eerst echt alleen bij de grotere merken vinden. Super leuk, maar wel funest voor echte scrapbookwinkeltjes..

Ik gebruik meestal dubbelzijdig tape, heel goedkoop in gebruik (wel een beetje irritant werk), en daarnaast deze dingen
Afbeelding
Maar die zijn redelijk duur, werkt wel super fijn en snel!

Maartje, je kan ook anders te werk gaan als je niet veel jongens kleuren kan vinden (online sowieso wel trouwens). Neutraal of kraft kleurige achtergrond gebruiken en dan zelf aan de slag met verf.
Verder aankleden met washi tape (dat komt in 10000 kleuren dus zit vast ook wat stoers tussen) en stempels bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door Bliksem op 31-03-14 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:13

Ik ben trouwens net begonnen met een blog.
Er staat nog niet zoveel op, maar wat ik wil gaan proberen is om daar ook wat tips en tricks op te gaan geven om scrappen wat toegankelijker en goedkoper te maken, zodat het bijv. ook jongere mensen of mensen met een klein budget aanspreekt.

Ik heb nu alleen nog maar 1 voorbeeldje erop staan van een miniboekje van mij. Ik ben op het moment aan het afstuderen, dus heb geen tijd om er elke dag wat nieuws op te zetten nu.
smekkies.blogspot.nl

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:14

Hee tof, nog een PL'er! Ik ben na mijn December Daily begonnen met een 2014-Project Life. Op groot formaat, want ik maak standaard teveel foto's. Het is niet zo mooi als het gemiddelde Amerikaanse album, maar ik vind het wel ontzettend leuk om te doen. Lekker friemelen met foto's. Heb vorige week een heuse typmachine gekocht, voor mooiere journalcards.

Ga vanavond maar eens aan de slag met de afgelopen 3 weken :D

Afbeelding

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:16

Leuk zoveel grote foto's! Ik ben nog een beetje aan het ontdekken hoe ik m'n Project life albums wil maken. Ik krijg het nog niet helemaal zoals ik het wil haha.
10x15 foto's zo gebruiken is ook wel heel leuk!

Ik loop nu een paar weken achter door m'n scriptiedeadlines helaas. En ik ben tussendoor nog begonnen aan een miniboekje van mijn mini (haha).

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:32

Ooh leuk, ik was eigenlijk van plan om nog een apart miniboekje te maken van mijn katten, maar 1 album bijhouden is al zo lastig. :D

Ik vind het album op je blog echt prachtig! :+:

ValerieV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:36

Ah wat leuk, ik zie dit topic nu pas! Ik volg want wil binnenkort ook eindelijk beginnen! :D

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:00

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Even als thumbnails (je kan er op klikken).
Ik ben altijd heel erg van het drukke en heb geprobeerd deze wat rustiger te houden. :P

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:54

Ziet er mooi uit Bliksem :)

Fijn dat het topic weer wat tot leven gekomen is.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:05

Leuk albumpje! Ik ben dol op glitters! Vind vooral dat glitterkadertje erg leuk gedaan :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:31

Ik heb inderdaad alles met de hand geknipt en zoals je kan zien, kan ik niet recht knippen :+

Lijm heb ik van de hema, die vind ik wel heel fijn. Online is er inderdaad genoeg aan jongenskleuren te vinden, maar het valt mij wel op dat in de 'goedkopere' winkels vooral veel andere kleuren liggen

Bliksem ik ga binnenkort even naar je blog kijken, als ik wat meer tijd heb. En leuk boekje! Voor mij persoonlijk nog te druk, maar dat is waar je van houdt he

Kikka gaaf gedaan, je PL! Maakt mij nog wat enthousiaster ook te beginnen, haha

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:49

Maartje_M schreef:
Ik heb inderdaad alles met de hand geknipt en zoals je kan zien, kan ik niet recht knippen :+

Blij dat ik niet de enige ben :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:28

Haha en ik dus ook niet :P zat er al aan te denken een snijlat en een scherp mes te kopen :+

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:36

Of zo'n snijmachine? Werkt echt ideaal vind ik!

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:25

Maartje_M schreef:
Haha en ik dus ook niet :P zat er al aan te denken een snijlat en een scherp mes te kopen :+

Mijn moeder heeft dat toevallig.
Bij haar werkt het super maar op de een of andere manier wil het bij mij maar niet lukken. :o

Is zo'n snijmachine niet duur dan?

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 07:28

Een simpele paper trimmer is niet zo duur hoor en wel super makkelijk! Je moet wel af en toe de mesjes vervangen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 09:56

Wat voor snijmachine hebben jullie? Gewoon eentje die alleen rechte lijnen snijdt?

Claudia1993_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:02

Bliksem schreef:
Een simpele paper trimmer is niet zo duur hoor en wel super makkelijk! Je moet wel af en toe de mesjes vervangen.

Ik zal eens rondkijken dan, wil misschien in de toekomst ook kaarten maken of iets dergelijks, dus dan moet het wel recht.

Al zou ik niet weten waar ik hem neer moet zetten, kamer is al bomvol en rest van het huis ook redelijk. :+