[CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:10

Maar je merrie zal wel blinkend schoon zijn :D
(alhouwel, ik heb mijn tinker vandaag een uitegebreide poetsbeurt gegeven en die ging een half uur later lekker liggen rollen, gelukkig wel in wit zand)

Doe je snel die granny's!

ik heb mn olifantje in elkaar geknutseld :D
het bolletje:
https://lh4.googleusercontent.com/-5elD ... %25204.jpg
begin verkeerd
Afbeelding
daarna wel gelukt
Afbeelding
de oren zijn wel anders geworden en hier en daar een fout (gelukkig zie je die in het echt wel minder)
Afbeelding
zo lijkt het wel een varkentje
Afbeelding
en de laatste foto :+

nu nog oogjes :)

allemaal bedankt voor de hulp, anders was het echt niet gelukt!

Just_Simple

Re: [CENTRAAL] Amigurumi ( Haken ) #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:33

*\o/* Gelukt en hoe?! Helemaal niet gek voor je eerste hoor! Weet je al waar je nu aan gaat beginnen?

Haha die granny's gaan zo snel omdat ik haak met dikkere wol en haaknaald 5 ;) Bedoeling was een dekentje voor de aankomende baby van mijn stiefzusje.... krijg ik vanochtend telefoon.... Ze is al bevallen! 5 weken te vroeg :+ gelukkig alles goed, maar de kleine dame zal nog even moeten wachten op dr dekentje _O-

En idd Truttebel staat glimmend (en daardoor erg arrogant) op stal, mag ook wel als je 23 bent en je laatste veulen gaat krijgen.... Ze heeft gelukkig nog nergens last van en blijft super op gewicht... zelfs al op dieet omdat er iets teveel aan zit, maar genoeg is een keer genoeg, rijden doen we al 2 jaar niet meer, wandelen door het bos wel....

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:36

Toch wel leuk dat ze nog een keer mama kan worden. Wanneer is ze uitgerekend?

Gefeliciteerd met je stiefnichtje! (zeg ik dat zo goed) gelukkig alles helemaal goed ondanks te vroeg. Nu moet je ineens flink doorhaken :)

Heb nog geen idee wat ik nu ga maken, heb iniedergeval wel door dat veel patronen nog te moeilijk zullen zijn als dit makkelijke patroon al moeilijk te ontcijferen was wat betreft de oren :P

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:12

Uitgerekend in Juni, maar zijn nu al bezig met een webcam op te zetten... Wil haar uiterlijk eind April ook vanuit huis kunnen zien, aangezien het met de auto toch 10 minuten is en op stal verder geen zicht is ;)

Thanks! En idd moet nu wel doorhaken haha, maar is niet erg, ze wonen in Denemarken dus de volgende keer dat ze of hier komen of wij daarheen gaan duurt nog wel een week of 6 dus tijd zat (A)

Mocht je een patroon vinden waar je niet helemaal uitkomt willen wij je wel helpen hier hoor! (neem aan dat de rest ook wel helpt) Gewoon stukje hier neer gooien ;)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 08:47

precies we helpen graag hoor, is altijd wel iemand die het snapt, dus je kan zooooooooo weer verder.

just_simple spannend zeg, best oud al je merrie knap toch nog een veulen ben heel benieuwd

draakje leuk geworden voor je eerste echte amigurumi.

hier is de omslagdoek helemaal af, en ik heb een begin gemaakt aan het project paard, straks even een foto maken en doormailen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:03

Wat een leuke dingen komen er voorbij zeg! Heeft er iemand een patroon voor dat schattige uiltje op die speenketting? Ik vind hem zoo lief!

Ik ben hard aan mijn granny´s aan het werken, ik maak nu nog de ´gewone´ standaard granny´s met 3 toeren. Ik maak er met 1e toer groen, 2e toer roze, 3e toer donkerbruin en 1e toer roze, 2e groen en 3e zwart. Ik krijg dan een vierkantje van 8X8 cm.. Om en om aan elkaar maken en dan moet er vanzelf een sjaal komen :D Ik heb alleen wel moeite met het afhechten.. draadje door het lusje en dan aanrtekken is niet voldoende, als ik het draadje afknip schiet ie weer los! Misschien toch nog met een naald door het bovenste randje heenhalen?

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:41

Ik haak met m'n granny's altijd de losse draden mee aan de achterkant.... tot het eind van het losse draadje en dan met een klein knoopje zet ik ze nog een keer vast als ik klaar ben met alles aan elkaar vast haken, al is dat niet echt nodig als je ze meehaakt... Scheelt een hoop draden afhechten aan het eind als je het op deze manier doet ;)

Wil wel even een foto maken vanmiddag voor je?

Hier zitten ondertussen al 14 vierkanten aan elkaar voor de deken.... Nog zo'n 44 te gaan dus :=

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:50

Ik wil ook wel beginnen, maar weet ff niet hoe en wat haha..

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:03

waarmee wil je beginnen Marius?

En... Hoe zit het met ''onze'' meeting meiden?

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 12:14

Afbeelding

Zo haak ik ze vast ;) Hier zit alleen het knoopje er nog niet in, dat doe ik wel altijd pas als de deken af is.

Dobbel, als ze 2 jaar geleden geen veulen had gekregen en het toen niet zo goed had gedaan had ik er ook niet over gepiekerd, maar t is een super mama (en prestatiemerrie) en zou er graag nog een nakomeling van hebben die we gaan houden voor de sport, dus hoop eigenlijk heel stiekum op een merrie ;)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:06

ok.. duidelijk voorbeeld! Zal er eens naar kijken...weet alleen niet of het erg mooi zal zijn bij een sjaaltje van 2 granny´s breed.. maar proberen kan altijd! Bedankt!

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:35

@ Wiebke Je hebt de buitenste randen allemaal dezelfde kleur? Dan zal het waarschijnlijk niet zo opvallen.... Je kan ook met het aan elkaar maken van je 4kantjes de draadjes meepakken zodat ze "echt" wegvallen.

Achter deze deken wil ik een effen fleece gaan naaien zodat mij achterkant ook echt netjes lijkt.... Tenminste dat is wat ik in m'n hoofd heb nu, kan ook best nog anders worden hahaha

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:44

nee, ik heb buitenste randen in zwart en donkerbruin... en misschien een heeeeeeeel stomme vraag.. hoe maak ik granny´s aan elkaar??

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:04

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 17:14

Ik wil proberen het bijtje te gaan maken (wel met andere kleuren, maar het is om te oefenen dus dat maakt niet uit)
http://grietjekarwietje.blogspot.com/20 ... e-bij.html
Nu vraag ik me af of ik bij deze toeren dan ook weer gewoon de vasten die niet genoemd worden gewoon moet haken met 1 vaste erin;
Haak de 2de en 3de samen (12)
Moet ik dan de eerste gewoon 1 vaste of overslaan?
Haak 2 vasten in elke 2de (18)
Haak 2 vasten in elke 3de (24)

De rest allemaal met 1 vaste denk ik?
Haak de 3de en 4de samen (18)
Haak de 2de en 3de samen (12)

Zelfde vraag eigenlijk, de rest met 1 vaste?

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:11

Bij 2e en 3e samen doe je in de eerste steek gewoon een normale vaste, dan 2e en 3e samen, dan weer 1 normale, dan weer 2e en 3e samen, etc. Die niet genoemd worden zijn idd normale vasten, dus 1 vaste in een steek.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:24

Bedankt! ben nu bezig en het lukt :D

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:24

Hoe gaat het met je bijtje draaakje?

Over 3 weken gaat een leidster van het KdV van dochterlief weg ( ;( , erg leuke meid). Ze heet Merel, dus wil ik graag een vrolijke vogel (tassenhanger/sleutelhanger/knuffel) maken. Kent iemand nog een leuk patroon of waar ik een leuk patroon kan kopen? Via Google vind ik er wel, maar was benieuwd of iemand dé vogel heeft.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:28

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:51

Och dat is een schattig vogeltje! Wat een leuk idee om iets voor het dochtertje van de leidster te maken.

Bijtje gaat de goede kant op :D (heb ook nog even tussendoor gegeten) heb nu het lijfje half af.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:21

*\o/* *\o/* *\o/*
Echt leuk om te doen!
Afbeelding
hoofdje
Afbeelding
Hele lijfje af :D

Het wordt alleen niet echt een bij zo in het licht roze :P
Straks maar eens kijken of de vleugeltjes gaan lukken.

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:33

Het vogeltje van Dobbel.... I luff it ! <3

Hey die is alvast goed gelukt Draakje! Straks als hij af is lijkt hij vast op een bij... met vrolijke kleurtjes (maken we er een exotische bij van)
Echt super netjes hoor.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 22:22

dat vogeltje komt uit een boekje dat ik laatst ook zag staan voor 5 euro bij de boekenvoordeel, dit is de kleine variant, je hebt hem ook in een grotere variant, ik zelf het boekje als ebook, kan dat helaas niet mailen bestand is te groot daarvoor.

maar even op freubelweb.nl kijken, als je helemaal naar onderen scrolt kan je op naam zoeken, dus klik op volgentjes en je krijgt vast wat.
tevens op revelry.com en dan zoeken op bird. meer als genoeg volgeltjes.

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:01

De vogeltjes, dat komt wel goed :j

Als jullie ami oogjes krijgt... Kopen jullie die of naai/borduur je ze erop? Ik heb net oogjes gekocht, maar vind €0.80 per paar voor 4mm oogjes aan de prijzige kant of is dat krenterig en kosten die dingen dat gewoon?

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:19

Zo, ik ben vanavond met mijn eerste amigurumi begonnen. Het uiltje van matawi. gaat nu prima.
Heb trouwens van de week wol gehaald bij kantaris in Zwolle, leuke winkel en leuke prijs. Heb gewoon het goedkoopste spul uitgezocht, Annell Rapido (€1,40 per bol).
Voor vulling moet ik nog even kijken, het pak was me iets te groot om mee te nemen... Dit weekend ben ik bij mijn ouders, dus even kijken of daar nog wat ligt.