[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:26

Cyntje schreef:
marjoke schreef:
Waarom plaats je hier elke tekening die je maakt? Je kent mijn tips. :)

Mag dat niet dan? :o?

Jawel. :)
Maar als bij de vorige 10 tekeningen werd gezegd (door mij) dat hij er beter nog niets voor vraagt en nog even door oefent. Dan zal dat nu ook nog wel zo zijn. Bovendien is het nog niet af. Dat zei hij in zijn topic. :)

CoonArt

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:44

Hij is wél af, mist alleen een beetje kleur. :)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:45

Je zei dat je nog iets aan het oog ging doen enzo, want het ziet er nu erg raar uit. En zijn manen snap ik niet overal... :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:46

Oh ok... die mening deel ik dan niet.
Werken die niet af zijn horen inderdaad niet geplaatst te worden :n
Oude werken vind ik daarentegen ook achterhaalt, maar HD heeft in mijn ogen zeker een eigen stijl waarbij best wat gevraagd kan worden. Mijns inziens kan hij in de strip/illustratiewereld misschien best wel wat van zijn werken kwijt, mij spreekt zijn stijl wel aan...
Ik snap niet waarom alles hier op bokt altijd identiek aan een foto moeten zijn := :+

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:09

Dat snap ik ook niet Cyntje :D . Dat is toch juist leuk, dat iemand een andere stijl heeft :j . Dat het niet identiek is aan een foto maakt het natuurlijk niet dat er geen geld voor gevraagd kan worden.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 22:13

Mijn stijl is ook niet bepaald realistisch, maar verkoopt wel, dusja? misschien is men wel in voor wat nieuws :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 23:07

Op mijn uk-topic heb ik 'm ingekleurd! (de laatste die ik had geopend vandaag)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 14:31

vanaf pagina 56:

Tinkertom: Opzich een hele leuke houding, maar de verhoudingen zijn niet erg kloppend en storen daardoor te veel.
30,-

_Esther: Ik hou echt van striptekenen, en onrealistische tekeningen, maar jou tekening spreekt me om heel eerlijk te zijn niet echt aan. Als je 'm mooi afgewerkt had (striptekeningen komen toch beter tot hun recht als ze mooi strak zijn, en zonder bibberige lijntjes) was hij wel leuk geweest! :D In deze staat zou ik er persoonlijk nog niets voor willen geven.

sammyvriend:
1e: Heel mooi ingekleurd! :j De bobbeltjes/structuur in het papier geven de tekening juist iets extra's!
30,-

2e: Leuke kleuren heb je hier in verwerkt. Jammer van het paarse vlak met de tekst.
20,-

saskiakefie: Het oog is heel mooi gelukt, maar ik vind de manier van inkleuren nog niet zo geslaagd. Teveel open stukken daardoor komt hij krasserig over.
10,-

colinde: Prachtig werk! Hij komt mooi zacht over.
50,-

_STS_Angels_: Ik zou dit persoonlijk zo nog niet kopen. Nog veel te 'onaf' en schetserig. Opzich hoeft daar niets mis mee te zijn, maar bij dit soort tekeningen vind ik toch wel dat ze mooi uitgewerkt horen te zijn. :)

Kikovski: Ziet er echt stukken beter uit! Het begint er op te lijken dat je ook al een eigen stijl ontwikkeld. Voordat je gaat verkopen zou ik hier nog even verder op oefenen en nog eens goed kijken hoe bijv. een paardenborst er uit ziet, daar klopt namelijk het een en ander nog niet aan. :)

TinkerTom (2): Práchtig digitaal werk! :j Kleurgebruik spreekt me ook heel erg aan!
60,-

HorseyDude: Zou zo in een ponyblad voor kinderen kunnen! Grappig. Heb je 'm helemaal zelf bedacht?
15,-

Sorry voor mijn strenge mening, maar wellicht hebben jullie daar meer aan dan een neutrale slappe mening. :=

Ik plaats één van mijn houtskooltekeningen (die hier btw ook in een topic van mij staat).
Hij is op A-3 formaat en ongeveer 2-3 uur werk geweest. Het is helaas een slechte foto.

Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:31

Ja, helemaal zelf bedacht! (elke gelijkenis met Rakker de Pony is puur incidenteel!)

Oeps, weer verwijderd :o (niks gezegd :') O:) )
Laatst bijgewerkt door CoonArt op 27-01-09 17:45, in het totaal 2 keer bewerkt

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:43

je mag alleen eigen werk plaatsen! dus tenzij je voor www.rakker.nl werkt is dit niet toegestaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 00:24

Pagina 49:

_lilepink_: Ik vind het een erg leuk werkje, erg kleurrijk. Probeer er alleen nog wat meer detail in te voegen, de lucht en de zee toont erg kaal. En in de rotsen en de golven zit nagenoeg geen diepte.
10 euro.

Myra: Ik vind deze persoonlijk wat minder van jouw hand. Er zit weinig diepte in de vacht. Hij toont erg snel getekend. De ogen mond en neus daarin tegen, komen erg sprekend over.
25 euro.

Fnanne, érg mooi schilderij. Het doel waarvoor je hem destijds gemaakt hebt, komt erg duidelijk over! Er zit een hoop diepte in, en de achtergrond past er echt perfect bij! Vind hem werkelijk waar prachtig!
200 euro minstens.

Pagina 50:

TinkerTom: Ik heb helemaal geen verstand van digitaal tekenen, dus dont shoot me ;)
Nummer 1: Erg mooi, sprekent oog, veel diepte en schaduwen. Hoofdstel is ook prachtig uitgewerkt! Mischien had in de oren meer diepte gemogen, maar dan moet ik echt zoeken.
65 euro?
Nummer twee: Deze vind ik echt werkelijk waar práchtig! Dat natte neusje, die natte ogen, elk haartje zo getekend. Ik vind hem echt prachtig :+:
80 euro?
Nummer drie: Deze vind ik persoonlijk wat minder. Hij is erg grof, minder netjes uitgewerkt. Ook vind ik het oog minder sprekend. Verder vind ik wel dat je de kleur en schaduwen toch netjes erin hebt gekregen voor zon groffe manier!
50 euro?

Norway_girl: Leuk werkje met al die kleurtjes! Toont erg vrolijk :j Ik denk dat dit bij mensen die van deze stijl houden, best wat kan opleveren :j
25 euro.
Nummer twee:Mooi werkje. Vind het persoonlijk jammer van de korte afgesneden hals, ik zie graag een wat langere hals eraan.
Hoofdstel heb je knap gedaan met houtskool!
20 euro.

lalunamyo: Weer erg sfeervol op dat hout van jou! Heb er verder geen commentaar op.
100 euro.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 14:42

P52

kikovski: let op de verhoudingen, en vermijd zoveel mogelijk zwart, grijs en wit, want dat maakt je werk grauw. Nog ff niks.

marloez: ik mis nog wat diepte. Het geheel is nu wat vlak omdat je (waarschijnlijk door gebrek aan durf) alleen dicht bij elkaar liggende tinten hebt gebruikt in 'vlakken'. Het is nu meer een illustratie, en ook die mag net wat meer diepte en lef hebben. De compositie is wel aansprekend. 110

P53

Opmerking: ik weet dat het voor velen een 'onzinnig' topic is maar een beetje een serieuze instelling zou fijn zijn! Lees ook even de beginpost door en neem de 5 meest recente pagina's mee. BVD.

P54

Horseydude: je hebt een erg typische stijl, waarbij je de verhoudingen heel erg oprekt. Toch is dat best aantrekkelijk, juist omdat het zo typisch is. Je basis in inkt is goed, maar de uitwerking doet te zeer denken aan een kleurplaat en daardoor niet meer van noemenswaardige waarde. Nog even niks dus, helaas. Misschien kun je je eens concentreren op je 'inkleur' technieken? Een mogelijkheid om veel te kunnen en durven is door kopietjes van je originele inktwerken te maken en die in te kleuren: dan hoef je namelijk niet bang te zijn je werken te 'verprutsen'. Succes.

Je inktwerk is wel een euro of 20 waard, maar ingekleurd nog even niks.
(tussen haakjes: die derde lijkt wel een Akhal-Teke. Ik weet dat het niet zo is, maar door de gekke verhoudingen en gebrek aan haar doet hij er heel erg aan denken. :D )

kikovski: gewoon blijven oefenen, deze is nl al stukken beter!

Wederom een opmerking: horseydude zou je dan aub alleen werk willen plaatsen waar je zelf achter staat ipv te komen met excusjes als 'dit is een oude tekening' want daar heb ik toch echt geen boodschap aan. :) :)
Algemene opmerking: probeer te vermijden dat dit een kletstopic wordt, want ik heb niet de indruk dat dat de bedoeling is. BVD.

P55
yeye: nog even niks. Durf wat meer contrast neer te zetten.

Myra: ik vind hem niet zo. Als je zo afhankelijk bent van goede foto's zou ik matige foto's voortaan niet meer accepteren. Ik mis verfijning. En de foto ernaast had niet nodig moeten zijn, want dat doe je bij de eigenlijke tekening ook niet. 40 euro.

Opmerking: wellicht is het dan een idee foto's in links te plaatsen onder een werk wanneer het werk gebaseerd is op een foto? Dat maakt een goede taxatie makkelijker. Iemand?

hoefijzer: ik mis wat dekking en je palet is nog wat kil, al toon je al duidelijk durf aangaande kleurgebruik. Breid dat uit! Algemeen genomen al heel netjes. 100 euro voor dit formaat.

yeye: blijven oefenen! Ik zou als ik jou was nu even concentreren op het oefenen en niet elk nieuw werkje hier plaatsen. Misschien eens een paar maanden wachten en dan kijken hoe je vooruit bent gegaan? :)

tinkertom: ik vind de uitwerking matig. Losse haartjes tekenen is 1 ding, maar weten waarom je haartjes in een bepaalde richting tekent en van die haartjes 1 vacht maken zie ik hier nog niet. 25 euro gezien het formaat.

horseydude: nog even niks. De afwerking is slecht en over het kleurenpalet begin ik nog niet eens. Nog ff oefenen!

P56

tinkertom: de verhoudingen storen hier, evenals de matige uitwerking. Ik mis nog steeds pit in je werk, qua manier van neerzetten en kleurenpalet. 20 euro.
Nu uik overigens de foto waar je vorige werk op gebaseerd is zie, vind ik dat je werk echt de uitstraling van de betreffende pony mist. Tip: speel eens wat meer met de opacity en een wijder palet!
Verdiep je eens in de werking van primaire, secundaire en tertiaire kleuren: dan leer je dat de basiskleuren voor bruin rood en groen zijn, kijk dan naar de basis van groen: dat is geel en blauw. Kleuren die dicht bij die kleuren liggen passen dan ook heel goed op bruin: zo heb je al een handvol basiskleuren voor alleen al bruin. En denk je dan eens in hoeveel soorten geel, groen, blauw enz er zijn! En dan de tussenkleuren van geel en rood bijvoorbeeld. Er zal een wereld voor je open gaan. :)

Esther: dit is een krabbel, en bovendien mist het enig statement (uitstraling). Nog ff oefenen dus.

sammyvriend: 1. fotografeer hem eens van een afstand, wellicht dat hij dan beter uitkomt en de structuur van het papier minder dominant is. Vind hem nu moeilijk te beoordelen...
2. nog even niks. Je palet is veel te beperkt. Je ondertekening lijkt eerder een verkapte poging iets op te lossen wat je niet goed snapte hoe het af te werken (de borst van de pony) nog ff niks dus.

saskiakefie:
Spoiler:
taxeer je zelf wel?

P57

colinde: 10 euro.
Matige techniek en te veel leunen op digitale hulpmiddelen. Dit is een verkapte fotobewerking, en nee, dat bedoel ik niet vervelend, het is eerder een observatie op basis van wat je laat zien. Tip: ban de smudgetool ECHT! Smudgetool wordt gebruikt door mensen die foto's overtrekken in de hoop dat het lijkt alsof het een schilderij is, dat lijkt me niet het statement dat je wilt maken met je werk, zelfs al is het 'maar' een portret. De meerwaarde boven de foto toont zich hier niet, helaas.

sts_angels: lees de regels even door! Niet meer dan 3 werken per keer!! En andermans werk natekenen is alleen een markt voor wanneer het eigen composities zijn (wat hier niet het geval is, ik ben zelf mangaka dus ken eea wel) en dan nog moet het aan veel regels voldoen. Nog ff oefenen dus.

kikovski: zou je een eigen topic willen openen en niet je verbeteringen/aanpassingen hier willen plaatsen want telkens hetzelfde werk taxeren lijkt me niet de bedoeling. Shoot me if I'm wrong.

TinkerTom: ik weet niet of ik het juist leuk of niet leuk moet vinden dat ik precies weet welke structuurbrushes je gebruikt hebt maar je palet wordt al wat gedurfder. Het mist net dat barbiepoown achtige dat Lodewijk heeft (sorry Deborah, je weet wel wat ik bedoel, weet het ff niet anders te omschrijven). :D Dat maakt het een mooi plaatje maar wederom niet de pony die je wilde schilderen. Dat maakt het als opdracht onverkoopbaar maar als leuk plaatje wel nog ok en een euro of 30-40.

horseydude: dit lijkt me een losse schets, geen afgewerkte tekening? Geen taxatie dus. Zou je voortaan formaat en materiaal willen neerzetten: dat taxeert wat makkelijker.

NOGMAALS MENSEN maak er ajb geen kletstopic van!! :) :) :)

Discussies zijn 1 ding, en wanneer ze in verband staan met het doel van dit topic lijkt het me ook niet ongewenst maar de opmerkingen die ik hier lees zijn oninteressant en irrelevant!! Ik wil hier niet als een moeder overste optreden en de pret bederven maar dit lijkt me alsnog niet de bedoeling van het topic?

Iemand?

P58

marloez: ik mis uitwerking: je techniek past niet zo bij dit materiaal. 20E

Excuses als men mij een zeur vindt! Maar als het een kletstopic wordt ben ik weg hier. :)

Ik plaats toch weer eens iets van mij, eens iets heel anders (weer)

Afbeelding
Formaat: 30x45cm (600 dpi)
Materiaal: digitaal

Afbeelding
Formaat: 25x55cm
Materiaal: digitaal
Iets grotere versie:
http://josav.com/zv/art/ill09.jpg

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:31

Van mijn kant ook weer eens wat taxaties. Let wel, de taxatie zegt lang niet alles over wat ik van de kwaliteit/stijl van je werk vind, voel je er dus niet op die wijze door beoordeeld. Daarbij ‘doe’ ik maar wat, ik heb werkelijk geen idee van marktwaardes. :D

Voor wat dit topic betreft sluit ik me trouwens geheel bij JoSav aan, het zou fijn zijn als inhoudelijk commentaar op werken bij de taxaties wordt geplaatst of dat je daarvoor een apart topic maakt. Het lijkt me een goede suggestie om bij gebruik van een referentiefoto (als het de bedoeling is om die na te maken) die erbij te plaatsen.

Daarbij, vermeld graag het formaat en een schatting van het aantal uren.

Als algemene opmerking nog even: wees kritisch op wat je hier plaatst. Maak een goede foto, en schat zelf in of het geschikt zou zijn voor verkoop. Als het oud / niet uitgewerkt / een concept is, dan is dat wat het is – en geen werk geschikt voor verkoop. :)

Pagina 52

Kikovski: Nog even dooroefenen. Goed dat je al behoorlijk vol werkt en niet bang bent om je papier in te kleuren. Probeer goed te kijken naar hoe een paard er echt uitziet.

Cyntje: hij lijkt iets te veel ‘geveegd’. Daardoor is hij mooi dekkend en zacht, mar hij mist wel wat contrast en pit. Misschien kun je er nog een extra laag opzetten. Ik vind hem heel aansprekend, maar sommige details zijn zo hard dat ze er niet echt bij lijken te passen, zoals de vlekjes onder de neus. Ongeveer 40 euro.

Marloez: die vind ik echt heel erg gaaf! Prachtig en interessant plaatje, hij zou zo in een boek kunnen. 150 euro.

TinkerTom: heel mooi, krachtige uitstraling. Wel mis ik een beetje de structuur van veren, vooral in de witte kraag. 50 euro.

Pagina 54

Horseydude: Ik vind dat je echt een leuke, eigen stijl hebt, juist omdat het niet naar levensecht streeft. Ik moest er even over denken, maar ik sluit me geloof ik bij bij JoSav aan, je inkt-tekeningen zijn echt heel goed, maar je zou nog wat extra werk kunnen maken van het inkleuren. Ik vind ze ingekleurd wel echt tot leven komen, maar daar kun je nog veel winst op halen. Voor de eerste (volgende keer geen BAARDEN meer maken hoor!) twee 40 euro, de laatste 30.

Kikovski: zie voorgaand, nog even blijven oefenen. Voor feedback en verbetering kun je beter een eigen topic openen.

Pagina 55

Yeye: Nog even dooroefenen. Het komt er wel, maar dit is nog niet geschikt voor verkoop. Probeer te gaan oefenen met schaduwen, kleuren en verhoudingen.

Myra: ik vind het knap wat je er nog van hebt weten te maken met zo’n mininale foto.. Als ‘tekening op zich’ is hij niet super, hoewel ik begrijp dat dat lastig was taxeer ik hem daarom niet zo hoog. Ongeveer 30 euro.

Hoefijzer: Fijne kleuren, en vooral het neusje is echt prachtig! De voorpluk vind ik nog wat sprieterig en de hals zou misschien iets dekkender kunnen. Ongeveer 90 euro.

Yeye: idem als voorgaand. Taxeer je zelf ook bij?

Tinkertom: agossiewossie, wat een schatje. Je hebt de uitdrukking mooi neergezet. Waar je nog wat aan zou kunnen oefenen is om te kijken naar hoe de vacht er precies uitziet. Haren lopen niet allemaal naar beneden, maar ik verschillende richtingen op het hoofd. Door de schaduw onder het jukbeen en de lange haren op de kaak lijkt de kaak ook wat hol. 40 euro.

Horseydude: leuk dat je ook digitaal bezig bent. Qua warde vind ik dit nog echt een oefening om onder de knie te krijgen hoe het werkt, nog even niks dus.

Pagina 56

TinkerTom: ik had de foto ook gezien, ik vind het op zich een mooi werk, maar hij lijkt helaas niet echt op het ‘powerpaard’ van de foto. Misschien is het voor een volgende keer leuk om er zelf een lijf aan te maken? Alle onderdelen en de belichting vind ik mooi gemaakt, het geheel lijkt niet zo bij elkaar te passen. Deze ongeveer 20 euro.

Esther: dit is echt een doedel. Als het iets waard moet worden heeft het nog uitwerking nodig.

Sammyvriend: De eerste vind ik erg leuk, daar is wel aan te zien dat je er veel liefde in hebt gestoken. De scherpte van het oog is mooi, de vacht lijkt daarentegen nogal ‘blurrig’. Ik werkte eerst ook op grof aquarelpapier, ben na wat tips hier overgestapt op fijner papier. Je ziet de structuur er dan minder door en je kunt beter details aanbrengen en goed dekkend tekenen. 40 euro. De tweede is aardig door de kleur, de achtergrond doet er heel veel afbreuk aan. Nog even niets, maar goed verder op oefenen.

Saskiakefie: gaarne zelf taxeren

Pagina 57

Colinde: Heel lastig, gezien de uren zou je er een flink bedrag voor moeten rekenen, maar daarvoor had ik het paard toch liever net zo uitgewerkt gezien als het hoofdstel. Rond de 20 euro.

Sts_angels: gaarne zelf taxeren en zie regels van het topic in de beginpost.

Tinkertom: Ik vind dit je best werkje tot nu toe, meer kleuren en een stuk losser doordat je geen raster hebt gebruikt. Als het de bedoeling was geweest om een echt portret te maken zou ik hem lager taxeren (omdat hij niet helemaal lijkt op de pony), maar als je zou zeggen dat het een vrij werk is met als basisreferentie Lodewijk, taxeer ik hem op 40 euro.

Horseydude, ik vind ‘Peter de pony’is nog iets teveel een concept om te taxeren.

Pagina 58

Marloez: ik vind dit niet een van je best werken, ik mis jouw typische stil er in. Rond de 10 euro.

JoSav: digitaal vind ik altijd erg lastig om in te schatten, omdat ik niet zo goed weet hoeveel uur aan werk er in gaat zitten. De eerste spreekt me aan door het traditionele karakter wat er uit spreekt, bij de tweede spreken de heldere kleuren me aan. Ik hink bij de tweede nog een beetje op twee gedachten hink, de vacht van het paard lijkt ver af te liggen van de stijl van de ruiter door de andere manier van kleurgebruik en omlijning. Elk rond de 100 euro.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:17

P. 57

_STS_Angel
1. Ik zou hier nog niets voor geven. Het is erg krasserig, vreemde verhoudingen en je heb (als ik het even snel bekijk) geloof ik maar zo'n 4 kleuren gebruikt in totaal. Toch nog even dooroefenen zou ik zeggen (ook zeker omdat het je eerste is).
2. Tja, het kostte me heel wat tijd om uit te vogelen wat het nu eigenlijk moest voorstellen... Ook hier: even dooroefenen.
3 & 4. Soieso al hoe je het zegt: tijdens school gedaan. Dat geeft aan dat je er niet heel veel moeite aan besteed lijkt me. Bovendien is ook dit weer erg krasserig en is het een beetje zo'n kunstje dat je een keer moet leren en vervolgens 100x kan doen. Zou hier alweer niets voor geven.
Sorrie voor de strenge taxatie, misschien is het ook gewoon mijn stijl niet, maar ik denk dat je in ieder geval het eens wat serieuzer moet opzetten. En alleen dingen hier laten zien die dat waard zijn, iets wat je tussendoor op school maakt is dat niet in mijn ogen.

Kikovski;
Dit ziet er zo veel beter uit! Het mag misschien nóg wel een beetje meer zelfs :oo. En nog iets oefenen op de verhoudingen (hoofd is wel heel groot en het lijf heel klein). 5 - 10 euries :) Je gaat echt vooruit ;)

TinkerTom;
heel leuke nieuwe stijl! Ineens veel meer kleur, dat laat het toch wat meer tot leven komen. Ik vind het hoofd alleen een beetje raar gevormd, het is errug lang en de kin loopt een beetje over in de achtergrond, je kan niet goed zien waar hij ophoud. Bovendien ziet t er een beetje 'vergroeid' uit. Vanwege dat laatste zou ik er eerlijkgezegd niets voor geven, het stoort echt ongelofelijk. Maar ga echt zo door, die stijl is leuk ;)

HorseyDude;
Leuk :) Alleen de voorpluk is een beetje raar. (snap je wat ik bedoel? anders probeer ik het nog wel fv uit te leggen). Als die voorpluk normaal was geweest: 10 euro.

Pag. 58

Marloez;
Zonde van de foto.. Je ziet de randen van het blad niet, bij de bovenste is dat niet erg, want daar kwam duidelijk toch niets, maar bij die rechts, links en de onderste missen we toch iets geloof ik. Volgende keer aub een foto waarop de hele tekening staat. Maar verder: het is een erg mooie tekening! Ik zou toch zeggen: 40 - 50 euro. Verder ben ik erg benieuwd naar een tekening van jou met oost-indische inkt, wat daar uit zou komen :)

JoSav;
1 aparte stijl, leuk :) ik heb hier maar een opmerking op: ik krijg een beetje hoofdpijn als ik naar de omgeving van het dekje/de benen van de ruiter kijk. Dit kan je niet uit elkaar houden, veels te veel detail in een veel te klein hokje gepropt. Denk dat het beter zou zijn als je het dekje iets onversierder laat, of desnoods niet alles binnen het dekje omlijnt. (al zou dat laatste wel weer vreemd staan in verhouding met de rest van de tekening). 60 - 70 euro.
2. wat ik zo goed vond aan de vorige komt hier compleet niet meer terug: dat je ogen automatisch naar het onderwerp (paard & ruiter) getrokken worden. Ook lijkt alles nogal in de breedte te zijn uitgerekt. O, en: die twee streepjes op zijn kont vind ik niet goed geplaatst, en het paard lijkt nogal op de achtergrond opgeplakt. Oftewel: ik vind deze beduidend minder. 20 euro.

Ik geloof een redelijk strenge taxatie van mij dit keer :P

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:25

TE5:
Even een kleine verdediging voor Josav:
bij die eerste: ik heb het topic toen gevolgd, en toen zei Jorieke dat dat de bedoeling was ;) in die cultuur zorgden ze ervoor dat het leek dat het een soort monster (weet geen ander woord..) was, dus alsof de ruiter echt aan het paard vastzat.. misschien heeft dit je taxatie beïnvloed..
Josav: jouw werken vind ik prachtig, expressief, speciaal en zeker waardevol! moest ik het geld hebben zou ik er wel tussen de 100 en 200 euro voor durven neerleggen..

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 18:31

kallistatje schreef:
TE5:
Even een kleine verdediging voor Josav:
bij die eerste: ik heb het topic toen gevolgd, en toen zei Jorieke dat dat de bedoeling was ;) in die cultuur zorgden ze ervoor dat het leek dat het een soort monster (weet geen ander woord..) was, dus alsof de ruiter echt aan het paard vastzat.. misschien heeft dit je taxatie beïnvloed..
Josav: jouw werken vind ik prachtig, expressief, speciaal en zeker waardevol! moest ik het geld hebben zou ik er wel tussen de 100 en 200 euro voor durven neerleggen..

Ik ben het er absoluut mee eens dat het mooi is hoor :)
Maar het blijft dat ik er lichtelijk hoofdpijn van krijg om er naar te kijken. (serieus :P)
Dat kan toch niet de bedoeling zijn van iets wat voor de mooi gemaakt word?
Ik snap dat ze het zo kloppend mogelijk wil weergeven, wat ik heel goed vind,
maar mijn taxatie gaat over wat ik voor het kunstwerk zou geven,
niet over wat ik voor de studie van een bepaalde cultuur zou geven.

Alsnog: vat dit alsjeblieft niet op alsof ik het niet mooi vind!
Ik vind het echt prachtig *D

niksmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:41

hmm ..@ JoSav: ik gebruik de smudgetool altijd voor mijn illustraties... en geen fotobewerking ;).. ik gebruik die om kleuren te mengen.. en te verzachten. dat is een werk wijzen die jij misschien niet fijn vind...maar ik wel ;)

okeej ik ga weer even!:

Marloez: leuke stijl... ! jammer dat de foto zo genomen is :) maar vind het wel een super mooie stijl..! 30 eur
JoSav: ik vind het een heel aparte stijl..!
foto 1: het paard en de ruiter vind ik prachtig ..wat een detail..en ik ben normaal echt niet weg van manga en anime poppetjes.. wat ik wel jammer vind is de achtergrond en de ondergrond.. misschien had die ook wat meer detail moge hebben 40 eur
foto 2 Ik vind de wolken en het paard en ruiter prachtig, ik vind de bergen iets minder. 30

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:10

het was mijn eerste tekening in een half jaar ofzo, en om dan alles nog een te taxeren :oo maar nu doe ik het wel.

Colinde: €40
stsangels: niks
kikovski: €5
tinkertom: €45
horseydude: €5
marloez €15
Josav: €30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:22

Pagina 51

Smeetjoew: Erg mooi werkje. Vrolijk met die bloemenkransen :j :D Vind het personlijk jammer dat er niet meer contrast in de bloemen zit. Maar zoals je zelf al aangaf, zou het kunnen zijn dat je ze dan minder goed onderscheid van het paard.
40 euro.

Cyntje: Erg mooi werkje. Paard staat er lekker sprekend op, mooie schaduwen, veel diepte heb je erin verwerkt. Vind persoonlijk de oren wat lang, maarja ik ken het paard verder niet ;) Had mischien wat meer manen willen zien.
40 euro.

Pagina 52:

Tinkertom: Erg gave adelaar zeg! Lijkt wel alsof het een schilderij is van honderd jaar terug, erg leuke stijl!
80 euro.

Pagina 54:

Myra: :wow: :oo Deze vind ik werkelijk waar prachtig! Hondje is echt :+: Wel jammer dat je de kussens niet wat meer uitgewerkt hebt.
60 euro.

Hoefijzer: zo dát is nog eens een schimmel :D Mooi al die kleuren door het witte heen! Hoofdstel is echt prachtig gedaan, oog is ook super sprekent!
100 euro.

Yeye: Erg leuke tekening. Mischien iets meer contrast erin verwerken? Dat hij iets beter door het papier heenkomt. Net zoals bij de poten zeg maar.
20 euro.

Tinkertom: Erg mooi werkje. Vind wel dat deze wat minder diepte heeft als je vorige. Het oog is weer mooi sprekent! Ik las ergens iets over afsteken van het oor? Dat vind ik reuze meevallen hoor ;)
60 euro.

Horsedude: Ik zou hier nog niks voor vragen.

Pagina 56:

Tinkertom: Ja deze heeft weer de diepte die ik inmiddels van je gewend ben :D Vind persoonlijk de hoeven wat groot, en de borst wat te langgerekt?
65 euro.

_Esther: Ik weet niet wat ik er precies van moet vinden. Aan de ene kant heb ik zoiets van: Ja maar dat kunnen meerder mensen wel maken.. Maar aan de andere kant, vind ik hem heel origineel gevonden, en erg leuk gedaan.
Ik zou niet weten wat ik zou moeten taxeren :n Dus bij deze, ik laat hem even over aan anderen :o

Sammyvriend: Jou zie ik de laatste tijd ook super vooruit gaan he :D Je begint echt steeds meer met diepte en schaduwen te werken. Goedzo, ga zo door!
Voor beide een 25 euro.

Colinde: Mooi werkje! Ik had de hals graag wat zachter gezien. Die komt nu erg vlekkerig over vergeleken met het hoofdstel, dat je echt práchtig uitgewerkt hebt.
30 euro.

_STS_Angels_: De eerste vind ik erg leuk gevonden, de overige tekeningen vind ik persoonlijk meer iets wat iedereen zou kunnen maken. Probeer Wat meer schaduwen en diepte te creeren. De gehele tekening helemaal uit te werken.
Voorlopig nog even niks.

Tinkertom: Ja daar hebben we de beroemde Lodewijk :D Ziet er weer goed uit! Je hebt mooi diepte gecreerd in de bles! Ook het oog is weer erg sprekent, zoals we van je gewend zijn :D
60 euro.

Pagina 58:

Marloez: Leuk werkje. Vind hem haar haar erg leuk gedaan. De vleugels heb je ook leuke diepte in weergegeven. Truitje had ik mischien wat meer diepte in willen zien. Leuk ook haar wangetjes trouwens!
35 euro.

Josav: :wow: :oo Het is weer prachtig hoor :j Vind met name de eerste erg leuk. Zou graag een versie erbij willen zien, dat je ziet waar hij op richt met zijn boog :D Vind hem echt prachtig gedetaileerd! Het kleedje het hoofdstel, zelfs de staart heb je helemaal aangekleed :D
Práchtig :j
200 euro minstens :j
Nummer twee: Deze vind ik ook weer super! Je kunt meteen zien dat hij van jou afkomstig is! Bij deze heb je de achtergrond erg realistisch uitgewerkt zeg. Meer dat ik normaal bij je tekeningen zie. Dit is ook erg leuk om te zien :j
180 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:24

Afbeelding

Afbeelding

En weer eens wat van mij :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:25

je vergeet mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:26

Is trouwens beide op a4 formaat, met grafiet :)
Nummer een heb ik zon 16 uur aan gezeten, Nummer twee zon 14 uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:26

saskiakefie schreef:
je vergeet mij

Dan zal dat zijn omdat je niet getaxeerd had.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:27

Ik heb wel getaxeerd! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 20:30

Die bruine hond op pagina 56 toch? Ik zie op die pagina en ook niet op de pagina erna, dat jij ook maar één tekening getaxeerd hebt :)

Zoals ik al eerder gezegt heb, hou ik er niet van als mensen hun tekening hierneerkwakken, en zelf niet taxeren..
De bedoeling van dit topic, is éérst alle anderen taxeren vóórdat je zelf een tekening laat taxeren.

Zodra deze regel niet nageleefd, zie ik geen enkele reden om dan te taxeren. Aangezien je die van mij dan ook niet doet ;)