[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-25 10:07

Mooi Thats_Me, tanden zijn zooo lastig, vind ik.

Mijn laatste aanwinst, een witte melkgeit op 30x30. Mijn motto voor deze was, sneller en losser. Heb de neiging om nog door te gaan maar hij is af, punt :D

Afbeelding

Afbeelding

Polarize

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 16:15

Oh heel gaaf! Doet me een beetje denken aan een schilderij van Jan Mankes

Wij hebben secret Santa met de opleiding, dus een bijpassend kaartje gemaakt met waterverf, en om het meer textuur te geven een paar kraaltjes erop geborduurd
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-25 12:54

Groot fan van Jan Mankes :)

Wat een schatje jouw werkje Polarize!

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 17:23

Het werkje viel ook goed in de smaal gelukkig *\o/*
Al was de comic van de kat populairder _O-

Ik ga meer digitaal werken als het zo vroeg donker is, maar het is wel grappig hoe mijn techniek daar ook verandert doordat ik nu meer traditioneel werk
Afbeelding

Tabbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 19:00

Ik geniet heel erg van alle schetsboeken die voorbij komen :D. Zoveel variatie

En Jis die hop is echt geweldig! Mooier dan het origineel. _/-\o_

Hopelijk heb ik het komende jaar wat meer tijd en energie om ook weer eens mee te doen

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 18:09

Fijne feestdagen! Bedankt dat ik dit jaar mee mocht doen met de challenges. Hopelijk volgend jaar iets meer tijd om vaker mee te kunnen doen.

Ik hoop dat jullie genieten van mooie dagen. {:)

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 18:42

Weer een nieuwe poging gedaan om mijn hond te tekenen vanaf een foto.
Ben nog niet helemaal tevreden,maar ben er wel even lekker ontspannen mee bezig. Oefening baart kunst denk ik dan maar.

Fijne dagen allemaal!
Ik hoop volgend jaar mee te kunnen gaan doen met de challenges.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door veneri op 24-12-25 19:18, in het totaal 2 keer bewerkt

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 19:04

Tazzey schreef:
Fijne feestdagen! Bedankt dat ik dit jaar mee mocht doen met de challenges. Hopelijk volgend jaar iets meer tijd om vaker mee te kunnen doen.

Ik hoop dat jullie genieten van mooie dagen. {:)

Jij ook! En ik hoop dat de dagen wat mooier en makkelijker gaan met je exo skelet nu en dat je daar keihard van kan genieten :D

En bedankt voor de challenges dit jaar iedereen! Ik vond het leuk om te zien dat die dit jaar best lekker liepen.
Het is mij zowaar gelukt om alle challenges te voltooien en daar ben ik best trots op :D vorig jaar was niet zo'n creatief jaar voor mij, maar ik kreeg weer wat motivatie door dit topic en ben ik in die motivatie blijven hangen. Soms was het creatieve project een comic, dan een naaiproject, een lino print of een paddenstoelmuts :D ik heb van alle dingen genoten

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-25 22:26

Bedankt voor het leuke jaar en alle challenges *\o/*
Ik heb ze niet allemaal mee kunnen doen, maar het was altijd heel gezellig in dit topic, en ik hoop volgend jaar nog actiever mee te kunnen doen :o

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 00:06

Ik had laatst al gereageerd en een bijleespost gemaakt, maar denk dat er iets mis gegaan is want ik zie mijn bericht nergens. :\

Tazzy, super fijn en mooi om te lezen dat het zo goed gaat met het exo skelet, het is je gegund! *\o/*
Secret Santa is er dan niet van gekomen, maar misschien dat we dit eens kunnen doen op een ander moment en niet per se met kerst? :) Er waren volgens mij een hoop mensen die het leuk leek!

Ik red het op het moment even niet om een bijleespost te maken, sorry! Maar ik zag hele mooie werken voorbij komen nog! <3
En ook een nieuwkomer in het topic, leuk! Welkom!

Ik ben met een kikker/pad bezig en hoop deze toch nog dit jaar af te krijgen :+ Inmiddels al wel begonnen aan de schelp.

Afbeelding

Volgend jaar doe ik ook weer mee, hopelijk kan ik dan iets meer challenges mee doen!
Mooie dagen gewenst allemaal! {:)

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 21:46

Deze is niet voor de challenge, qua creativiteit staat mijn hoofd de laatste tijd een beetje uit :') in mijn gewone schetsboek wou echt niks, dus daarom voor het eerst in een...jaar volgens mij, mijn grote A2 schetsboek er weer eens bij gepakt! Bewust begonnen met goedkope verf en kwasten zodat ik echt 0,0 druk had :') maar uiteindelijk net lekker afgewerkt met mijn betere kwasten en Amsterdam acrylverf, misschien dat ik morgen nog verder ga afwerken. Dit is zo'n eentje waar ik eindeloos aan kan werken volgens mij

Afbeelding

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-25 11:09

Fijne Feestdagen. Ik heb echt genoten van al het moois van iedereen. Ook echt super leuk om de groei van jullie te zien. De challenges waren uitdagend en leuk om aan deel te nemen.

Ik zie de laatste dagen ook weer wat mooie creaties voorbij komen. Een prachtige melkgeiten, een lief hondje, schattige kikker en vliegende draken. Ik zeg jullie zijn lekker bezig en ik word er blij van om jullie moois te bewonderen.

Hier ook nog even lekker gewerkt aan een roodborstje.

Afbeelding

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 11:33

Veneri: ik vind m goed gelukt hoor :) Het valt mij altijd tegen als ik een honden probeer te tekenen, dat je begint en denkt "ik weet toch wel hoe een hond eruit ziet", en als je klaar bent denk ik dan "nou ja, niet zo dus." Dit is zeer overtuigend een hond die eruit ziet als een hond.

Je kikker glimt echt Jindai :oo welk materiaal is het, markers?

Heel goed gelukt thats_me :) Je bent het afgelopen jaar ook echt kneiterhard vooruit gegaan, het is zo leuk om echt de progressie te zien in wat je geplaatst hebt.

Ik heb op de valreep ook nog even mijn eigen prompt gemaakt. Ik vond Laurora's kelpie-tekening zo leuk omdat hij echt middenin een beweging plaatsvindt waarvan je niet weet wat die afloop gaat zijn. Dus die ging ik maken :D Eerst wilde ik de kelpie tekenen die over de man heen stond en hem een dikke vrolijke lebber over zijn gezicht gaf, maar 1) dat bleek perspectivistisch een uitdaging die ik snel opgegeven heb en 2) toen ging ik kelpies googlen en zag ik dat ze soms een vissenstaart hebben, en laat het bij deze kelpie nou nog net niet duidelijk zijn wat er aan dat achterlijf zit. Dus dacht ik, wat nou als die kelpie uit het water springt, vergeet dat ie een vissenstaart heeft en daar dan heel beledigd aangespoeld gaat zitten wezen met zijn slachtoffer net buiten bereik.

Blijkt dat het nog best lastig is om een beledigde kelpie te tekenen, vooral als je wéér een blaadje hebt gepakt met verf erop gesmeerd waar bijna geen enkel materiaal op pakt (toch nog een tweede teruggrijping op een eerdere challenge, want deze fout maakte ik bij labyrinth ook al :') Ik heb nu wel krijtjes die er beter op pakken dan potloden.), maar soit. Niet geheel ontevreden en het was leuk om met het licht te spelen.
Afbeelding

De kelpie van Laurora:
Afbeelding

Wil ook iedereen wat ie gemaakt heeft voor de challenge van deze maand naar mijn pb-en? Ik maak het topic wss 1 januari maar misschien nog de 31ste begin van de middag ergens.
Moeten we trouwens ook een nieuw topic voor 2026 en wie maakt die?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 09:30

Gelukkig Nieuwjaar! Dat het een goed, gezond, gelukkig en creatief jaar voor iedereen mag worden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 09:42

Gelukkig nieuwjaar! Op naar een mooi, gezond en creatief jaar.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 13:57

Afbeelding
Afbeelding

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 16:06

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 20:13

Gelukkig nieuwjaar iedereen! Moge het een jaar worden met veel tijd om creatief bezig te zijn :D

Wilden we weer lekker simpel beginnen voor een challenge voor januari in het nieuwe topic? Weer iets in de trant van iets tekenen wat om je heen staat, of met een tijdslimiet zoals we vorig jaar in januari deden?
Dan kan dat namelijk gelijk in de openingspost van het nieuwe topic gezet worden

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-26 20:27

Is handletterling niet een keerleuk?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 08:27

Lijkt mij een prima idee Vikawiek. Zou beide pakken dan kunnen we kiezen en kan Ezellover iets doen met handlettering als ze kiest voor te challenge teken iets binnen een tijdslimiet en voor meer uitdaging kunnen anderen kiezen voor een object in combinatie met de tijdslimiet.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 09:04

Gelukkig nieuwjaar allemaal! Hopelijk weer een mooi creatief jaar idd!

Goed idee, Vikawiek! Simpel beginnen is helemaal prima, even er weer inkomen! :D

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 09:59

Ik wil dit jaar ook proberen mee te doen met de challeges :j
Ik ben vooral een meelezer en ik heb sporadisch iets geplaatst, maar dit jaar wil ik het tekenen echt weer oppakken. Ik heb ook nieuwe arrtx acrylmarkers aangeschaft en ik mag van mezelf na mijn deadlines ook ohuhu markers aanschaffen, daar kijk ik erg naar uit. Merk dat de nieuwe materialen me even een goede boost geven, normaal ben ik gek op kleurpotlood maar ik merk dat het me tegen zit hoe lang het duurt voor iets af is. Dus blij met wat materialen die het proces wat versnellen :)
Ik kijk uit naar het nieuwe topic en nieuwe challenge!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 11:38

Welkom Noox, leuk dat je ook gaat proberen mee te doen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 11:53

Ik kom mn gezicht hier ook nog even laten zien :+
Ik kreeg het op enig moment te druk in mn hoofd voor creatieve uitspattingen, maar ik heb laatst een teken/schilder/knutsel hoek ingericht, en hopelijk lukt het me komend jaar weer met wat challenges mee te doen!
Ik ben in elk geval blij dat ik vorig jaar grotendeels heb meegedaan, het heeft echt mijn liefde voor creatief bezig zijn weer aangewakkerd en ik vond het heerlijk om nieuwe technieken en materialen te leren kennen en gebruiken.
Daarnaast heb ik genoten van al jullie prachtige creaties en interessante prompts.
Dus, bedankt voor dit creatieve jaar mensen!
En ik wens jullie allemaal een even creatief 2026 toe! **\O/**

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 19:18