[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:02

Ik heb een map gedownload met 1600 schilderijen om studies naar te doen dus ik ben wel even zoet :')
Studies naar foto's/schilderijen zijn echt aan te raden om techniek, compositie en licht te bestuderen, "hoe doet de schilder het". Daarom ben ik persoonlijk een echte voorstander van referentie tekenen.

Deze is naar een schilderij van Akseli Gallen-Kallela,
Afbeelding

Joey_lover; hij is inderdaad erg leuk! blij dat je de site gebruikt :j

Seven; ik ken het inderdaad van sleutelhangers, maar heb er zelf nog nooit mee gewerkt. Leuk!

Eclair98; probeer iets meer constructief te tekenen ipv te tekenen wat je weet. Ja, je rat heeft 2 oren maar hoe staat de een tegenover de ander?

lovelyfiefy

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 19:13

quebelle.. wat mooi!!

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 20:00

Hi! Lang geleden voor mij :P Ik post hier alleen nu even m'n grote werken, aangezien ja... Ik ben hier lang niet geweest.

Hier een kubistisch schilderij:
Afbeelding

Hier de schets:
Afbeelding

Hier een promarker tekeningetje:
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-17 21:11

Weer eentje af :)
Rondje doe ik later, zo eerst Wie is de mol kijken O:)

A5 met kleurpotloden van faber castell op Canson papier

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:28

Grappig Joey lover
Ik was ook met iets op craft papier begonnen vanmorgen.

Zal zo even de foto maken als hij af is

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:37

Nr 34/180 houden jullie nog van mij tegoed, die is zo lelijk dat mijn scanner hem niet wil opeten.

Nr 35/180
Chubby cheetah (die geniale art suggestie kwam van artprompts :'), vrije vertaling, een dikke cheetah)
Afbeelding
Ik had geen zin om het vachtpatroon in de schets erbij te verwerken, ik overweeg nog om hem met markers uit te werken en dan is dat werk gewoon dubbelop.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:42

Geweldige cartoon :j ik hou d'r van.

Haasje op craft papier met pastel en white marker
Afbeelding

Even wat met de contrasten gespeeld hij oogde wel heel flets maar dit is weer te :=

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 23:43

Zo wat een slechte foto's
Morgen bij dag licht een nieuwe poging :D

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 02:51

Selina, jeetje wat mooi! Heel realistisch

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 10:35

Betere foto
Afbeelding

Edit

Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 12:32

Seven, inderdaad betere foto :P Ziet er mooi uit zo die haas.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:11

Nog wat snelle 2 en 5 minuten schetsen (behalve de eekhoorn, die heeft wat langer geduurd) van afgelopen week die ik nog niet geplaatst had

3 en 6 maart
Afbeelding

5, 7, 8, 9 maart
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door joey_lover op 12-03-17 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:18

Bedoel je niet maart? :+

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 17:24

Ooooh, wat erg! Meteen even aangepast :+
De tijd gaat ook gewoon veel te snel...

Edit: meteen maar even die van vandaag toevoegen. En ik kwam er gewoon nu pas achter dat ik gisteren helemaal niets gedaan heb :oo Geen flauw idee hoe dat gekomen is. Maar dan doe ik er zo nog wel eentje.

12 maart
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:45

eclair98 Bij de kwal lijkt het me mooi als je wat van dat wit ook op de tentakels zou doen als glimmertjes (of ik zie het niet goed van de foto). Ratje is leuk, al kijkt ie wel wat boos, lijkt wel. Die boekjes zijn gaaf geworden!
Seven Die met ecoline is mooi geworden. En toch vind ik dit soort werk toch ook heel erg leuk om naar te kijken. Zoals je haas, zo mooi realistisch is gewoon ontzettend gaaf, maar ook dat wat lossere, net als het plastic paardje blijf ik echt leuk vinden.
joey_lover Oh, die eekhoorn <3 . Veulentje is gewoon té snoezig. En zelfs je schetsen blijven mooi. Zoals dat paard, tussen de poema en de alligator/krokobeest, vind ik dan ook weer briljant. Zo wat lijntjes en dan toch een heel paard.
Quebelle Wat een lieve mooie plaat.
1600 schilderijen bestuderen lijkt me best een klus, ja. Maar inderdaad, je kunt er ook zoveel van leren. Net als met fotografie, dat je het werk van anderen bestudeert en probeert uit te vissen wat het nou precies is wat die foto nou zo mooi maakt. En waarom de ene foto van een brug zo mooi is en de ander gewoon een kiekje.
AmyLyklama Dat paard lijkt wel een soort Brindle paard, gaaf. Kubistisch schilderij is leuk om te zien, weer eens heel wat anders. Lijkt wel wat op een modern glas in lood werk.
Selina Wat is ie knap geworden. En die manen, zo lekker fluffy!
Telpeva Och. Gewoon briljant. :') Hoe verzin je het, geweldig!

Vrijdag heerlijk bij de paardjes gezeten en wat plaatjes geschoten. Deze was helaas wat onscherp (fotograferen met een hijgende Fries in je nek is niet helemaal mijn ding - paard dus, Fries paard) maar leuk om na te tekenen. Vraag me alleen af wat leuker is, met of zonder kleur? En bij zonder kleur de ogen wel of niet zwartig? Op A3 formaat, ongeveer, van potlood overgezet met fineliner en ingekleurd met Gimp. Bij het schimmeltje lijkt er misschien wat te missen onder het voorste paard, maar dat hoorde echt zo, zou misschien met meer schaduw wat logischer worden. Zucht, waarom twijfel ik zo? :roll:

"We all have that one friend"
Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 20:03

Wat een mooie schetsen ik houd van de eekhoorns

Pluizebolplum
Ontzettend leuk ik houd er van humor in een tekening

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:11

Momenteel komt er niks zinnigs uit mijn vingers....

70/365
Halve gekraste vlinder.
Afbeelding

71/365
Halve capibara.
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 23:28

Ooo m'n 1 van m'n favoriete dieren de capibara <3

Hier voornamelijk allerlei handlettering dingetjes aan het uittesten

Edit
Foto vergeten

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 00:40

Chubby cheetah toch maar ingekleurd
Kroontjespen + markers A4
Afbeelding
Ik zal maar niet beginnen aan opnoemen van de dingen waar ik mij aan erger bij deze, die lijst is te lang

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 06:55

telpeva, haha heerlijk !

Seven, erg mooi die kaartjes zo.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:01

Dat vind ik dan ook wel weer grappig aan dit topic. Dat iedereen fouten blijft zien in zijn/haar werk, zelfs al zit ik er dan naar te kijken met een "Waar dan ?!?" hoofd.
Sorry Telpeva, ik blijf 'm briljant vinden, die chubby cheetah.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-17 17:26

Goed, deze is mislukt, maar plaats hem toch :+
Probeer iedere keer een andere manier met inkt maar hier ging de inkt iets teveel een eigen leven leiden.
(Ja, ik ben nog steeds van plan om even op iedereen te reageren)

Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 08:39

Nog de tekening van gisteren

72/365
Hert, ben niet geheel te vrede! Ik heb even geen tijd voor andere materialen :( Dit lukt momenteel ook niet. Wel druk met doodlen en mensen tekenen, maar niet voor de challenge!!

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 10:29

Weer ietjes verder met de pastel tekening
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 22:09

Ik ben weer bezig met een katje met markers, maar ben nog niet eens halverwege en ik denk niet dat ik hem vanavond af ga krijgen. Ik ben het blenden even zat dus... tijd voor een reageer rondje :D valt dit nu ook onder studieontwijkend gedrag? :')

Vanaf pagina 55, want ik loop behoorlijk achter met reageren
Pluizebolpum: Katje met Ikea muis is zo cute <3 Ik herkende de muis ook meteen, die heb ik ook in huis :') Vond je het niet mega vervelend om op een doek met structuur te werken, ik heb daar nog net niet een allergie voor vanwege al die gaatjes, die gaatjes doen nooit wat ik wil :') De structuur vind ik wel leuk om te zien en ik vind het schilderij zelf een leuke combinatie val felle strakke kleurvlakken, met toch het detail op de plekken waar nodig. Heel leuk om te zien ik durf te wedden dat de nieuwe eigenaar super blij is!
NynkeMarit: wat leuk om te horen dat je meer wilt tekenen! ik vind deze er mooi uit zien, mooi scherp en heel echt. Het hoofdstel vind ik de highlight van de tekening, die vind ik het mooist gelukt, die oogt heel sterk als leer.
RenskeFrea: wat cool! dan heb ik vorige week dezelfde leeuw gefotografeerd denk ik :') gaaf dier is het die in Emmen. Ik vind het weer tof om een achtergrondje te zien, ik vergeet dat altijd zelf :+
Seven: Wat een gefriemel moet dat zijn met al die details van ijzer en al die glimmetjes! Heel mooi realistisch, ik vind het knap met een mobiel en je wijsvinger
Jeika: Mooi gelukt, ook die hoeven. Die zijn zo lastig met zo'n pose vind je ook niet? hoofdstel zit ook netjes in elkaar
joey_lover: gewoon ZO gaaf die leeuw, jouw leeuw was echt mijn motivatie om zelf ook licht op zwart te gaan tekenen. Nouja aanschouw het verschil :') _O- Jouwe is veel mooieeeeer! Stikjaloers hier

Pagina 56
eclair98: gave Ara! het ziet er uit alsof je hem met markers gedaan hebt, maar ik twijfel. Wat is jouw geheim voor die mooie overgangen bij de vleugel en keel? Glimdingetje in het oog vind ik ook leuk
sanneb: mooi mooi mooi :):) Dit vind ik een van je mooiste werken! je andere werk is natuurlijk ook mooi, maar deze spreekt mij erg aan, vind hem erg mooi geworden!
eclair98: lekker minimalistisch, zo minimaal inkleuren :D Het heeft wel wat! Het snaveltje steekt leuk af tegen de rest, ik vind hem iets vrolijks hebben
Seven: ik heb het al gezegd maar ik vind dit echt voer voor een kalender, een aansichtkaart of iets. Zo leuk
sanneb: mooi paard weer, de schouder vind ik wat zwart vergeleken met de rest maar misschien was dat ook de bedoeling. Het viel mij op omdat de rest grijstinten zijn
Seven: zó schattig weer, ik denk dat er vast wel mensen zijn die zoiets in een bordje voor hun staldeur willen. Zijn het je eigen dieren?
De rest komt straks anders wordt mijn koffie koud