De diensten bij de supermarkt bevallen wel. Ik heb één heel lieve collega waar ik gelijk al een klik mee heb. We trekken veel op samen. Zij is hoofdcassiere geweest maar wilde het wat rustiger aandoen en daarom staat ze nu gewoon achter de kassa. Ze weet onwijs veel, daar ben ik blij mee.
Als ik thuis kom van mijn avonddienst zie ik dat Chris er ook is. Hij glimlacht naar mij. Ik krijg direct een knoop in mijn maag. Ergens is hij wel aardig maar toch vind ik hem ook apart. Je verraad je eigen vriend toch niet..
"Ga je mee naar het park?", vraagt Jeff. "Chris heeft daar een tent staan, kunnen we mooi chillen." Dat lijkt mij wel leuk dus ik ga mee.
Eenmaal bij de tent wordt Jeff gebeld. Het gaat niet goed met knolpower, of hij ff naar de dierenarts met hem wil morgen. We zullen dan samen ook even bij zijn vader op bezoek.
Ondanks mijn vraagtekens over Chris is het gezellig in de tent. We draaien om ste beurt onze muziek en de jongens roken sjag. Er wordt niet geblowed gelukkig. Tot mijn grote irritatie zie ik niet veel later Miranda en Vera komen. Jammer dat Jeff dat niet even verteld had.
Miranda gaat half tegen Jeff aan zitten. Wat een irritant kind. Jeff reageert nergens op maar gaat het ook niet uit de weg. Vera staat een beetje afwezig te bellen de hele tijd. Had verwacht dat het tripje in Italië en het oppakken van groepsleden haar wel voldoende af zou schrikken..
Zo te zien heeft Vera wel genoeg geld voor een knappe auto. Op de parkeerplaats staat een mooi zwarte audi. Miranda ziet er nog steeds rabbig uit met haar zwarte kleren. Ze is ook extreem mager.
Nu Miranda met Jeff zit, praat Chris honderduit tegen mij. Het voeld een beetje alsof hij mij wil versieren hoe hij doet. Zwaar irritant. "Jongens ik moet ook nog even leren, dus ik ga", zeg ik
Ik zeg express jongens omdat ik de meiden niet wil benoemen. Eenmaal thuis maak ik mij toch wel zorgen om die Miranda. De meiden komen dus helemaal uit Schagen om hier in Zantvoort met mijn vriend te chillen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-09-20 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Jaa dat gun ik Jeff wel! zo'n leuk paard! waar hij meteen af flikkert
Anoniem
Geplaatst: 04-09-20 14:09
"Hoi mam, met mij.." vol zenuwen wacht ik op mijn moeders antwoord. Ik hoor de trilling in haar stem als ze zegt "Ja, Fleur wat wil je?" Ik moet even denken wat ik het beste kan zeggen nu. Ik schraap mijn keel:
"Is er nog post binnen gekomen voor mij?" Het duurt even voor ik antwoord krijg. "Je vader heeft alles bij Mirjam gebracht, ga daar maar halen." Direct daarna verbreekt ze de verbinding. Ik bedenk dat Mirjam mij ook wel even had kunnen zeggen dat de post bij haar ligt.
Volgens Mirjam was er inderdaad een brief gekomen maar was ze vergeten mij te bellen." Wil je het open maken? "vraag ik. Het blijkt om een Introductiedag te gaan op school aanstaande maandag en of we schilderspullen mee willen nemen. Gezellig..
Nadat ik Mirjam heb gesproken besluit ik naar de bank te gaan om te kijken hoe het ervoor staat met mijn spaargeld. Helaas moet ik nog zeker 1 maand werken wil ik Talita kunnen kopen. Veel geld voor de stalling is dan niet over. Misschien moet ik haar tijdelijk even bij een boer onderbrengen i.p.v een pension.
Tot mijn grote geluk mag ik een fiets lenen van de moeder van Jeff. Ze mag mij overduidelijk niet, maar ze tolereerd mij wel gelukkig. Fietsend door Zantvoort kom ik weinig tegen. Totdat ik een land met schuurtje zie.
Van wie zou dit zijn? Ik besluit bij het eerste huis aan te bellen dat er naast staat. Een oude mevrouw doet open en ik vraag haar naar de schuur. "Die is van mijn zoon" zegt ze.
Na enig overleg kan ik morgen terug komen. Hij zal dan ook aanwezig zijn. Eenmaal thuis vertel ik enthousiast mijn verhaal aan Jeff. "Leuk". zegt hij.
Vandaag blijft hij thuis gelukkig en we gaan na het eten Colin Macrae spelen samen. Ook dit keer weet ik Jeff aardig in te maken. Het duurt niet lang of ook Chris komt meedoen. Ik had liever Jeff even voor mijzelf gehad, maar ja.
Ik bedenk dat alles niet zo was gelopen als nu ik Jeff waarschijnlijk nog veel minder had gezien. Dan gaat de telefoon. Zo te zien is het, het nummer van mijn ouders.
In dat geval stel ik voor om over te gaan op moonshine brouwen
primera
Geplaatst: 05-09-20 18:24
Silly1972 schreef:
Maar je gaat toch geen paard kopwn als je geen geld hebt om er voor te zorgen?
Paard van TS is inmiddels alweer 22, schijnbaar is het ergens goed gekomen
Silly1972
Geplaatst: 05-09-20 18:53
Wie zegt dat zij toen ook geen geld had. Ik heb het over het verhaal niet over ts.
GabberGill
Geplaatst: 05-09-20 19:29
Silly1972 schreef:
Maar je gaat toch geen paard kopwn als je geen geld hebt om er voor te zorgen?
Stuk om deze reactie
Wacht het af
Anoniem
Geplaatst: 07-09-20 14:50
"Fleur, Robert wil dat je de camera naar de politie brengt!"
Ik hoor de zware stem van mijn vader aan de andere kant van de lijn..
"Maar pap.. Robert staat er zelf ook op!" zeg ik
Blijkbaar heeft de politie mijn familie ook verteld van de camera bedenk ik, toen ze de groepsleden gingen oppakken.
"Als je dit niet wilt dan brengen wij zelf de camera, maar moet je wel zeggen waar je hem verstopt heb", hoor ik mijn vader even later zeggen. "Ik denk erover na," zeg ik. Dan hang ik op om verdere discussie te voorkomen.
Het is rustig, ik hoor niets meer van Jurgen, Claire en de rest. Waarom zou ik dit overhoop halen met de beelden van de camera? Zal ik met Jeff bespreken wat mijn vader zojuist gevraagd of meer geboden heeft te doen?
Jeff is druk in gesprek met Chris over een formule 1 wedstrijd. Ik besluit de mannen gedag te zeggen en even te gaan leren in mijn boek. Na ongeveer een uur komt Jeff naast mij zitten.
Fleur, ik wil je wat vertellen en ik moet zeggen dat ik er niet trots op ben. Jeff zijn ogen staan ernstig.