Moest je nu alleen de buitenrand bij een Helios erop inzenden of met paard en al? Heeft iemand toevallig het transparante raster van de Helios voor mij dan? Of over het paard heen kleuren kan ook natuurlijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ManonvanEs schreef:@Janinevv De pro zitten geloof ik heel veel functies op. Maar wanneer je net begint is een normale versie echt prima. Je moet tenslotte eerst leren ermee te werken, en het is een must om een driver te installerenzonder driver is het gewoon een muis met pennetje zegmaar.
Ik vind zelf de small te klein maar dat is mijn mening
Bimmerd schreef:Een driver is iets wat je voor je tablet moet installeren om hem te kunnen gebruiken. Het is het besturingssysteem. Maar dat leidt zichzelf als je een tablet aanschaft en gewoon de stappen doorloopt (handleiding lezen en voila)
@outofthewood in m'n Howrse presentatie (onder het kopje creatie ruimte gids) heb ik een link staan naar een transparant Helios frame (ik kan even niet linken want krijg m'n presentatie niet te zien op mobiel).
Zoals op de zwarte parel pagina ook staat moet je natuurlijk dat zwarte paard verwijderen. Die staat er alleen om de standaard positie van een paard aan te geven, zodat je ervoor kan zorgen dat een paard op die plek ergens op kan staan. Ik heb overigens ook een link naar de zwarte parel in m'n presentatie dus daar kan je alles nog even doorlezen.
Bimmerd schreef:Hahaha ja sterker nog, als je een tablet van wacom koopt kan je gewoon gratis een driver vanaf de website van wacom downloaden.
Je installeert het niet op je tablet maar op de computer/laptop waar je je tablet op aankoppelt. Stel je het zo voor:
Je stopt de kabel van je tekentablet in je computer (USB aansluiting). Je computer denkt "huhh wat is dat voor een gek ding?" Dan installeer je de driver (gewoon instructies bij je tablet volgen, het staat duidelijk uitgelegd) en die driver is het stukje brein voor je computer waardoor hij gaat denken "ohh ik weet wat dit ding is, ik weet wat ik hiermee moet!"
Bimmerd schreef:Ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar ik denk dat je het verhaal van de tekentablet even los moet koppelen van het tekenprogramma. Je tablet is gereedschap, net zoals je een muis hebt, net zoals je een toetsenbord hebt. Gimp is een programma dat je op je computer zet. Je kan in gimp werken met een muis, je kan in gimp werken met je tekentablet. Met je tekentablet werken in gimp is natuurlijk leuker als met de muis omdat gimp reageert op de druk van de pen. Iets wat een muis niet heeft.
Gimp en jouw tablet zijn dus niet 1 hetzelfde ding. Ze staan los van elkaar maar je kan ze in combinatie gebruiken.
Je kan je tekentablet ook als muis gebruiken. Klikken om internet te openen, klikken bij spelletjes waarbij je met de muis normaal klikt, etc
OutOfTheWood schreef:Inmiddels maar over gegaan op GA. Helaas kan ik nog steeds geen goede lines tekenen dus heb maar specifieke linearts gezocht die ook voor Howrse gebruikt mogen worden
Ik hou van extreme dingenWip 1 van het hoofd :3
[ Afbeelding ]
OutOfTheWood schreef:Dit heb ik momenteel. De 3e vacht ben ik nog aan bezig dus die staat nog niet in een schema
[ Afbeelding ]
OutOfTheWood schreef:Dit heb ik momenteel. De 3e vacht ben ik nog aan bezig dus die staat nog niet in een schema
[ Afbeelding ]
Bimmerd schreef:Het gevoelige deel van de tablet komt overeen met je beeldscherm. Met een Small kan je in een kleinere beweging een langere lijn in je tekenprogramma zetten. Ik heb zelf jaren gewerkt met een small, werk nu met een medium maar ik kan niet zeggen dat ik er één fijner vindt dan de ander. Hoe groter het tablet hoe groter de bewegingen die je moet maken met je arm / pols zegmaar. Zeker als je net met digitaal tekenen begint zou ik gewoon een small nemen. Je kan ik gimp enzo gewoon inzoomen om klein detailwerk te doen.
Als je nou helemaal wild wordt van dat digitaal tekenen kan je altijd nog kijken of het het waard is om een Medium aan te schaffen.