P52
kikovski: let op de verhoudingen, en vermijd zoveel mogelijk zwart, grijs en wit, want dat maakt je werk grauw. Nog ff niks.
marloez: ik mis nog wat diepte. Het geheel is nu wat vlak omdat je (waarschijnlijk door gebrek aan durf) alleen dicht bij elkaar liggende tinten hebt gebruikt in 'vlakken'. Het is nu meer een illustratie, en ook die mag net wat meer diepte en lef hebben. De compositie is wel aansprekend. 110
P53
Opmerking: ik weet dat het voor velen een 'onzinnig' topic is maar een beetje een serieuze instelling zou fijn zijn! Lees ook even de beginpost door en neem de 5 meest recente pagina's mee. BVD.
P54
Horseydude: je hebt een erg typische stijl, waarbij je de verhoudingen heel erg oprekt. Toch is dat best aantrekkelijk, juist omdat het zo typisch is. Je basis in inkt is goed, maar de uitwerking doet te zeer denken aan een kleurplaat en daardoor niet meer van noemenswaardige waarde. Nog even niks dus, helaas. Misschien kun je je eens concentreren op je 'inkleur' technieken? Een mogelijkheid om veel te kunnen en durven is door kopietjes van je originele inktwerken te maken en die in te kleuren: dan hoef je namelijk niet bang te zijn je werken te 'verprutsen'. Succes.
Je inktwerk is wel een euro of 20 waard, maar ingekleurd nog even niks.
(tussen haakjes: die derde lijkt wel een Akhal-Teke. Ik weet dat het niet zo is, maar door de gekke verhoudingen en gebrek aan haar doet hij er heel erg aan denken.
)
kikovski: gewoon blijven oefenen, deze is nl al stukken beter!
Wederom een opmerking: horseydude zou je dan aub alleen werk willen plaatsen waar je zelf achter staat ipv te komen met excusjes als 'dit is een oude tekening' want daar heb ik toch echt geen boodschap aan.

Algemene opmerking: probeer te vermijden dat dit een kletstopic wordt, want ik heb niet de indruk dat dat de bedoeling is. BVD.
P55
yeye: nog even niks. Durf wat meer contrast neer te zetten.
Myra: ik vind hem niet zo. Als je zo afhankelijk bent van goede foto's zou ik matige foto's voortaan niet meer accepteren. Ik mis verfijning. En de foto ernaast had niet nodig moeten zijn, want dat doe je bij de eigenlijke tekening ook niet. 40 euro.
Opmerking: wellicht is het dan een idee foto's in links te plaatsen onder een werk wanneer het werk gebaseerd is op een foto? Dat maakt een goede taxatie makkelijker. Iemand?
hoefijzer: ik mis wat dekking en je palet is nog wat kil, al toon je al duidelijk durf aangaande kleurgebruik. Breid dat uit! Algemeen genomen al heel netjes. 100 euro voor dit formaat.
yeye: blijven oefenen! Ik zou als ik jou was nu even concentreren op het oefenen en niet elk nieuw werkje hier plaatsen. Misschien eens een paar maanden wachten en dan kijken hoe je vooruit bent gegaan? 
tinkertom: ik vind de uitwerking matig. Losse haartjes tekenen is 1 ding, maar weten waarom je haartjes in een bepaalde richting tekent en van die haartjes 1 vacht maken zie ik hier nog niet. 25 euro gezien het formaat.
horseydude: nog even niks. De afwerking is slecht en over het kleurenpalet begin ik nog niet eens. Nog ff oefenen!
P56
tinkertom: de verhoudingen storen hier, evenals de matige uitwerking. Ik mis nog steeds pit in je werk, qua manier van neerzetten en kleurenpalet. 20 euro.
Nu uik overigens de foto waar je vorige werk op gebaseerd is zie, vind ik dat je werk echt de uitstraling van de betreffende pony mist. Tip: speel eens wat meer met de opacity en een wijder palet!
Verdiep je eens in de werking van primaire, secundaire en tertiaire kleuren: dan leer je dat de basiskleuren voor bruin rood en groen zijn, kijk dan naar de basis van groen: dat is geel en blauw. Kleuren die dicht bij die kleuren liggen passen dan ook heel goed op bruin: zo heb je al een handvol basiskleuren voor alleen al bruin. En denk je dan eens in hoeveel soorten geel, groen, blauw enz er zijn! En dan de tussenkleuren van geel en rood bijvoorbeeld. Er zal een wereld voor je open gaan. 
Esther: dit is een krabbel, en bovendien mist het enig statement (uitstraling). Nog ff oefenen dus.
sammyvriend: 1. fotografeer hem eens van een afstand, wellicht dat hij dan beter uitkomt en de structuur van het papier minder dominant is. Vind hem nu moeilijk te beoordelen...
2. nog even niks. Je palet is veel te beperkt. Je ondertekening lijkt eerder een verkapte poging iets op te lossen wat je niet goed snapte hoe het af te werken (de borst van de pony) nog ff niks dus.
saskiakefie: Spoiler:
taxeer je zelf wel?
P57
colinde: 10 euro.
Matige techniek en te veel leunen op digitale hulpmiddelen. Dit is een verkapte fotobewerking, en nee, dat bedoel ik niet vervelend, het is eerder een observatie op basis van wat je laat zien. Tip: ban de smudgetool ECHT! Smudgetool wordt gebruikt door mensen die foto's overtrekken in de hoop dat het lijkt alsof het een schilderij is, dat lijkt me niet het statement dat je wilt maken met je werk, zelfs al is het 'maar' een portret. De meerwaarde boven de foto toont zich hier niet, helaas.
sts_angels: lees de regels even door! Niet meer dan 3 werken per keer!! En andermans werk natekenen is alleen een markt voor wanneer het eigen composities zijn (wat hier niet het geval is, ik ben zelf mangaka dus ken eea wel) en dan nog moet het aan veel regels voldoen. Nog ff oefenen dus.
kikovski: zou je een eigen topic willen openen en niet je verbeteringen/aanpassingen hier willen plaatsen want telkens hetzelfde werk taxeren lijkt me niet de bedoeling. Shoot me if I'm wrong.
TinkerTom: ik weet niet of ik het juist leuk of niet leuk moet vinden dat ik precies weet welke structuurbrushes je gebruikt hebt maar je palet wordt al wat gedurfder. Het mist net dat barbiepoown achtige dat Lodewijk heeft (sorry Deborah, je weet wel wat ik bedoel, weet het ff niet anders te omschrijven).
Dat maakt het een mooi plaatje maar wederom niet de pony die je wilde schilderen. Dat maakt het als opdracht onverkoopbaar maar als leuk plaatje wel nog ok en een euro of 30-40.
horseydude: dit lijkt me een losse schets, geen afgewerkte tekening? Geen taxatie dus. Zou je voortaan formaat en materiaal willen neerzetten: dat taxeert wat makkelijker.
NOGMAALS MENSEN maak er ajb geen kletstopic van!!

Discussies zijn 1 ding, en wanneer ze in verband staan met het doel van dit topic lijkt het me ook niet ongewenst maar de opmerkingen die ik hier lees zijn oninteressant en irrelevant!! Ik wil hier niet als een moeder overste optreden en de pret bederven maar dit lijkt me alsnog niet de bedoeling van het topic?
Iemand?
P58
marloez: ik mis uitwerking: je techniek past niet zo bij dit materiaal. 20E
Excuses als men mij een zeur vindt! Maar als het een kletstopic wordt ben ik weg hier. 
Ik plaats toch weer eens iets van mij, eens iets heel anders (weer)

Formaat: 30x45cm (600 dpi)
Materiaal: digitaal

Formaat: 25x55cm
Materiaal: digitaal
Iets grotere versie:
http://josav.com/zv/art/ill09.jpg