Maartje1990 schreef:Ben nu dus aan 't haken van een muts begonnen, zal 'n foto hier neer zetten zodra ik 'm af heb *gaat verder haken*
Moet je dan niet in het haaktoppic zitten ipv hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magriet schreef:Maartje1990 schreef:Ben nu dus aan 't haken van een muts begonnen, zal 'n foto hier neer zetten zodra ik 'm af heb *gaat verder haken*
Moet je dan niet in het haaktoppic zitten ipv hier?![]()
Danseresje schreef:Heb overigens ook een vraagje voor mijn moeder. Zij is momenteel met een 'gewone' trui bezig en loopt vast op het volgende (opmerking/vraag van mijn moeder vet gedrukt)
Schouder en hals
Op 20 cm hoogte va armsgat aan beide kanten elke 2e naald 1x 6 st en 3x 7 st afkanten.
Tegelijk, (daar gaat het om bij mij) de middelste 32 st afkanten en elke kant apart verder breien en aan de halskant elke 2e nld 1x 3st en 1x 2 st afkanten.
Moet ik gelijk als ik ga minderen op die 20 cm hoogte ook die middelste beginnen af te kanten??
Ik hoop dat er iemand (patpen?!!) mij antwoord kan geven!
Ga nu gauw slapen. Hoop dat ik morgen nog wat breitijd heb!
magriet schreef:Maartje1990 schreef:Ben nu dus aan 't haken van een muts begonnen, zal 'n foto hier neer zetten zodra ik 'm af heb *gaat verder haken*
Moet je dan niet in het haaktoppic zitten ipv hier?![]()
patpen schreef:Echt wel! Ze moesten wel lachen toen ze die "flappen" zagen maar uiteindelijk was ik degene die het laatste lachte omdat ik warme oren had. Bovendien: je ziet die dingen nauwelijks. En anders maar wel. Als het maar warm is!!!!
Krissis schreef:Wat een super super SUPER gave poncho!!!
Van Drops toch?
Krissis schreef:DesireeK schreef:Daar zit ik ook.. maar toch werd ik hier (door Patpen) sneller en beter weer op weg geholpen toen ik even vast liep met mijn haakwerk
Komt omdat het haaktopic op amigurumi gericht is en niet op kleding
patpen schreef:Vandaag eerst maar eens mijn broer zijn sokken te voorschijn gehaald! Nog (maar) 5 weken en dan moeten ze klaar zijn. Ik was nog steeds niet verder dan die 30 naalden boven het boord van de 1e kous. Nu heb ik mezelf een "verplicht" aantal naalden per dag opgelegd. Over 4 dagen moet de 1e klaar zijn, en ik heb mezelf 7 dagen gegeven voor de 2e kous. Moet te doen zijn!
Mijn moeder is gisteren ook begonnen met de sokken voor mijn vader. Héél lang geleden dat die sokken heeft gebreid want ze hangt constant aan de telefoon: hoe moet dit, hoe zit dat. En ze kon zo goed zelf sokken breien?? Naalden: had ze niet. Sokkenwol: had ze niet. Patroon: had ze niet. Uiteraard had ik alles al doorgegeven nav de sokken die ik heb gebreid wat aantal naalden betreft, wol heeft ze ook van mij gekregen, gisteren maar de naalden gebracht. Gelukkig wil ze verder niets van mij aannemen van advies ("ik heb vroeger zó veel kindersokjes gebreid") dat ze het verder lekker zelf mag uitzoeken
. Kindersokjes en herensokken verschillen maar een héél klein beetje
.