[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:34

Gewoon in de eerste losse van de ketting weer beginnen? Dan trek je hem rond denk ik?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:41

werk je in ronden of in rijen in dit patroon?

Als het in rondes is dan zijn ze in dit patroon waarschijnlijk vergeten te zetten dat je de ring moet sluiten met 1 halve vaste in de eerste losse

als je in rijen werkt dan heb je weer een chainstart te pakken (als het nog altijd hetzelfde patroon is is dit het meest waarschijnlijk), dan draai je niet 'om' maar je draait een kwartslag en haak je weer in de 'bobbels'/humps

Over je mand, ik ben zelf niet gewend om zo groot te haken maar ik heb het vermoeden dat dat te maken heeft met het gewicht van je 'draad'

Plakoogjes heb ik in huis maar nog nooit gebruikt, als ik al oogjes gebruik neem ik veiligheidsoogjes ook omdat ik wil dat alle knuffels gewassen moeten kunnen worden (omdat ze bij mij meestal voor (kleine) kinderen bedoelt zijn), ik heb wel textiellijm die de wasmachine (iig eenmalig) overleeft maar dat heb ik alleen met vilt gebruikt, textiel op textiel dus, hoe plastic op textiel gaat met deze lijm zou ik niet weten.

@Nerwen
Geweldig die Kerstman!!! Ontzettend netjes en strak gemaakt ook
Ik heb meerdere patronen voor Little Owl's Hut uitgetest/uit mogen testen, dus ken haar stijl wel, vind haar naaktkat ook geweldig! Maar ik ben zelf niet zo'n fan van werken met een frame (heb ik ook nog altijd niet gedaan dus misschien vind ik het wel meevallen uiteindelijk lol)

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 22:59

oke bedankt! ik denk dat ze vergeten zijn om erbij te zetten dat die vast moet met een halve vaste, het moet namelijk een soort ronde worden.

dus als ik gewoon zo doorga dan gebeurt er niks behalve het inzakken vanwege gewicht?

o oke, dan ga ik maar voor veiligheidsogen. :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:01

tja dat ligt eraan lol, als je rond een ketting haakt kom je ook op rondes uit :P alleen zijn die in het begin een beetje ovaal, maar 36 is wel heel veel om om een ketting te haken, dan zou je volgende ronde sws geen 30 zijn :P

dus ik ga uit van dat je de losseketting moet sluiten ja

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:08

Annemiek80 schreef:
tja dat ligt eraan lol, als je rond een ketting haakt kom je ook op rondes uit :P alleen zijn die in het begin een beetje ovaal, maar 36 is wel heel veel om om een ketting te haken, dan zou je volgende ronde sws geen 30 zijn :P

dus ik ga uit van dat je de losseketting moet sluiten ja

ow ja zo kun je het ook bekijken haha :P

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:35

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:36

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:47

Ik ben begonnen aan het Rendiertje wat op pagina 57 in de link staat :)
Zo schattig!

Zijn hoofd is bijna klaar! :D

yasminlove1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:42

BloemBloem schreef:
Ik ben heel druk bezig met uilendoosjes, vergoten van het patroon van die
uilentassen ging toch niet zo heel best :+

OOOOOOoooo moeten jullie dit nou toch eens zien!!!!
http://thislovelylife-blog.blogspot.ca/ ... ochet.html
Maar ja weer engels ... *zucht*

als ik jou was zou ik dat engels toch eens gaan leren, er zijn heel veel leuke patronen in het engels en zo moeilijk is het niet ;)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:09

Hoi :D

Door een vriendin ben ik besmet met haken. Tot nu toe kettingen en mini lapjes.. van een oude bol wol. Maar dat is geen succes omdat 1 draad uit 3 draden bestaat en dat gaat vaak fout :=

Nu ben ik dit topic aan het door bladeren geweest voor inspiratie. En dat is goed gelukt. Ik wil beginnen met een paarden sleutelhanger! :D
Nu heb ik heel internet afgespeurd naar het patroon maar ik kan het niet vinden dus ik stel de vraag nu toch maar (sorry :=)

Ik wil heel graag het patroon van de paarden sleutelhanger die in het begin van dit topic veel staan. Waar er oa 80 van gemaakt zijn voor een baby feestje. Kan iemand mij daar aan helpen? :D

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 11:12

Is het die ik wel eens heb gemaakt?

Edit; deze ?
Afbeelding

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:25

Jaaa :D !

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 22:56

Dat lijkt het paardje van sinterklaas uit het boekje Gelukspoppetjes haken van Annemarie Arts, heb ik ook een paar van gemaakt :=
Afbeelding
Inmiddels hebben ze gelukkig mijn huis weer verlaten :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:38

Hallo

Ik ben sinds vandaag begonnen met haken :)
Kettingen maken gaan me goed af maar hoe krijg ik er vorm in ? Heb wel een boekje gekocht alleen wordt ik er niet heel erg wijs van.

Ben totaal een leek hierin

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:41

WinSel, er zijn op youtube een heleboel handige filmpjes te vinden over de verschillende steken en hoe je bijv een magic ring maakt (gebruikt bij het haken van veel van de poppetjes)

Verder gewoon heel goed lezen en kijken en dan moet het gaan lukken :D

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:50

WinSel schreef:
Hallo

Ik ben sinds vandaag begonnen met haken :)
Kettingen maken gaan me goed af maar hoe krijg ik er vorm in ? Heb wel een boekje gekocht alleen wordt ik er niet heel erg wijs van.

Ben totaal een leek hierin

*\o/*
Welkom!

Tip: begin maar direct met engelse termen en leer daarna nl termen, dat is makkelijker als andersom (vind ik) en in engels/amerikaanse patronen heb je veel meer keuze, vooral op het gebied van gratis patronen.

http://www.planetjune.com/blog/tutorials/crochet-tutorials/
Zij heeft zeer goede tutorials, zowel foto als video tutorials en zowel voor links als rechtshandigen.
Dit zijn haar 'basics' tutorials:
http://www.planetjune.com/blog/tutorials/crochet-tutorials/#basics

Wat voor maat haaknaald heb je en wat voor wol/katoen? (ofwel... heb je de wikkel van de bol nog? daar staat nl de maat naald op, alleen pak je voor amigurumi (poppetjes/knuffeltjes) vaak 0.5 tot 1.0 kleiner dan op de wikkel staat omdat je geen gaten in je knuffel wilt, kleding/dekens oid is dat niet zo'n probleem en houdt je wel de haaknaald die op de wikkel staat aan.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 00:54

Ik ben bezig met de berner sennen uit het boekje schattige mini hondjes haken. Wat een werk zeg, elke rij dus 2 keer van kleur veranderen :'). Heb alleen nog maar het hoofdje gemaakt, gelukkig zijn niet alle onderdelen zo lastig xD

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 11:40

O ja.... Steeds van kleur wisselen... zo lang duurt dat!!
En dan neem je de draad ook steeds mee? Zonder af te hechten?

leintjeO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:36

Wow die paardjes !, heb dat boek ook, en ik heb ook al zo'n paardje gemaakt maar wel een gewoon bruin.
Dit is een konijntje dat ik ooit heb gemaakt:
Afbeelding

Afbeelding

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:38

Afbeelding

Haleluja, mijn superhelden Amineko trio is klaar! (Nu heb ik alleen mijn oudste eigenlijk ook nog een zorro variant belooft, zucht)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:46

Ik ben ergens (was dat nou hier?) een volgens mij engels boek tegen gekomen om een pop te haken die je zelf kon samenstellen qua haar, kleding en accessoires ed. Heette het niet iets van Amegurumi? Kan het niet meer vinden iig. Weet iemand het?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:46

Wat maken jullie ontzettend leuke dingen. Ik kom niet verder dan een ketting haha. Hoe lang doen jullie over zo iets en hoe vullen jullie het ?

Ik zal eens wat filmpjes op internet opzoeken :)

Iemand uit oost groningen hier die mij kan helpen ?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:48

Ooeeeh die zijn leuk zeg! Hoelang ben je ermee bezig geweeest??

Ik doe wel afhechten, anders krijg ik het gewoon niet mooi strak en zit er opeens een gat in ofzo :'). Moet er nog even wat handiger in worden xD.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:52

Zo'n amineko kan ik in 2 dagen wel af hebben. Het probleem zit hem in de logo's/cape/masker :D dus ze hebben een tijdje stil gelegen.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:03

Ik heb inmiddels het patroon van het paardje binnen! Echt super bedankt!

Ga nog even steken oefenen en dan proberen de tekst te ontcijferen :=

Ik word toch lichtelijk hebberig van dit topic en al die patronen! Ik wil ooit een gehaakte omslagdoek maken maar zo te zien moet ik nog even oefenen!