[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 14:16

Damned schreef:
Maar ja, als je een tekening per dag 'moet' maken is het toch niet zo dat je elke dag een prachtig gelukte mooie tekening moet hebben? :) ik vind het aan deze challenge net zo leuk dat je meer verplicht bent om te experimenteren (366x hetzelfde doen wordt ook maar saai) en heel snelle schetsjes te maken wanneer je geen tijd hebt. En dat er dan eens iets mislukt is toch doodnormaal?

Snap ik, en ik vind het experimenteren juist heel leuk om te doen maar het probleem zit hem denk ik meer in het feit in "het gevoel". Ik had het gevoel dat ik er steeds iets handiger in werd en dat ik van elk iets wel iets kon maken. Nu lijkt alles wat ik probeer neer te zetten niet dat te worden wat ik graag wil, of ik ben een eind op weg en doe dan net iets waar ik het mee verpruts....
Ha,ha, en onderandere snelle schetjes maken lukt me nog niet, dat is ook een leerproces voor mij :D

Idee voor komende week? :)*

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:58

Oooh, leuk topic! Ik meld me even. :D

Momenteel ben ik bezig aan pixel art, als je me bezig wilt zien, hierzo! Ik babbel graag. c: https://join.me/949-326-167

Zwanepol, misschien een stocksite met paarden op zoeken (of deviantart met stockfoto's) en daar hele snelle schetsen van maken? Geef jezelf vijf minuten tops, dat heeft bij mij ook gewerkt. Durven kribbelen! *\o/*

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:00

Ik durf wel te kribbelen, dat is het probleem niet zo. alleen heb ik het gevoel dat het niet lukt.

Morgen moet ik weer een nieuw thema doen, ik denk dat ik mezelf de komende week maar een snelle schets week op leg. :D

Hierbij de laatste van mijn week "Lief", moeder-liefde vervangen door een beer <3

Afbeelding

Kirania

Re: [CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:04

Ahhh superschattig! Was daar ook geen reportage over, een veulen dat een teddybeer kreeg omdat de moeder was gestorven bij de geboorte oid? Leuk gedaan, ben zeker dat die schetsweek je ook lukt. :j

Hier finito met mijn tekeningetje voor vandaag!

Afbeelding

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:10

Reactierondje:

Seven: je werken blijven fantastisch +:)+
Bambi1995: je wolf is goed gelukt, misschien zou je er met wat kleur nog wat meer leven in kunnen brengen?
Shettepret: heerlijk die bunny's van jou <3
Sunny44: die jankende hond/wolf vind ik erg mooi
Jeika: je durft in iedergeval wel! Ik vind de gevleugelde niet eens zo gek hoor! ;)

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:12

Skyefate schreef:
Ahhh superschattig! Was daar ook geen reportage over, een veulen dat een teddybeer kreeg omdat de moeder was gestorven bij de geboorte oid? Leuk gedaan, ben zeker dat die schetsweek je ook lukt. :j

Hier finito met mijn tekeningetje voor vandaag!

[ [url=m/VyrxoK.png]Afbeelding[/url] ]

Heel goed mogelijk hoor! Ik "jat" alles van google O:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:41

Hahaha je moet wat he om ideeën op te doen ;)

Bedankt voor je feedback
Ik heb weer wat minder tijd gehad maar ga er zo even voor zitten
Vandaag weer velours

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:06

Voor referentie foto kan ik de site pmp-art.com aanraden :) is een site waar mensen hun foto's op plaatsen om na te laten tekenen. Zitten echt super mooie foto's tussen. En ze vinden het geweldig als je ze natekend. Of voor jezelf foto's plaatsen om na te laten tekenen /schilderen is ook erg leuk.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 23:00

Bedankt voor de tip Sunny :j
Heel handig

Vandaag een prachtige boerenfox gekozen dat koppie ik moest hem wel tekenen

Opbouw tekening
Afbeelding

En details van nr 49/366 alweer

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 07:40

Mooi hoor! Vooral het neusje :)

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:08

Vanaf pagina 57 :)

Seven:
Wederom erg mooi, leuk ook om die tussenstappen te zien :) Je zou evt. bij je volgende een achtergrond erbij kunnen maken, ben wel benieuwd wat dat doet!

Bambi1995:
De ogen hadden ietsjes verder uit elkaar gekund en idd de wangen wat breder, maar vind hem zeker niet slecht! Ga zo door :D

Seven:
Wat een mooie hond, heel mooi zacht werkje met die kleuren en die blik. Kijk enkel wat raar aan tegen de neus, daarvan lijkt de bovenste helft iets te lang en net niet breed genoeg, maar het kan natuurlijk ook dat de hond in kwestie gewoon zo'n neus heeft :P

Shettepret:
Awh, wat lief <3 Ik vind je konijntjes echt heel leuk! Vooral de linker is goed gelukt, mooie blik heeft'ie.

Sunny44:
Beide mooi, en dan vooral de ogen! Ik zou nog meer details er in verwerken als ik jou was, en dan bv. echt elk haartje, of juist groffer gaan werken, met nog meer contrast en ''krassen'', gewoon om te oefenen en uit te proberen, denk dat je dat wel voor elkaar gaat krijgen :)

Jeika:
Nmr. 1
Leuk met dat blauw en die gloed! Verhoudingen kloppen nog niet helemaal, maar vind het niet storend.
Nmr. 1
Wederom de verhoudingen, maar vind je contrastgebruik hier wel erg gaaf! Je zou dit nog groffer kunnen uitwerken.
Nmr.3
Zelfde tips als bij nmr. 2 :P Vind deze btw een erg vriendelijke blik hebben!

Zwanepol:
Vind ze allemaal erg mooi en heerlijk los, bijna speels neergezet. Vooral je penwerken spreken mij erg aan :D
Om het plezier terug te krijgen, zou je bv. helemaal out of the box kunnen gaan en iets totaal anders proberen dat je nog nooit eerder hebt gedaan, of juist iets zoeken dat je goed kan en dat op een nieuwe manier uitproberen. Inspirerende foto's/voorbeelden zijn ook een aanrader :)

Pagina 58:

Zwanepol:
<3 Erg lief werkje!

Skyefate:
Welkom :D Leuk, een pixelwerkje :) Mooi gedaan! Kijk enkel wat raar aan tegen de bovenkant van de hals en de overgang daarvan naar het hoofd, ook lijkt het oog een tikje te groot. Vind het lijf erg goed gelukt.

Seven:
Weer zo'n mooi werkje! Vooral de neus is idd erg mooi gelukt :)

Over mijn vorige werkje:
Dank jullie wel voor de tips! Ben ik blij mee, want mensen blijven moeilijk :P De verhoudingen van de grafiettekening kloppen idd niet helemaal: ik heb de schouders te smal neergezet.

Dan mijn werkje van deze week: ik heb eens iets totaal anders uitgeprobeerd! Het is meer een schets, dus zeker niet volledig uitgewerkt, maar vond hem juist zo wel wat hebben :P Vond het erg leuk om dit te doen, dus wie weet volgen er nog wel meer :D
Het is grafiet en kleurpotlood op A4 :)

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:38

Ik durf geen achtergronden :o ben vreselijk bang alles te verpesten
Maar dat is wel weer een leuke extra uitdaging :j

Ik vind hem erg leuk dat geschetste en toch de kleur, mis alleen wat licht in de ogen

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:50

Nu je het zegt idd :P
Je kan ook beginnen met een achtergrond van bokeh, dat is iets simpeler maar voegt wel heel veel toe :D

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:52

Leuk gedaan uska!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:46

Ja dat zou ik dan ook doen maar alsnog vind ik het lastig het vlekt snel krijt komt er op van de tekening en maakt daarmee weer strepen etc lastig :)

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:48

Zo, daar ben ik weer. Tijdje niet meer geüpload maar nog wel braafjes dagelijks getekend en hier meegespiekt.

Algemeen, ik ga inderdaad helemaal mee met de opmerking van Damned. Af en toe moet er ook iets mislukken, want zodra iets mislukt ben je ook aan het uitproberen en daar leer je dan weer van. De ene keer valt een uitprobeersel goed uit, en soms totaal niet.
Ik denk dat het een uitdaging is voor iedereen om soms nét een stapje verder te gaan met een tekening/schilderij dan je normaal doet. Omdat je nog niet weet hoe dat gaat uitpakken.

Eerst maar even een flink reactierondje:

Uska: Leuke tekening, lekker vlot. Wat kijkt ze leuk/brutaal. Ze doet mij aan het 'meisje van de minions' denken :D.

Seven: Leuk om het zo in stappen te zien, en nog steeds leuk om te zien hoe je steeds verder aan het ontwikkelen bent met pastel. Je foxje is leuk gelukt, een tip: ga in de witte vacht ook nog meer met kleur experimenteren. De schaduw heb je er overigens mooi op gezet in de witte vacht.

Skyefate: Leuke tekening. met pixels toch? Staat er mooi op! Ik denk dat kleine kleurverschillen in het zwart de staart en manen nog levendiger maken. In het lijf heb je dat heel mooi verwerkt!

Zwanepol: Wat leuk om jou te volgen. Ik vind het erg knap dat je telkens kiest voor al die ingewikkelde pose's en hoe je ze toch goed in verhouding neer weet te zetten. En daarnaast ben je ook nog eens lekker aan het uitproberen met materialen. Knap!

pag 57:
Seven: gefeliciteerd nog :D... beter laat dan nooit he ;)
je paard vind ik erg goed gelukt, heerlijke kleuren er in! Tip: de aderen hadden van mij iets minder scherp aangezet mogen worden.

Bambi: Mooie wolf!, ik vind vooral de neus en snoet erg goed neergezet, en heerlijk hoe je de vacht lekker losjes en ruig hebt opgezet.

Seven: Je hond is heel mooi! Ik vind dat jij op velours die vachtstructuur goed neer weet te zetten! Het is heerlijk aaibaar... enige kleine puntje dat mij opvalt is dat het linkerneusgat iets kleiner is dan rechts.. maar dat is gepietlut. De vacht rondom ogen en neus heb je echt heel goed neergezet.

Shettepret: Knap hoor, ik vind konijnen altijd lastig om te tekenen in verhouding. Maar jou gaat dat heel goed af!

Sunny: leuke schetsen! Die ogen van de dat bovenste hondje... ze kijken zo heerlijk. precies hoe onze eigen hond zou kijken als hij omkijkt.

Jeika: Leuke tekeningen, ik mis alleen de hoeven :D. Bij die eerste pegasus heb je de hoofd/hals/voorbeen heel knap in verhouding getekend, knap.

Zwanepol, ik ben het niet eens met je dip... leuke werkjes en wederom knap dat je alles zo goed in verhouding hebt en de uitdrukking zo goed weet weer te geven! Bij je meisje met veulen had je iets meer schaduw in het gras kunnen zitten, dan hadden ze nog meer in het paardenbloemen weiland gestaan.
Het gapende paard, moeilijk perspectief, goed gedaan. Tip: varieer nog iets meer met 'strijkrichting' van je pen of kwast. bijv de manen. Als je daar iets meer in strijkrichting had gevarieerd dan waren de manen nog levendiger. Maar dan ben ik wel aan het pietlutten hoor, in algemeen erg knap wat je neerzet!

pag 56:

Shettepret:
Wat een heerlijk slapend konijn in van die sepia tinten. heel knap en lastige pose.

Tyracarol: ik ben benieuwd hoe die wordt als ie af is.

Zwanepol: Wat een heerlijk vrolijk en ontdeugend veulen. In algemeen... ik heb het idee dat met verf je nog meer kan bereiken als je meer met lagen gaat werken, dan krijgt vacht bijvoorbeeld meer diepte

Rijsa: wat een leuke afwisselende werken! je Fries en my little pony springen er voor mij uit, knap gedaan!

Larissajulie: leuk, jouw tekening/schilderijtjes zijn altijd zo herkenbaar. Je hebt zo'n heerlijke eigen stijl, erg leuk! Wat heb je je eigen(?) haar mooi geschilderd!

Damned:
Wat een heerlijke schetsen! ik vind je 'schaapjas' erg leuk. Ik zie het zo als promotieplaatje voor de dikke truien dag. Leuk hoe je jezelf uitdaagt met al die mensen in allerlei pose's, je weet goed de sfeer te 'vangen'.

Sunny, mooie mechelaar. knap in verhouding. Tip, een lichtpuntje opde neus en nog iets meer kleur in de donkere delen geeft het nog net wat meer diepte denk ik.

Jeika, leuke werken en leuk om te zien dat je lekker aan het experimenteren bent.

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:04

Zo nu mijn tekening van de afgelopen periode...

een aantal ogen schetsen met houtskool:

Afbeelding

snelle schets van een pony:

Afbeelding

Snelle houtskoolschets van de shet van Reina:

Afbeelding

Een uitdaging voor mij, mensen Inkt met kroontjespen en kwast:

Afbeelding

Ook een uitdaging, tekenen zonder enig voorbeeld/referentie, dus volledig uit het hoofd:

Afbeelding

Deze ook zonder voorbeeld/referentie:

Afbeelding

Deze ook zonder voorbeeld/referentie. Hier was ik erg aan het stoeien met het hoofd.... en die is dan ook niet zo erg gelukt haha. Ik zat erg te worstelen met het perspectief en waar dat hoofd nou precies zit als een paard gaat liggen :+ . Daarnaast ook uigeprobeerd hoe water en houtskool met elkaar reageren.

Afbeelding

Nog wat schetsen:

Afbeelding

Afbeelding

En een leuke ontdekking... Als kind vond ik tekenen erg leuk en toen mijn opa overleed heb ik wat tekenspullen gekregen die van opa waren. Dus onderin de kast verstoft en wel vond ik pastelkrijtjes... vandaag dus maar eens mee geëxperimenteerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:44

Ik kan me in elk van jou gegeven feedback vinden Pompompom
Bedankt voor de uitgebreide berichten

Ik vind de laatste heel mooi met het pastel :j
Verder vind ik al jou schetsen heel mooi en sterk opgezet zonder onrealistisch te zijn heel knap

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:07

Bedankt voor jullie feedback,
Kleur inbrengen in mijn tekening staat nog wel op mijn programma, maar heb geen goede kleurtjes. Kunnen jullie mij iets aanraden misschien?

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:43

Ook bedankt allemaal voor de feedback!

En pompompom, ik weet niet hoeveel ervaring je hebt, maar ik kijk echt tegen je op. Het ziet er bij jou allemaal zo makkelijk maar toch erg realistisch uit. Dat tover ik niet uit mijn hoge hoed hoor!
Ene eh, wat schilderen betreft heb ik me al stuk gebeten op je shetlander. Die stijl heb ik geprobeerd na te doen met een foto van mijn eigen oliebol, maar ik krijg het niet onder de knie. |(

Om even een beetje gas terug te nemen en te oefenen heb ik mijn thema voor de komende week de "snelle schets" week genoemd :=
De bedoeling is dat ik zeker niet meer dan 10 minuten schets per dag.

Hieronder de eerste snelle schets met potlood.

Afbeelding

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 18:49

Seven: boerenfox is mooi geworden, ook erg leuk om de opbouw te zien. Daar kan ik wat mee voor de toekomst als ik pastelpotloden heb +:)+

Uska:lekker pittig ding!

Pompompom: ik vind er niks aan! Zeker die met die oude pastelkrijtjes niet! :')

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:24

Week 7
Ik heb geprobeert om er wat contrast in te stoppen, omdat ik dat weinig doe. Best lastig nog! :')

Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:34

Uska schreef:
.

Dan mijn werkje van deze week: ik heb eens iets totaal anders uitgeprobeerd! Het is meer een schets, dus zeker niet volledig uitgewerkt, maar vond hem juist zo wel wat hebben :P Vond het erg leuk om dit te doen, dus wie weet volgen er nog wel meer :D
Het is grafiet en kleurpotlood op A4 :)

[ Afbeelding ]

Vanellope von Schweetz <3 Wat schattig <3

Wat een prachtige tekeningen komen er weer voorbij zeg, wauw! _O_

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 20:04

pompompom: bedankt voor het commentaar!
jouw schetsen zijn zoals altijd weer prachtig. heel 'schetserig' maar je weet er telkens toch mooi een uitdrukking in te leggen! Die met kleur vind ik ook erg goed, je kan trouwens wel heel goed overweg met houtskool! ik heb er zelf nog wat moeite mee, het is direct zo'n harde donkere lijn die je neerzet als je niet oplet :+

zwanepol: vind ik toch al niet meer zo schetserig hoor :D

Athelas: desalniettemin toch al goed gelukt hoor!

Deze week maak ik schetsjes van 5 minuten, ik toon het waarschijnlijk maandag of zondag :)

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 20:41

reactierondje even enkel deze pagina :
Athelas : Ziet er goed uit! Al zou ik proberen om meer dekkend te werken :)
zwanepol : Voor een snelle schets, hartstikke goed toch!? Gewoon door blijven oefenen, je komt er wel :j
pompompom : Ik vind je stijl zo losjes, maar ook gedetailleerd, leuk pastel experiment!
Uska : Ziet er gaaf uit, leuk schetsje! :)
Seven : Wat ga jij snel voorruit zeg! Respect hoe snel je voorruit bent gegaan in zo'n korte tijd! _/-\o_
Skyefate : Wat gaaf, waar maak je het mee?
zwanepol : ochh... Wat lief, ook zo met die teddybeer!

Week 7
Drukdrukdruk, even snel een werkje van 8 minuten (timer ernaast gehad, haha)
Afbeelding