Prachtige werken voorbij zien komen. Jullie mogen mij overslaan met feedback. Omdat ik ook even een ronde feedback over sla. 16-52
RenskeFrea
Geplaatst: 26-04-15 10:20
Siemxfunny, ik vind hem wel gaaf geworden!
Snel krabbeltje voor vandaag. Normaal gebruik ik die hulplijntjes totaal niet meer, maar nu even zodat het ook daadwerkelijk zoals ik wilde op mijn A5 papiertje paste Ik merk dat ik de vormen er dus toch vaak beter op krijg zonder lijntjes dan met, dan wordt de verhouding toch aparter. Maar is voor deze tekening juist wel leuk vind ik, vandaar dat ik het ook laat staan
Singin' in the rain
Fnanne
Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-15 10:48
Het is net alsof hij huppelt Renskefrea heel leuk gedaan SIEMxFUNNY: krachtig ding ik hou daar wel van Renskefrea: p prachtig! Die lucht erg mooi Pluizebolplum: herkenbaar fries ook 'gewoon' weer mooi Mar_Fay: p mooi! Smaakt naar meer! Ik hoop dat je deze vakantie een heleboel gaat doen
116/365 Acryl op papier, en nog steeds aan het spelen met kleuren. En deze combi vind ik heel fijn uitpakken. Is er zo eentje die me veel doet op de één of andere manier. Of dat aan kleuren of houding ligt weet ik nog niet...
mar_fay
Geplaatst: 26-04-15 11:18
Ook gisteren al gemaakt, maar nog niet ge-upload. Fnanne, ik snap je wel. Mooie kleurencombi Dat contrast van oker/blauw/wit en het gemengde groen. RenskeFrea, die van jou zijn lief. Deze is ook weer leuk Pluizebolpum, leuk dat je Fries niet helemaal afgewerkt is aan het einde. Maakt het erg speels.
40 41
mar_fay
Geplaatst: 26-04-15 16:54
Nog eentje van gisteren en dan een van vandaag, even een snel krabbeltje aangezien ik word geacht om pizza te gaan bakken
Zo ff weer wat kunstwerkjes bekeken . Paar dagen flink druk gehad dus een paar dagen ook niet in het topic gekeken. Wel weer een voordeel; kon bu mooi een hele hoop in een keer bekijken . Weer echt heel mooi allemaal weer.
mar_fay wauw ik vind je 42 en 43 echt heel mooi. De eerste is de mooiste, maar allebei zijn ze prachtig. Nummer 40 en 41 zijn ook heel goed gelukt. Lekker simpel met weinig details, maar komt echt heel mooi tot zn recht. Vind het alleen wel jammer dat je bij 40 het hoofd echt helemaal leeg hebt gelaten, dus zelfs geen oog. Ziet er nu wel heel erg kaal en leeg uit.
Fnanne; tja wordt weer een herhaling, maar ook deze is weer prachtig.
RenskeFrea je singing in the rain is echt heel leuk gedaan. Leuk, vrolijk plaatje. Die met die kudde op het strand van een pagina terug vind ik trouwens echt heel gaaf gedaan. Die is prachtig gewoon.
SiemxFunny gave tekening. Nog een lastig perspectief om te tekenen, maar is echt perfect gelukt.
Pluizebolpum
Geplaatst: 26-04-15 18:40
RenskeFrea Die van gisteren, wat een heerlijk sfeerplaatje. Die schaduw van die grote berg (heuvel? tja, hier in het vlakke is een molshoop al een berg ) is prachtig en het hele plaatje straalt een heerlijk rustgevende sfeer uit. Ik zeg...iets met lijstjes? Die van vandaag is dan weer gewoon lief en enorm grappig. En herkenbaar. Ben al jaren bezig om vzpaard het concept paraplu te laten begrijpen. Ze vindt ze niet eng, maar dat je hoofd er onder douwen blijft ze een raar iets vinden. SIEMxFUNNY Mja, ik ben eigenwijs. En ik vind hem te bijzonder om er niks van te zeggen. Heel pakkend zo. Fnanne Ook 'gewoon' weer mooi. Ik vind die rust die je in dit soort werk creëert alleen al zo prachtig. De kleuren zijn inderdaad ook erg fijn, maar dat is ook iets persoonlijks. Blauw, groen en geel vind ik een erg prettige combinatie. mar_fay Oh, weer zo gaaf. Heerlijk los en heel fijn om naar te kijken. Die uit je volgende post, 42 en 43, zijn dan weer heel anders maar echt niet minder mooi. 43 Is prachtig fel maar ik geloof dat 42 mijn favoriet is. Echt heel mooi.
Naar aanleiding van een gesprekje over de mooie platen van Katarzyna Okrzesik, onmogelijke houdingen en dat deze: http://www.photo-equine.com/gallery/sel ... horses#!69 toch echt wel in de categorie 'Onmogelijk Te Doen' viel bleef het kriebelen en ben ik de uitdaging maar aangegaan. De stippels heb ik voor het gemak maar weggelaten (al lijkt me dat op zich ook wel een heerlijke uitdaging maar ik moet nog eten vanavond en ik ken mijzelf, dan moeten ze er ook echt allemaal op en dat wordt dan nachtwerk ), maar de houding staat er hoor. Alleen dan weer één zo'n hoef niet. O ja, vulpotlood, fineliner, stift en Gimp.
haha Pluizebolpum, die is echt heel goed gelukt. Dat hoofd ook; zo waar die gezichtsuitdrukking bij zulke glijpartijen
Hier mijn week 17.
En ik dacht; kom, laat ik deze eens een titel geven.
Sweet Dreams
Fnanne
Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-15 13:43
Mar-fay: stuk voor stuk fijne werken om te zien lekker eigen manier van werken. Pluizebolplum: wow, dat is een pittige pose maar hij gaat je goed af! Tof Cynn: je zou er zo naast gaan liggen heerlijk soezen in het zonnetje 'Vurig' 117/365 Wederom acryl op papier b:)
Calanthe
Geplaatst: 27-04-15 15:19
Omdat ik een beetje achterloop, hierbij week 18 Het is nu een line en zit met het dilemma ; fantasie of normaal, welke kleur?
Eindelijk reactie rondje
Fnanne Vind je schilderijen als gewoonlijk gewoon geweldig, iets heel anders dan andere. Fnanne Ik zou de 116e zo in mijn kamer willen hangen haha! Cynn Haha moest even kijken waar alles zat, maar vind hem goed gelukt, alleen kan het aan mij liggen of de veegvlekken storen mij een beetje. Pluizebolplum Dat gezicht, "Ohuh, daar gaat die." mar fay krabbeltjes? Vind ze echt geweldig alle 4 overigens Renske Ga je het nog uitwerken of blijft die zo? Vind hem erg mooi al zo. Blank paard met weinig details en een rode paraplu
xxCYNNxx
Geplaatst: 27-04-15 18:03
ja had er een ruisreductie over gegooid, dat is wat je dus ziet. Ben daar zelf idd ook niet zo heel tevreden over. Volgende keer ruisreductie maar weglaten.
Zo is die dus zonder ruisreductie
Pluizebolpum
Geplaatst: 27-04-15 20:53
xxCYNNxx Och...wat een lief plaatje. Mooi ook zo, die haarstructuur. Fnanne Tja, die van jou zijn gewoon altijd al mooi, maar deze is dan weer wel heel erg wauw. Zo gaaf, de kleuren en hoe die de vurigheid van het paard weergeven. Delicia Mooi gedaan al zo, al lijkt de schoft me iets hoog? Moeilijk trouwens om te kiezen...Kun je hem niet zo kaal safen en dan op een kopie kijken of kleuren, normaal of fantasie werkt?
Heel vlugge schets met stift vandaag naar een filmpje op youtube https://www.youtube.com/watch?v=qbgWkG7-FsU wat destijds voor mij de aanleiding was om nou eens écht te gaan kijken of je hier ergens Flamenco les kon krijgen. Ja, dus. En nota bene om de hoek.
Feria de Bailando
Jetske
Geplaatst: 27-04-15 20:56
SIEMxFUNNY: krachtige plaatje, ik vind hem gaaf! RenskeFrea: leuk! En nu heb ik gelijk dat nummer in mijn hoofd Fnanne: ik vind de kleuren vooral erg mooi combineren. Het heeft inderdaad iets. Heel mooi om te zien. Je volgende is dan juist weer heel pittig, 'vurig' past er heel goed bij als titel Mar_fay: wat een gave stijl heb jij zeg! Ik vind je werkjes stuk voor stuk heel sterk en sprekend. Nummer 42 is wel echt mijn favoriet denk ik Pluizebolpum: Die is goed gelukt De uitdrukking van het paardje is echt heel treffend, je ziet hem gewoon denken "oooooh jeeee ". Ik vind hem geweldig Edit: oeps, tegelijk met jouw bericht geplaatst! Ook weer leuk zeg! Mooi dat mimimalistische. xxCYNNxx: achgossie, wat een lief plaatje. Heel mooi rustgevend. Delicia: Ik ben heel benieuwd hoe je het uiteindelijk gaat invullen
Ik had vandaag eindelijk weer tijd om wat te tekenen . Dat was er door de drukte en andere prioriteiten helemaal bij in geschoten. Hoe ik het met de nummering ga doen weet ik nog even niet, gewoon verder waar ik gebleven was een week terug of later de gemiste dagen inhalen ... ik denk toch dat eerste. Anyway, wat schetsjes om weer in het gareel te komen.
Fnanne, die van gister heeft idd mooie combi, vind m wel sprekend. Die van vandaag is ook tof. Felle kleurtjes voor fel paard.
Mar fay, leuke schetsen, geven goeie houdingen weer. Ook heel sprekend met half weggelaten delen. Ik vind je schilderingen ook erg gaaf, vooral nr 43.
Pluizebolpum, oeioei, moet ik nu ook lijstjes gaan aanschaffen Je bent me voor met dat plaatje, zo gaaf geworden!! Moet me er binnenkort ook maar eens aan wagen, geloof nog steeds dat het vrij onmogelijk is, maar blijkbaar ben jij goed in onmogelijkheden Je hebt zelfs zijn blik zo goed weten te vangen Die van vandaag is ook gaaf, zo met paar streken toch heel plaatje neerzetten, terwijl het veel tot de verbeelding over laat. Tof ook om jouw interesses terug te zien in je tekeningen altijd
xxCYNNxx, erg leuk tevreden slapend koppie. Super neergezet
Delicia, mijn paraplu paardje blijft zo. Voor de challenge maak ik meestal tekeningetjes die af zijn voor mij zodra ik ze post. Ik kom er nooit aan toe later nog iets af te maken, meteen door naar de volgende tekening elke dag Je line art is erg leuk. En als je het niet zeker weet? Gewoon 1x fantasie en 1x gewoon afmaken. Dat kan makkelijk van zo'n line art toch? Ben benieuwd naar je fantasie ideeen
Jetske, sorry voor een nummer in je hoofd planten voor vandaag was ie niet zo toepasselijk meer Ik zou gewoon doortellen en evt later als je veel tijd hebt de tussendoor dingen invullen (moet ook nog steeds de eerste 17 inhalen ) Leuke schetsen hoor, erg sprekend in die verschillende houdingen.
Die van vandaag behoeft weinig uitleg Snel schetsje, ingekleurd met viltstiften (en markers) op A5 Hij behoort dus grijs te zijn, maar de scan maakt hem paars En de theepot is dus knalmarkerroze, maar ach
hihi nu is het een milka paard Leuk, vrolijk plaatje weer. Paardje ziet er ook lekker happy uit
mar_fay
Geplaatst: 28-04-15 09:58
CYNN, nette tekening! Hij ligt er heerlijk bij. De niet-filter foto is wel mooier Fnanne, wat een mooie combi van kleuren! Blijft mooi hoe jij met een paar streken iets sprekends neer kan zetten. Delicia, al lekker op weg. Kijk nog even goed naar de hals en het hoofd. Het oog lijkt wat klein en de halsaanzet begint al ergens halverwege de rug. Volgens mij wordt bij een piaffe het hoofd ook verhevener gedragen en het achterbeen meer naar voren/onder geplaatst. Nu is het meer een dravend paard. Pluizebolpum: dus nu ben je volleerd Flamenco danser? Tof! Leuk plaatje ook Jetske, mooie schetsjes. De galopbeweging heb je goed te pakken. Renskefrea, ik zie een zittend paard met rare kleurtjes en wist al wie het was Leuk weer! Deze is nog van gisteren, maar een vriendin kwam op bezoek en ik kon 'm nu pas afmaken. Die van vandaag maak ik straks wel.
44
mar_fay
Geplaatst: 28-04-15 11:04
Ik kan al niet meer bij mijn vorige post, maar dit is die van vandaag. Niet helemaal wat ik in mijn hoofd had, maar ik heb geen tijd voor iets anders
45
Laatst bijgewerkt door mar_fay op 28-04-15 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Fnanne
Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-15 11:07
Mar_Fay: mooi met die vlindertjes waarin je werk overgaat. Ik vind het niet zo erg dat je vakantie hebt Renskefrea: een scanner met een eigen leven hij is weer leuk en vrolijk Jetske: leuke 'schetsen'om er weer in te komen. Dat komt helemaal goed het is soms best even zoeken naar tijd om aan de slag te gaan merk ik, hoewel het inmiddels wel in de routine is ingesleten hier Pluizebolplum: mooi dynamisch plaatje, zelf daarin ook actief? Delicia: ik zeg... Fantasie ben benieuwd
118/365
mar_fay
Geplaatst: 28-04-15 13:49
En ik heb nog geeneens vakantie, maar vandaag wel vrij. Ik moet tot en met vrijdag nog gewoon naar college :p Om diezelfde colleges weet ik ook niet of het me op woensdag steeds gaat lukken, want dan ben ik pas om zeven uur thuis. Die van jou is ook weer leuk!
46
47
Pluizebolpum
Geplaatst: 28-04-15 17:29
Jetske Ah, weer lekker bezig! Joh, kan jou die nummering wat schelen...toch? Al is iets van een nummer wel leuk als je ze speciaal archiveert. Anyway, lekker schetswerk, ik twijfel nog over welke ik de meest aansprekende vind. Ik vind Fjorden geweldig maar ik denk dat ik voor de middelste ga, vanwege de beweging die er zo goed in zit. RenskeFrea Weer zo'n heerlijk leuk plaatje! Paardje op de vrijmarkt, hihi, wat een briljant idee en nog leuk uitgevoerd ook. En scanners...ach... mar_fay Nr. 44, zo mooi....Nr.45 vind ik ook gaaf, net als de laatsten, maar ben echt weg van 44. Je moest maar vaker vakantie hebben, vind ik. Je hebt een heerlijke stijl. Btw, ben nog lang niet volleerd hoor, ik doe het pas een jaar of vier. De basis zit er een beetje in, maar eer dat je het een beetje schijnt te kunnen moet je minstens 10 jaar verder zijn. Als ik professionele dansers zie dan geloof ik dat ook wel. Fnanne En weer mooi natuurlijk. 't Went. Wel heel leuk om te zien dat een iets andere kleurencombinatie weer gelijk een heel andere sfeer geeft. En ja, ben dus zelf ook actief. Ik vind het zo'n mooie en expressieve dansvorm, trots en best stoer maar toch heel vrouwelijk. Voor de vrouwen dan. En nee, we hebben helaas geen mannen. Heb het weleens voorgesteld, toen de danslerares weer eens begon over dat we te weinig Spaans vuur hadden, om wat Juans, Alejandros en Pablos toe te voegen, maar dat werd niet eens echt gewaardeerd door de andere dames.
En weer eentje in de categorie semi onmogelijke poses. Het lijf op het referentieplaatje was wat gedraaid en dat was dan weer even puzzelen, vooral omdat je door de rug'gleuf' niet kon smokkelen. A4, referentieplaatje, stift, witte gelpen en Gimp. Ik had nog papier in rare kleuren en dat moet nou eenmaal ook op. Dus dan maar met Gimp er weer iets normaals van maken.
1PK
Jetske
Geplaatst: 28-04-15 20:08
Ah, nee, had ik net een hele post getypt, druk ik op verzenden, ligt mijn internet eruit en ben ik de hele post kwijt
Oké, nog een poging dan maar.
RenskeFrea: leuk thema Door de kleuren lijkt het nu inderdaad een beetje een milka paardje, maar hij is leuk! Mar_fay: ik vind ze allebei weer heel erg gaaf! Vooral de eerste met de vlindertjes die uit je werk voortkomen, heel mooi. Je 47 vind ik ook heel sprekend. Fnanne: heel mooi plaatje weer Pluizebolpum: oef moeilijke houding inderdaad! Maar hij springt er wel krachtig uit, wat een krachtpatser
Ik ben op zich weer lekker op dreef qua tekenen. Alhoewel ik wel merk dat ik opnieuw moeite heb om weer wat ander materiaal dan alleen simpel potlood te gebruiken. Ik moet mezelf er echt even toe gaan zetten wat meer te experimenteren met andere materialen.
Twee die ik vandaag gemaakt heb:
En de nummering, tja daar ga ik nog wel even voor zitten binnenkort Voor is het vooral belangrijk dat ik weer aan de gang ben denk ik.
Bimmerd
Geplaatst: 28-04-15 21:00
aangezien ik wat achter loop met het uploaden van mn tekeningen en eigenlijk geen tijd heb; even alleen mijn week 16 en 17 zonder reacties op de tekeningen van anderen, aankomend weekend komt week 18 en dan zal ik uitgebreid reageren
week 16 random schets zonder referentie, tips over anatomie zijn welkom!! ik ga hem namelijk nog uitwerken.
week 17 speedpaint paarden oog
RenskeFrea
Geplaatst: 28-04-15 21:51
Even snel krabbeltje zonder rondje, want ik moet echt mijn bed in duiken
boeflover
Geplaatst: 28-04-15 22:22
Ik ben al vanaf januari geabonneerd op het topic en kijk iedere dag, maar door gebrek aan tijd wilde ik in eerste instantie niet meedoen. Gisteren toch even een krabbel op papier gezet na jaren niet getekend te hebben (ik denk dat mijn laatste paard zeker 10 jaar geleden was..) ook vandaag moest ik even wachten op de printer dus snel iets gekriebeld. Potloden heb ik niet dus met pen wat weinig ruimte geeft voor verbeteringen. Doe dus gewoon mee voor de fun en zal zeker niet dagelijks zijn, maar ben toch benieuwd of en hoe snel m'n tekenkunsten zullen verbeteren Eerste kriebel alleen het kolletje is gelukt haha
En dit net gekriebeld. Neus totaal mislukt maar voor de rest herken ik er al iets meer pony in. Niet helemaal ontevreden voor een tweede kriebel in jaren
Bewust overigens 2x dezelfde houding gepakt, wel twee verschillende referentiefotos