[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:42

Waarom.... heb ik nooit de juiste kleuren in huis, zucht.... zo wordt het ook niets en ja weet het fjord past niet... maar ik ging ook alleen een roodborstje tekenen, GEEN fjord... Dus ligt het weer stil wegens niet de juiste kleurtjes in huis.
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 17:44

Paard past altijd toch? die komen bij mij ook altijd random op een tekening erbij, volgens mij het dat het lot van paardenliefhebbers die ook tekenen :')

Ik vind hem super schattig, vooral het roodborstje, die is echt -poof- fluffy

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 19:48

Zier er al erg leuk uit, en vind het niet storend dat je fjord er niet helemaal op staat. Kleuren die je al gebruikt heb zijn mooi gekozen. :j

Dank je _Knofje!

Sjolvir

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 20:44

Af....Afbeelding

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 00:04

Gaaf! Heel mooi ook Hoe je de letters eronder gemaakt hebt!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:57

Wat leuk, volgens mij zie ik ook glitters? Super schattig!

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:23

update!
Afbeelding

@sjolvir super mooi !
@jis_ wauwwww! <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:24

Mooi Sjolvir!

Wordt steeds mooier Pleun, heel benieuwd naar het eindresultaat.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:33

Ogen zijn klaar
Afbeelding

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:39

Oe, die ogen zijn prachtig gelukt Jis_ (en de rest ook!)
De fjord hierboven is ook super leuk, kun je zo als kerstkaart versturen.
Jouw schilderij lijkt me heel veel werk Pleun02, met al die kleine steentjes etc. knap dat je die kleine details zo strak kunt schilderen. Ik ben erg benieuwd naar de verdere vorderingen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 19:30

Pleun, bijna klaar wordt mooi.

Jis, mooie ogen benieuwd hoe de rest uireindelijk wordt ik zou er nu al niet meer aan durven te komen hin is al zo mooi.

Glim op die van mij is omdat ik er zilver stift goudstift en witte glans stift op heb gebruikt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:02

Iets heel anders, misschien wat vroeg om al over 2019 te beginnen maar het is inmiddels alweer december dus heel lang duurt het ook niet meer :D

Ik weet niet of iemand zich geroepen voelt om het topic voor 2019 te maken? Ik zat namelijk te denken dat het misschien leuk is om van tevoren van iedereen al wat informatie en een tekening te verzamelen, zodat alle deelnemers ook verzekerd zijn van een plaatsje in de OP. Een beetje op een leuke manier ofzo zoals mensen ook wel een doen wanneer er een huiskamer topic wordt geopend zeg maar. Anyway ik weet niet of iemand daar zin in heeft of behoefte aan heeft? Laat maar weten, als het jullie ook leuk lijkt dan wil ik wel een poging doen om er wat leuks van te maken. Als het iemand anders leuk lijkt om dit te doen vind ik dat ook prima uiteraard, maar het lijkt mj wel het fijnst als het nieuwe topic er op tijd is zodat we 1 januari meteen weer los kunnen gaan (ik doe ook weer mee, ben al aan het aftellen haha)

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 22:07

Telpeva schreef:
Iets heel anders, misschien wat vroeg om al over 2019 te beginnen maar het is inmiddels alweer december dus heel lang duurt het ook niet meer :D

Ik weet niet of iemand zich geroepen voelt om het topic voor 2019 te maken? Ik zat namelijk te denken dat het misschien leuk is om van tevoren van iedereen al wat informatie en een tekening te verzamelen, zodat alle deelnemers ook verzekerd zijn van een plaatsje in de OP. Een beetje op een leuke manier ofzo zoals mensen ook wel een doen wanneer er een huiskamer topic wordt geopend zeg maar. Anyway ik weet niet of iemand daar zin in heeft of behoefte aan heeft? Laat maar weten, als het jullie ook leuk lijkt dan wil ik wel een poging doen om er wat leuks van te maken. Als het iemand anders leuk lijkt om dit te doen vind ik dat ook prima uiteraard, maar het lijkt mj wel het fijnst als het nieuwe topic er op tijd is zodat we 1 januari meteen weer los kunnen gaan (ik doe ook weer mee, ben al aan het aftellen haha)

Ik denk niet dat ik de openingspost moet gaan doen want dan komt er niet zo veel van maar ik doe volgend jaar wel mee!

@sjolvir bedankt!
@nevony het is leuk maar ook zenuwslopend haha!
supermooi jis!

hier ben ik weer gebleven vandaag!:
Afbeelding

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 00:56

Wat leuk Telpeva,

Ik wil eigenlijk ook wel weer mee doen, hoewel ik inmiddels weet dat een jaar elke dag echt heel heel moeilijk is.
Misschien dat ik dan toch wat meer voor de snelle schets moet gaan.

Wat mij betreft open jij een nieuw topic, leuk!
Kijk er nu al naar uit.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:06

Oh het is al december. Geloof dat ik alleen in januari fanatiek van start ging, maar na 1 maand was het al weer gedaan. Nauwelijks getekend dit jaar en al helemaal niet gepost hier :(

Heb het ook niet bij gehouden, sorry daarvoor.

Maar zag soms wel hele mooie dingen voorbij komen dat ik dacht, ja ik wil ook weer.

De kat hierboven van Jis is echt prachtig aan het worden, zeker de ogen … nog altijd mijn hoop dat ik het ook ooit zo kan, maar tja, moet ik wel meer oefenen hahahaha.

Pleun, naar jouw uitwerking ook benieuwd, nu al mooi.
En die fjord van Sjolvir is heel andere stijl, maar zeker ook mooi geworden.

In ieder geval kriebelt het hier weer om straks toch ook zelf op de valreep nog wat te gaan doen hahaha.

ninavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:29

Telpeva schreef:

Heel leuk, een plekje in de OP lijkt me heel gaaf. Wat mij betreft mag jij hem openen!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 19:36

Voor iedereen die het leuk vind om in de OP van het volgende topic te staan!
Zouden jullie mij een pb kunnen sturen met de volgende informatie? dan probeer ik er een leuke OP van te maken :D

- Je Bokt naam
- Vertel kort iets over jezelf, bijvoorbeeld jouw favoriete materiaal, favoriete onderwerp(en) om te tekenen, wat inspireert jou en wat kunnen we voor leuks van jou verwachten? Als het kan in max 2 of 3 zinnen
- Eventueel als je het leuk vind nog iets anders leuks, grappigs, moois of speciaals dat je graag erbij wilt hebben in de OP. Misschien een leuke aanmoedigende tekst, een quote, of iets anders dat je leuk vind of wat jou inspireert!
- Een afbeelding van jouw werk (zodat ik die erbij kan zetten). Als je niet kan kiezen of je wilt graag meer tekeningen laten zien dan kan je ook een collage maken en die naar mij doorsturen, mij maakt het allemaal niet uit maak er wat moois van!

Als het even lukt wil ik het nieuwe topic in de laatste week van December online zetten, als jullie vóór die tijd wat leuks naar mij doorsturen dan zorg ik dat het in de OP komt! Ik doe tegen die tijd nog wel een keer een reminder in dit topic posten.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:42

Leuk Telpeva!! Ik doe graag weer mee volgend jaar en ga je een pb sturen. Vind het leuk om work in progress en de vooruitgang van creatievelingen in dit topic te zien.
En om een stok achter de deur te hebben, en zo wat harder aan mijn schilderijen te werken die ik nog onaf heb staan.

Isapaardje schreef:
Oh het is al december. Geloof dat ik alleen in januari fanatiek van start ging, maar na 1 maand was het al weer gedaan. Nauwelijks getekend dit jaar en al helemaal niet gepost hier :(

Heb het ook niet bij gehouden, sorry daarvoor.

Maar zag soms wel hele mooie dingen voorbij komen dat ik dacht, ja ik wil ook weer.

De kat hierboven van Jis is echt prachtig aan het worden, zeker de ogen … nog altijd mijn hoop dat ik het ook ooit zo kan, maar tja, moet ik wel meer oefenen hahahaha.

Pleun, naar jouw uitwerking ook benieuwd, nu al mooi.
En die fjord van Sjolvir is heel andere stijl, maar zeker ook mooi geworden.

In ieder geval kriebelt het hier weer om straks toch ook zelf op de valreep nog wat te gaan doen hahaha.

Oefening baart kunst, dus you go girl! :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:51

Isapaardje hier hetzelfde, vooral toen ik ook nog eens niet pse 11 op mijn nieuwe laptop kon zetten en ik heb geen zin om helemaal aan gimp te moeten gaan wennen ;(
Ik heb wel meegelezen met wat anderen maakten, maar ik doe denk ik niet weer mee. Ik kan niet goed genoeg tekenen ook, vind ik.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:37

Fennadev schreef:
maar ik doe denk ik niet weer mee. Ik kan niet goed genoeg tekenen ook, vind ik.

Herkenbaar, ik zie hier zoveel moois voorbij komen dat ik denk, daar pas ik helemaal niet tussen.
Tegelijk wetend dat dat onzin is, want daar gaat dit topic niet om of je goed kunt tekenen of niet. Daarbij het is goed, zolang je het zelf mooi vindt toch?
Maar ik kom er niet genoeg aan toe dus ook ik hoef niet in de OP van volgend jaar.
Weet ook niet of ik mij weer aanmeld, maar probeer op de valreep nog wel een tekening van mij hier neer te zetten komende week of de week erop :)
Maar de vaste personen, zijn in ieder geval goed bezig geweest.
Mooie creaties gemaakt op papier of pc. Ik heb er van genoten in ieder geval ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 17:00

@Pleun, ben echt benieuwd hoe hij is als hij af is!

@Fennadev, gaat er niet om hoe goed je bent, maar hoe leuk je het vind en dat je van tips van anderen soms nog wat kan bijleren. Er zitten ook veel betere tekenaars in dan ik ben, maar ik vind het gewoon leuk.

@Telpeva, ik ga het qua challange van 1 per week of 1 per dag echt niet halen... dus ik hoef niet in de op. Heb al wel een idee voor de volgende.. iets met sneeuwpoppen en fjorden.. (weer dat rotpaard dat ineens opduikt..)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:57

1 werk per week red ik ook niet maar je mag zelf een doel stellen staat in de op. :j Ik ga voor 1 werk in de maand.....Ook niet helemaal gehaald dit jaar :o

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:12

1 per week en soms zelfs 1 per maand is voor mij ook te veel merk ik (helaas). Maar mijn doel voor dit jaar was om het tekenen weer op te pakken en om aan de slag te gaan met verschillende materialen en die doelen zijn beiden gehaald! Dus ik ben tevreden :)

En wat jij zegt Jis_ heb ik ook. Topic is een klein stokje achter de deur om iets af te maken en daarnaast is het gewoon heel erg leuk om met andere creatievelingen te kletsen en tips met elkaar te delen.

Ik ben momenteel bezig aan een portret in grafiet en met een tekening in kleurpotlood:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb een aantal proefblaadjes Pastelmat aangeschaft om te kijken of dat ook lekker werkt met kleurpotlood. Proef geslaagd.. werkt echt heel fijn! Je kunt veel meer lagen maken dan op gewoon papier en de kleuren blijven veel helderder voor mijn gevoel!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 09:52

Wat mooi die ogen!

Leuk als een proef goed uitpakt. Ken het wel maar nooit met pastelmat gewerkt (wel even met pastel) zou niet verwachten dat dit met kleurpotlood werkt. Ziet er erg goed uit.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:10

Weer een paar uur verder.
Kin pas ik nog een beetje aan, die was wat te grof geworden.

Afbeelding