[CENTRAAL] Kleding maken is niet moeilijk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:50

Ik ben dol op ontwerpen (gewoon op papier tekenen) en ze zien er niet slecht uit al zie ik het zelf.
nu zo ik het leuk vinden om een paar van die ontwerpen te realiseren, maar die zijn niet effen en hebben wel een eigen patroon, hoe krijg je die erop , verfen?

Florale

Re: [ART] [WIP]Kleding maken is niet moeilijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:53

Je kan verfen je hebt tinnetjes en pakjes bij de drogist,en anders ff googlelen voor wat verf tips.
Als ik verf doe ik het in de machine en met patronen wordt dat toch wat lastiger.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 08:05

hittepit_12 schreef:
Mocht het oude laken lukken,geef je kids wat textielstiften(of doe het zelf en teken er leuke dingen op!

Gaan ze geheid geweldig vinden.

Zo was de planning al. ;)

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:29

Nou ik reageer ook maar even! Ik naai ook regelmatig, veelal maak ik tassen (zie onderschrift), pas heb ik ook theemutsen gemaakt (er staat hier op UK een topic over) en ik heb mijn eigen keltische jurk gemaakt... Bijna geen kleding dus, want ik ben een ramp met pasvormen...
Leuke dingen heb je gemaakt zeg!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 21:53

:D Ik maak al jaren hangmatjes achter de naai machine, en begonnen met kleding, tijd stil gelegen omdat ik het te druk had, maar ga morgen weer beginnen :D

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:51

net als ik weer wil beginnen...zie ik niet echt een actief topic meer...haha
maar ik ga maar weer eens wat kleding maken, simpele rokjes om mee te beginnen en wat leuke jurkjes

zijn er mss nog meer leuke topics hier? kan het niet zo 1 2 3 vinden....

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 13:24

er loopt nog een kleding topic, maar dat is voornamelijk rij jasjes maken.
Zelf te druk met andere dingen bezig qua naaien, waardoor kleding niet echt naar voren komt.
(volgende projecten moeten eerst := : plaid, 2 rijjasjes, rijbroek, 2 plastrons afmaken, bodyprotector hoesen maken en naaldenkussen) flinke berg dus :P

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:40

Heb een paar jaar terug een gala jurk met de hand gemaakt, was erg leuk om te doen maar het komt er maar niet van om eens naailes te gaan nemen.

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:22

wat een leuk topic
ik ben ook een vrij schooler en heb ook textiel op school mijn moeder naait ook haar eigen kleren en mijn oma's ook.
toen ik 5 werd kreeg ik mijn eerste naaaisetje haha
kleren maken is inderdaat niet zo moeilijk ik heb nu een korte broek truitje (nog niet af) paardrijbroek (niet af ) jas jurkje en nog wat gemaakt ik vergeet alleen altijd alles aftemaken

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:37

ik had laatst mijn zolder opgeruimd en kwam dozen met lappen tegen van vroeger toen ik nog op naailes zat, maarja een beetje uit de mode...dus maar weggegooid, behalve de zwarte lappen.
Ik probeer dit weekend even een rokje te maken:-) had nl ook nog een bruine lap gevonden met rits en garen, dus kan zo aan de slag

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 23:01

Jaaaa kleding maken *\o/* , helemaal leuk.
Ben modestudent, dus dat hoor ik ook wel erg leuk te vinden.
Hoopte eigenlijk ook op leuke foto's van zelfgemaakte kleding, maar die zijn hier nog niet
echt heel veel te vinden.

Blijheid, een beetje oud en laat maar las je stukje over je naaimachine probleem (die je waarschijnlijk al opgelost hebt). Mocht dat nog eens voorkomen,
rijg je naaimachine nog een keer in met een vaste hand, dus de draad vasthouden als je inrijgt zodat er wat spanning ontstaat.
Heel vaak ligt het ook aan een versleten draadspanning-regelaar.

Ik ben op dit moment op school bezig met het ontwerpen en uitvoeren van een jeans,
deze:

Afbeelding

Enne ik vind je titel toch niet helemaal kloppen hoor, als ik weer eens vloekend achter de dubbelekapnaad machine zit :P

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 07:05

EvelijnS

Re: [CENTRAAL] Kleding maken is niet moeilijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 14:16

Moderatoropmerking:
Omdat het topic verzand is in een centraal topic heb ik de tag in de titel aangepast. Houd er rekening mee dat er maximaal twee afbeeldingen per post zichtbaar mogen zijn, de rest kan in links geplaatst worden.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 14:21

Bij deze een schopje, ik kwam em via een ander topic tegen en vind het wel de moeite om het topic leven in te blazen. Ik wil graag gaan beginnen aan het naaien, heb een hele goede naaimachine maar tot nu toe gebruik ik em alleen voor gordijnen :o . Heb ook bergen lapjes stof liggen, waar leuke dingen mee gemaakt kunnen worden, maar ik durf niet zo goed...

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:06

Leuk topic! :)
Ik ben niet zo'n held achter de naaimachine, maar ik vind het wel altijd erg leuk om zelf iets te maken. Mijn grootste project was mijn galajurk voor het schoolgala 3 jaar geleden.
Afbeelding
Ik ben degene helemaal liks, de jurk met de rode band heb ik dus zelf gemaakt O:)

breggeltje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:29

Ja een topic waar ik ook is wat mee moet gaan doen. Heb er al vaker aan gedacht om is zelf wat te gaan naaien, maar ik weet niet hoe ik moet beginnen. Een naaicursus klinkt zo suf terwijl ik het naaien zelf niet als suf zie. Lekker vaag sorry.
Is kijken of ik de naaimachine van mijn schoonmoeder is kan confisceren. Al is het alleen al mijn broekpijpen zelf in te kunnen korten.

Ik word hier in iedergeval heel blij van.

Zag trouwens een topic over het zelf maken van je rijjasje, tja dan word ik idd wel een beetje jaloers en zou dat ook wel willen doen...... maarja waar moet ik dan beginnen. NOU HIER DUS

TOPPIE

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 12:53

Gewoon beginnen met een simpele jurk van tricot ofzo.
Ik ben begonnen met een super simpele jurk van 2 lappen stof, een tunnel aan de bovenkant en een koord daar weer door heen. Super simpel en ik draag dat ding nog steeds, zit heerlijk. Misschien het proberen waard?

breggeltje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 14:25

ik denk idd wel dat het wat simpels word om mee te beginnen. Eerst wel even achter een naaimachine aan. Heb er nog geen...