ik borduur per blz en begin in het midden en dan zoveel mogelijk per kleur
Mars
Geplaatst: 15-06-13 11:46
Misschien vinden jullie het leuk om een update van mijn uil te zien. Ik ben nu aangekomen bij de rechter onder hoek. Nu is het nog een kwestie van de blaadjes en het hek af te maken tot aan de linkerkant. Daarna nog voor een deel de achtergrond met donkerblauw, zodat het deel dat niet geborduurd wordt een soort grote volle maan wordt.
Ik ga hard ineens, verwacht er hoogstens nog 1 a 2 weekjes mee bezig te zijn. En dan ga ik beginnen aan het reusachtige uilenproject, ben zo benieuwd! Het patroon is al 49 pagina's a4 en ik heb gisteren ook de berg garen binnen gehad die ik besteld had. Nu nog op zoek naar stof en ik denk dat ik het ga gridden, zodat ik rechtsboven kan starten.
Je gaat echt heel hard mars! Super mooi! Ik had voor mezelf echt bedacht van eerst de bomen en later pas de leeuw. Maar heb zo'n zin om aan die leeuw te beginnen. Ik werk nu een zegmaar een borduurring vol en ga dan weer verder.
Hoi hoi! Kwam dit topic tegen en heb een dringende vraag:) ik heb net mijn eigen borduurpatroon getekend en wil dit uiteraard gaan borduren. Maar nou vraag ik mij af welke stof ik moet gebruiken? Ik wil met 2 (of 3 draden) borduren. Ik heb het op milimeter papier getekend en wil dus ook per vierkante cm 100 steken maken, anders klopt mijn patroon niet.. Maar alle stof wordt verkocht met bv. 7,3 steken per cm.. Hoe werkt dit?
100 steken op een vierkante cm? Dat gaat hem nooit worden ben ik bang, of je moet zo microscopisch klein gaan werken, dat is geen doen. Hoe zit je patroon in elkaar? Zijn die mm blokjes niet over te zetten naar iets groters? Als je verder alles hetzelfde laat zal het ontwerp niet veranderen, alleen vergroten. De uil die ik gepost heb maak ik op linnen, 11 draads en dat komt neer op 5,5 steek per cm en dat is redelijk standaard formaat. Wil je liever Aida stof dan zul je 18 count moeten kopen om ook aan die 5,5 steek per cm te komen. 7,3 is inderdaad wel het kleinst om nog te maken wat realistisch is, maar het is wel echt heeel fijn.
Algraatje
Geplaatst: 17-06-13 13:35
Hmm.. Misschien is het dan toch niet zo realistisch;) Ik borduur altijd via een pakket, dus het is even kijken hoe ik dit nu aan moet pakken.. Ik zal proberen een foto te uploaden, dan kan ik laten zien wat het worden moet..
Even de foto van iemand anders. Heb hem nagetekend van dit patroon en wil hem ook precies zo hebben straks:) http://instagram.com/p/KHUQRPxdaF/
Ps. Ik ben nu hier mee bezig.. Patroon is hetzelfde als wat ik hiervoor gebruik, dus zou dezelfde stof moeten gebruiken. 1 probleem, alles is in het chinees heb even geteld en de vierkante cm is in het echt 100 steken in een vierkant van 2,5 bij 2,5 cm.. http://instagram.com/p/ajCIcZivrp/
Die stof heb je wel, maar het is echt minutieus en je kan dan geen 2 draden gebruiken en zeker geen 3. Ik heb die stof hier liggen, maar ik ben toch maar over gegaan op grotere kruisjes
Zoo dat ziet er tof uit en mooi ontwerp! Mijn uil is bijna klaar, enkel nog wat achtergrond en stiksteken en dan.... Op naar het mega, mega project, stiekem best spannend Ik ben nog op zoek naar een qsnap of superframe, iemand misschien ervaring?
Wauw! je gaat snel met de leeuw zeg Sax! Borduren jullie met het goede weer gewoon door? Ik kan dat echt niet, voor mij dus een zomerstop.
Ik kan je niet helpen Mars..
sax89
Geplaatst: 01-07-13 22:36
Thanx P-tries. Met deze dagen en de vakantie's heb ik echt heel weinig vrij van het werk. Alleen zondag en maandag. Naast alle huishoudelijke klusjes en familie bezoekjes is dit voormij echt even een momentje voor mezelf. En helaas heb ik het mooie weer nog niet echt meegemaakt.... doordeweeks doe ik er niks aan borduren.
Nog een half jaartje dan heb ik ook een tuin en lekker genieten buiten.
Mars. Ik kan je geen raad geven. Ik gebruik die ring en dat bevalt prima!
Ja hoor ook met mooi weer borduur ik Het liefst bij mn ouders in de tuin, fris drankje erbij en mijn moeder die ook borduurt ernaast met haar werkje. Heerlijk!
Ik heb wat rondgelezen al over zo'n qsnap en het lijkt me ideaal. De lap van mijn nieuwe project is 110x150, dat hou ik niet vast in een handje vrees ik. Dus lijkt me best handig
Oei, sorry voor mijn traagheid Een Qsnap is een frame van buizen in een rechthoek. Hierover leg je je stof en die klik je vast met een soort van halve buizen die je aan kunt draaien om de stof zo strak te trekken als je zelf prettig vind Ze worden ook verkocht onder de name Super Frame. zo ziet het er uit. Doordat de buizen breder zijn krijg je niet van die harde vouwen in je werk zoals bij een ring, al moet je hem er wel steeds af halen. Ik heb zelf van wat gladde stof stroken geknipt die ik tussen mijn stof en de klemmen leg om het extra te beschermen.
Update: Mijn uil is helemaal af!!! Hij gaat binnenkort naar mijn moeder, die het wel aandurft om hem even te wassen/persen en dan wil ik hem in laten lijsten voor in de slaapkamer. Ik ben erg blij met t resultaat.
Update 2: Ik ben met mijn MEGA project begonnen sinds gisteren Die qsnap komt nu goed van pas, want ik zit dus met stof van 1.10m x 1.50m in mijn handen. Ben zo benieuwd hoe het uit gaat pakken en over hoeveel jaar het af gaat zijn
Dit wordt mijn nieuwe werk: (ja, ik heb iets met uilen)
In totaal 49 a4 aan patronen, 80 kleurtjes en de uiteindelijke afmeting wordt 91x124 cm. Ik zal hier regelmatig een update plaatsen, nu is er nog niet gek veel te zien, heb alleen nog maar een hoekje.
Wow veel succes. Dat is echt een heel groot project! Ik heb nu 3 projecten bij elkaar haha. Ivm gezinsuitbreiding in de familie ga ik een geboorte tegel maken en een groeimeter. Van tatty teddy. Ben begonnen met de groeimeter en het is best wennen om weer met 2 draden te werken.
De leeuw gaat ook super goed. Zal even een foto plaatsen.
P.s waar wassen jullie je borduurwerk mee? Gewoon met de hand of in de machine? Ben je niet bang dat er kleuren vervagen?
Ik was mijn projecten met wasmiddel voor wol en op de hand. Uitlopen van kleuren zal niet snel gebeuren als je DMC kleuren gebruikt. Bij hand-dyed kleuren gaat het wel uitlopen.
Hier een hele tijd stilgestaan kwa borduren. Eerst zat ik met mijn verslag van de stage, daarna werkte ik in de productie in een snackfabriek en waren mijn vingers pijnlijk en opgezet en nu ben ik ergens nieuw begonnen met werken waar veel info op me afkwam en ik tot nu nog geen fut had om te borduren.
Misschien dat ik deze week een van de makkelijkere weer oppak (geen literate dragon, die is me te klein nu).
Sax jou leeuw is gaaf!!! Jij bent ook al een heel end!! Wat zijn jullie allemaal fanatiek met deze tempraturen! Daar heb ik nu allemaal geen tijd voor hoor, maar wel knap van jullie.