[CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

Re: [CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:53

De grote uil van matawi of van de speenketting?
Voor vulling gebruik ik de kussens van de action. De goedkoopste, geloof €1.49 voor 35x35 cm. Daar trek ik de vulling uit. Goed en goedkoop vulmateriaal.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 00:26

Goed idee!
de kleine die als tashanger ook wel gebruikt wordt. Als dit een succes is, wil ik misschien ook wel een grote...

Lijfje is af, morgen onderweg maar de vleugeltjes maken denk ik en dan vrijdag of zaterdag met mams in vullen en in elkaar zetten.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 14:59

ja die kussens is de allergoedkoopste oplossing, 250 gram vullen voor ong 1.49.

80 cent voor 4 mm oogjes is duur. kijk eens hier:
http://www.etsy.com/shop/6060?section_id=5298685

20 paar 4.5mm oogjes dit zijn veiligheidsoogjes met een achterkantje zoals ik ook had krissis en dan voor 4.74 plus 2.50 bezorgkosten, elk extra produckt wat je kiest kost 25 cent extra bij de bezorgkosten op, zo had ik laatst meer als 100 paar oogjes in verschillende maten van 4 tot 9 mm plus een aantal leuke kralen voor 22 euro incusief verzendkosten. reken dus maar uit wat het dan kost.

heb ze eerder ook altijd in NL gekocht en betaalde dan ook een stuk meer inderdaad.

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:00

Suzanne? Je mag ook wel bij mij langskomen hoor, heb nog vulling genoeg, mocht het niet lukken met een oud kussen gil je maar even via PB, heb het vage vermoeden dat wij vrij dicht bij elkaar wonen ;)
Leuke winkel he, karteris?

Ik ben vanavond na het werk even door Assendorp gefiets en mezelf een kadootje gedaan :P Kreeg door jullie weer zin om een tashanger te gaan maken of iets uit het boekje van de vogeltjes van Dobbel.... 6 bolletjes Catania gescoord en kon het boek Granny's haken niet laten liggen O:)

Dobbel? Hoe doe jij dat met betalen bij Etsy? Paypal of creditcard, of kan het ook gewoon met ideal?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:28

ik betaal met paypall just simple, dan wonen wij ook niet ver bij elkaar vandaag athans ik zie dat je in zwolle woont. kanteris ben ik ook dol op. volgens mijn nichtje is reuvers ook erg leuk maar daar ben ik zelf nog nooit geweest.

welke tashanger ga je maken?

hier nog een speenketting gemaakt, knalroze met knalblauw (kobalt achtig) en wit.

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:36

Reuvers heb ik het niet zo op.... Kwam er 3 jr geleden vragen om fel gekleurd haakkatoen... Dat mens keek alsof ze water zag branden....Ben er zonder wol weggegaan, omdat ze die leuke felle kleurtjes niet eens hadden... Nooit meer geweest...

Ben nog steeds aan het twijfelen.... vind de paddestoelen erg leuk en het vogeltje ook... nog even verder met m'n granny's tot ik er uit ben ;)

Gave kleuren voor je ketting!

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:56

Heeft Dobbel daar geen foto van?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:04

waarvan??

oke ja mijn nichtje komt er juist weer vaak, wil er zelf wel eens gaan kijken ze schijnen er veel kralen te hebben, (al denk ik dat ik ze te duur vind)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:40

Just_Simple schreef:
Suzanne? Je mag ook wel bij mij langskomen hoor, heb nog vulling genoeg, mocht het niet lukken met een oud kussen gil je maar even via PB, heb het vage vermoeden dat wij vrij dicht bij elkaar wonen ;)
Leuke winkel he, karteris?

Ik ben vanavond na het werk even door Assendorp gefiets en mezelf een kadootje gedaan :P Kreeg door jullie weer zin om een tashanger te gaan maken of iets uit het boekje van de vogeltjes van Dobbel.... 6 bolletjes Catania gescoord en kon het boek Granny's haken niet laten liggen O:)

Dobbel? Hoe doe jij dat met betalen bij Etsy? Paypal of creditcard, of kan het ook gewoon met ideal?

Haha, bedankt voor het aanbod. Helaas lever ik 5 maart mijn sleutels hier in en dan woon ik doordeweeks op Ameland en in de weekenden af en toe in Den Nul... Wel jammer, nu ik in de stad woon, was het vrijwel ieder weekend wel ff een rondje in de stad slenteren, dat gaat nu niet meer lukken!
Maar, jullie hebben mij op een goed idee gebracht, ik ga zo eens even een kussen vermoorden, heb er toch wel een paar over. Eerst eens uitzoeken welke geen verenvulling heeft ;-) (al is dat ook wel een leuke voor een uiltje) :P

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:16

even een kleine collage van mij, een aantal afgewerkte dingetjes

Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 22:05

ah dat poesje is schattig!

wat slim om een goedkoop kussen te gebruiken als vulling!

de vleugels van mn beestje zijn behoorlijk mislukt, maar heb ze er toch opgemaakt :P

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 01:01

Waauw dobbel, wat heb je voor de giraffe geweldige kleuren gebruik. Heerlijk zachte kleuren, mooi!
Uiteraard vind ik de uiltjes leuk, maar zeer zeker ook je poesje.
Dat patroeschka poppetje.... Haak je dat ergens omheen dat ie zo blijft staan?

Draaakje: komt vast goed hoor!!! *fotoooooo!!*

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 09:47

Dobbel, wat grappig!! Zag via Facebook dat jij de eigenaar van tinker Silas kent. Das een vriendin van mij :D

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 10:31

whahaha dat is echt grappig we hebben halfbroers gehad biggels was van mij en een half broer van silas zo hebben we elkaar leren kennen. maar zie je haar vaak haha dan maak ik de doos voor jou even klaar en drop ik het vanmiddag bij der, want ik heb vanmiddag met der afgesproken.
dit is dus ook de vriendin van mij uit almere. we zien elkaar helaas te weinig de laatste tijd, maar ze heeft een tijd mijn paard wisconsin geleend om te starten. (helaas is nu alles weg blegh je weet waarom)

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:37

Krissis schreef:
De grote uil van matawi of van de speenketting?
Voor vulling gebruik ik de kussens van de action. De goedkoopste, geloof €1.49 voor 35x35 cm. Daar trek ik de vulling uit. Goed en goedkoop vulmateriaal.

zo doe ik het ook :j

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:12

:D
Afbeelding
mijn creatie van het bijtje-patroon
Afbeelding
Vleugeltjes waren niet helemaal gelukt, maar zien er zo toch best leuk uit.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:23

Hij is grappig geworden! Altijd een goede oefening. Ik ben weer met een olifantje bezig. Als deze af is zet ik ze samen eens op de foto. Jut en Jul. :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:49

olifantje is ook super leuk, die wil ik ook nog 1 gaan maken om te oefenen.
ben nu een walvisje aan het maken, maar kom niet zo goed uit de engelse tekst...

kan iemand dit voor me vertalen :o
Rnd 9: (sc2tog, sc in next 2 st) six times. (18 st)
alle andere rondes/toeren zijn gelukt, maar ik denk dat ik hier moet gaan samenvoegen, maar snap de zin in.

ik denk dat er staat, steek 1 en 2 samen en dan in 4 en 5: 1 vaste. := dat ga ik nu maar proberen.

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:55

Je hebt hem goed uitgedacht hoor die zin ;) Klopt als een bus! (ik haak alles bijna in t engels... ned is voor mij dan weer lastig lezen haha)

De vlinder is goed gelukt!

Hier even te moe om te haken vanaaf.... Deken ligt ook even stil, tafelkleed was me toch te druk dus heb hem uitgehaald en nu maar met de Catania begonnen aan een ouderwets tafelkleed in een modern jasje.... Hopelijk gaat dit lukken zoals ik in mn hoofd heb...

Heb nog een oude lampekap op de kop getikt bij de kringloop voor 0,50 eurocent (heb nog een hele gave voet zonder kap), bedoeling is om die eens te gaan slopen zodat alleen het frame overblijft en wil dan een gehaakte kap erop proberen te vogelen.... Eerst mn deken en tafelkleed (A)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:07

Leuk bijtje!

Mijn uiltje is bijna af, behalve de ogen, want ik heb dit weekend geen veiligheidsoogjes kunnen vinden helaas.
Ik mijn oudhuisgenootje beloofd voor haar verjaardag twee kussenhoezen te haken. Iemand leuke ideeen voor patronen?

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:11

Iets met granny's Susanne? Als je redelijk grote hebt heb je aan 9 granny's per kant genoeg denk ik? Ik zou http://www.ravelry.com eens gaan bekijken voor ideeen, staan ook een hoop granny's op en veel verschillende patronen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:51

Bedankt voor de hulp met de vertaling :)
Het is gelukt, vind het een heel leuk patroontje, niet te moeilijk.
Afbeelding
Ik had nog van deze ogen :D
Afbeelding
Kleuren kloppen niet, t is een mooie kleur lichtblauw :)

Ben benieuwt naar het uiltje susanne :)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:00

Oogloos uiltje ligt nu nog bij paps en mams, volgende week maak ik hem even af!
Misschien een idee om gezamenlijk een keer in te kopen bij Etsy, of heeft dat geen zin?

Granny-kussen zat ik zelf ook al wel aan te denken inderdaad. Kussen is trouwens 36 bij 35 cm

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:12

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:15

Haaa dankje! Precies twee die ik nog niet heb kunnen vinden!
Ik ga haar eens een mail sturen met wat voor iets ze wil en in welke kleuren (wil wel dat ze zelf kiest, anders steek ik er veel tijd in en vind ze het misschien wel helemaal niet mooi...)

Edit:
Wou nog even vertellen dat ik van mijn zus voor mijn verjaardag een knifty knitter set gekregen van de tiger! Ga me daar binnenkort ook maar eens in verdiepen!