Heb het mezelf geleerd maar ik ben nog niet zo heel goed hoor
Leonyr
Geplaatst: 16-02-11 19:24
loveshetties: Deze digitale tekening lijkt erg veel op de foto. Zeker als je het inkleurwerk vergelijkt met de manen en de slordigheid van de zwarte lijnen. Daarbij zie je in de oren nog erg goed sporen van de foto. Ik vraag me hetzelfde af als mijn voorgangers. Heb jij deze echt gemaakt?
Mary_X
Geplaatst: 16-02-11 21:24
lileae schreef:
Heb het mezelf geleerd maar ik ben nog niet zo heel goed hoor
oke ik ga ook proberen zo goed te leren tekenen ahha maar weet niet hoe xP x
Als ze de hele tekening heeft gemaakt, heeft vast iemand anders de zwarte lijnen gezet. Sorry, maar dat kan niet door de zelfde persoon gemaakt zijn al zeg ik het zelf?
loveshetties
Geplaatst: 17-02-11 00:50
Het is geen foto echt waar. Ik baal ontzettend van de zwarte lijnen, ik had eerst een line art gemaakt en toen ik die weg wilde halen zag het er niet uit toen heb ik de lijnen lichter gemaakt, om het er nog iets beter uit te laten zien, maar dat is dus niet gelukt. De manen heb ik om eerlijk te zijn vrij laat sávonds gemaakt en ik was dus een beetje moe, toen heb ik er niet goed opgelet.
Jammer altijd als mensen over zulke dingen gaan liegen.. Op die manier leer je niks, maar ieder z'n ding..
_Denise_
Geplaatst: 17-02-11 01:08
Ik denk niet dat loveshetties liegt hoor, denk dat ze hooguit een andere definitie heeft voor 'tekening'. Ik zie namelijk heel duidelijk een overgetrokken lineart (Tip: gebruik hiervoor een brush met een kleinere diameter, of veeg achteraf de slordige stukjes weg met het gummetje) in combinatie met vlakken aangegeven in kleur die achteraf zijn uitgeveegd. Ik heb het vermoeden dat deze kleuren met het pipetje van de foto zijn genomen, en daarna binnen de lijntjes is geplaatst, waarna er met de smudge tool is gespeeld om het vloeiend over te laten lopen. Hierdoor zijn de kleuren bijna identiek aan de foto, en krijg je toch het 'gladde' ipv het fotografische. Dat maakt het inderdaad geen foto, maar heeft imo ook weinig met tekenen te maken, eerder een fotobewerking: de foto wordt als het ware in delen opgesplitst en weer aan elkaar genaaid op een eigen manier. Overtrekken en kleurtjes pikken zijn de 'beginnersfoutjes' in het digitaal tekenen, velen beginnen zo, en mits aangegeven dat niet alles uit de hand is vind ik het geen probleem, je leert er veel van.
Mary_X
Geplaatst: 17-02-11 09:16
hey, ditis mijn eerstetekening, het is een paardje van mijn vriendin, hebben jullie mischien een paar tips hoe ik ook beter ga leren tekenen? groetjes x
ik vin de oren, ogen eneen paar vlekjes minder. bij deze vind ik de manen iets mindeen de mond
_baxter_
Geplaatst: 17-02-11 17:11
Ik heb ook nog wat getekend:
Zover ben ik nu met het paard van Shanna_. Er zit een vouw in, ben ik echt niet blij mee Er heeft iets op gelegen, mijn schoolboeken geloof ik. Ik ga er nog wat zwaars op leggen, zodat de vouw wat meer weggaat.
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 18-02-11 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Maximaal 2 afbeeldingen zichtbaar; de rest in links.
Colorado
Geplaatst: 17-02-11 19:18
Ik heb net even op nietaquarelpapier met inkt( ) die superschattige witty pony van VisibreTeam op papier gekrabbeld, éerg leuke pony Trouwens, sorry voor het ruïneren van je gezicht, ik heb het niet express gedaan Schetslijnen moet ik nog weghalen, maar het papier is nog nat, dus dat gaat nog niet nu
gek genoeg krijg ik geen mooie soepele lijnen als ik iets teken maar rechte lijnen of schokkerige lijnen
Dat kun je instellen bij het programmaatje wat bij je tekentablet zit Kun je ook de gevoeligheid van je pen, welke functie je onder de knoppen wilt etc. instellen :J (heb je een Wacom bamboo? daar zit een hele handige pc-gebruiksaanwijzing bij! )
heb de wacom bamboo ja ik zal het eens doornemen in het weekend
PowerHorseW
Geplaatst: 18-02-11 19:04
jaaa ik heb er ook weer eentje Getekend met potlood.
Colorado
Geplaatst: 18-02-11 19:42
Nog een krabbel, weer met inkt op nietaquarelpapier, gaat nog verassend goed. Papier is best sterk Deze keer is het de pony van CubaLibre, ook eerg leuk
Als ik het zo vergelijk, had ik weer wat meer mijn best mogen doen op de schets, maargoed, daar zijn oefeningen als deze voor! Ook had ik wat ruzie met de manen, zoals je vast wel kunt zien Pony lijk je nu van opzij te zien, maar dat is op de foto niet zo. Vind het erg leuk om dit soort tekeningetjes te maken trouwens, heerlijk, lekker kriebelen en met water rotzooien
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 18-02-11 19:54
Een keer even een snelle tekening. Maak ik ook is een tekening af Voor SaskiaKur:
Colorado: leuk je krabbels
Shiry
Geplaatst: 18-02-11 20:33
Ik ben nieuw in dit topic en hoop dat ik een beetje kan tekenen volgens jullie Heb hier de foto van het paardje van Lovemariska nagetekend. En plaats hem nu eindelijk, zodat ze het zelf ook in het groot kan zien commentaar is welkom