[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:35

Pluizebolpum, de fjord is geen pastel, nou ja, het paard is coloursoft kleurpotlood, en de achtergrond pastelslijpsel. Ik heb nog geen zin/lef om me weer aan pastel te wagen. Bovendien was de achtergrond gister in de trein al rommelig genoeg :P
Caballo is inderdaad erg leuk, knap zo uit je hoofd. Hoofdje is idd erg mooi gelukt, maar de rest ook :j Together is ook weer echt lief, jij weet zo mooi emoties in je tekeningen vast te leggen.
Fnanne, ik vind die van vandaag juist een beetje onzeker angstig kijken, wel weer mooi. Die van gister is ook mooi zo met dat wit en paars en geel. Goeie combi.
Ik ben er overigens nog steeds niet achter hoe jouw telling 1 dag verschilt met mijn telling, ik ben vast verkeerd begonnen met tellen dat ik voorloop :+
Selina, leuk snel schetsje, lief paardje.
Jetske, leuke paardjes, je 12 vliegt, en die ander is ook een leuke houding.
noox, ik vind de fries echt leuk gelukt!
Duke, jouw friesje van gister is echt leuk gelukt, hij kijkt heel vriendelijk en dat neusje is echt super.

Vandaag eentje uit een boek van Tim Flach. Eindelijk eens dat witte gelpen geval uitgetest, op zwart A4 papier. Geen schets opgezet, ben gewoon begonnen met lijntjes :)

Afbeelding

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:06

RenskeFrea: Wow! Super! Iets andere stijl dan ik van jou gewoon werd, maar wauw! vaker zo'n wit gelpen dinges vastpakken! :D

(rest van het reactierondje komt nog wel :p )

mijn paardjes van vandaag en gisteren:

Afbeelding

Afbeelding

noox

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 22:17

kwaliteit om te huilen, maar desondanks blij met het resultaat :)
morgen zal ik proberen om hem in te scannen, en nog eens te posten!
geen tijd voor een rondje deze keer, sorry!
Afbeelding

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 12:43

Pluizebol: heel mooi beeld die twee hoofdjes bij elkaar. Dat Gimp geeft dus dat korrelige effect zie ik nu, want je ziet de rand van wat je hebt bewerkt. Is dat bewust?
noox: leuk portret zo! Snap wat je bedoeld met het gezichtje, maar het paardje is juist onwijs leuk met die gekke bek die hij/zij trekt.
renskefrea: leuk dat Fjordje zo! heb je weleens met een doezelaar gewerkt om het potlood wat te vervagen? zou nog mooier worden als je die potloodstrepen niet zo ziet.
jetske: ik vind vooral dat tinkertje erg leuk geworden!
selina: mooi zacht en schattig! Probeer nog wat meer met schaduw te werken.
fnanne: prachtig weer! Ik zette de mijne op instagram met #ahorseaday, zie ik dat dit een bekende # is en ik dus kijken: kom ik je ook op instagram tegen dus! #volgen!
pluizebol: ik vind het zo knap als je zonder voorbeeld zo'n hoofdje neer kan zetten! Kan ik dus niet.
renskefrea: dit is pas gaaf! Wow! Zo simpel met die lijnen en zo'n effect dan! Zebra op zwart. Top zeg!
caaramel: ze zijn weer schattig en ook leuk dat je met allerlei kleurtjes speelt.
noox: als dit een slechte foto is, dan is het resultaat IRL nog mooier! Goed gevangen dat oog!

Weer 2 snelle van mij. Allebei in 20 minuutjes gemaakt:

Gisteren: Met wat restjes verf gemaakt en later met sharpie wat bijgetekend. Experiment met aparte kleuren en sharpie-accenten:
Afbeelding

Vandaag: Houtskool en ook weer met sharpie-accenten:
Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 18:34

Pg 58
RenskeFrea: prachtige zeebra. Ik hou ervan hoe je de achtergrond kleur en de zebra hetzelfde kan houden en je denkbeeldig de lijnen ziet.
caaramel: die onderste boven lijkt mij onwijs gaaf als je die in het groot uitwerkt voor op een kinderkamer. Een heel blij plaatje
noox: mooi hoe je zelfs de kleine haren hebt weergeven.
Duke: gaaf kleur gebruik! wat is sharpie ?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:07

haha ja dat vraag ik me ook af, wat sharpie is.
In ieder geval hele mooie tekeningen en vind dat blauw heel mooi passen bij de eerste tekening.

goed gelukt hoor, dat oog noox

zijn hele grappige plaatjes geworden zo caaramel

wauw RenskeFrea, je zebra is echt heel mooi geworden. Compleet anders dan wat je meestal tekent en knap dat het je zo uit de losse pols gelukt is.

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:32

Mijn nummer 21,
Eindelijk weer eens een tekening, ik was er gister mee begonnen maar nu is hij af :)
Ik vind hem zelf er goed gelukt :o
Vanavond mijn reactie rondje.
Heb te lang geen tekening gemaakt, sorry daarvoor.
Afbeelding

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 19:53

_Annika hij is idd heel goed gelukt. Alleen jammer dat je papier te smal was :P en jij hellbent was om het dier er toch geheel op te krijgen :P . Nu lijkt die achterhand wel gekrompen te zijn in de was :P (en dat ene achterbeen)
Maar is zeker een hele mooie tekening :)

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:11

xxCYNNxx schreef:
_Annika hij is idd heel goed gelukt. Alleen jammer dat je papier te smal was :P en jij hellbent was om het dier er toch geheel op te krijgen :P . Nu lijkt die achterhand wel gekrompen te zijn in de was :P (en dat ene achterbeen)
Maar is zeker een hele mooie tekening :)

dat komt denk ik door de buiging aangezien de tekening geloof ik in een boekje zit, maar dit weet ik niet zeker hoor haha

OT:
Vandaag lekker getekend, heerlijk rustig dagje maar moet me nu haasten om naar een verjaardag te gaan grr. Weer geen tijd voor een rondje dus, helaas.. Wel om even snel een (instagram) foto te posten van mn WIP. Vond de houdingen zo leuk :)
op A3, heb alleen niet het hele vel benut. Met kleurpotlood (:
Afbeelding

edit; is niet de hele tekening, morgen post ik denk ik nog een WIP aangezien ik me liever even hier op focus en dit me niet lukt in 1 dag :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-15 21:45

RenskeFrea En bedankt he... >;) Zit hier nu met een blauwe plek op mijn kin omdat mijn kaak op de grond viel. Ik vind 'm briljant hoor, die zebra. Heel sterk ook zo, dat zwart-wit.
caaramel Ik ben bang dat ik bij jou ook van die saaie commentaren ga geven. Ik vind jouw paardjes gewoon zó snoezig en leuk om te zien.
noox Heel mooi gelukt oog, inderdaad reden om blij mee te zijn. Die van vandaag kijkt naar meer. Heel spannend begin.
Duke Mooie platen weer van heerlijke wolliebollies. Die houtskool ook. Je zou zeggen lekker makkelijk zo zonder ogen maar dan zit je met hoe je de manen goed krijgt, hier heel goed gelukt, krijg spontaan zin om 'm te aaien.
De rand was trouwens ook bewerkt. Die heb ik iets vervaagd om het verloop iets netter te krijgen, vond het wat storend staan. Dat korrelige doe ik vaak om oneffenheden iets te verdoezelen. Wat op papier niet wil of lukt flubber ik vaak op Gimp wel weer wat in elkaar. Lukt ook niet altijd, soms zijn dingen niet meer te redden.
Vraag me trouwens ook erg af wat sharpies zijn.
_Annika Inderdaad erg goed gelukte plaat. De kleuren, de schaduwen en ook die plukjes gras. Heel mooi werk. Dat ie van achteren wat wegbuigt komt door de scanner of het tekenboek, neem ik aan *is vraagteken kwijt*

Afraffelwerkje vandaag. Was lekker aan het krabbelen en toen moest ik ineens alweer weg. Iets met repetities voor een voorstelling en dat je dan eerst alle tekenvlekken moet wegwerken. Als ik teken doe ik dat met mijn hele lijf en ongeacht het materiaal vind ik altijd wel ergens vlekken.
A4, referentieplaatje (dat veulen waar tante en vzpaard ruzie over hadden), stift, witte gelpen en Gimp om het raffelen wat weg te werken.

Whut? (o, kijk, daar was ie dus, dat vraagteken)
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 08:30

Pluizebolplum: de combi van kleuren die je gebruikt is fijn. Mooie totaalplaat weer :j
Noox: veelbelovend begin al, lastige houdingen, dat wel :j
Annika: mooie plaat geworden :j
Duke: die blauwe vind ik gaaf! Maar het tekenachtige van de tweede misstaat ook zeker niet :) (en ook ik ben benieuwd naar wat een sharpie is? :o )
Noox: :j net oogje :)
Caaramel: die tweede is :+: :j
Renskefrea: zo! Tof! Totaal anders... Leuke uitsnede zo! :j

Gisteren en drukke dag, wel mijn 107e gemaakt onder het toeziend oog van bezoekers tijdens het open atelier :) (even rekenen... 31+28+31+18... Inderdaad renskefrea: ik ga de stapel uitzoeken en zien welke dubbel is...)
Afbeelding
Acryl op papier.
Naar een referentiefoto van Wranglerbutt @ Bokt :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 08:50

Ik had gister ruzie met mijn schets. In de trein naar de dierentuin gepoogd het in elkaar te zetten, toen was ik het zat en heb m weggelegd. Vervolgens was ik de rest van de dag te druk en moe om hem nog uit te werken volgens plan, dus hierbij de schets even. (het lijkt net of ie met zijn neus ergens tussen heeft gezeten, zo platgeslagen :P)
Ik ga vandaag een poging doen hem uit te werken, en vanavond doe ik even reactierondje. Veels te veel dingen te doen nog momenteel :P

Afbeelding

Mawari uit boek van Christiane Slawik, op A4
Edit: zo bij nader inzien vind ik de schets veel minder raar nu dan ik dat gister ter plekke vond :P
Laatst bijgewerkt door RenskeFrea op 19-04-15 08:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 08:51

Ik heb twee nummers 78 :')

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:17

Oh! Sharpies zijn stiften! De zwarte lijntjes in de tekeningen zijn met een dikke fineliner (Sharpie) getekend. Is bekend merk stift in de creatieve scene. :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 10:32

Ik krijg zoveel motivatie voor dit topic om weer te beginnen, heb alleen nog wel een aantal opdrachten staan. Dus ik geef eerst wel eventjes tips/commentaar/complimenten. :)

RenskeFrea, wat een gave schets heb je daar gemaakt. Ik ben benieuwd hoe die eruit komt te zien als je hem uitgewerkt hebt.

Fnanne, nou, ondertussen weet je wel wat ik van je werken vind haha. :D Ik zie dat je hier met licht hebt zitten spelen. Het is erg mooi ervan geworden!

Pluizebol, ik bewonder je werk, omdat je iedere keer zo iets knaps kunt neerzetten. Ook dit weer.

Noox, wauw, ziet er al erg gaaf uit zeg!

Annika_, ik vind het erg mooi wat je hebt neer gezet, ga vooral lekker zo door. :)

Duke, beiden prachtige werken. +:)+

Noox, net werkje zo hoor. :j Ik mis alleen een lichtpuntje in het oog en wat meer contrast boven het oog. :)

Caaramel, zijn grappige tekeningen. Wil je de cartoonkant op?

RenskeFrea, Wauw, die zebra, echt indrukwekkend!

Pluizebol, wat een gave tekening, zo lekker rijk aan kleur. :)

Fnanne, erg mooi kleurgebruik, interessante kleur als achtergrond. Heel mooi.

Selina, mooie schets hoor! Probeer het oog volgende keer wat groter te doen, dan is hij helemaal af wat mij betreft :D

Jetske, leuke schetsjes. De schouder bij de shire klopt niet helemaal, maar het is ook een wat lastigere houding, dus ik kan me het wel voorstellen. :)

RenskeFrea, mooi in kleur gewerkt zo. Leuk!

Noox, beiden leuke werkjes hoor. :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 13:13

Renskefrea: volgens mij, als het linker neusgat iets meer naar het midden gaat, dan klopt het wat meer :) veelbelovend al :j
*weet nu wat een sharpie is :)
Nayomie: dankjewel!

Afbeelding
Een @work foto :)

Afbeelding
Nummer 109 ;)
Acryl op papier :)

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 16:06

Mijn nummer 22,
Ben er zelf heel blij mee.
Heeft dik een uur gekost, en ik was hem bijna kwijt. *Niet gesaved* :=
Dit was de 1e keer met photoshop tekenen.

Afbeelding

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 18:04

Fnanne: Zoals altijd erg mooi! Doe je het uit het hoofd? Op je andere ga ik niet reageren :') Ze zijn allemaal even mooi, niks op aan te merken :j
Nayomie: Dankje :D Laat anders die opdrachten zien? Dat is ook leuk :)
RenskeFrea: Ik snap wel dat je moeite had, je hebt het jezelf niet alste makkelijk gemaakt. De oren lijken alleen een beetje vervomd?
Pluizebolpum: Wauw _/-\o_
Noox: Mooi! Ga je het nog verder afmaken?
Duke: Mooi hoor! :)

Dat was mijn rondje voor vandaag, ga wat vaker proberen om een rondje te doen. :)

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 20:39

Jazeker ga ik m nog afmaken, sterker nog, het rechter paardje is bijna af :D
Kan geen foto posten ivm dat ik op mn mobiel zit, maar morgen foto plus een lang reactierondje (:
Heel lief commentaar allemaal! :D

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:25

Fnanne Mooi. De kleuren en het silhouet met die witte details, maar vooral de sfeer die het uitstraalt. Als op een heel vroege zondagochtend. Nr. 109 is ook alweer zo mooi...
RenskeFrea Mooie schets. Neus valt best mee, vind ik. Lijkt wel wat op die nuffige neushouding van vzpaard als ze het er weer eens niet mee eens is.
_Annika Knap gedaan, je zou het niet zeggen dat je het voor het eerst doet, kan me helemaal voorstellen dat je er blij mee bent. Gut, je moet er toch niet aan denken dat je 'm na een uur ploegen gewoon zo kwijt bent, zeg...

Voor vandaag had ik een 'we gaan helemaal niets moeten' dag ingelast om even bij te komen van al dat gedans. Dus de hele dag staan poetsen. :') En toen ineens 'o ja, paard'. Dus maar een kleintje van een referentieplaatje.
A5, wit potlood en een heel klein beetje Gimp.

Galop
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:42

Caramel, jouw tekeningetjes blijven erg vrolijk :D, met wat maak je ze? Ik vind die op zijn kop rollende erg tof :)
noox, mooi oog. Het valt niet op dat het een slechte foto is. Mooie details erin, erg goed gelukt :j
Duke, doezelaar bij de fjordjes werkte niet, want dat zijn geen pastelpotloden. Maar ik ben het met je eens dat ik zorgvuldiger en minder krasserig had kunnen zijn, maar was beetje aan het raffelen op het eind. Is eigenlijk zonde :P
Wat maak jij sprekende portretjes. Die blauwe heeft echt een heel vriendelijk oogje, ik vind ze supertof.
Annika, mooi gelukt hoor. Goed kleurgebruik. Jammer dat het papier omgekruld is :P achterhand lijkt idd beetje raar, maar hij is echt super :)
noox, dat belooft wel wat. Ben benieuwd naar het resultaat.
Pluizebol, thanks voor t complimentje. Ik heb die reactie stiekem zelf ook wel af en toe zoals toen ik die van vandaag fixeerspray had gespoten en ik me omdraaide en toen m weer op de grond zag liggen :P Bij jou heb ik dat regelmatig met die supertoffe resultaten soms :D
Je Whut heeft iig de blik prima te pakken, dat raffelen valt niet op als je het er niet bij zou zeggen :P
Fnanne, die van gister heeft mooie lichtval. Spiegelt de tekening nou een beetje in de camera?
en lol, 2x hetzelfde nummer. Ik vond het al raar die telling, maar was er nooit op gekomen om ook werkelijk de dagen te gaan rekenen :') Bedankt voor de tip op de neus, dat hielp inderdaad wel goed :j
Die van vandaag is ook erg mooi, jij bent goed met kleurmixen. Dat mag je mij ook eens leren. En leuk een halverwege foto, ik had toevallig precies hetzelfde idee vandaag om dat eens te doen :P
Annika, ik vind hem heel mooi, alleen oogt het een beetje platgedrukt in de lengte?
De oren van mijn paardje horen zo, dat is een raskenmerk. Zoek maar eens op Mawari :)
Nayomie, gezellig als je ook mee komt doen, het blijft erg leuk en inspirerend inderdaad :)

Nou ja, ik heb dus eind van de middag en de rest van de avond aan de uitwerking besteed.
Hier een fotootje van mijn werkplekje:
Afbeelding

Op dat moment had ik dus al zoiets van waar ben ik aan begonnen, dit gaat echt een eeuw duren, maar toen ik eenmaal verder doorging ging het wel lekker en ik ben nogal blij verrast over het resultaat :P
Hoofdzakelijk pastelpotloden, En op sommige plekken waaronder de manen en staart coloursoft potloden. Ow en beetje witte gelpen en een lekkende zwarte fineliner die ik resoluut de prullebak in gegooid heb voor het verpesten van de mond van mijn paard :P

Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 00:17

Selina: lief schetsje :)
Fnanne: Mooie houding, werkt goed zo op de paarse achtergrond!
Pluizebolpum: Koppie is zeker iets om trots op te zijn, gaaf plaatje geworden :D
RenskeFrea: wauw! Totaal iets anders dan we van je gewend zijn, maar heel geslaagd! Ik vind hem echt heel gaaf :wow:
Caaramel: Wat een schattige paardjes weer. Je hebt echt een leuke stijl :)
Noox: Wat een mooi detail plaatje :j prachtig!
Duke: leuke stijl zeg! Vooral het paardje in houtskool vind ik erg sprekend.
_Annika: Dat zou zo een illustratie uit een boek kunnen zijn, ik vind hem heel mooi, ondanks dat het papier inderdaad op leek te zijn bij zijn achterhand :P
Noox: Oh, dat ziet er al veel belovend uit! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Pluizebolpum: Wat heb je die uitdrukking goed weten vast te leggen! Heel sprekend :D
Fnanne: gewoon mooi weer!
RenskeFrea: Het paardje kijkt er zelf ook wel een beetje moeilijk bij. Desondanks ziet het er echt niet slecht uit. Ik vind het een mooie schets, daar krijg jij vast wel iets (nog) mooi(er)s uit :j Edit: ah, daar is ie! Hij is leuk geworden!
Fnanne: Wat leuk met die at work foto erbij, ik vind het altijd leuk om WIPjes te zien :)

Wat kwamen er veel rassen voorbij voor mijn arme, hoekborstige clydesdale, haha :))
Ik had voor mijn gevoel digitaal wel weer even behoorlijk wat in te halen. Dus alvast sorry voor de slechte kwaliteit foto's, dat gaat toch echt beter bij daglicht :=
Ik heb sowieso niet zo veel tijd gehad dit weekend, dus alleen wat simpele schestjes van mijn kant, die ik in principe op een later tijdstip nog wat verder uit wil werken.

#14, hij heeft in het echt net wat meer ruimte bij zijn neus overigens :P
Afbeelding

Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 10:46

Mijn nummer 17 dan maar even snel voor college:
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 17:15

RenskeFreaLeuk om te zien hoe jij een tekening opzet. Deze is ook weer mooi hoor, ondanks de recalcitrante fineliner, je ziet ze gewoon verbeteren. Lol, zat ook al een tijdje met iets met een Marwari in mijn hoofd. Die oortjes zijn ook zo briljant.
Lol, moet ook wel lachen om die witte gelpennen. Ik vraag me af of de fabrikant niet zo onderhand het idee heeft dat ie een nieuwe trend heeft. :')
Jetske Mooie schetsen. Vooral nr. 14 en dan helemaal dat oog. Uh, ik mis 16? Anyway, 17 mag er ook wezen. Steigerhoudingen zijn al niet zo makkelijk en deze ziet er goed uit.

Vandaag weer even geen inspiratie dus maar weer een referentieplaatje gezocht en voor kopieerapparaat gespeeld (die op mijn werk doet namelijk ook heel zelfstandig kleuren bedenken en dingen veranderen).
A4, wit potlood, stift, fineliner, witte gelpen en een vleugje Gimp.

Galop II (zelfs de titels zijn oninspirerend :o )
Afbeelding

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:27

zo, ben al een eind opgeschoten :D Mijn 'bijdrage' van deze dag moet er nog bij komen, hoop het rechterpaardje vandaag af te maken (afgezien van de manen en staart, daar ben ik echt ontzettend slecht in) Zal wel lukken denk ik.
eerst de hele tekening:
Afbeelding
Afbeelding

Pluizebolpum(kom er nu pas achter dat je zo heet, ik las het altijd als pluizebolpluim :') )
prachtig hoor! en dat met stift, wat een zachte overgangen dan! (met het blauw)
Jetske: leuke plaatjes hoor (: Vind alleen dat de voorbenen te rond zijn, ipv als een scharnier zoals bij een knie, als je me begrijpt ;p Je nummer 15 is heel gaaf!
RenskeFrea: Mooi! Vond de oortjes wat gek, maar toen ik googlede (?) zag ik dat het zo hoorde ja :)
pluizebolpum: prachtig. Echt, je hebt alleen de verlichte delen getekend maar toch een volledig paard weergegeven, heel mooi.
Annika: wat een mooie! Heb alleen het gevoel dat de oortjes wat groter moeten en meer naar beneden, nu lijkt het alsof het hoofd heel lang is.
Fnanne: zoals altijd, enorm gaaf _/-\o_
nayomie: Meedoen joh! Al is het maar met opdrachten en wips (: dankjewel btw (:
RenskeFrea: je schets is gaaf hoor, lekker los
Fnanne: deze vind ik denk ik een van je gaafste, ik houd wel van zulk tegenlicht maar toch heel duidelijk wat het is. :j
pluizebolpum: Hele leuke, verder niets op aan te merken oid :P
Annika: wauw, heel tof!
Duke: ik vind je haf (gok ik zo?) heel erg mooi!
caaramel: Ik word er vrolijk van :D
renskefrea: Wauw, zou m zo ophangen in mijn huis (oke slaapkamer)
zo, dat vind ik wel genoeg :')