Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Thats_Me schreef:Wat is je hop leuk geworden Jis. De bokeh vind ik persoonlijk wel te aanwezig, die zou nog net wat zachter mogen als je het origineel erlangs legt. De lijst is echt prachtig.
Lekker bezig Ezel, heb je die helemaal zelf bedacht?
Thats_Me schreef:Dat is natuurlijk vrij simpel te regelen. Koop bij bijvoorbeeld de Action een schetsboek of papier en wat potloden, pennen en stiften en je kunt aan de slag. Op pinterest of YouTube kun je ook een soort stap voor stap voorbeeldjes vinden. Al vind ik het fijner om 2x per maand echt 2 uurtjes les te krijgen. Zelf teken ik thuis vooral vanaf de bank.
Het voordeel van een schetsboek vind ik vooral dat je zelf lekker kunt tekenen zonder dat het mooi moet zijn. Je kunt lekker prutsen en als je later iets verder wil uitwerken kan je altijd over op doek of beter papier. Mocht je een keer te perfectionistisch worden, pak dan een willekeurige kleur pen en ga gewoon lijnen krassen, even uit je hoofd en gewoon dus wat simpels maken. Het hoeft immers niet mooi te zijn als je wil tekenen voor jezelf en voor ontspanning. Overigens zul je wel merken dat als je meer tekent het wel beter wordt.
Je zou ook elke maand met de challenge mee kunnen gaan doen. Dan heb je een onderwerp waar je mee aan de slag kunt gaan.

veneri schreef:Ik zoek iets van een basis uitleg hoe te beginnen en op te bouwen, aangezien ik geen teken ervaring heb. Aan de andere kant is het misschien relaxter om gewoon wat uit de losse pols te gaan kliederen.
Vooral dieren tekenen vind ik leuk.
Misschien is de challenge ook leuk om aan mee te doen...ik ga hier volgen.
Even een schetsje van mijn hond die ik vanochtend spontaan gemaakt heb, best leuk na zeker 30 jaar (van kinds af) niet meer te hebben getekend.
[ Afbeelding ]
Jis_ schreef:Wat heerlijk Tazzey!veneri schreef:Ik zoek iets van een basis uitleg hoe te beginnen en op te bouwen, aangezien ik geen teken ervaring heb. Aan de andere kant is het misschien relaxter om gewoon wat uit de losse pols te gaan kliederen.
Vooral dieren tekenen vind ik leuk.
Misschien is de challenge ook leuk om aan mee te doen...ik ga hier volgen.
Even een schetsje van mijn hond die ik vanochtend spontaan gemaakt heb, best leuk na zeker 30 jaar (van kinds af) niet meer te hebben getekend.
[ Afbeelding ]
Leuk dat je gaat tekenen en ik denk dat op deze site te vinden is wat je zoekt,
https://www.hobbytekenen.nl/dieren/