[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 01:42

heb een nieuw topic ontdekt:D leuk, ik vind het wel moeilijk hoor, als je ziet wat ze bij de intratuin al voor een simpel gedrukt doekje vragen :? ...dus lees stiekem even mee:D

TinkerTom

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 09:02

Babe erg mooi!!!
125,-!

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:09

jeej, we gaan eindelijk voor de echt goede werken meer geld taxeren :D +:)+

125-150 :) mooi gedetailleerd !

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:46

esmir schreef:
heb een nieuw topic ontdekt:D leuk, ik vind het wel moeilijk hoor, als je ziet wat ze bij de intratuin al voor een simpel gedrukt doekje vragen :? ...dus lees stiekem even mee:D

Dat is een fabrieksdoekje met een printje... die worden in grote oplagen geprint ;)
Een krant is namelijk ook velen malen goedkoper dan een Rembrandt :Y)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:04

Plaudar: Mooi! Leuke originele houding.
40,-

Mytens: Leuke stijl! De voorpluk vind ik wel wat neppig overkomen in het geheel.
25,-

lovelanga: Zie post van Rinske.

babe: Echt prachtig, met die lichtinvallen enzo!
150,-

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:26

Cyntje schreef:
esmir schreef:

Dat is een fabrieksdoekje met een printje... die worden in grote oplagen geprint ;)

volgens mij bedoeld ze, dat ze dat bij de intratuin al duur vind :P dus laat staan echte orginele handgemaakte,
of ik heb het fout :P

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:39

Oh zo ok... maar dan nog vind ik het geen vergelijking met handgemaakt schilder/tekenwerk ;)

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 13:40

Vind ik ook niet hoor ;) geef mij maar handgemaakt, veeel mooier en orgineler

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:24

Geeen idee waar ik dit moet neer zetten maar wil er iemand ies vn mijn paardje maken??

over de prijs komen we vast wel uit!

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:26

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:13

eerst even taxeren

@Babe
ik vin dit een erg mooi en sprekend schilderij ik blijf me wel storen aan t oog ook al heeft de foto dit ook
des al niet te min is hij prachtig
€150 of meer

@plaudar
woest erg mooi op pappier gezet, vind de kleuren etc erg mooi!
€75-100

@Mytens
deze vind ik ook mooi maar de manen vind ik te krassig, het oog daar in tegen en de rest vind ik erg zacht en sprekend
€50-75

@lovelanga
De ze vind ik eigenlijk niet te taxeren het is een schets moet dus nog uit gewerkt worden, maar t ziet er al wel goed uit!!
dus voor de moeite
€5

en nu die van mij
Am stafford op a4 formaat, met acryl
de verf was nog nat :D
Afbeelding
Afbeelding

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:40

hij is wel sprekend alleen had ie van mij meer gedetaileerd mogen zijn.
25,-

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:47

marjoke schreef:
[***]: Ik zou er nog niets voor vragen. Hij is erg plat en de schaduwen kloppen niet echt, het oog is nogal raar, de manen te symmetrisch, .. Ik zou eerst nog veel oefenen met contrast en schaduwen voor je gaat verkopen. Het is ook wel handiger om eerst een groter deel van het dier te tekenen, voor je aan zo'n detail begint. Dit laatste is namelijk veel moeilijker, omdat je veel meer details moet neerzetten.

Bedankt Marjoke, het oefenen van grotere delen heb ik al gedaan. Maar dit moet zeker vaker.
Deze foto sprak mij zo aan dat ik er gewoon aan begonnen ben. Het oog is een half maanoog dus dat oogt een beetje raar.
Ik vind het vooral moeilijk om met schaduw te werken.
Dit is een werkje van een heel hoofd. Is het schaduwwerk hier wel beter? ps. pony is bijna 30 jaar.
Afbeelding

Even weer bijtaxeren vanaf waar ik gebleven ben.
pagina 60
Babe, erg mooi gedaan. Het ziet er altijd zo zacht uit. De kleuren zijn ook mooi, het oogt allemaal zo zacht en lief.
175 euro.
Vagolijntje, erg sprekend. Ik mis alleen details. 25 euro

JuulAlexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:56

Sorrie ik hoor niet bij dit toppic,
maar ik wouw ff zeggen:
Wat kunnen jullie mooi tekenen!!

Groetjes!

Niessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:01

Pagina 51.
Smeetjoew, 50 euro. Mooie details, haarstructuur knap gedaan,

Pagina 52.
Kikovski, 7.50 goed begin , blijven oefenen.
Cyntje, 40 euro, goed de uitdrukking van het paard weergegeven
Marloez, 45 euro, kleurijk geheel.
Pagina 54.
Horseydude, eigen stijl. 15 euro per stuk

Pagina 55.
Yeye, nog even verder oefenen.
Myra, wat een mooie blik! 65 euro.
Hoefijzer, wow! 125-175 euro mooi kleurgebruik
Yeye, zie al vorderingen.. 5 euro
Tinkertom, mooi (vind digitaal moeilijk taxeren) 75 euro (wat veel haartjes om te tekenen :D)
Horseydude, leuk gedaan maar ik zou er niets voor vragen.

Pagina 56.
Tinkertom, weer erg mooi gedaan. 60 euro.
_Esther, 15 euro. Mooi als logo bijvoorbeeld
Sammyvriend, vind het papier wat storen/ niet netjes afgewerkt 1e 15 euro 2e 10 euro per stuk
Saskiakefie, heeft iets van een ruwe schets weg, er mist nog wat. 10 euro

Pagina 57.
Colinde, wow! 60 euro.
_STS_Angels, nog even oefenen..
Kikovski, al op de goede weg..
Tinkertom, weer een pracht werk! 100 euro

Pagina 58.
Marloez, 25 euro.
Josav, blijft moeilijk inschatten met digitaal.. ieder 50 euro?
Astrid, 1e: mooi, heel zacht maar baby lijkt wat behaard.. 40 euro. 2e 25 euro

Pagina 59.
Plaudar, aansprekende stijl. Mooi dat kader er om heen. 50 euro
Mytens, aansprekend maar haren/ wimpers mogen beter uitgewerkt. 20 euro

pagina 60.
Babe: ziet er professioneel uit . 250 euro
Vagolijntje, mis wat details 20 euro
Mytens: ogen lijken wat uit verhouding/ groot. 15 euro

Niessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:06

Afbeelding
Aquarel 30x40 cm. minstens 10 uur werk

Afbeelding
Potlood op 30x40 cm. plm 6uur werk. (paard heeft in echt grote oren :) )

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:32

vagolijntje: Hij is erg plat. Er mag veel meer diepte in. Verder wel kleurrijk :) 30 euro

Mytens: Hij is inderdaad al beter. :) Maar hij oogt nog steeds plat hoor. Er mag veel meer schaduw in. Je kiest nu echt niet meteen de gemakelijkste dingen eruit. Een wit paard bijvoorbeeld is nooit wit. Het is zwart, grijs, bruin, blauw, rood, groen, .. Enfin als je een foto van een wit paard bekijkt ga je heel wat meer kleuren aantreffen dan enkel wit. Probeer eens met meer kleuren te expereimenteren. Ook kies je hier een erg moeilijke houding. Misschien moet je eens proberen met een gewoon potlood een volledig paard gewoon van zijaanzicht te tekenen? Probeer goed te letten op licht en donker, spieren etc. :) 25 euro? (vergeet niet de grootte erbij te zetten)

Niessie: Eerst, jammer van de onduidelijke foto's. Kunnen ze groter? De eerste lijkt heel erg mooi. Wel vind ik de bruine vlekken er wel wat los opplakken? Ze springen er nogal hard uit, veel harder dan de rest. :) Verder lijkt het echt erg mooi, maar is hij wat te klein om goed te oordelen. :) Zo'n 70 eruo?
De tweede is ook aan de onduidelijke kant.. Mag wat meer schaduw. 40 euro

Niessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:05

Foto maken is niet mijn beste kwaliteit.. :P

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 23:17

Probeer de tips te gebruiken in de openingspost dan kom je al een heel eind. (Grafiet) Tekeningen moet je sowieso nooit met flitser fotograferen en je werk is het beste te beoordelen als je een foto recht van voren maakt. De foto's die jij geplaatst hebt zijn behoorlijk slecht van kwaliteit :) . Ik zou hier zelf geen taxatie van kunnen doen ;)

Niessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:21

Foto's zijn gemaakt zonder flitser en van voren af.. Denk dat de lichtval verkeerd is door raam van zijkant. Tips in openingsshot heb ik gelezen voor maken van 2e foto/ grafiet tekening. Volgende keer ga ik nog meer mn best doen :)

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 20:53

marjoke schreef:
[***]: Hij is inderdaad al beter. :) Maar hij oogt nog steeds plat hoor. Er mag veel meer schaduw in. Je kiest nu echt niet meteen de gemakelijkste dingen eruit. Een wit paard bijvoorbeeld is nooit wit. Het is zwart, grijs, bruin, blauw, rood, groen, .. Enfin als je een foto van een wit paard bekijkt ga je heel wat meer kleuren aantreffen dan enkel wit. Probeer eens met meer kleuren te expereimenteren. Ook kies je hier een erg moeilijke houding. Misschien moet je eens proberen met een gewoon potlood een volledig paard gewoon van zijaanzicht te tekenen? Probeer goed te letten op licht en donker, spieren etc. :) 25 euro? (vergeet niet de grootte erbij te zetten)

Bedankt voor de tips. Ik ga ermee aan de gang.

En de maten zijn trouwens A4 (bedankt, ik was het vergeten :o? )

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 21:33

Cyntje schreef:
esmir schreef:

ja dat begrijp ik, wat ik niet begrijp is dat ze daar €100,- voor durven te vragen

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:09

Hier mijn taxatie's ;)

Blz 57:
Colinde; Mooi gedaan. Gave stijl. Ik vind hem soms nog wat teveel gesmudged ;) 30,- euro.
_STS_Angels; Sorry, maar hier kun je niks voor vragen. Ze zijn wel leuk, maar probeer wat meer diepte in te voegen. Al zijn het maar 'stripfiguren'.
Kikovski; Mooi. Goed dat je met meer contrast gaat werken! Maar houd er rekening mee dat je geen lijnen om je tekening moet maken. Een paard heeft ook geen zwarte lijn om zich heen ;) 10,- Euro.
TinkerTom; Tja, echt heel gaaf! Ik herken Lodewijk er echt in! :D 50,- Euro.
Horseydude; Het is allemaal wat 'plat'. Probeer meer diepte te creeren. Ik vind het wel een grappig plaatje. Misschien nog wat meer uitwerken ;) Maar ik zou er nog geen geld voor vragen. :)

Blz 58:
Marloez; Gaaf plaatje. Doet me denken aan een uitwerking van een mythe of iets in die richting. :) Erg vredig. Het haar is ook erg mooi! 20,- Euro.
JoSav: Wauw, wat een gave werkjes! Je kunt het dus ook digitaal. Echt geweldig! Voor beiden 100,- Euro.
Astridjhu; Ze zijn mooi. Je begint steeds meer je eigen stijl te ontwikkelen. :j Gaaf! 1; 25,- Euro. 2; 30,- Euro. Probeer alleen de volgende keer de maten erbij te zetten. ;)

Blz 59:
Plaudar; Hé Bianc! Tof om je weer te zien :D Hij is echt heel gaaf geworden! Mooi met kleuren gespeelt, past goed bij de compositie! Gele achtergrond vind ik zonde. :o 45,- Euro.
Mytens; Ook een erg mooie tekening. Hij mag voor mijn gevoel nog wat dekkender. Hji is nog wat te grof. Ook vind k het maanoog wat té. Wel goed de details uitgewerkt. :j 30,- Euro.
Lovelanga; eerst zelf taxeren. :)

Blz 60:
Babe; Wauw, AB! Geweldig! Kan er niet meer van maken! +250,- Euro.
Vagolijntje; Leuk plaatje! Leuke hond ook. De felle achtergrond laat de hond lekker van het doek afspringen. Er mag nog wel wat meer diepte in voor mijn gevoel. :) 30,- Euro.
Mytens; Leuk! Vind hem nog wat slordig, en ook dood- en doodzonde dat je niet in de haarrichting hebt gekleurd. Doet een beetje afbreuk eigenlijk. :o 15,- Euro.
Niessie Jammer van de foto's. Maar dat eerste plaatje. Wauw :+: Echt supergaaf! 75,- Euro. De 2e vind ik persoonlijk wat te weinig contrast in zitten. Maar dat is persoonlijk. 30,- Euro.

Een van mijn laatste werkjes :)
Afbeelding
Houtskoolpotlood op A3. Ongeveer 13 uur werk.

Niessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:53

Ik ga met de 2e tekening nog aan de slag... valt nu ook wat weg op het papier, meer contrast aanbrengen.
@muurp: wow mooi zeg, vind m minstens 75 euro waard ook vanwege t formaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:09

Vanaf pagina 57.

Pagina 57

colinde: €35,-
_STS_Angels_:
1e. 5,- vind 'm iets te krasserig ingekleurd.
2e + 4e niks
3e €10,-
Kikovski: Al een stuk beter, €12,- denk ik.
TinkerTom: Heel mooi en herkenbaar, €40,-
HorseyDude : Sorry, ik vind je stijl persoonlijk niet zo.. :o Ik zou er niks voor geven.

Pagina 58
Marloez: €20,-
JoSav: 1. Ik vind de kleuren wat licht, tuig e.d. is wel kei mooi gedaan, €120,-
De 2e vind ik een stuk mooier €150+
astridjhu: Aaah :+:
Ik vind het mutsje persoonlijk echt super gelukt, voor ons rechterhandje vind ik wat te donker erbij afsteken, denk dat iedere ouder zoiets wel aan z'n muur zou willen hebben van z'n kindje. :) €50,-
2e Vind ik erg gaaf, staart stoor ik me iets aan, €25/30,-

Pagina 59
sammyvriend: Hij hoefde niet getaxeerd te worden, maar ik pak 'm maar gelijk even mee, €20,-
Plaudar: Leuk met dat kader erom heen, vind de kleuren fijn om naar te kijken, €50,-
Mytens: Apart, maar wel kei leuk, €45,-
lovelanga; €7.50 streepjes op de achtergrond zijn zonde.
Zou je verder eerst willen taxeren voor je iets zomaar plaatst?

Zo, nu eerst eten. :+