[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:35

knap gedaan......

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:59

Mijn 1e tekening http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CKP7338I.jpg is 1 maat groter dan A3. Ik dacht dat A6 juist groot was.
Foutje dus. ;)

Pagina 57:
@Angeliquee18: Zou ik nog niks voor vragen. Kan nog veel verder worden uitgewerkt. :)
@_Denise_: Lastig digitale werkjes! 1e €40,- / 2e €25,- / 3e €20,- ?
@_Lorette_: Mooi. (: 1e €30,- / 2e €30,-
@maralyn: Ik zou hier nog niks voor vragen.
@Nienke15: Zou hier ook nog geen prijs voor vragen. Met nog eventjes oefenen, is het zeker wat moois waard. :j
@joey_lover: Lastig, maar wel ontzettend mooi gedaan! 1e €45,- / 2e €50,- / 3e €35,-
@IndianRose_: 1e €27,- / 2e €20-, / 3e €45,- mooi! / 4e €75,-
@xJolijn: €35,-

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 08:29

TinekeHorses, wat taxeer jij laag zeg! :) Mijn leerkracht kunst zei vorig jaar dat mijn indiaan niet weg mocht beneden de 400 euro.
xJolijn: A5, dat is groot. Moeilijk om een prijs op te plakken, laat ik maar 60 euro zeggen?

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 13:35

IndianRose_ schreef:
TinekeHorses, wat taxeer jij laag zeg! :) Mijn leerkracht kunst zei vorig jaar dat mijn indiaan niet weg mocht beneden de 400 euro.
xJolijn: A5, dat is groot. Moeilijk om een prijs op te plakken, laat ik maar 60 euro zeggen?

A5 is niet groot :n A5 is kleiner dan A4 http://www.displaywinkel.nl/displays/papierformaat/

Volgens mij ontstaat hier verwarring over de maten :?
A0 is het grootste formaat, vanaf daar loopt het formaat af en het getal op. Dus hoe groter het getal achter de A, hoe kleiner het formaat (A5 is kleiner dan A4).

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:09

haha was even in de war met maten! Tja, als het dan zo klein is, is het ook moeilijk te taxeren. 20 euro, moest het een portret op aanvraag zijn :)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:42

IndianRose_ schreef:

Dat kan. Maar zoveel vind ik het waard. Je leerkracht kunst vind het blijkbaar meer waard. Zijn mening. :)

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:02

Hmm en je moet in dit topic toch taxeren naar wat je er zelf voor wil geven?

Mag ik de een opmerking maken?
Ik vind dat iedereen in dit topic echt vooruit is gegaan :j Als je het vergelijkt met het eerste deel van dit topic (heel wat jaren geleden):D Natuurlijk zitten daar ook hele goede tekeningen bij, en in dit topic soms wat mindere van mensen die nog heel veel kunnen leren, maar over het algemeen vind ik de kwaliteit wel omhoog gegaan :j
En ik vind het ook erg fijn dat mensen hier bewust wat opschrijven, met een onderbouwing en evt tips en aandachtspuntjes (en kritiek). Ik vind het erg leerzaam, beter dan zomaar een bedrag neerkwakken zonder onderbouwing/uitleg :D

Zo dat moest ik even zeggen :)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:17

Dat is mij ook niet altijd helemaal duidelijk of men nou taxeert op wat je er voor wilt geven of hoeveel het waard is.

Uit OP:
Citaat:
Een kleine toevoeging aan dit topic, naar aanleiding van een pbtje van een gebruiker.
Probeer zo realistisch mogelijk te taxeren. Een bepaalde taxatie komt vaak voort uit een gevoel en een persoonlijke smaak, heel logisch, maar dat is niet alleen wat telt.
Bij het taxeren van een tekening kun je bijvoorbeeld ook formaat, materiaal en uren mee nemen. Zo kan een uiteindelijke taxatie misschien op iets heel anders komen.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:20

TinekeHorses schreef:
Dat is mij ook niet altijd helemaal duidelijk of men nou taxeert op wat je er voor wilt geven of hoeveel het waard is.

Uit OP:
Citaat:
Een kleine toevoeging aan dit topic, naar aanleiding van een pbtje van een gebruiker.
Probeer zo realistisch mogelijk te taxeren. Een bepaalde taxatie komt vaak voort uit een gevoel en een persoonlijke smaak, heel logisch, maar dat is niet alleen wat telt.
Bij het taxeren van een tekening kun je bijvoorbeeld ook formaat, materiaal en uren mee nemen. Zo kan een uiteindelijke taxatie misschien op iets heel anders komen.

Ja, idd, terwijl er ook weer wordt gezegd "wat ik er voor zou geven".
Dusja... maarja ik bedoel het ligt er ook maar net aan wat je er in ziet.
Voor een mondriaan zou IK niet een hele hoop geld overhebben, maar andere wel dus is het het geld dan waard?
Voor mij niet :n
Dus ja, het blijft een moeilijk punt denk ik.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:58

ja ik ben het daar mee eens!!
moest ik even zeggen.
je zal zelf ook niet iets kopen dat je niet mooi vindt, en je hebt meer geld over voor iets dat je wel mooi vindt.
het is logisch dat er dan ook zo getaxeerd wordt. iedereen heeft zijn eigen mening en smaak, daarvan kan je niet zeggen dat het te laag of niet goed is.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 01:37

Ik weet niks van taxeren, maar ik hoop dat ik wat nuttig commetaar kan geven op de tekeningen :)

Pagina 57
IndianRose_ : Erg mooi! Alleen vind ik de vingertjes een beetje hoekig, shirtje is goed gelukt!
jasz: Ziet er goed uit! Probeer wat meer contrast toe te voegen :)
TinekeHorses: Heel erg mooi! Zou zo wel in me kamer willen hebben hangen :D Alleen vind ik persoonlijk de kont van paard bij 1e tekening wat te klein.
Angeliquee18: Begint al goed! Ga zo door en oefenen lekker door met schaduwen en wat meer contrast.
_Denise_: Wauw, super mooi! Kwou dat ik dat kon zeg :o Bij de 2e konden nog wel wat meer details, maar lichtval is erg mooi daar!
_Lorette_: Ook weer erg mooi!
maralyn: Ziet er leuk uit, leuke stijl.
Nienke15: Mooi! Probeer wat meer met lichtval te spelen :)
joey_lover: Mooie tekeningen weer! Shetje is erg leuk, maar het halster oogt wat simpel.
IndianRose_: Mooi! Die laatste, wauw!
xJolijn: Ook erg mooi! Neus ziet er alleen wel wat raar uit voor mij :P

Oke, en dan nu mijn tekening:
Digitaal
6 uur over gedaan
Met GIMP en een normale PC muis gemaakt
2457 x 3000 pixels
Note: Het ras is een Akhal-Teke, bij deze paarden worden vaak de manen afgeschoren, zo ook op deze tekening. ;)
Afbeelding
Klik voor groter formaat

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:58

jasz schreef:
moest ik even zeggen.
je zal zelf ook niet iets kopen dat je niet mooi vindt, en je hebt meer geld over voor iets dat je wel mooi vindt.
het is logisch dat er dan ook zo getaxeerd wordt. iedereen heeft zijn eigen mening en smaak, daarvan kan je niet zeggen dat het te laag of niet goed is.

Maar als je een echte liefhebber bent van kunst, weet je welke stijl hoeveel waard is, ookal vind je het spuuglelijk (ik denk dan bvb aan de CoBrA), je moet je gewoon kunnen plaatsen in de mensen die het wel mooi vinden, en zo reeël taxeren.
Taxeren gaat niet om mening als je het mij vraagt ;) Ik kan iets superlelijk vinden maar ik weet dan wel; in die kunsstroming is dit een van de beste werken, of een van de slechtste werken.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:02

IndianRose_ schreef:
jasz schreef:
moest ik even zeggen.

Maar als je een echte liefhebber bent van kunst, weet je welke stijl hoeveel waard is, ookal vind je het spuuglelijk (ik denk dan bvb aan de CoBrA), je moet je gewoon kunnen plaatsen in de mensen die het wel mooi vinden, en zo reeël taxeren.
Taxeren gaat niet om mening als je het mij vraagt ;) Ik kan iets superlelijk vinden maar ik weet dan wel; in die kunsstroming is dit een van de beste werken, of een van de slechtste werken.

Daar heb je eigenlijk ook wel weer gelijk in :j
(cobra vind ik dan nog niet eens zo lelijk := maargoed dat doet er niet toe)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:32

Ik taxeer gewoon wat ík er voor geven zou, of het het nu waard is of niet. Zo taxeren wel meer mensen in dit topic trouwens, dus laat je daar door niet teveel door teleurstellen omdat je meer had verwacht. Of je nu precies moet taxeren wat jij denkt dat het waard is of wat jij ervoor wil geven, dat is namelijk niet helemaal duidelijk (is ook al vaker besproken geloof ik?)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:28

Citaat:
Citaat:
jasz schreef:
moest ik even zeggen.

Taxeren gaat niet om mening als je het mij vraagt Ik kan iets superlelijk vinden maar ik weet dan wel; in die kunsstroming is dit een van de beste werken, of een van de slechtste werken.

ja dat klopt wel, maar aan de andere kant is dit topic niet professioneel en gaat het vooral om meningen (vind ik)
en natuurlijk moet je wel waarde kunnen schatten en niet alleen naar mening kijken. maar in een topic met voornamelijk hobby-tekenaars vind ik dat wel minder belangrijk.

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:27

Ik meld mij ook als taxeerleek. Ik teken zelf hobbymatig maar ben mij een beetje aan het orienteren op prijzen en waardes van (mijn/andersmans) tekenwerken.
Nou heb ik geen idee wat de waarde van mijn tekenwerk is dus ik ben benieuwd of jullie mij een beetje een idee kunnen geven aan de hand van mijn meest recente werk.

Ik heb enkele weken geleden deze poema getekent op a4 formaat. Het is een potloodtekening op dik papier.

Afbeelding

Beetje meer detail.
Afbeelding

Ik zal me zo ook eens buigen over andere werken in dit topic en mijn mening geven :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:31

ik zou hier zelf 35 euro voor willen geven

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:41

Wauw geweldig!! Wat zal er gigantisch veel tijd in hebben gezeten om de textuur van die vacht op te bouwen! Ik stoor me alleen heel erg aan de witte vlakken, het is te leeg in verhouding met de compleet opgevulde vacht.
Omdat het een tekening is en dat nog een puntje voor mij is, taxeer ik hem op €50,-. Stel dat het een kat in opdracht is dan zeker wel €75,-. Schilder je ook? :=

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:11

Ik vind het een iets vreemde beelduitsnijding, ofwel zou ik enkel een strook met ogen en stukje neus gedaan hebben, ofwel de hele kop. Maar hij is wel prachtig van textuur. Omdat het a4 is vind ik 50 of 75 echt wel te veel eigenlijk; als het a3 zou zijn, zou ik wel 40 geven, maar voor een A4tje geef ik sowiso niet meer dan 25 euro, mag nog zo mooi zijn als het is :)

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:22

Assepoester: Dank je wel voor je mening. Afgaande op de geplaatste foto kan ik me ook goed vinden in je commentaar. Ik heb er zelf ook even naar zitten kijken en de witte vlakken zijn inderdaad storend leeg op de foto. Maar als ik even extern mag atributteren dan wijt ik dat aan de onjuiste belichting van de foto want op de tekening zelf bevatten de witte vlakken ook vachtstructuur waardoor ze vele malen minder wit/storend zijn. Ik schilder trouwens niet nee. Wel een stille wens om dat ooit te kunnen.
Dank je wel voor je taxatie! :D

IndianRose: Achteraf zou ik daar waarschijnlijk ook voor gekozen hebben. Ik heb nu echter een foto in zijn geheel nagetekent en zag er destijds wel een uitdaging in hem identiek na te tekenen :) Dank je wel voor je mening.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:30

Graag gedaan hoor :) Ik vind die witte plekken enkel storend op de snuit, anders niet hoor. Schilderen moet je niet wensen om het te kunnen, je moet het gewoon DOEN! :)
En als je al zo realistisch kan tekenen, waarom zou het dan niet lukken met verf? :)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:42

Zouden jullie mijn werkje willen taxeren? :o

Digitaal
6 uur over gedaan
Met GIMP en een normale PC muis gemaakt
2457 x 3000 pixels
Note: Het ras is een Akhal-Teke, bij deze paarden worden vaak de manen afgeschoren, zo ook op deze tekening.
Afbeelding
Klik voor groter formaat

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:32

winnie03: Wat een werk moet daar ingezetend hebben :wow: De blik heb je ook mooi weten te pakken. De uitsnede vind ik inderdaad ook minder gekozen, heb heel erg het gevoel dat er een stuk vacht mist waar nu de witte vlakken zijn. €45
Amy8super: leuk werkje. Toch mis ik een beetje de vachtstructuur, hij is mij iets te glad. €40

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:28

Amy8super: Ik heb enorme bewondering voor degenen die dit kunnen computergrafisch kunnen maken. Heel erg mooi :) Ik sluit me echter wel aan bij Joey_lover, het mist net dat beetje uitstraling of bijzonderheid dat maakt dat je het aan je muur wil hangen voor mijn gevoel. Aangezien het ook gemakkelijk meerdere malen te produceren is zou ik het taxeren op 25 euro.

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 12:59

Jolijnx, Knap gemaakt, maar jammer dat het op klein formaat is en dat het gezicht scheef lijkt te zijn. (ogen etc niet op 1 lijn). €20,-

Amy8super, Mooi! Digitale werken vind ik erg moeilijk om te taxeren. Ik vind het paard op de een of andere manier iets te statisch en de neus is in verhouding te smal. €30,-

Winnie3, heel erg knap! En wat een werk! Het enige waar ik mij inderdaad aan stoor is de 'uitsnijding'. Het voelt voor mij alsof de tekening nog niet af is. (Misschien was het nog weer anders geweest als je ruimtes aan beide kanten even groot zouden zijn.) Toch €60,-.

Later ga ik wel weer een keer een grote lijst bij taxeren (Ik taxeer ook vaak zonder zelf iets te plaatsen, dus ik hoop dat jullie mij vergeven :P ).

Ik ben benieuwd of jullie voor zoiets ook geld zouden geven.
Normaal maak ik gewone grafiettekeningen (http://www.mijnalbum.nl/Foto-JBWGAOXC-D.jpg) , maar ik heb eens iets anders geprobeerd.

1. Jimi Hendrix, acrylverf op doek (60x80 cm)
Afbeelding

2. Marilyn Monroe, acrylverf op doek (50x70 cm)
Afbeelding