[VER] What shall we do II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_western

Re: [VER] What shall we do II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:49

Inderdaad, school gaat voor. Nog een paar weken volhouden en dan vakantie!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:06

Zo eindelijk :Z
Jullie krijgen een keer een extra stukje. had dat deze week willen doen, maar zijn gewoon teveel deadlines ;)
Eind juni zal ik eens gaan kijken!
Hoop dat jullie het leuk vinden

Citaat:
Casey

Met een schok schiet ik overeind als er aan het slot gerommeld wordt. Ik probeer stil te blijven liggen en trek de dekens nog iets beter over mij heen. Met een klik gaat het slot open en mijn hart schiet in mijn keel. Wat nu! De deur wordt open gedaan, maar tot mijn verbazing komt er nog niemand binnen. Ik hoor voetstappen naar de achterklep gaan. Ik moet iets doen, bedenk ik mij. Zo stil mogelijk klauter ik uit de auto. Onder de stoel haal ik een mes vandaan. Langzaam sluip ik om de auto heen, terwijl ik zo laag mogelijk boven de grond blijf. Dan schiet ik vliegensvlug op de persoon af, die net de kofferbak open doet. Tot mijn verrassing draait hij zich ook bliksemsnel om. Nog geen tel later staan we beiden stil. Een mes drukkend op de ander zijn keel. Pas dan herken ik hem. “Justin?” zeg ik uit mijn evenwicht gebracht. Voor een moment is hij ook uit zijn evenwicht, maar hij herstelt zich snel.
“Ha,ik wist wel dat je het niet vol zou houden,” zegt hij triomfantelijk.
“Jij dus duidelijk ook niet,” antwoord ik en laat mijn blik over zijn tas gaan die bij zijn voeten staat. Ik ben ervan overtuigd dat als het niet licht was geweest ik hem had zien blozen.
“Het was er ook zo ranzig,” begint hij dan. Ik kan niet anders dan met hem instemmen.
“Wat doen we nu?” vraag ik uiteindelijk.
“Zullen we beginnen met de messen?” zegt hij en besef we beiden nog een mes op onze kelen hebben. Ik glimlach laat mijn mes zakken, wat Justin ook doet.
“Ik ga daar niet meer naar binnen hoor,” zeg ik uiteindelijk en kijk Justin vastberaden aan.
“Dan vertrekken we nu maar. Ik heb betaald voor die ene nacht. Uitchecken is verder niet meer nodig.”
Ik geeuw voor de zoveelste keer. Ook al doe ik zo’n mijn best om dat niet te doen. Mijn ogen vallen bijna dicht, maar ik wil Justin niet in de steek laten. Hij heeft net zo min kunnen slapen als ik in dat verrekte motel. “Anders ga ik je even slapen. De achterbank is toch leeg,” zegt hij uiteindelijk met een blik op mij.
“Maar jij dan…” protesteer ik.
“Als jij nu even gaat slapen, dan rijd ik. Misschien kan jij dan straks een stuk rijden en slaap ik even. Verder red ik mij wel.” Uiteindelijk geef ik maar toe en kruip op de achterbank. Het duurt niet lang of ik ben in dromenland.
“Hey slaapkop wordt eens wakker,” vaag dringt de stem van Justin door in mijn slaap. Met tegenzin open ik mijn ogen.
“Wat?” zeg ik en wil mij alweer omdraaien.
“Je hebt al uren geslapen en ik wil je wat laten zien en dan kunnen we gelijk even wat eten.” Verbaasd kom ik overeind wat wil hij mij nou weer laten zien? Intussen is hij de auto al uit. Ik wrijf even in mijn ogen en rek mij uit. Justin doet de deur open en stijf klim ik de auto uit.
“Je wordt oud,” zegt hij en steekt zijn hand naar mij uit, waarna ik netjes op mijn benen belandt. Lachend kijken we elkaar aan, dan pas vallen mijn ogen op de omgeving. Mijn mond zakt open van verbazing en mijn ogen worden groot. Even blijven alle woorden mijn keel steken.
Na een stilte weet ik uit te brengen, “Waar zijn wij belandt?” Er verschijnt een glimlach op zijn gezicht, duidelijk tevreden over mijn reactie. Dan slaat hij een arm om mij heen en kijken we samen naar het bijzondere uitzicht. Voor ons loopt een rivier met daarachter een grote stad. Wolkenkrabbers die hoog in de hemel rijken en allerlei andere gebouwen. Op de achtergrond rijzen bergen nog hoger de hemel in. Het uitzicht is ongelofelijk.
“Wat je vraag betreft. We zijn bij Calgary en de bergen die je daar ziet zijn de Rocky Mountains.”
“Het is echt ongelofelijk,” zeg ik zachtjes. Een lange tijd blijven we staan kijken naar het uitzicht. Uiteindelijk meldt Justin dat het tijd wordt om te gaan. Dit keer stap ik achter en stuur en kruipt hij op de achterbank. In het begin helpt hij mij even met de weg, uiteindelijk gaat hij slapen en hoef ik alleen een lange weg te volgen. Nog even kijk ik in mijn binnenspiegel naar de stad Calgary, wat nu niet meer is dan een klein stipje. Als ik vooruit kijk zie ik een wijds landschap. Aan de linkerkant de Rocky Mountains en rechts alleen maar een uitgestrekte vlakte met een rivier er doorheen.

Abbigail

Ik wacht tot Joey alle koffers naar het huis heeft gesjouwd. Normaal zou ik even geholpen hebben, maar nu verdient hij dat niet. Zo, dit is zijn straf. Het grote huis bestaat voor mijn gevoel alleen maar uit cement. De muur bestaat niet uit losse tegels, maar bestaat uit een groot glad geheel. De kleur is een lichte vorm van bruin. Ik heb nog nooit zo’n huis gezien in mijn leven. Toch ademt het een zekere sfeer uit. Hier kan ik wel mee leven. Intussen is Nathaniel de auto uitgekomen en naast mij komen staan. “Tevreden,” vraagt hij grijnzend, als hij merkt dat het huis zorgvuldig bestudeer.
“Heb ik een keus dan?” vraag ik en kijk hem uitdagend aan. Hij lacht een keer en loopt dan naar het huis met mij in zijn kielzorg. De deur blijkt niet op slot en Nathaniel loopt zo door naar binnen. Voordat we verder lopen wisselt Nathaniel nog een paar woorden met Joey. Deze knikt instemmend en verdwijnt. Verbaasd kijk hem na en vraag mij af waar dat zojuist over ging. Als ik erom vraag antwoordt hij ontwijkend en ik weet dat ik er dus niet achter ga komen. Tenminste voorlopig niet.

Samen lopen we verder het huis, wat blijkt te bestaat uit 2 verdiepingen. Het huis blijkt uit een grote ruimte te bestaan met hier en daar een deur. Er is een deur die ik kan ontdekken en die leidt naar een armzalig badkamertje. “Hoelang moeten we hier blijven?” vraag ik na een blik in de ruimte.
“Een dag of twee, misschien drie. Maar wat badkamers betreft zou ik er niet op rekenen dat het beter gaat worden. Trouwens ik dacht dat jij er wel tegen zou kunnen. Casey zou er moeite mee hebben, maar ik dacht dat jij niet zo’n zeurpietje was?” Met een uitdaging in zijn stem weet ik dat hij het net zo ranzig vindt als mij.
Ik recht mijn rug en antwoord: “Ik overleef het ook heus wel.” Snel loop ik weer terug de grote ruimte in en plof neer op een stoel. Met een tevreden glimlach loopt Nathaniel achter mij aan en gaat ook op een stoel zitten. “Wat gaan we precies doen in de tijd dat we hier doorbrengen?” Vraag ik uiteindelijk.
“Ik ga zo inkopen doen samen met Joey. Hij zit op mij te wachten in de auto,” dus dat was het korte overleg, “er is een paar kilometer verderop een klein stadje. Daarna neem ik contact op met Brian over het vervolg van onze missie.” Ik trek een vies gezicht bij het horen van die naam en Nathaniel met moet lachen.
“Kan George ons niet begeleiden,” vraag ik op een kinderlijke toon.
“Die heeft het veel te druk met andere dingen. Bovendien is Brian goed in zijn vak, dus kunnen we hem beter te vriend houden. Hoe eerder onze missie erop zit.” Intussen komt hij overeind en loopt naar de deur. “Je zult je moeten vermaken voor een paar uur. Voor het donker ben ik niet terug,” ik knik teleurgesteld en kijk even naar buiten. De zon begint al wel te zakken, maar het zal nog wel even duren voordat hij onder is.
“En oh ja, kijk uit voor de slangen en schorpioenen,” met die woorden slaat hij de deur achter zicht dicht. Slangen! Schorpioenen! Geschrokken kijk ik om mij heen. Hij maakte toch zeker een grapje! Ik schiet overeind en ren achter Nathaniel aan naar buiten. Intussen is hij al richting de auto.
“Je maakte een grapje toch?” roep ik. Nathaniel draait zich bij de deur van de auto nog even om.
“Maak ik ooit grapjes?” Met die woorden stapt hij de auto in. Zonder dat ik nog iets kan zeggen trapt Joey op het gas. Natuurlijk kost het dan maar enkele seconden om hun heel eind weg te komen. Ik zucht een keertje diep. Aan zo’n opmerking van Nathaniel heb ik niets. Hij maakt zo vaak grapjes, maar kan soms ook serieus zijn. Hij kan het natuurlijk sarcastisch bedoelt hebben. Terwijl ik daar nog over nadenk hoor ik achter mij een raar geluid. Een onbekend geluid en tegelijkertijd bekend. Langzaam draai ik mij om. Mijn hart schiet meteen in mijn keel. Dat geluid kende ik alleen maar van tv. Voor mij ligt een grote ratelslang. Met zijn puntje van zijn staart zwiept hij zo snel heen en weer dat het een raar, ratelend geluid voortbrengt. Hysterisch begin ik te gillen en spring achteruit.

Danielle en ik

mywiseguy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 23:47

Daar hebben we lang op moeten wachten.. xD
Geeft nie hoor, school gaat voor!
Ik vind et een leuk stuk! :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 08:30

mooi stuk paar kleine spel foutjes.
maar dat moet kunnen.
zal ze straks even opschrijven nu is me zoontje aan de beurd

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:02

Leuk!

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-10 07:40

Het volgende stuk komt dinsdagavond. Ik heb morgen namelijk een belangrijk iets voor school, dus ik wil me vandaag nog even daarvoor voorbereiden :) !

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:53

Komt het stuk nog?

Is niet erg hoor maar ik vraag het even :)

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:26

__Elizabeth schreef:
Komt het stuk nog?

Is niet erg hoor maar ik vraag het even :)

Even een reactie voor iedereen. Heb net met Danielle afgesproken dat ik deze keer even van haar overneem, komt vandaag of morgen op de dag erop. Danielle heeft het gewoon even druk en ik heb weer wat tijd vrij ;)

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 19:20

Hey mensen,
ik ben voor dit stukje zelf bezig geweest met google earth haha :+
veel plezier met lezen

Citaat:
Casey

Zoals Justin mij had gezegd volg ik een tijd lang de borden met een twee erop. Ik wet intussen dat we richting het Noorden rijden. Voor de zoveelste keer veeg ik het zweet van mijn voorhoofd. Het is ontzettend warm in de auto. De zon brand hoog aan de hemel en ik verlang naar wat verkoeling. Justin ligt nog steeds slapen op de achterbank en ik wilde dat ik ook even kon slapen. Dan zou ik mij even niet druk hoeven te maken over de grote hitte. De weg is verhard en redelijk begaanbaar. Toch zitten er wel hier en daar rare gaten waar ik omheen moet rijden. We komen langs een plaatsje dat Red Deer heet. In verhouding met Calgary stelt het weinig voor en het enorme landschap laat het nog kleiner lijken. Het duurt niet lang of we zijn er voorbij.
“Als je zo weg twaalf naar links kunt nemen moet je dat maar doen,” hoor ik Justin ineens achter mij. Geschrokken kijk ik achterom en kijk in zijn slaperig gezicht. Zijn haar staat wilt en het staat hem schattig. Ik kan er niets aan doen en laat een hand los van het stuur en haal die door zijn haar.
“Sexy hoor,” zeg ik plagend en moet lachen als hij ook nog eens begint te geeuwen.
“Houd jij je handen nou maar aan het stuur en misschien is het ook handig om naar de weg te kijken.” Nog geen seconde later rijden we door een gat. Binnensmonds vloek ik even en richt mij weer op de weg. Achter mij hoor ik Justin even grinniken. Lach maar jij, denk ik zuur. Intussen krijgen we een kruising met route twaalf. Ik doe braaf wat mij gezegd is en sla rechtsaf. Ongeveer een minuut rijden we door. Zwijgend, maar ik weet dat er woorden in de lucht hangen.
“Je weet dat we naar links hadden gemoeten he,” hoor ik van achter komen. Onwillekeurig trek ik een vies gezicht. Dan zonder wat te zeggen trek ik het stuur om. In de binnenspiegel zie ik hoe Justin opzij wordt gegooid. Pas als we weer de andere kant op rijden is Justin weer zichtbaar in mijn binnenspiegel. “Dat deed je expres,” zegt hij verontwaardigd. Ik kan niks anders dan hem een poeslieve glimlach te schenken via de binnenspiegel.

Verderop slaan we nog een keertje rechtsaf. We rijden nog een tijdje. Het landschap is hier glooiend. Er is een meer aan de rechterkant gekomen en ik geniet ervan. Maar wat snak ik zelf naar verkoeing. Her en der staan wat groepjes bomen. Naadbomen die het landschap af en toe onderbreken. “Zet hem hier maar aan de kant,” zegt Justin uiteindelijk. Ik rijd de berm in, al is het verschil niet groot, omdat de weg niet meer verhard is. Ik blijf even achter het stuur zitten, terwijl Justin al uitstapt. Hij rommelt wat achterin de auto en trekt er uiteindelijk een mand uit. Achterdochtig stap ik uit en loop naar achteren. Ik wil vragen wat hij van plan is, maar hij wuift het weg. Zonder een woord te zeggen loopt hij strompelend richting het meer een stukje in de verte. Onwillekeurig moet ik even lachen. Het ziet er ook zo onbeholpen uit. De mand is groot en duidelijk ook zwaar. Hij loopt scheef, omdat het ding zo onhandig vasthouden is. Dan ren ik achter hem aan en pak de andere kant van het handvast vast. Even ontmoeten onze ogen elkaar. Dan strompelen we samen door naar het meer.

Abbigail

De koude rillingen lopen nog steeds over mijn rug. Hoe kan Nathaniel mij ook achterlaten op zo’n manier. Zenuwachtig laat ik mijn ogen over de grond glijden. Wat als ik er nou nog een tegenkom. Of misschien een schorpioen. Ik ben intussen bovenop een stoel gekropen met mijn voeten van de vloer. Nou mij krijgen ze niet te pakken. Ik blijf hier gewoon op staan, half zittend, totdat Nathaniel terug zou komen. Ik kijk naar buiten, maar de zon staat nog te hoog de hemel. Met andere woorden, ik heb geen idee waar hij is. Laat staan hoelang het nog duurt voordat hij ondergaat.

Misschien is er al een uur voorbij. Misschien maar vijf minuten. Mijn benen beginnen te verzuren en ik moet mijn best doen om niet van de stoel te vallen. In deze hitte lijkt mijn uithoudingsvermogen zoveel minder. Voor de intussen duizendste keer laat ik mijn ogen over de grond heen glijden. Tot mijn opluchting kan ik nog steeds geen van de monsters ontdekken. Misschien zijn het uitzonderingen, durf ik nu te hopen. Toch blijft het bij een kleine hoop en durf ik mijn voet niet van de stoel zetten.

Met een klap wordt ik wakker. Geschrokken spring ik overeind. Wat is er gebeurd, vraag ik mijzelf direct af. Gespannen kijk ik om mij heen in het niets. Het niets? Even ben ik geschrokken. Tot ik besef dat het niets ene duisternis is om mij heen. Het moet nacht zijn geworden en ik ben in slap gevallen… Op een stoel?! Even verschijnt er een grijns op mijn gezicht. Niet zittend of hangend. Nee, ik ben in slaap gevallen terwijl ik half op mijn hurken, half staand op een stoel zat. Er zullen niet veel mensen zijn die hetzelfde kunnen zeggen. Dan schiet mij de herinnering naar boven waarom ik ook alweer op die stoel zat. Slangen?! Schorpioen?! Nog geen seconde later sta ik alweer op de stoel. Vaag hoor ik een geritsel achter mij. Snel draai ik mij om en tuur in het duister. Het is echter hopeloos. De nacht is letterlijk zwart en ik kan niks zien. Zelfs niet als ik mijn eigen handen voor mijn ogen houd. “Nathaniel?” vraag ik zachtjes aan het duister, maar ik weet dat het hopeloos is. Nathaniel had mij wel wakker gemaakt en anders had hij mij wel comfortabeler neergelegd. Stijf beweeg ik mijn lichaam even.

Nog lange tijd blijf ik gehuld in het duister op mijn stoeltje. Zoekend naar ieder klein geluidje. Bang voor wat het ook mogen wezen. Hopend dat Nathaniel ieder moment terugkeert. Ik ben alweer half ingedommeld als ik het vage geluid van een motor hoor in de verte. Zonder erover na te denken spring ik van de stoel op de grond en ren naar buiten. In verte ontdek ik de lampen van een auto. Zo hard als ik kan ren ik er naartoe. De auto komt snel dichterbij, maar ik blijf er recht op af rennen. Verrukt over het feit dat Nathaniel er bijna weer is. Als ik in het lichtveld van de autokom wordt er hard op de rem getrapt. Vlak voor mij komt de auto tot stilstand. De passagiersdeur vliegt open en Nathaniel komt de auto uit springen. “Ben je helemaal gek geworden. Straks hadden we je niet zien aankomen. En dan…” hij kan zijn zin niet afmaken, want ik vlieg hem om de hals. Even staat hij als aan de grond genageld. Dan sluit ik hij mij in zijn armen. We staan zo een tijdje, totdat er ruw op de claxon wordt gedrukt. Verstoord kijk ik op en zie Joey met een grote grijns op zijn gezicht achter het stuur zitten. Hij wenkt vrolijk naar de passagiersstoel, maar ik schud vastberaden mijn hoofd.
“Ik ga niet nog eens bij die klungel in de auto zitten,” sis ik tegen Nathaniel en trek hem mee richting het huis. Met slippende komt de auto achter ons weer in beweging en komt met een rotgang langs ons heen. Een stofwolk achtervolgt de auto en onwillekeurig begin ik te kuchen. “Zelfs naast de auto ben je niet veilig,” zeg ik venijnig en Nathaniel moet even lachen. Dan slaat hij een arm om mij heen en loodst mij mee naar het huis. Dankbaar druk ik mij tegen zijn sterke lichaam.

Nathaniel rommelt even wat in de auto en knipt dan een zaklamp aan. Verwondert kijk ik naar hoeveelheid licht dat ding uitstraalt. Daar heb je wat aan! “Joey blijft in de auto slapen, wij in het huis.” Ik knik alleen, al kan Nathaniel dat waarschijnlijk niet kan zien. Samen lopen we het huis in en gaan naar een slaapkamer. “Wil jij hem even vasthouden,” vraagt Nathaniel en drukt mij de zaklamp in de handen. Ik doe braaf wat er van mij gevraagd wordt en pak de zaklamp aan. Het licht schijn ik op Nathaniel. “Zou je hem alsjeblieft niet in mijn ogen willen schijnen?” zegt hij en houdt zijn handen beschermend voor zijn ogen.
“Sorry,” zeg ik en schijn snel weer een andere kant uit. Nathaniel pakt intussen de lakens van het bed af en schudt deze door elkaar. Zo haalt hij het hele bed af, waarna hij alles er weer netjes opligt. “Een echte huisman?” zeg ik triomfantelijk. Hij knipoogt even naar mij.

“Wat nou met die schorpioenen en slangen?” vraag ik als we even later in bed liggen. Voor een moment is het stil. Nathaniel trekt mij dicht tegen zich aan en fluistert dan in mijn oor, “Dan zal ik je beschermen?” Ondanks dat ik er doodsbang voor ben komt er wat rust over mij heen. Ik druk mij nog dichter tegen Nathaniel aan en val als snel in een diepe slaap.

Danielle en Jeltien

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 20:47

goed gedaan dames.
en denk er aan hoor school is belangrijker.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 00:06

hanny_jelke schreef:
goed gedaan dames.
en denk er aan hoor school is belangrijker.

Dankje ;)
en klopt school is belangrijk, maar naast nog een eindpresentatie aankomende dinsdag heb ik eigenlijk zo goed als niets meer :P
Jaja, ik heb eigenlijk al vakantie (hoef niet eens te presenteren :Y))

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 22:43

Hallo, ja voor mij is het nu een gekkenhuis ;) Maar het volgende stuk zal (deze keer echt) morgenavond komen. Ik heb het grootste deel af en maak het morgenavond voor de rest af. Dus dan hebben jullie het :)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 23:58

Danielle_ schreef:
Hallo, ja voor mij is het nu een gekkenhuis ;) Maar het volgende stuk zal (deze keer echt) morgenavond komen. Ik heb het grootste deel af en maak het morgenavond voor de rest af. Dus dan hebben jullie het :)

je hebt nog 3 minuten :+ }> :D

nee hoor, doe maar rustig aan, school gaat voor :j :j :j

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 11:09

Rintah schreef:
je hebt nog 3 minuten :+ }> :D

nee hoor, doe maar rustig aan, school gaat voor :j :j :j

hihi... hier is hij echt.. 11 uur en 9 min te laat :oo
Citaat:
Casey
Eenmaal bij het meer aangekomen zet ik de mand op de grond. Nog steeds zegt Justin niets en trekt de mand naar zich toe. Dan pakt hij langzaam uit. Het is een hele maaltijd wat hij uitpakt. Ik kijk hem glimlachend aan. Justin zet alles klaar en ik ga zitten. Ik had hier niet eens aan gedacht! “Wat ontzettend leuk!” zeg ik opgewekt.
Na het eten gaan lopen we naar het water. Ik kijk er even naar.. Eigenlijk heb ik wel zin in een verfrissende duik. Maar ja ik heb natuurlijk geen kleding mee. Dan opeens hoor in een plons naast mij. Justin is het water in gedoken. Zijn schoenen en shirt heeft hij naast zich neergelegd. Dan spring ook ik erin, met kleding en al. Ik geniet van het water. Net zoals vroeger toen ik bij weer of geen weer ging zwemmen.
Na het zwemmen klim ik uit het water en ga in het gras liggen. Daar laat ik mijzelf opdrogen. Ik doe mijn ogen even dicht en geniet van de warmte wat mij omringt. Langzaam val ik in slaap….
“Justin? Ben jij daar?” ik loop richting de grot voor mij. “Kom nou maar tevoorschijn, dit is niet leuk meer!” Roep ik. Ik zucht en draai met mijn ogen. Vroeger was verstoppertje spelen leuk, nu niet meer. Ik kom dichterbij de grot en kijk even naar binnen. Het is verschrikkelijk donker. Nog even kijk ik om mij heen en ga dan toch maar naar binnen. Eenmaal binnen blijf ik even staan om mijn ogen te laten wennen aan het donker. Wanneer ik een beetje gewend ben aan het donker kijk ik achter mij naar de uitgang. Langzaam vervaagt het licht en dan sta ik helemaal in de duisternis. Zonder ook maar een stap te verzetten. Voor mij zie ik twee gangen. Ik moet kiezen welke ik neem. Ik kies maar de rechtse, puur een gok. Ik loop erin en terwijl ik steeds verder en verder loop hoor ik luidere stemmen. “Justin!” roep ik nog een keer, maar het is Justin niet. Het einde van de gang komt in zicht en uiteindelijk sta ik in een open ruimte. Daar staan mijn ouders, midden in die open ruimte. Ik ren naar ze toe. “Pap, mam!” Schreeuw ik blij. Ik wil ze omhelzen, maar op dat moment zijn ze verdwenen. Plotseling, zonder wat te zeggen. Ik ben weer alleen, Justin weg, Abbigail weg en mijn ouders ook weer weg. Ik val op mijn knieën en begin te huilen
“Casey, wordt eens wakker! Kom op nou.” Langzaam gaan mijn ogen open. Boven mij zie ik Justin en met de tranen nog op mijn gezicht omhels ik hem. “Je bent er nog! Beloof dat je niet weg gaat. Laat me alsjeblieft niet nog een keer alleen, ik wil niet alleen zijn!” De tranen biggelen over mijn wangen. “Rustig maar Casey. Ik ben er nog, het was maar een droom!” Justin trekt mij in zich armen. “Rustig maar meisje,” blijft hij rustig herhalen. “Ik ben blij je en ga niet weg.” Langzaam wordt ik rustiger. Tot ik me bewust ben nog steeds in zijn armen te liggen. “S..sorry. Ik eh… het slaat nergens op!” stotter ik. “Het was gewoon maar een droom.” Maar terwijl ik dat zeg, voel ik mij eenzaam. Was Abbigail maar hier. Justin mag mij eigenlijk helemaal niet, hij vind mij een verwend nest. Had ik er maar voor gekozen om met Abbigail te gaan. Maar ik kon haar niet van Nathaniel weghouden. Dat zou niet eerlijk zijn en misschien zou ik haar alleen maar in gevaar brengen! Ik sta op en weg de tranen snel van mij gezicht. “Het slaat nergens op.” Herhaal ik nog een keer vastberaden. Justin staat ook op en loopt naar mij toe. “Het zit je dwars, anders had je er niet over gedroomd,” begint Justin. Ik schud mijn hoofd. “Het valt wel mee, ik stel me gewoon aan.” Justin schud zijn hoofd en komt voor mij staan. Ik kijk naar beneden. Hier heb ik toch geen zin in! Wat zal hij wel niet van mij denken? Ik voel zijn hand onder mijn kind en duwt hem omhoog, zodat ik hem aan moet kijken. “We zijn samen en ik blijf bij je. Af en toe vind ik je vervelend, maar dat betekend niet dat ik je in de steek laat!” Ik knik even. “Nou kom we gaan weer door, we moeten nog een aantal uur rijden…” We lopen naar de auto toe, waar Justin alles in heeft gezet…

Abbigail
Ondertussen zijn er twee weken voorbij gegaan. We hebben de buurt een beetje leren kennen. Verder is er niets gebeurd, eigenlijk word ik er een beetje zat van. Het is heel gezellig met Nathaniel, maar we zijn hier voor de pleegouders van Casey. Er mag nu wel eens iets gaan gebeuren.

Ik kijk even omhoog naar Nathaniel en glimlach, de schat. We hebben de afgelopen weken veel tijd samen gehad en het was heel gezellig. Ja, af en toe hadden wel eens meningsverschillen, maar er waren dan ook weer goedmaak momenten. Alleen daarvoor zou ik al bijna stennis schoppen. “Wat is er?” vraagt hij lui. “Ik zat te denken dat we eens wat vaker ruzie moeten hebben.” Nathaniel trekt een wenkbrauw op en ik ga door: “Nou, je weet wel de goedmaak momenten zijn zo leuk.” Ik grinnik even en Nathaniel schud zijn hoofd. Op dat moment gaat de telefoon en Nathaniel rekt zich er naar uit. Ik ga weer tegen hem aanzitten en luister aandachtig naar het gesprek. “George hallo. Ja, nee. Oké, dat is goed nieuws. We hebben het gehoord. Oké. Dag.” Nathaniel legt de telefoon weer neer en ik kijk hem vragend aan. “We moeten onze spullen inpakken en met de auto de bergen in. Daar is een huisje waar we tijdelijk kunnen zitten. Van daaruit gaan we werken. Vanavond gaan we nog de boel bekijken.” We staan allebei op. “Nou ik ga dan maar inpakken en ik zal niet verder vragen naar het deel ‘de boel bekijken’. Je had het trouwens over de auto.. rijd jij of ik? Want met Joey ga ik echt niet mee.” We lopen samen naar onze kamer en beginnen maar meteen met inpakken. “ We gaan samen, dus ik rijd wel.” Het hele riedeltje begint weer van voor af aan. Passen en meten met onze koffers, oké de mijne. Ik ga er eens goed op zitten in de hoop hem dicht te krijgen. “Hé Nat, ga eens even gezellig naast me zitten.” Wanneer hij dit gedaan heeft hebben we hem bijna dicht. “Oké nog een keer staan en tegelijk zitten, als we dan allebei tegelijk de sluiting aan beide kanten dichtdoen is het klaar,” kom ik met het geweldige idee. Samen gaan we staan. “Oké Abbi, ik tel tot 3. 1, 2 en 3!” Snel gaan we zitten en we doen de koffer dicht. “Ha!” zeg ik triomfantelijk. Nathaniel geeft me een zoen en pakt zijn koffer op. “Ik breng deze alvast weg. Moet ik met de jouwe ook helpen?” Ik schud mijn hoofd. “Nee, vind het heel aardig maar ik kan het wel.” Nathaniel trekt zijn schouders op en loopt met zijn koffer naar beneden. Ondertussen pak ik mijn koffer en trekt deze met moeite van het bed, waarbij ik haast meega. Ik sleep de koffer naar de trap. Oké en nu? Dan heb ik een geweldig idee. Ik leg mijn koffer op het randje. “Van onderen!” gil ik en geef de koffer een zetje. Snel ren ik de koffer achterna en zet hem beneden weer overeind. Op dat moment komt Nathaniel binnen gerend. “Wat is er aan de hand?!” “Niets hoor, hoezo?” vraag ik. “Het leek wel of je van de trap af viel.” Hij ziet er geschrokken uit. “Eh, nou nee ik heb gewoon mijn koffer naar beneden ge… dragen.” Ondertussen pakt Nathaniel de koffer over. “Gedragen… ’t zal wel,” mompelt hij en neemt de koffer mee. Snel pak ik mijn jas en loop hem achterna. Buiten staat Joey met een grijns mij op te wachten. We nemen afscheid en dan stap ik de auto in. “We moeten wel eerst even langs de supermarkt.” Zeg ik, terwijl Nathaniel de auto start.
Na een aantal uur komen we op de plaats van bestemming. Eigenlijk is het gek dat wat wij doen voor het grootste deel uit reizen bestaat. Ik kijk naar het kleine huisje. Het is bijna onzichtbaar en het mooiste is dat wij vanaf deze plek de weg tot kilometers ver in de gaten kunnen houden. Nathaniel vertelde dat we op zo’n driekwartier afstand kunnen kijken.
Eenmaal binnen bekijk ik alles even goed. Het ziet er netjes uit. Blijkbaar is er net schoongemaakt, want ook dit hoeft niet te gebeuren. Achter de achterdeur zit een kleine tuin waar we kunnen zitten. Ik plof in een stoel en doe even mijn ogen dicht. Heerlijk dat zonnetje! Ondertussen bedenk ik wat er vanavond gaat gebeuren. Wat zouden we moeten doen? Het feit dat Nathaniel liever niet wilde zeggen wat we precies gingen doen zegt eigenlijk al genoeg. Langzaam dommel ik even weg en vergeet helemaal om Nathaniel te helpen met uitpakken of koken…

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 12:17

Zo, heb deel 1 en deel 2 achter elkaar uitgelezen. De tekstfoutjes stoorden me niet, verhaal is echt super en het bleef me boeien. Goed gedaan!!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 16:27

weer een supper stuk dames.
ga zo door

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:14

Spannend verhaal!
Ik heb deel 1 en 2 nu achter elkaar door gelezen.
Super verhaal!

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:53

Bedankt voor de reacties en leuk dat er zelfs nog nieuwe lezers bijkomen :D

Wat ik even wilde melden, ben al op weg met het aankomende stukje. Naar verwachting zal die er dan ook zeker morgen op komen te staan ;)

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:43

Hey mensen,

bij deze het stukje heel mooi op tijd al zeg ik het zelf :Y)

Citaat:
Casey

Het is intussen al twee weken later en de tijd lijkt te vliegen. We zijn intussen gearriveerd in Potter Greens. Een kleine plaatsje aan de zuidkant van Edmonton. We zijn hier intussen al ruim een week en ik voel mij al helemaal thuis. We verblijven in een prachtige grote bungalow. De omheining bestaat uit een houten schutting, wat ons privacy geeft en mij heerlijk de kans om te zonnen. Toch verontrust het mij dat we nog niks hebben kunnen doen aan onze missie. Ik heb Justin al zo vaak om informatie gevraagd. Maar hij zegt ook niks te weten. We moeten afwachten. Dat is wat hij zegt. Ondanks dat het al een tijd geleden is, blijf ik denken aan zijn woorden bij het meer. Hij had gezegd dat hij mij niet in de steek zou laten. Wij zouden samen blijven. Dat is het enige punt waar ik mij aan vasthoudt. Hij doet zijn best voor de missie. Opgeven komt in zijn woordenboek niet voor.

Het is weer zo’n ochtend. Lui lig ik in de zon met mijn ogen gesloten. Ik hoor Justin de tuin in komen. Zijn afkeurende blik raakt mij, meer dan hijzelf waarschijnlijk beseft. Hij denkt dat ik mij op dit moment ontspan. Dat mijn ouders uit mijn hoofd verdreven zijn, maar hij snapt het niet. Ik kan niet blijven kniezen op de bank. Zo kwetsbaar wil ik niet zijn dus bouw ik een muur van onverschilligheid op. Iets waar ik mijzelf al jaren achter kan verbergen. Er zijn op moment zoveel dingen die mijn hoofd op hol jagen. Als eerste natuurlijk mijn ouders, maar ook Justin vind ik op moment een moeilijk punt. Moet ik naar hem toegaan en zeggen hoeveel zijn woorden voor mij betekenen? Dat ik het waardeer? Ik zeker al op dat punt gestaan, maar zodra ik bij hem was leek het onmogelijk. Nu ook weer. Dus doe ik niets en wacht af.
“Ik heb goed nieuws,” de stem komt van dichtbij dus open ik mijn ogen. Hij staat naast mijn ligstoel. Afwachtend kijk ik hem aan. “We gaan vanavond op pad?”
Nu kom ik overeind. Geïnteresseerd. “Waarheen?” vraag ik nieuwsgierig.
“Palace Casino,” antwoordt hij kort, waarna hij vervolgt, “zorg dat je gekleed bent voor de gelegenheid.” Zonder nog een woord te zeggen loopt hij weer naar binnen. Zijn schouders staan strak en ik weet dat ik hem irriteer. Een verwend nest, wat zo af en toe nuttig kan zijn en dan nog weet ze het te verpesten. Dat is wat hij van mij denkt.
Ik zucht een keertje diep. Het heeft geen zin om over Justin te gaan piekeren. Dat zal moeten wachten tot later. Misschien moet ik eens met hem gaan praten. Maar hoe zou ik moeten beginnen?
Palace Casino. Een casino dus. Gekleed voor de gelegenheid… Mijn gedachten glijden automatisch door naar mijn kledingkast.

Even later sta ik peinzend voor mijn kledingkast. Waar is alles toch? Ik had toch meer kleding mee moeten nemen. Terneergeslagen kijk ik naar de zielige paar kledingstukken in de kast. Gelukkig heb ik wel een leuk grijs cocktailjurkje wat ik aan kan. Ik ben ook zeker blij met het jurkje. Alleen het feit dat ik geen keus hebt stemt mij ongelukkig. Ik hoor Justin in een van de kamers naast mij rommelen. Een lichte schok gaat er door mij heen. Ik ben een verwend nest. Hij heeft al die tijd gelijk gehad? Langzaam laat ik mij op de grond zakken. Ik dacht dat ik mijn verleden achter mij had gelaten. Dat ik een ander persoon was geworden. Even blijf ik stil zitten, dan kom ik overeind en verlaat de kamer.

In de deuropening blijf ik staan. Justin merkt mij nog niet op. Hij zit aan een kleine werktafel, waaar allemaal papieren op liggen. Daar blijf ik staan, misschien wel een volle minuut. Pas dan schuifel ik iets, waardoor Justin opkijkt. Vragend kijkt hij mij aan. Langzaam loop ik de kamer in, maar blijf in het midden staan. Justin komt overeind en komt naar mij toe lopen. Zijn vragende ogen laten mij geen moment los. “Wat is er?” vraagt hij als hij voor mij staat.
“Het spijt mij…” zeg ik zachtjes en sla mijn ogen af naar beneden. We blijven zo beiden staan. Ik wacht af en begin te twijfelen over mijn keus om hier naartoe te komen. Dan voel ik Justin zijn hand onder mijn kind. Zachtjes duwt hij mijn gezicht omhoog, tot onze ogen elkaar ontmoeten. Dan pas adem ik uit, zonder te hebben gemerkt dat ik mijn adem inhield.
“Wat spijt je?” Zijn ogen houden mij nu strak vast. Ik vraag mij af of hij het echt niet snapt of dat hij het gewoon uit mijn mond wil horen.
“Over hoe ik mij heb gedragen tegenover jou. Ik was een verwend nest. Het spijt mij, maar ik had het zelf niet door. Ik heb er een afschuwelijk reis voor jou van gemaakt. Doordat ik mij zo ellendig voelde heb ik het allemaal voor jou verpest. Je moet spijt hebben dat je niet samen met Nathaniel of met Abbigail ben. Het...” Ik wil nog meer zeggen, maar hij drukt een vinger op mijn mond.
“Ik had misschien wat meer rekening met jou moeten houden het moet zwaar voor je zijn.” Ik wil hem tegenspreken, maar met een kleine beweging maant hij mij tot stilte. “Af en toe ben je een rijk verwend nest. Het is waar je vandaan komt en dat zul je altijd wel een beetje houden.” Opnieuw wil ik hem onderbreken, maar zijn blik dwingt mij tot luisteren. “Soms kan ik je niet uitstaan, daar zal ik heel eerlijk in zijn. Maar toch heb je iets over je heen. Wat het allemaal altijd weer goedmaakt. Misschien is dat de reden waarom ik je van het begin af aan leuk vond.” Even lijkt hij te schrikken van zijn eigen woorden. Mijn adem stokt onbewust even. “Vergeet wat ik gezegd heb, maar alsjeblieft blijf gewoon wie je bent.” Dan loopt hij langs mij heen, de kamer uit. Doodstil blijf ik staan. Aan de grond genagelt. De woorden galmen door mijn hoofd, van het begint af aan leuk. Wat bedoelt hij met leuk? Als ik mij omdraai is hij verdwenen…

Abbigail

Tegen de tijd dat ik wakker wordt is het eten klaar en samen eten we. Beiden zeggen we geen woord. Ik ruim de boel op. Hij heeft al zoveel gedaan. Als alles weer netjes is opgeruimd ga ik weer naar de tuin. Nathaniel zit ontspannen op de stoel met zijn ogen dicht. Ik ga in de andere stoel zitten en kijk een tijdje naar hem uiteindelijk opent hij zijn ogen en kijkt terug.
“Ik ben blij dat we samen zijn,” zegt hij uiteindelijk. Ik knik, wetend wat hij bedoelt.
“Weet jij wat we straks kunnen aantreffen?” vraag ik denkend aan de aankomende avond.
“Nee, dat niet. Er is wel een grote waarschijnlijkheid dat we op het goede spoor zitten.”
“Zijn Justin en Casey al op de hoogte gebracht? Kunnen zij ook niet beter deze kant op komen?” Terwijl ik het zeg vraag ik mij af waarom ik daar niet eerder aan heb gedacht.
Nathaniel schudt echter zijn hoofd. “Ze zijn niet op de hoogte gebracht van onze situatie en dat is maar goed ook. Net zoals wij ook niks van hen weten.”
“Geen nieuws betekent goed nieuws mag ik hopen,” zeg ik wat ontdaan. Hij haalt zijn schouders even op.
“Het hangt geheel van de situatie af. Als ze onze hulp hard nodig hebben worden we op de hoogte gebracht. Ze zullen zichzelf moeten redden, als wij hen niet kunnen helpen.” Bezorgd kijk ik hem aan en snel vervolgt hij zijn verhaal. “Maar Justin en Casey kunnen goed samenwerken. Bovendien hebben Casey en jij toch wel eens contact.”
“De afgelopen tijd eigenlijk niet zo. En nu kan ik helemaal geen contact met haar opnemen. Als ik haar aan de telefoon heb moet ik haar vertellen dat we een spoor hebben. Maar als zij dat niet mogen weten…”
“Het is voor iedereen heb beste. Het zorgt ervoor dat je niet wordt afgeleid door de ander zijn zorgen.”
“Nou ik wordt hier alleen maar meer bezorgd van. Ik dacht dat ik wel op de hoogte zou worden gehouden als er iets mis is. Dat blijkt dus niet zo te zijn. Wat als ze nu onze hulp nodig hebben!” Geschrokken kijk ik Nathaniel aan.
“Je hoeft je geen zorgen te maken. Justin zal goed voor Casey zorgen en je kent Casey die blijft niet graag alleen achter,” zegt hij met een klein glimlachje. Ik glimlach ook en kruip bij hem op schoot. Een tijdje hang ik tegen hem aan. Nadenkend over wat hij gezegd heeft. Zou het inderdaad beter zijn om geen idee te hebben hoe het met de ander gaat?
Uiteindelijk doorbreekt Nathaniel de stilte. “Het wordt tijd om ons te gaan omkleden. We moeten op de plaats van bestemming zijn voordat de zon onder gaat.”
Ik knik begrijpend. “Nog eisen aan de kleding?”
“Als het maar donker is.” Ik knik en loop het huis in, op zoek naar mijn spullen.

Danielle en Jeltien

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:03

Leeeeeuk :) Heb niks kunnen verzinnen qua kritiek! En mooi op tijd inderdaad ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:36

supper.
meschien wordt het toch nog wat tussen casey en justin.

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 14:01

wat een super leuk verhaal! ik ben gister aan deel een begonnen en vandaag heb ik het laatste stukje van deel twee afgelezen, en ik kan niet wachten tot een nieuw stukje :D

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 18:55

Hallo! Wat leuk dat er nog steeds nieuwe lezers bij komen :) Bedankt voor het compliment en wie weet met Justin en Casey... Het kan... maar niets hoeft zo te zijn zoals het lijkt.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 22:13

dat is waar we zullen het moeten afwachten

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 21:04

Het nieuwe stuk, eindelijk komt de regelmaat terug haha!
Nou hopelijk genieten jullie ervan!
Citaat:
Casey

Met een handigheid door ervaring breng ik mijn make-up op. Een redelijk dikke laag, zonder dat het teveel opvalt. Ik moet er sjeik uitzien, het kan vast geen kwaad om er rijk uit te zien. Voor de spiegel draai ik nog een laatste rondje. Perfect! Mijn blonde krullen hangen los over mijn schouders heen. Ondanks dat het los is, heb ik het toch perfect in model. Ik schud even met mijn hoofd, zodat er een waterval van haren om mijn gezicht heen valt. Het rode jurkje is simpel, maar zit als gegoten. Ik heb nog een klein bijpassend tasje gevonden die over mijn schouder hangt. Om het af te maken stap ik in de bijpassende schoenen. Er zit een redelijk hak onder en ik loop even een rondje. Het is wel een tijdje geleden dat ik zo netjes gekleed ben geweest. Laat staan op hakken heb gelopen. Toch ben ik zeer tevreden. Geen onvastigheid. Het geeft mij een extra gracieuze uitstraling. Tevreden over mijzelf verlaat ik mijn kamer. Justin zit beneden spullen aan het inpakken. Rustig loop ik de trap af, naar hem toe. Voor hem blijf ik staan en dan pas kijkt hij even op, waarna zijn blik weer naar zijn spullen gaan. Twee tellen zit hij doodstil dan kijkt hij weer op. Hij komt overeind en blijft mij onafgebroken aankijken. Hij heeft een zwart pak, heel netjes.
“Wauw! Een pak staat je goed,” zeg ik en loop enthousiast om hem heen. Pas dan merk dat zijn blik nog steeds op mij is gericht. “Wat?” vraag ik wat ongemakkelijk.
“Je ziet er prachtig uit,” zegt hij uiteindelijk. Ik begin te lachen. Verbaasd kijkt hij mij aan, maar dan lacht dan zelf ook mee.
“Is het passend genoeg?” vraag ik als we uitgelachen zijn. Keurend kijkt hij mij aan.
“Nou, misschien…” zegt hij gespeeld. “Nee het is super. Verschillende ogen zullen op jou gericht zijn als je binnenkomt.”
“Overdrijf niet zo,” zeg ik bescheiden lachend.
“Ik meen het hoor. Bovendien kan het wel van pas komen als de juiste ogen jou vangen.” Hij knipoogt naar mij en achterdochtig kijk ik hem aan. Ik weet dat hij het allemaal al helemaal voor zich ziet. Het plan zoals hij het uitstippelt, stel hij nu bij. Dat is een van de dingen waarin hij erg goed is. Dat heb ik wel eens begrepen en ik vraag mij af hoe hij de avond voor zicht ziet. Toch vraag ik er niet naar. Hij kan net zo min als mij alle voorspellen en het is goed om spontaan over te komen. Dat lijkt mij het handigste. Ik spontaan en hij berekenend. We vullen elkaar eigenlijk gewoon aan.

Abbigail
Ik sta voor de spiegel en kijk naar mezelf. Ik heb zwarte schoenen, broek en vest aan. Mijn haar heb ik gevlochten, zodat het niet in de weg gaat zitten. Ik zucht even diep en houd mijn ketting in de hand die om mijn nek zit. Al sinds de dag dat ik achttien ben geworden. Waar zouden mijn ouders op dit moment zijn? Nee, niet aan denken nu. Zo meteen zal een informant ons gaan inlichten over wat wij gaan doen en daarna gaan we op weg. Ik loop naar beneden en ga op de bank zitten. Op dat moment komt Nathaniel binnen met een informant.
Geen hallo, geen goedendag, nee hij gaat meteen ter zake. “Ik breng jullie zo meteen met een helikopter naar de andere kant van de berg. Daar moeten jullie lopend op weg gaan naar een ingang tussen de struiken. Het kan een soort van grot zijn, wij weten niet precies hoe en wat. Dat moeten jullie dus gaan onderzoeken. Het zou kunnen dat daar de ouders van Casey zitten. Zoek naar alles wat er iets mee te maken kan hebben. Wij zullen jullie constant in de gaten houden. Probeer dus niet te diep onder de grond te gaan, dan wordt het lastiger.” Gespannen kijk ik hem aan. “Hoe komen we weer weg?” “Wij zullen jullie ophalen met de helikopter.” Ik knik.
Nog een tijdje praten we door, maar dan moeten we echt weggaan. Het is tijd.

De hele weg ben ik stil. Ik voel een lichte spanning over mij heenkomen. Je weet maar nooit wat er kan gebeuren! Ik kijk vanuit de heli naar de grond onder mij. We zullen het regenwoud in moeten. Ze proberen ons op een gunstige plek te krijgen, maar dat schijnt nogal lastig te zijn. Ze hebben alles goed geregeld, dus waarschijnlijk dit ook wel. Langzaamaan dalen we en dan wijst de informant naar de open plek waar wij zullen landen. Eenmaal geland rennen wij meteen de begroeiing in en de helikopter stijgt de lucht weer in. Een uur geleden zaten we nog op de bank en op dit moment zitten we ergens in het regenwoud op zoek naar de ouders van Casey. Nathaniel kijkt mij aan en ik knik. Op weg! Nathaniel weet de weg beter dan ik dus hij neemt de leiding en gaat voor. Op zoek naar een of andere grot, tenminste zo leek het. Dus of dit ook daadwerkelijk klopt is nog maar de vraag. Ze vertelden dat ze het vanuit de lucht hebben bekeken, maar het te riskant was om er tweemaal te komen. Dus het was beter dat wij in ons eentje gingen kijken. Zo konden ze zich niet meteen uit de voeten maken. Ondertussen lopen we steeds dieper en dieper het regenwoud in. Het een GPS in de hand, op zoek naar dat coördinaat waar het zou moeten zijn.

Na een tweetal uren te hebben rondgelopen en gezocht te hebben gaan we even zitten. Hier in de buurt zou het moeten zijn. De GPS geeft het aan, maar we zijn op zijn minst al een uur aan het zoeken voor de grot. Zou het wel kloppen? Ik geef Nathaniel wat water en pak zelf ook een flesje uit mijn tas. Snel knap ik op en wil weer verder. Ook Nathaniel is dat van plan. Hij geeft het flesje terug en wij gaan verder op zoek. Ik duw een aantal struiken opzij, niets. Dan de volgende stuk.. Je zou denken dat zij het vanuit de lucht hebben kunnen zien, maar dit zou haast niet kunnen. Als wij het hier al niet kunnen vinden. Misschien hebben ze warmte censoren gebruikt? Ik ga even tegen een boom staan en kijk naar Nathaniel. Blijkbaar merkt hij het, want ook hij draait zich om. Dan gaat mijn blik naar een plek achter Nathaniel. Wat is dat? Het is heel klein en zwart. Nathaniel volgt ook mijn blik en allebei beginnen we te lopen. Eenmaal aangekomen kijk ik opgewonden naar Nathaniel. Dat kleine zwarte ding is in feite niets. Het is een doorgang. Het leek net een beest van ver, maar steeds dichterbij bleek dit helemaal niet zo te zijn! Het was me nooit opgevallen als ik niet net naar hem gekeken had. Het zit goed verstopt! “Nou ik ben benieuwd wat ons te wachten staat.

Eenmaal binnen de doorgang moet ik wennen aan het donker. We pakken een zaklamp en schijnen door de tunnel. We lopen steeds verder en verder en het lijkt wel of er geen einde aan komt. Dan komen we toch in een grote ruimte. Er staan allemaal spullen opgeslagen en het lijkt verlaten. We lopen langs de muren om te kijken of er nog een doorgang is, en die blijkt er te zijn. De opslag laten we staan, want we kunnen later nog altijd kijken of we aanwijzingen kunnen vinden hier. Je weet maar nooit of er iemand aanwezig is. We lopen de doorgang verder en langzaam wordt het steeds lichter. Waar komt dit licht vandaan? Ik kijk om mij heen, maar kan niets vinden. Het komt vanuit verder de tunnel. In opperste concentratie lopen we richting het licht. We doen onze zaklampen uit en kijken naar de uitgang ver boven ons hoofd. Dit verklaard een hoop. “We gaan verder. De gang gaat steeds iets verder omhoog, dus grote kans dat we er gauw weer uitkomen,” fluisterd Nathaniel zachtjes. Ik knik en loop weer achter hem aan. We gaan inderdaad steeds hoger en hoger, maar komen niet uit de gang. We stuiten op opnieuw een grote ruimte, met daarachter nog twee ruimtes. Aangezien we niet weten of hier iemand is proberen we gebukt te blijven. Weer is er niemand. In deze twee ruimtes die in wezen aan elkaar geplakt zijn staat allerlei apparatuur. Ik ken het niet, maar Nathaniel schijnt het wel te herkennen. Hij pakt iets op en kijkt er aandachtig naar. “Dit is van ons…” fluistert hij zachtjes. “Betekent dat….” Hij schud zijn hoofd. “Het kan van alles betekenen, kan afgepakt zijn, kan van Casey ’s ouders zijn, maar ook van andere agenten.” Ik adem langzaam uit. “Kan het ook zijn dat er iemand in het bedrijf zit die niet klopt?” Vraag ik met lichte angst. Nathaniel haalt zijn schouders op. Opeens hoor ik iets en stoot Nathaniel aan. “Wat is dat voor een geluid? Het lijkt wel gebonk.” Nathaniel knikt en samen lopen we richting het geluid. Het komt vanachter de zijkant van de ruimte, maar dit kan haast niet aangezien we midden in een grot zitten… Er lijkt ook geen ingang te zitten in eerste instantie… Maar dan valt me iets op. Het lijkt net of er een haar zit op de muur, zo dun is het. Maar het is rechtgetrokken en het is onmogelijk dat het een haar is. Ik duw Nathaniel en wijs er naar. Langzaam gaat hij er met zijn hand heen en voelt even eraan. “Het is een spleet.” Fluistert hij. Ik knik. Maar hoe zouden we ooit naar de andere kant komen? Dat is een vraag die ons allebei dwars zit.
Dan opeens horen we een luid gestommel. Het lijkt wel of er iets instort. Allebei schieten we naar achteren en verstoppen ons. Het lijkt wel of de boel instort en we proberen zo ver mogelijk weg te duiken, daarna is het stil. Een grote stofwolk komt ons voorbij en ik probeer mijn hoest in te houden. Ik probeer door de dikke wolk heen te kijken en langzaam lijkt het weg te trekken. En dan zie ik hem eindelijk…. Een persoon helemaal onder het stof… Zou hij een van de personen zijn die Casey haar ouders gekidnapt heeft? Hij klopt de stof van zich af en ik zie steeds meer details… Ik laat mijn ogen over die persoon heengaan, aan het figuur te zien een man! Mijn ogen blijven haken op zijn hals. Hij heeft een ketting om en op de een of andere manier komt het me bekend voor…