[GAME] Mandalapaarden kleurplaat wedstrijd(Uitslag bekend!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Veertje96

Re: [GAME] Mandalapaarden kleurplaat wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:54

Gefeliciteert iedereen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:37

Zo, je zet me wel even aan het werk! }>

Maar goed, ik heb alles weer even opgezocht:
Het formaat is breedte x hoogte: 23 x 22 cm, gewoon A4'tje is 21 x 29,6 cm. Dus breder dan een A4'tje maar minder hoog, bijna vierkant.

Ik weet niet precies wat je met kleurboekenpapier bedoelt, wat ik me van vroeger nog kan herinneren is dat dat erg dik, stug en 'kartonnerig' kon zijn, of juist veel te glad waardoor je potloden er niet op pakten. +:)+ Ideaal voor een kleurboek. 8-)

De technische details: de pagina's zijn van 120 grams hvo offset papier.
Praktische vertaling: ;) We konden kiezen tussen 100 en 120 grams. Het eerste is dunner en soepeler, het tweede iets dikker en daar hebben we voor gekozen omdat je dan de mandala eronder tenminste niet zo overduidelijk doorheen ziet schijnen. Het liefst zou ik het papier zo dik willen dat je de onderliggende mandala helemaal niet meer kunt zien, maar dan kun je de blaadjes niet meer goed ombuigen en breekt de rug als je het boek plat op tafel wilt leggen. Dat zijn zo van die keuzes. ;)
Het papier is niet gecoat en de oppervlakte is iets ruwer dan bij kopieerpapier waardoor potloden er een betere grip op hebben.

O, en de prijs was dus € 14,95.
Met 100% korting is dat € 0,00. ;)

svdijk86 schreef:
zo duur is het boek niet :n

Wat voor papier is het eigenlijk op geprint TS? Toch niet op dat heeele ouderwetse (XL)
kleurboeken papier he? Gewoon op A4/A3 formaat denk ik?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:05

Boek is zojuist met de post aangekomen! *\o/*

Ik vind hem echt fantastisch mooi, heb net op mijn gemakje alle platen bekeken. Die van het paard met het ridderkleed voor de maan is zeker één van mijn favorieten, die zie ik als het ware direct in kleur. :) (Maar ook die van het liggende paard op het strand - en die van de vier heemskinderen - en die van....) Wat ik heel leuk vind is dat alle platen er groot in zitten, maar van allemaal is ook op een andere pagina een kleinere versie opgenomen. Die kun je dan heel handig gebruiken om zelf een mooie kaart, boekenlegger of iets dergelijks te maken.

Svdijk86, de structuur van het papier vind ik prettig. Het is (vanzelfsprekend) niet vergelijkbaar met het tekenpapier dat ik normaal gebruik, maar ik kan er prima mee aan de slag. De lijnen van sommige platen vind ik wat dik, dus ik ga ze denk ik in potlood inkleuren in het boek en zet er een paar over op aquarelpapier. :j
Laatst bijgewerkt door Elanor op 11-08-11 09:26, in het totaal 3 keer bewerkt

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 09:15

Oke oke *D Dank jullie voor je uitleg :)

Ben stiekem ook wel benieuwd naar de andere mandala's (ridder.. kleed? Maan? Oeh.! )

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 18:01

zit ik daar te wachten op me jury rapport :+
is die er niet :P
whaha maar t was wel leuk om de plaat in te kleuren :D

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 19:45

Ik kreeg het boek vandaag ook met de post en het ziet er super uit! :D Ik voelde me echt weer dat kleine meisje van vroeger dat dagen liep te stralen als ze weer wat gewonnen had bij een kleurwedstrijd... :j

Veertje96

Re: [GAME] Mandalapaarden kleurplaat wedstrijd(Uitslag bekend!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:26

haha :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:40

Wow, de post is dus echt snel tegenwoordig!! :))

Echt ontzettend leuk om te horen wat jullie van het boek vinden! Ik ben natuurlijk zelf ook reuzebenieuwd naar welke plaat nou het eerst ingekleurd wordt/favoriet is en waarom - tot nu toe is het bij iedereen die ik het gevraagd heb van mijn vrienden en familie namelijk anders, ook heel leuk om dan de argumenten te horen van waarom ze dat nou juist mooi vinden.

By the way, ook kritische noten zijn natuurlijk welkom (nou ja, welkom, maar ik vind ze in elk geval waardevol 8-) ), dan weten we waar we in het vervolg misschien op moeten letten.

@ Elanor: de lijnen zijn inderdaad dik van de mandala's, juist omdat ik helemaal kriegel word van die ieniemienie-priegellijntjes in de mandala's die ik ken. Daar word ik echt helemaal akelig van, doe mij maar lekker dik en duidelijk, meer glas in lood dan spinneweb. Maar nu ik jouw aquarel ontvangen heb :)) snap ik dat die dunne lijntjes ook zo hun voordeel hebben - ik dacht dat jouw tekening minstens A3-formaat was door alle details, maar je hebt dat echt op een bijna-A4'tje weten te priegelen- en ook nog in aquarel! :wow:
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:44

ships laptop was 2 weken weg en nu al over :P

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:32

ik wacht ook vol ongeduld op het boek :D ! ben echt benieuwd hoe het eruit zal zien! Maar belgie is nu eenmaal ietsje verder weg ;)

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 10:22

Jep, ik heb hem ook ontvangen!