Vandaag is het me gelukt om de 2e pagina van mijn HEAD project af te werken. Ga straks nog even verder doen met alle garen bij elkaar te rapen die ik nodig heb voor blad 3. Ben nu na mijn knie-operatie nog tot eind deze week thuis. Dan 7 dagen werken en dan weer 2 weken vakantie. Dus kan nog wel even verder eraan werken.
arabella2000
Geplaatst: 14-09-13 09:23
@keandra: heb je ook een foto?
Ik ben eindelijk weer begonnen met borduren na een stop van 2 maanden ofzo. Ik had er helemaal geen zin meer in. Gisteravond weer een pagina van tranquility afgemaakt:
1 kleurtje ben ik helemaal kwijt Dus die moet ik maar eens gaan bestellen bij de marktplaatsman
Keandra
Geplaatst: 14-09-13 11:21
Moet dringend nog eens een foto plaatsen ja. Ben dus onlangs aan p3 begonnen
Kan er deze week niet aan verder doen, we gaan naar centerparcs. En we hebben een werkje gemaakt voor een collega die op pensioen gaat. Na had ik gezegd dat ik op de achterkant (knoopkussen) de namen ging plaatsen in kruisjessteek. Heb deze week stof gevonden (soort simpelere aïda, niet 4 draadjes tss elk gaatje maar maar 2) en ga daar straks een lap uitknippen van 50 op 50. Dan kan ik met een simpel alfabet de namen erop zetten. Zijn wel wat namen, maar denk dat dat wel vlotter zal gaan. lol
Gave foto arabella. Je bent al heel erg ver. Hier ook weinig op het moment. Heb de leeuw een links liggen. Ben nu vooral bezig met de groeimeter, en die heb ik heel ver af. Ook de naam en geboorte datum staat erop. Hier wil ik alleen pas een foto van plaatsenals ik hem gegeven heb. Misschien morgen even weer aan de slag
Het wordt weer beter borduur-weer.. dus ik ben sinds gisteren ook weer aan het borduren geslagen. Helaas wil het niet zo lukken ivm een schouderblessure.
Ik werk met een Q-snap, erg fijn omdat het zo'n grote lap is. Ben er zelf een beetje uit qua borduren, hoop dat t snel weer wat gaat kriebelen met de winter in het vooruitzicht.
Ik heb de mijne bij http://www.spinnerij.nl vandaan, wordt nu verkocht onder de naam superframe.
Het is een plastic vierkant van een soort buizen, die je vastzet met de klemmen die te zien zijn op onderstaande afbeelding. De stof zit dus rond de buizen en je hebt wat minder last van scherpe afdrukken die je vaak bij een ring wel hebt. Ik heb tussen mijn stof en ringen wel een strook gladde, syntentische stof, dan glijden de klemmen er makkelijker op en af. Je moet wel je stof eruit halen als je niet werkt aan je project, maar dat is met een ring ook zo. Ik ben er erg tevreden mee. http://1.bp.blogspot.com/-ghPqyDTStN8/T ... rduren.JPG
Is het met een qsnap ook zo dat je stof er steeds tussenuit glijd. Niet veel maar steeds kleine stukjes. Dat hrb ik met mijn ring. Hoe vast ik hem ook zet.
Keandra
Geplaatst: 21-09-13 09:01
ik werk zonder ring of qsnap. dan zit ik met dat ding in de weg.
ben nog steeds met de namen bezig, heb vermoedelijk het verkeerde 'lettertype' genomen en hierdoor heb ik veel werk eraan. Moet 15 namen op een lap zetten en heb op 5 dagen verlof net geen 7 namen gedaan. Dus mag de lap volgende week nog meenemen op mijn werk om daar in mate van het mogelijke verder te doen onder de middag.
ik werk met een qsnap. Ik heb laatst nog eens een ring geprobeerd, maar dat werkte echt niet fijn. Met de qsnap vind ik dat veel makkelijker te werken is met grote lappen stof en het glijd er minder makkelijk tussenuit. Als de klemmen te wijd worden, dan kun je ze met elastiekjes erom in de vaatwasser doen. Ik heb ergens gelezen dat ze dan weer strakker gaan zitten.
Mars
Geplaatst: 21-09-13 10:28
P_Tries schreef:
Is het met een qsnap ook zo dat je stof er steeds tussenuit glijd. Niet veel maar steeds kleine stukjes. Dat hrb ik met mijn ring. Hoe vast ik hem ook zet.
Ik werk nog steeds met de ring en werkt prima voor mij, ik haal ook niet steeds de ring los. De adrukken gaan er tijdens een handwasje zo uit.
Even en tip, ik ben nu in Amerika en als je daar ooit bent hou ruimte over voor dmc garen, je kan ze gewoon in de Wallmart kopen voor 0.30 dollar!!! En ze hebben hier echt leuke dingen. Zo heb ik een quilt gekocht die je moet borduren
amerika is stukken goedkoper ja. Ik heb iemand ooit voor mij garen laten kopen in amerika en die laten opsturen. Dan was ik ongeveer 0.30 eurocent kwijt per streng (inclusief opsturen). Ze had toen wel een actie bij een hobbywinkel van 4 voor 1 dollar ofzo.
Ook heb ik al eens boduurstof en mijn qsnap gekocht in amerika via 123-stitch.com
Ik ben al een tijdje met deze pagina bezig, maar het zijn zoveel kleurwisselingen dat je er soms helemaal gek van wordt. Gelukkig is het saaie nu af en dan kan ik deze week of na mijn vakantie door naar het invullen van de bubbels
Silly1972
Geplaatst: 29-09-13 15:07
Ik heb in Amerika nog twee nieuwe projecten gekocht.
Een te borduren quiltlap
En Kerstsok, oke het is geen borduren, maar toch erg leuk om te doen
Hier al weken de kriebels om weer te beginnen, maar mijn overvolle agenda laat het nog niet echt toe. Als ik na een drukke avond thuis kom ben ik vaak te moe om nog te gaan borduren en wordt het vaak weer zappen voor de tv.
arabella2000
Geplaatst: 21-10-13 22:54
Hier lukt het borduren ook niet echt. Op dit moment heb ik hier een hond zitten die heel veel aandacht nodig heeft en desnoods alles uit mijn handen duwt wat mijn aandacht van hem afleid (en nee dat mag hij niet )
Dus borduren is tot woensdag niet zo'n slim idee.
Mijn volgende project is ook al weer bekend (ookal moet ik dan eerst literate dragon en tranquility afhebben )
Ik ga hem kopen van het geld dat ik altijd voor de kerst krijg van mijn oma... Naja ik ga een birthdayclub dinges kopen bij HAED en dan kan ik hem met mijn verjaardag bestellen (kost $10 en dan mag je een patroon naar keuze uitkiezen. Ik kies dan deze en het formaat patroon groot. Dat leest iets makkelijker)