[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DesireeK

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:24

@patpen: 1000x dank.. ik heb het begin stukje geprobeerd en het gaat er nu uitzien als op de foto :)
Zo als jij het beschrijft vind ik het toch echt wel een heel stuk makkelijker :j
Misschien leer ik ooit nog wel eens de tekeningen te lezen :D

Ik ga vanmiddag verder aan de gang, als ik nog ergens mee vast loop ga ik het zeker weer even roepen..

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:32

Geen dank! We kunnen elkaar op deze manier weer op weg helpen! Zelf ben ik niet zó goed in haken maar een patroon is een patroon. Vaak is het een kwestie van lezen en vergelijken :D. En natuurlijk goed kijken welk teken waar voor staat. Belangrijkste is dat je verder kunt :j.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 17:56

patpen schreef:
Geen dank! We kunnen elkaar op deze manier weer op weg helpen! Zelf ben ik niet zó goed in haken maar een patroon is een patroon. Vaak is het een kwestie van lezen en vergelijken :D. En natuurlijk goed kijken welk teken waar voor staat. Belangrijkste is dat je verder kunt :j.

Ja dat is waar en ik ben dan ook erg blij met dit topic :)
Ik ga nu ook wat geschreven heb vergelijk om zo toch nog is de tekeningen te leren lezen..

Ik vind haken erg leuk om te doen en het gaat over het algemeen best goed al zeg ik het zelf. Heb vandaag helaas nog foto van de poncho kunnen maken. Ik er morgen me best voor doen :j

En ja ik kan gelukkig weer verder :D

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 18:30

Wat gaan jullie hier snel
Zelf weinig tijd gehad vandaag eindelijk weer eens een stukje gebreid
toch nog maar een omslag doek lekker warm voor op stal
We hebben de merriebox klaar moeten maken daar er half februari een veulentje word geboren
als alles goed gaat natuurlijk

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:07

Mijn moeder is héél blij met het haakwerk O:). Patroon klopt niet/staat niet goed beschreven dus ze heeft het al een paar keer uitgehaald :=. Ach, ze is lekker bezig ;). De 1e rij is klaar, vanaf morgen gaat ze "even" de rest haken..... Garen is ook niet ideaal: redelijk losse draad dus ze moet goed opletten om de hele draad mee te nemen. Maar het wordt wel leuk!
Afbeelding

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 01:12

Wat leuk patpen.. ziet er goed uit..

Me pet is af.. helaas wel iets te groot helaas.. heb in de tussentijd ook nog 1 voor me dochtertje gemaakt.. morgen kijken of die goed past :)

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:23

Desiree kun je een foto laten zien hoe hij geworden is ben best wel nieuwschierig
misschien leuk idee en ga ik hem ook maken

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:31

Ga ik zeker doen.. ik probeer ook al een paar dagen een foto te maken van de poncho die ik gemaakt heb.. maar is nog niks van gekomen.. Morgen ga ik er even heel erg me best voor doen ;)

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:05

Hoi dames,
Ik ben hier een poosje niet geweest (weinig gebreid). Ik zie weer allemaal leuke dingetjes! Jullie zijn lekker bezig. Ik heb ondertussen het poppentruitje af voor mijn breicursus, hij is best leuk geworden, maar ik heb er wel een fout mee gemaakt. Als een mens hem aan zou moeten zou hij zere oksels krijgen :') Het in elkaar zetten ging niet helemaal goed en ik zocht het niet meer om het uit te halen. Met een mensen trui zou dat anders zijn, maar aangezien het een "leerproject" is vind ik het wel best zo!
Ondertussen ben ik gestart met een poppenvestje in ajour, ook in het kader van het leren. Ik heb geen flauw idee wat ik straks met al die poppenkleertjes moet, maar grappig is het wel.

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 13:24

Hoi,

Ik meld me hier ook maar even. Ik ben sinds kort begonnen met breien. Vroeger bakte ik er niks van, maar het gaat nu best redelijk. Nu heb ik leuke sjaal gezien die ik wil maken, maar dat is met een rondbreinaald en dan moet ik 400 steken opzetten. Dat gaat toch nooit passen!!!

Patpen: Die gehaakte poncho lijkt mij ook geweldig om te maken. Al kan ik "nog" niet haken. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:04

Welkom MMMaaike! En ja hoor, 400 steken gaan makkelijk passen op een rondbreinaald :j. Ik heb wel eens bijna het dubbele aantal steken gehad op zo'n naald!

Ik ben ook benieuwd naar het haakwerk. Mijn moeder haakt hem voor me. In dit geval maar goed ook: patroon staat niet goed omschreven dus daar was ik waarschijnlijk niet zo 1-2-3 uitgekomen.

Hier gebeurt al dagen niets op handwerkgebied :n. Afgelopen maandag met spoed naar de tandarts omdat ik kiespijn had. Hoppa, meteen een wortelkanaalbehandeling! De napijn is erger dan de kiespijn en ik kan niet tegen pijnstillers, alleen morfine. Dat vond ik wel weer erg ver gaan maar het duurt wel wat langer voor de pijn minder wordt %).

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 14:44

Welkom MMMaaike...

@patpen: jeetje zeg het zit je niet echt mee zo :(:) Hopen maar dat het snel beter wordt..

bij deze even foto van de poncho:
Afbeelding
en de pet die ik voor mijn dochter heb gemaakt:
Afbeelding
Mijn pet kreeg ik niet goed op de foto dus moet ik dat even een andere keer weer proberen..

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 15:46

DesireeK: Erg mooi!

Nou dan ga ik maar eens aan de slag met de rondbreinaald. Alleen eerst ff mooie kleurtjes wol uit zoeken.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:13

DesireeK: die zijn leuk geworden zeg! Die poncho is in dezelfde steek gehaakt als de mijne :D. Zondag zal ik hem "live" zien. Mijn broer staat op het punt om vanuit Hongkong weer naar huis te komen (1 week werk daar en 2 weken vakantie in Sydney). Hij heeft héle leuk dingen gekocht voor ons _/-\o_. Ik wilde bijvoorbeeld "echte"/traditionele quiltstof van de Aboriginals en hij is naar een quiltwinkel gegaan voor mij. Voor mijn moeder heeft hij kralen gekocht. Om de hoek van die winkel zat een kerst outlet shop en daar schijnt hij ook nog wat gekocht te hebben. Maar wat????? Morgenochtend vroeg komt hij aan, zondag hebben we afgesproken bij mijn ouders en dan zal ik eindelijk weten wat hij heeft meegebracht :):) :~.

Ik heb al jaren komende en gaande kiespijn, altijd dezelfde kies. Duurt een maand of 2-3 en dan zakt het weer. Afgelopen september speelde de kies op, maar ja, toen had ik net een baan. Krap 3 weken terug begon het weer op te spelen en dat was sneller dan anders. Held als ik ben voor de tandarts het 2 weken aangekeken maar het werd alleen maar erger. Tja, dan moet ik er toch maar aan geloven (zucht). De tandarts had al eerder gezegd: als de kiespijn terugkomt, wordt het een wortelkanaalbehandeling.... "Gelukkig" voor mij had er iemand afgezegd dus 2 uur later lag ik in de stoel bij de tandarts. Een 3 dubbele verdoving erin nog leek het of er niets verdoofd was. Het bleek wel noodzakelijk want 3 wortels waren fors ontstoken en de 4e begon ook al :+. Sta nu op vloeibaar voedsel; ik heb versleten kaakkopjes door het knarsentanden. Voordeel: ik ben al 2 kilo afgevallen dankzij de tandarts :=. Tegen de tijd dat mijn kaak weer hersteld is, mag ik terugkomen voor de vervolgbehandeling >;). Weer vloeibaar daarna dus! Gisteren wel gaan paardrijden maar bij het draven leek het wel of mijn noodvulling eruit zou vallen :n. Ach, het zal wel over zijn voor ik een jochie ben :D

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 16:58

MMMaaike schreef:
DesireeK: Erg mooi!

Nou dan ga ik maar eens aan de slag met de rondbreinaald. Alleen eerst ff mooie kleurtjes wol uit zoeken.

Patroon van de zeeman?

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:40

Krissis: YES! Heb jij hem al gemaakt?

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 17:49

Jep

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:09

@patpen: Tnx :) gaat super snel. Ik had deze poncho in 4 dagen af..
Pfff schiet allemaal niet op dan. Erg makkelijk tanden en kiezen maar je moet geen last van krijgen :S

Dat was die leuke gekleurde toch Krissis??

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:09

Klopt Desiree.

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:13

DEsiree erg leuk ik denk dat ik toch maar blijf breien
ben nu maar aan een noors motief vest begonnen en de zoveelste das

Patpen je voordeel heeft wel erg veel nadelen veel sterkte

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:47

Krissis schreef:
Klopt Desiree.

Die is heel leuk.. ook toch nog steeds een optie voor een projectje voor mij :)

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:49

GittekeZ1 schreef:
DEsiree erg leuk ik denk dat ik toch maar blijf breien
ben nu maar aan een noors motief vest begonnen en de zoveelste das

Patpen je voordeel heeft wel erg veel nadelen veel sterkte

Als je het haken in de vingers hebt.. wat overigens niet moeilijk is (vind ik) gaat het echt heel snel hoor :)

Ben wel benieuwd naar jou projecten :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 22:26

Mijn moeder heeft het haken echt wel in haar vingers maar heeft nu al genoeg van de poncho :'). Het (originele) garen is te grof, het is te los, .... Ze krijgt last van haar vingers en polsen van dit project. Ze had hem eigenlijk morgen af willen hebben maar dat gaat niet lukken! Ach, het is er toch nog geen weer voor ;). Mijn moeder dacht dat ze die poncho in 1 weekend zou haken maar niet met dit garen :P.

Het is wel rustig hier verder. Wordt er zo weinig gebreid op het moment????

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 23:17

Misschien is iedereen wel TE druk met breien ;) daarom geen tijd om te bokken...

Ik heb de wol van zeeman en wibra ervoor gebruikt.. En die voor me dochter is ook denk ik wel wat kleiner dan die voor jou wordt ;) dus ja dan duurt het natuurlijk ook langer..

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 00:31

Ja, kindermaten zijn aan mij niet (meer) besteed. Hoewel, als het lang genoeg duurt met mijn kaken, kan ik wel weer 1-2 maten kleding kleiner gaan maken :'). Volgens mij raak ik nu per week zo'n 3-4 kilo kwijt :D. Elk nadeel heb zijn voordeel (aldus Johan Cruijff!).
Normaal gesproken zou het haar wel gelukt zijn om het in 1 weekend te haken. Ik zou er wéken over doen omdat ik die handigheid dus mis. Als mijn moeder er al pijn aan haar handen door krijgt, kun je nagaan wat het met mijn handen zou doen :+. Dit garen is ook echt vervelend om mee te werken hoor! Ik heb het gekocht voor een trui, ben er mee begonnen maar al heel snel aan de kant gegooid. Het breit al niet fijn, laat staan om mee te haken. Maar ze wilde graag een haakwerkje en op deze manier wordt het garen wel mooi opgebruikt :o. En ze heeft ondertussen ook een "bedjasje" voor me gebreid +:)+. Nu moet ik nog wat bedenken als tegenprestatie voor die miniquilts voor haar poppenhuis waar zij MIJ druk mee bezig houdt _O-.