[VER] 2 vriendinnen, 1 pony en anorexia...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Re: [VER] 2 vriendinnen, 1 pony en anorexia...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 07:09

willen degenedie pb willen even mij een pb sturen?:)

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 08:09

Ik heb je verhaal al vanaf dag 1 gelezen, ik vind het een erg mooi verhaal en wacht elke keer op een vervolg :) En van de fouten die je nu in je verhaal maakt, leer je weer voor een volgende keer :)

ziggygirl2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 14:46

Ben je al bezig aan het volgende deel of was dit de laatste? ;)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 16:01

ik ben nog bezig, moest veelleren voor proefwerken enzo...

_baxter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:17

Jaah hier staat ook een stipje nu!!!!!! :D

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 19:56

sorry dat het zolang duurt, het is bijna klaar...
was me vandaag iets te warm om te typen....

Natasja_ygor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:01

oke, ik ben benieuwd :D

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 21:01

daar issie dan:

Citaat:
Na lange weken stil te hebben gezeten ging Kay weer naar het ziekenhuis. De dag erna zou school weer beginnen, en Kay hoopte dat hij morgen gewoon naar school kon, het ging al weer stukken beter met hem. In het ziekenhuis was alles goed, en er werden nog een keer foto´s van zijn enkel gemaakt. Ook daar was bijna alles weer heel. Door de uitgelopen verbouwing van de school duurde de vakantie langer, maar hadden ze wel mail gekregen wat ze al moesten bekijken, en proberen te maken. De arts kwam weer binnen, en gelukkig was alles goed, dus er hoefde alleen nog verband omheen.
De volgende dag liep Kay vrolijk op zijn krukken naar school, gelukkig zaten Kay, Stefanie en Anissa bij elkaar in de klas nu. De kennismaking was leuk, ze hadden een leuke mentor, en een leuke klas. Een jongen die Kay wel opviel, een patser vond Kay. Hij heette Stef, maar Kay wist niet dat hij door in de problemen zou kunnen komen…
Die middag na school gingen Kay, Stefanie en Anissa naar stal. Kay kon eindelijk Sander weer zien, en hij was van plan er elke dag weer heen te gaan. Kay verzorgde Sander goed, en Stefanie en Anissa reden de grote ruin.
Na een week mocht Kay weer voorzichtig lopen, maar Kay zat allang weer op Sander. Hij draafde en galoppeerde nog niet te veel, want dan deed zijn enkel wel zeer. Het was meer lol, zonder zadel.
Kay had zo´n goede band met Sander dat hij als een mak lammetje overal achter hem aan liep. Hij kon zo achterstevoren op zijn rug zitten en nog liep Sander braaf zijn rondje.

Het staat er echt, de zin:
Ieder einde is een nieuw begin
Liefde wint altijd

Ik hou van jou
Voor nu en voor altijd
Mijn hart en ziel
Willen je nooit meer kwijt

Ik heb je lief
Mijn hele leven lang
Ik wist meteen toen ik je daar zag staan
Dat dit nooit meer weg zou gaan

Want ik hoor bij jou
Met alles wat ik ben kies ik vandaag voor jou
Dwars door de zee van tijd
Breng ik je de eeuwigheid
Ik hoor bij jou

Al zijn de golven nog zo hoog
De liefde sleept ons er doorheen
Ik voelde het nog nooit zo sterk als nu

Ik hoor bij jou
Zelfs als mijn hart ooit stopt
Behoort het toe aan jou
Aan jou en aan jou alleen
Ik wil nergens anders heen
Ik hoor bij jou

Ik hou van jou

Toen Kay de volgende dag op de manege kwam waren Stefanie en Anissa er al. Hij zag een witte lijst op de deur hangen, met erboven: inschrijving SGW. Dat was al over 1 week zag hij, en Stefanie en Anissa hadden zich al ingeschreven. Hij schreef zijn naam erbij, met Sander. Er mochten alleen gevorderden meedoen, dus de hindernissen waren van een B parcours. Hij had eigenlijk nog nooit echt dressuur met Sander gereden, dus wilde hij dat vandaag eens gaan doen. Kay zadelde Sander op en liep naar de binnenbak, het was mooi weer dus de rest reed allemaal buiten, zo kon hij rustig trainen. Toen Kay eenmaal reed, was Sander superbraaf. Het leek net een dressuurpaard, hij deed precies wat Kay wilde. Zelfs wijken deed hij keurig. Toen hij aansprong in galop, wilde Sander nog even hard gaan, maar dat lukte hem niet bij Kay. Toen galoppeerde hij netjes verder, en was superbraaf. Kay had nooit gedacht dat zo´n groot lomp paard zo goed kon dressuren. Toen hij uitstapte kwam Linda naar hem toe. Het ging echt goed hé Kay? Ja, knikte Kay.
De dagen erna was het oefenen, oefenen en nog eens oefenen, en het ging steeds beter. Ook kon hij, Stefanie en Anissa de cross van te voren oefenen. Sander vond het maar raar, maar hij vloog over de hindernissen heen. Het ging heel goed. Maar toen ze voor het eerst een parcourtje gingen springen ging het niet zo goed, Kay ging over de eerste hindernis heen, en daarna was Sander heel sloom, Kay kon drijven wat hij wilde, en hij nam er een zweepje bij. Toen Sander weer zo sloom ging gaf hij een tikje, maar daar was Sander het niet mee eens. Hij gaf zo’n gigantische bok dat Kay er naast lag..Zijn rug deed zeer en Linda kwam naar hem toe. Gaat het Kay? Jawel knikte Kay en hij steeg weer op. Kay, je kan het een keer proberen met sporen, en ze deed de kast naast de bak los. Ze rommelde wat tussen de dekjes en halsters en kwam met een paar stompe sporen aan. Toen Kay die om had probeerde hij opnieuw, en na de sprong dreef hij iets met zijn sporen, wonder oven wonder hielp het. Sander galoppeerde vrolijk door. Steeds vlak na elke sprong dreef hij iets, en het hielp echt. Naar de laatste oxer liep Sander weer langzaam, en Kay gaf iets kuit bij,het hielp niet dus dreef hij iets met de sporen, en Sander sprong in een keer. Kay beloonde Sander goed, en stapte uit. Toen hij had afgestegen en Kay had afgezadeld spoot Kay Sander af want hij zweette, en liet hem daarna los in de bak. Natuurlijk was het eerste wat Sander deed; rollen. Toen hij opstond zat hij helemaal onder het zand, en Kay zette Sander op stal.
Toen Kay naar huis was gefietst, vertelde hij alles aan zijn ouders, en ze waren blij dat ze hem zo’n leuk paard konden geven waar hij zo blij mee was. Hij vertelde ook dat hij weer op zijn rug was gevallen, en daar schrokken zijn ouders wel een beetje van. Ze besloten de volgende dag naar een paardenwinkel te gaan om te kijken naar een bodyprotector.
De volgende dag ging Kay weer naar Sander, en over 2 dagen was de wedstrijd al. Vandaag kwam hij alleen op de manen bij te knippen, want er zaten ontzettend veel dode punten aan. Het was lang werk, eerst de manen uit de knoop halen, dan alles knippen… Hij was er zeker wel een uurtje mee bezig, maar eenmaal klaar zag het er heel mooi uit, Sanders manen waren nog mooi lang gebleven, maar ze leken toch een stuk verzorgder, en Kay begon ook de staart te ontklitten, daar was hij nog langer mee bezig, maar zijn staart was nog mooier dan dat hij eerst was. Toen hij daarmee klaar was begon hij Sander nog te poetsen, hij had vanmorgen nog in de wei gestaan dus dat hoefde niet meer. Door het rollen van gisteren, en vandaag in de modder was hij ontzettend vies. Toen hij klaar was zag Sander er super uit. Toen Sander weer op stal stond ging Kay weer naar huis, ze zouden nog kijken naar een bodyprotector.
Eenmaal in de winkel gingen ze naar de bodyprotectors, en er hingen er heel veel, superkleine, supergrote, goedkope en dure. Kay keek eens rond, en hij zag veel bodyprotectors die hem stroef leken zitten, tot hij een racesafe zag, met verschillende blokjes, die werd het dus.
De dag voor de wedstrijd ging Kay nog even oefenen mét bodyprotector. Sander liep weer goed, en na een uurtje steeg Kay weer af, en liep toen met Kay naar de wasplaats, en zette hem vast. Hij waste Sander helemaal, en zijn staart en sokken extra goed. Kay Probeerde van alles met de manen, knotjes werden te dik, maar een hengstenvlecht wilde wel goed, dus die maakte hij morgen voor de wedstrijd…
De dag van de wedstrijd was Kay al op tijd op stal, zodat hij Sander kon vlechten. Kay had een wit lint, wat hij mee vlocht, en wat heel mooi stond bij Sanders donkere manen. Hij poetste Sander mooi, en vlocht zijn staart ook mooi in. Hij deed een wit dekje onder zijn zadel, en deed witte bandages om. Het was vandaag toch alleen de dressuurwedstrijd. Kay deed de bandage´s zo om dat Sanders sokken er nog wel onderuit kwamen, en hij zag er heel mooi uit. In de voorpluk maakte Kay een lange vlecht, die bijna tot Sanders neus kwam.
Toen hij ging losrijden zag het er wel apart uit, tussen al die pony´s zo´n groot, stevig paard. Kay stapte een kwartiertje, een daarna ging hij draven. Na een tijdje sprong hij ook aan in galop, en na tien minuten ging hij over in stap, en bleef hij stappen tot hij aan de beurt was. Er waren er nog 3 voor hem, en zenuwachtig was hij wel. Er waren maar 2 jongens die aan deze wedstrijd meededen, en voor de rest alleen maar meiden.
Toen hij de ring in moest deed Kay erg zijn best, Sander nog mooier dan tijdens de oefeningen, met het halthouden stond Sander keurig vierkant, en hij liep als Salinero de ring door. Toen Kay afgroette, klapte iedereen, en Kay haalde opgelucht adem. Sander keek trots de ring door alsof hij wilde zeggen: dat heb ik toch weer goed gedaan he? En hij liep braaf de ring uit…

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:13

Leuk verhaal weer,
Er zaten heel weinig spelfouten in :) Dat is echt super :D
De mindere punten
- Het is écht heel erg vervelend lezen zonder die aanhalingstekens want je weet niet wanneer een zin afloopt. Het is niet zo veel moeite om ze neer te zetten toch?
- Het gaat behoorlijk snel en alleen Kay, je zou bijvoorbeeld ook wat kunnen vertellen over zijn leven buiten Sander om want er is bijna geen een persoon die alleen maar aandacht aan zijn paard besteed en geen leven heeft verder. De tijdssprongen zijn ook erg groot...

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 21:18

oke, daar probeer ik aan te werken,
de aanhalingstekens weet ik...
en als het helemaal is getypt ga ik het zowiezo nog wat "uitgebreider" maken...

xDefinetly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:21

Ahh ik zie wat je bedoelt ... de richtlijnen oid :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 21:22

jaa :)

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 21:39

Mooi verhaal ;)
Je kan het goed hoor !

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:56

Ik zie het topic pas net, en ik heb alle delen gelezen.
Echt geweldig joh! Ik vind dat je echt heel erg goed schrijft voor een meid van 12! Top, ga zo door!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 06:58

bedankt :o

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 08:32

Sophie, weer echt heel gaaf!
Maarre ik had je ook een PB gestuurd en nog niks terug gekregen :o zou ik die dan nog mogen?

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:20

Wauhaauuhaaauuuwwwww......

Echt prachtig weer <3

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 12:12

Janedieene schreef:
Sophie, weer echt heel gaaf!
Maarre ik had je ook een PB gestuurd en nog niks terug gekregen :o zou ik die dan nog mogen?

echt niet :oo ??
sorry, zal hem gelijk ff sturen! :o

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:22

Mooi stuk weer!
Ik heb het idee dat je het al iets probeert uit te breiden klopt dat? In ieder geval is het weer top!!

Dat liedje is toch van marco borsato?
Het staat er echt,
de zin
ieder einde is een nieuw begin

Dat is echt mijn favoriete stukje tekst van al zijn liedjes :o

+:)+

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 12:23

jaa idd :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 15:58

met idd klopt dat dat liedje van Marco Borsato zijn, en dat ik het uitgebreider probeer te maken...

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:27

Mag ik ook PB?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 20:18

jahoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:07

Leuk verhaal! :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 21:38

bedankt :D