[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 00:01

Jorika, onder werktijd? Wow, da's nog eens luxe!

Wie was er ook alweer met de schimmelhengst bezig? Ben benieuwd hoe die vordert!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 10:43

Sorry van de posts achter elkaar, bokt laat me niet de oude posts niet editen.

Anyway, hierbij een nieuwe Work In Progress (dat niet lang zo zal blijven, zal hem binnen een paar dagen wel afhebben).

Eventjes iets heel anders dus dan al dat gepriegel met bloemblaadjes e.d.! :D

Afbeelding

edit: Zie trouwens net dat ze drie nieuwe paintings op de website van PaintWorks hebben. Die ene met de hummingbird & poppies, en nog twee anderen, met wolven, en een strand. Spreken me helaas geen van allen aan, maar ach, heb nog genoeg paintings liggen om te maken. :o

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 16:29

Wauw, wat is de Japanse tuin mooi geworden, Dallista!! <3
Ook leuk met die lijst, moet daar toch eens naar gaan kijken bij de Action. Die hummingbirds & poppies en die met die wolven vind ik wel leuk. Vraag me af of er nog meer nieuwe paintings bij gaan komen, hoop van wel.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:07

waauw Dalista, die Japanse tuin is echt heel mooi geworden, gaaf! :D

die balletdanseres is ook wel leuk, wel heel wat anders zeg! :P

haha bij mij schiet het schilderen niet op, dus mag van mezelf ook nog geen nieuwe painting bestellen. Eerst de racoon maar afmaken, ben pas bij kleur 3 :')

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 18:53

Ballet danseresje is bijna af, de kleuren zijn klaar, maar het is zo'n Ravensburger schilderijtje met poespas erbij, inc. vernis en glittertjes. Daar moet ik nog eens even goed voor gaan zitten...
Is qua schilderen echt even een hele opluchting na de PWs. Soms moet dat gewoon even, he! Ben al aan het kijken naar nog zo'n Ravensburgertje, ze zijn leuk voor er tussendoor!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:29

Zoals gewoonlijk weer eens ietswat crappy foto's, bij daglicht zal het wel beter gaan... Tweede foto toegevoegd in de hoop de glitter wat meer te kunnen laten zien. :D
Ik heb bij dit RVtje geprobeerd zoveel mogelijk verf ineens te gebruiken, wilde een soort van olie-verf effect krijgen, lekker dik, maar helaas lukte dat niet overal, maar vooral de kleuren van het danseresje zelf hadden er al een goede dikte voor. Niet dat het verder opvalt, maar ach, toch leuk om niet zuinig met de verf om te springen!

Afbeelding

Afbeelding

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:12

Met dank aan dit topic heb ik zojuist mn eerste paintworks besteld, eerst een uur lopen klieren waarom bij de 1 het 20 dollar was en bij de ander 40 dollar maar ik keek scheef, bleek ook een optie incl lijst te staan :')
Ben benieuwd of het een beetje wilt gaan lukken, moet een cadeau voor mn oma worden :)

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:20

Grappig effect met die glitters! Ik snap dat trouwens wel, even wat eenvoudigers dan die priegel-PW's. Schipper is daar ook best fijn voor.

Welke painting had je besteld, Nijn? :)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:27

De japanse tuin :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:43

Nijn schreef:

Mag je wel heel wat uurtjes vrije tijd voor opzij zetten...! Maar dan heb je ook wat. :D

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:45

Dallista schreef:
Nijn schreef:

Mag je wel heel wat uurtjes vrije tijd voor opzij zetten...! Maar dan heb je ook wat. :D

Ik kreeg n.a.v. een ander topic de tip om juist dit te gaan doen om wat tijd door te komen :))

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 23:58

Nerwen schreef:
Grappig effect met die glitters!

Is wel heel mooi als het licht er goed op valt, maar een ellende om te schilderen, vind ik. Je moet eerst een laag vernis over het hele schilderijtje doen, dan de rest van de vernis mengen met de glitters... en dan dus de betreffende vakjes nog een keer beschilderen met de glitter-vernis, maar dat is een heel gedoe bij mij (dit is de tweede keer dat ik het tegenkom bij een RV, heb er ook eentje van een paard met veulen, ook uit de 'Romantic' serie, erg Penny, hihihi).

De glitter zit nooit gelijkmatig verdeeld in de vernis, maar gaat al snel ophopen, en dan krijg je dus hoopjes glitter bij elkaar. Ik heb nog geen betere oplossing ontdekt dan 'hoopjes' vernis/glitter op het schilderij te doen en dan met de penseel voorzichtig de hoopjes gelijkmatig 'uit elkaar duwen' cq. verdelen over het te schilderen vakje in de hoop dat de glitter ook echt overal komt waar het zou moeten zitten. Rotklusje!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:01

Nijn schreef:
Ik kreeg n.a.v. een ander topic de tip om juist dit te gaan doen om wat tijd door te komen :))

Wow, ja, daar is deze hobby uitermate geschikt voor! Hele dagen vliegen voorbij zonder dat je er erg in hebt. Heel eng... :j
Het is ook goed te combineren met bv. audioboeken luisteren, ik jaag er ontelbaar veel boeken en fanfics doorheen.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 00:02

ik heb pas nog een paard geschilderd op nummer

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 08:18

mariekekroon schreef:
ik heb pas nog een paard geschilderd op nummer

En...? Details, kom op, we willen details!

Ben zelf ook maar weer begonnen met iets nieuws, maar moet van mezelf vandaag toch echt eens wat andere dingen gaan doen voor ik er verder aan mag werken. :(

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 09:57

Goedemorgen!
Dat ballet danseresje is wel schattig geworden zeg met die glitters, al lijkt het me wel een rot klusje ja!

Leuk dat je ook de japanse tuin hebt besteld. bij mij begint het ook te kriebelen om een keer zoiets te bestellen, maar ik moet eerst mijne die ik nu heb afmaken Hahaha.

Aaah dalista erg is dat hè, ik heb dat ook zo vaak, zie ik mn schilderij liggen, wil ik zo graag aan de gang,maar weet dat ik ook wel weer eerst wat nuttigs moet doen Hahaha. Dan zie ik het schilderen altijd maar als beloning als ik nuttig bezig van geweest hihi

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 16:34

AnoukS_ schreef:
Goedemorgen!
Dat ballet danseresje is wel schattig geworden zeg met die glitters, al lijkt het me wel een rot klusje ja!

Niet het leukste werk van een PbN, gelukkig doet alleen RV eraan, voor zover ik weet, en dan ook alleen bij sommige in de 'Romantic' serie.

Hier is die andere waar ik het over had, heel erg glitter-y! Weet niet of het duidelijk genoeg te zien is, maar het probleem zat hem dus vnl. in de manen van de merrie, prigelwerk + dikke klodders vernis + glitter gaat gewoon niet samen.

Afbeelding

Citaat:
Aaah dalista erg is dat hè, ik heb dat ook zo vaak, zie ik mn schilderij liggen, wil ik zo graag aan de gang,maar weet dat ik ook wel weer eerst wat nuttigs moet doen Hahaha. Dan zie ik het schilderen altijd maar als beloning als ik nuttig bezig van geweest hihi

Ja, een regelrechte verslaving dus, zucht.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 14:33

En de nieuwe in-de-maak. Vond het wel bij het seizoen passen, en had na de Japanse tuin en de Moonlit Paradise ook behoefte aan wat anders, zonder al die bloemetjes poespas. :)

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 16:58

Dalista leuk die balerina.!! Die laatste met die paarden daar ben ik ook mee bezig.. :P Maar jij zal wel veeeel eerder klaar zijn als ik. :P

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 18:13

XxLiEsJuHhxX schreef:
Dalista leuk die balerina.!! Die laatste met die paarden daar ben ik ook mee bezig.. :P Maar jij zal wel veeeel eerder klaar zijn als ik. :P

Oh, leuk toch! Ben benieuwd hoe die van jou er nu uitziet!
Het is wel een schatje, he! Eigenlijk had ik in gedachten dat ik wat aan de kleuren wilde veranderen, maar bij nader inzien vind ik hem zo ook wel mooi.
Ik ben aan het proberen wat van de oude potjes verf te gebruiken, had gedacht dat ik misschien al wel alle kleuren van deze painting zou hebben, maar dat viel nog best tegen. Toch nog weer een paar tinten bruin die ik niet had. ;)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 18:28

Dallista schreef:
Jorika, onder werktijd? Wow, da's nog eens luxe!

Wie was er ook alweer met de schimmelhengst bezig? Ben benieuwd hoe die vordert!

Nou, het vordert heel erg langzaam hoor... Kan het alleen in de middagdiensten doen als de chef er niet meer is.
En het werk het toelaat uiteraard.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 11:46

Ik ben met de schimmelhengst bezig, maar heb bijna geen tijd...pfff...

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 11:56

Dalista ik ben nog minder ver als jij bent met die paarden.. ;) heb het blauw gedaan en een beetje bruin.. :+

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 18:08

haha Dallista je gaat echt hard weer met je nieuwe painting! :)
Wel een leuke is dit ook weer!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:48

AnoukS_ schreef:
haha Dallista je gaat echt hard weer met je nieuwe painting! :)
Wel een leuke is dit ook weer!

Dank je, ja, wat een liefie he!
Het wilde wel lekker opschieten met vier dagen achter elkaar zeeën van tijd, maar helaas is de pret nu voorbij, real life is weer begonnen. En ondertussen ook begonnen aan het inhalen van het kijken van een aantal TV series en een lange boekenserie, dus... tempo gaat behoorlijk omlaag nu. Maar ben wel even aan mijn trekken gekomen!