Afijn. Had bijna m'n rok af op naailes, was bijna klaar. Alleen nog de rits erin, en ik wilde daarvoor nog even de zoom doen met de lockmachine. En welke doos let niet op en snijdt zo een gat in haar rok? Jup. Kon helemaal opnieuw beginnen.
Achja, beter dat ik nu die fouten maak en het nooit meer vergeet dan later. Maar het blijft zuur.
Mijn eerste rits is een feit! Helaas nog wel wat scheef, maar toch wel trots, haha. Wat een ongelofelijk gepiel is dat zeg, maar ik klaag niet. Ik piel graag.
Hier bijna volgende costume af. Hopelijk snel fotos.
Xanthippe
Geplaatst: 15-03-19 12:55
Even een schopje hier. Ik ben net begonnen met naaien, heb 2 lessen achter de rug en heb nu een machine gekocht om zelf verder te oefenen en proberen. Ik wil graag voor de kindjes zelf kleertjes kunnen maken en eventueel is een kadootje kunnen maken bij een geboorte of verjaardag.
Jullie op dit moment nog met een leuk projectje bezig? Hier is het nu vooral wachten op de komst van de machine!
Ik heb ook sinds tijden weer wat gemaakt, short voor zoonlief - met monsters
Nu nog wat in elkaar zetten voor die andere 2 bengels, ligt al geknipt klaar, alleen even tijd vinden achter de machine te kruipen.
Ik koop stof meestal in de plaatselijke stoffenwinkels, en soms wel wat online. Voorheen bestelde ik ook vaak via de naaijuf, maar ik ga al geruime tijd niet meer naar lessen toe dus die optie is vervallen.
Ik ga nu sparen voor een goede lockmachine, vind ik toch veel mooier in de afwerking. Wat kunnen jullie me aanraden?
BERNINA 800DL – het instapmodel voor veeleisende gebruikers De populairste lockmachine van Bernina Haha, klinkt goed Lijkt nieuw niet meer zo breed te verkrijgen. Zou er een opvolger/nieuw model zijn?
Urbanus
Geplaatst: 15-03-19 13:19
Nieuwe Bernina's zijn kwalitatief niet zo goed als de oudere modellen.