[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTom

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:18

bedankt TE5, ik vind em ook erg moelijk dus ja mijnbeste werk is het idd niet nee, maar oefening baart kunst en ik heb veel aan de adviezen die ik krijg, zo probeer ik steeds beter te worden :-)
ik zal is kijken welk formaat ik heb ;-)

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:28

TE5 schreef:
- _Esther;
Leuke stijl! Spreekt me echt aan, lekker vlot enzo. Ik zou dit zeker in mijn kamer willen hebben hangen :P
Voor een mooie print hiervan op A4 denk ik toch zo’n 15 – 20 euro.
Misschien niet zo heel veel, maar ik denk dat er dan ook niet heel veel uur in zit :P (correct me if I’m wrong! :oo)

Zo! €15-€20 :wow:
Nooit gedacht dat er voor zo'n tekeningetjes een publiek was :D . Bedankt!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:35

Colinde Wow daar zou ik toch al snel 40 tot 50 euro voor weg leggen. alleen de overgang op de neus naar de neusriem vind ik iets niet kloppen maar ben er nog niet uit was :P
Laatst bijgewerkt door Jespri op 25-01-09 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:50

55
Yeye: ik vind hem niet helemaal kloppen, ik weet niet precies wat het is :P 5,-
Myra: die is leuk :D 40,-
Hoefijzer: mooi! Alleen de voorpluk lijkt een beetje alsof die uit allemaal draadjes bestaat :P 60,-
Yeye: Die is inderdaad beter :D 10,-
TinkerTom: Mooi alweer :D 45,-
HorseyDude: Hij ziet er een beetje,eh, slordig uit.. 5,-
56
TinkerTom: Ik vind hem minder mooi dan de anderen die je gepost hebt.. hij lijkt niet echt te kloppen bij de benen en de borst.. 20,-
Esther: wat een leuk tekeningetje :D 10,-
Sammyvriend: De eerste vind ik erg mooi 40,- en de tweede spreekt me wat minder aan .. 15,-
Saskiakefie: Hij komt nogal krasserig over. 5-10,-
57
Colinde: Wowiee die is echt mooi :D Het lijkt een beetje alsof hij geschilderd is zegmaar, echt heel mooi! 50,- Het enige wat een beetje stoort is de neusriem.. :P weet niet echt precies wat maar toch..

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 10:56

_Esther schreef:
TE5 schreef:
- _Esther;
Leuke stijl! Spreekt me echt aan, lekker vlot enzo. Ik zou dit zeker in mijn kamer willen hebben hangen :P
Voor een mooie print hiervan op A4 denk ik toch zo’n 15 – 20 euro.
Misschien niet zo heel veel, maar ik denk dat er dan ook niet heel veel uur in zit :P (correct me if I’m wrong! :oo)

Zo! €15-€20 :wow:
Nooit gedacht dat er voor zo'n tekeningetjes een publiek was :D . Bedankt!

Ik weet ook absoluut niet of er publiek voor is hoor :P
Maar ík vind m geweldig ;)

@ Colinde;
mooi, het lijkt of hij zo je kamer in zou kunnen komen springen :) enige wat ik wat minder vind is de frontriem, loopt vreemd af, je had eigenlijk nog een deel van een ander zilveren blokje moeten zien denk ik... Jammer omdat de frontriem juist zo'n opvallend stuk van de tekening is, dan valt het sneller op.
ik denk alsnog zo'n 40 - 50 euro ;)
edit;
o, ik zie dat kikovski hetzelfde gezegd heeft :+

niksmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 11:45

bedankt!, :) ik snap jullie punt met de neusriemen frond, ik ga er aan werke ;)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:10

Ik zal mijn werk ook laten zien ben even aan het uploden!
Zo alsi k al zei ik teken wel op een aparte manier ik teken namelijk in Anime /Teken figuur.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 12:16

Afbeelding
Mijn eerste dier dus wees niet te streng ;) op A4 1 uurtje bezig geweest. Foto via telefoon gemaakt.

Afbeelding
Foto heeft hem helaas verkleint ben hier 3 uur mee bezig geweest A4. flits heeft wat lijnen gewist helaas.

Afbeelding
Ververling tijden school op papiertje van ong. 20 breed en 10 hoog.

Afbeelding

Zelfde verhaal als hierboven.

LayLaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:05

Blz. 54:

HorseyDude: Ik vind jou wel heel mooi kunnen tekenen, maar er klopt niet heel veel aan, Bij de eerste het hoofd niet van het paard en de persoon. Bij de tweede is het allemaal heel vlak, geen goede dieptewerking, en heel vierkant. De derde vind ik zelfs een beetje griezelig :o , lijkt net of het linkeroog is uitgezakt. Nog even dooroefenen dus? Want op zich is de eerste wel heel erg mooi! :o (Voor de eerste zou ik daarom 10euro vragen.)

Kikovski: Ik zou er niet veel voor vragen misschien zo rond de 5 euro. Aangezien er geen echte schaduwen in zitten en de tekening lijkt nog niet af.

Blz 55:

Yeye: Ik zou er niks voor vragen en gewoon lekker blijven dooroefenen!
Myra: Erg mooi! Ik zou rond de 45 euro zo vragen :o
Hoefijzer: Prachtig! Heel erg mooi met dat blauw erin verwerkt. Rond de 50 euro. Hij heeft ook een hele mooie uitstraling.
Yeye: Veel beter, maar zoals marjoke al zegt: Meer schaduw en meer contrast.
Tinkertom: Jeetje erg mooi! 40 euro.
Horseydude: Is dit serieus? Ik vind hem niet mooi. Sorry, maar wel geprobeert! :o

Blz 56:

Tinkertom: Mooi! Heel mooi alleen vind ik de borst te groot in vergelijking met de rest. de benen zijn ook erg lang, 20 euro.
_Esther: Op zich erg grappig! Rond de 5-10 euro.
Sammyvriend: Die eerste is erg mooi, Jammer van het papier waar je de tekening op heb gemaakt, maar goede kleuren gebruikt en volgende keer op ander papier tekenen zou hij prachtig zijn! 25 euro.
De tweede vind ik de kleuren absoluut niet mooi. Het oog is wel heel mooi gelukt maar ik zou er rond de 15 euro voor vragen.

saskiakefie: Erg krasserig maar wel leuk geprobeerd. De verhoudingen zijn wel mooi dus rond de 5 euro.

Blz 57:

colinde : Erg mooi alleen heel 'vlekkerig' rond de 20 euro.
_STS_Angels_ : Ik zelf persoonlijk vind dit te makkelijk: Je zou het zo over kunnen trekken van die plaatjes (Dan heb ik het over de laatste 2.) De eerste vind ik niet zo mooi, Geen schaduw en niet echt goede verhoudingen. De tweede vind ik nog niet echt af. Ik zou er voor allen rond de 5 euro voor geven. Nog even dooroefenen dus! :o

Sorry voor mijn strenge taxatie :Y)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 14:23

Ieder zijn mening ;) de laatste 2 zo als er al staat zijn in me verveling getekend op school.

De 2 foto heeft wel diepte en schaduw maar hij gaat heel erg verloren op de foto helaas.

Foto 1 was uitprobeerzel kan namelijk totaal geen dieren tekenen dus vind hem nog best gelukt :j
Bedankt voor je mening en advies..

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 15:30

WOW mensen bedankt voor die hoge taxaties!!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:17

Pagina 55:
TinkerTom: De verhouding kloppen niet helemaal geloof ik. Het neusje is een beetje breed ofwel te kort. Verder is hij echt mooi. 40 euro

Horseydude: Wat ik bij mijn vorige tips al zei.. Blijf oefenen tot je zelf helemaal tevreden bent voor je gaat denken aan verkopen. Wees wat kritischer en strenger voor jezelf. Je schaduwen zijn wel al beter dan met potlood.

Pagina 56
TinkerTom: Zijn benen zijn wel veel te zwaar tegenover zijn bovenlichaam.. Ook zijn jukbeen is veel te lang. Ga meer op de verhoudingen letten, dit is een van je mindere. 20 euro

Esther_: Is zou nog even blijven oefenen voor je gaat verkopen. Wees streng voor jezelf.
Je taxeert ook wel heeel bescheiden…

Sammyvriend:
De eerste: Je zou een minder grof papier moeten nemen. Want deze bobbeltjes komen er door de grofheid van je papier. En dat stoort nogal. Oogje is wel erg goed gelukt. 20 euro
De tweede: zou ik niet verkopen. Hij is erg krasserig ingekleurd. Hij mag wel wat zachter. Je zou wat minder hard op je potlood moeten drukken en minder kleur op dezelfde plaats zetten. De manen zijn erg dichtgekleurd.

Saskiakefie: Hij is erg plat. Er mag wel wat meer contrast en schaduw in. 5-10 euro

Pagina 57:
Colinde: Chique. Hij is erg grof, maar dat spreekt me wel aan. Daardoor heeft hij iets misterieus. 50 euro

_STS_Angels_: Ik zou nog niet verkopen. Eerst werken met schaduwen en contrasten. Dit soort figuren vragen om strakke lijnen en vooral duidelijkheid. Ik moest even kijken voor ik zag wat te tweede voorstelde. ;)

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:35

Ik ben met mn tekening met houtskool bezig geweest, en dit is het resultaat :D
Eerst was hij zo:
Afbeelding

En nu is hij zo: :D
Afbeelding

niksmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:37

wow is wel echt mooier zo hoor :)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 18:46

Hij is inderdaad al veel beter ! Nu nog iets meer overdrijven met je schaduwen. Nog iets meer durven :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:03

Colinde ik vind hem erg mooi!! met wat meer detail zou hij nog levendiger worden, 65,-

_STS_Angels_
je eerste vind hem niet echt mooi sorry 10,-
de andere 3 zijn mooi getekend! 25,-

Kikovski je durft al meer, ik zou proberen toch wat meer diepte te krijgen 10,-

Mijn nieuwste tekening, heb het op een andere boeg gegooit en geprobeerd de tips te gebruikendie ik her en der gekregen heb dus ben benieuwd wat jullie vinden...
Het is ookmijn eerste tekening die ik zonder raster getekend heb en zelfs zonder lijntekening, ik ben meteen begonnen met grove vlakken en die wat meer uitgewerkt, ben eigenlijk nog trots op mezelf ook :-)

Afbeelding

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:14

Zo die doet me onmiddellijk denken aan de pony van IcePrincess (Lodewijk denk ik?) ? :)
Het is plots inderdaad een heel andere stijl, maar hij bevalt me wel. Misschien kan je toch net nog iets meer detail aanbrengen. Omdat je dat bij het oog ook doet. :) 30 - 40 euro

niksmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:25

dankje :) tinker tom, het is idd een heel andere stijl.. zo met allemaal verschildende kleurtoonen schilderen geeft wel een gaaf effect he !?.. ik vind hem mooi geworden, vooral het oog springt er tussen uit :) ik vind de glanzende vacht heel mooi gelukt, het neusje vind ik iets minder.. misschien meer kleurtonen mengen? :) 45 eur

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:28

Het is idd Lodewijk van IP ;-)

deze stijl bevalt mij id dook wel :-) ik probeer deze door te zetten en langzaam steeds wat meer detail te kunnen maken, die ogen ja 8 van de 10 springen eruit, dat gaat me ook gemakkelijker af dan de grotere vlakken ;-)

niksmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:30

haha .. ik vind ogen heel belangrijk bij zo'n portret.. dus dat is goed :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:37

das mooi :-) maar das ook zo, ogen spreken vaak en dat is ook wat ik wil verbeelden in een tekening ;-)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:39

TinkerTom: € 50,= !! Fantastisch, zou ik aan de muur willen hangen!

Ik plemp de mijne ook even neer:

Afbeelding

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:41

Waarom plaats je hier elke tekening die je maakt? Je kent mijn tips. :)

niksmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 19:42

ik vind het wel een leuke stijl.. :)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 21:09

marjoke schreef:
Waarom plaats je hier elke tekening die je maakt? Je kent mijn tips. :)

Mag dat niet dan? :o?