[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:46

Duke Wauw, gave schets! Ik vind vooral zo dat hoofd en die hals geweldig.
O ja, Gimp, dat is een soort van photoshop maar dan gratis. Ik gebruikte het oorspronkelijk om mijn foto's mee te doen maar toen bleek je er ook heel leuk mee te kunnen tekenen en natuurlijk, als je er foto's mee kunt opleuken kan dat dus ook met gescande tekeningen. Napjesverf...tja. Is eigenlijk gewoon waterverf, die in die rondjes in doosjes (zoiets http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/1277/1277846.gif ), maar ik vind het woord napje zo leuk en omdat het eigenlijk ook napjes zijn noem ik het napjesverf.
Jetske Leuk ding en lekker fel, die kleurtjes. Bij die onderste is het echt wel jammer dat de neus in het groen is verdwenen (daarom heb ik ook zo de pest aan achtergronden, voor je het weet is de voorgrond foetsie), ik vind 't een heel mooi koppie zo.

Kind van vzpaard dat in slaap was gevallen met z'n hoofd op de kont van zijn grote broer. Deed ie regelmatig, gewoon te lui om z'n eigen hoofd omhoog te houden. Bij gebrek aan familie deed ie het ook rustig bij mensen. Dat was snoezig toen ie een klein veulentje was...
Referentieplaatje, zwart A4 papier, witte gelpen en stift.

He ain't heavy, He's my brother
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 18:22

Mariett, mooi begin, jij kan zo te zien fijn werken met aquarel :)
xxCYNNxx, oefening baart kunst dus, fijn is dat he? Dat heb ik nu ook, schetsen gaat prima en vaak redelijk goed op het eerst :) Je ziet toch duidelijk dat het een bokkend paard is, vrolijk bokje!
caaramel, leuk vrolijk verjaardagsplaatje!
Pluizebolpum, ik kreeg de inspiratie van die van gister door die meet discussie en toen moest ik denken aan iets met koken, tekenen en slavinken :P Daar komt het idee vandaan eigenlijk :+
Beide van gister vind ik erg mooi. En niet eens Gimp? Mooi zo uit het hoofd, en leuk dat je er meteen 2 versies van maakt.
Die van vandaag vind ik prachtig, hoe jij het licht weet weer te geven vind ik supergaaf!
Duke, welkom, ben benieuwd of je het volhoudt. Het blijft een inspirerend topic dus mij kost het geen moeite meer ook al is het druk :P
Mooi begin, erg aansprekelijk! Gaaf
Jetske, beide zijn leuk, met stift over elkaar is idd erg lastig, heb ik ooit ook gepoogd :P En idd zonde dat de neus beetje weggevallen is. Maar toch nog heel mooi hoofdje neergezet :)

Dit referentieplaatje kwam ik tegen bij het zoeken naar een leuke foto in mijn stagefoto's van 7 jaar geleden. Iets met ik wil ook in het hok maar er staan er al 2 in maar die irritante vliegen zijn er nog steeds. Dan iig mijn hoofd maar beschermen :P Zo stond ie dus gerust een uur...
Beetje een rare hoek die ik niet helemaal goed erop krijg, maar vind m wel leuk voor snel schetsje van 5-10 min.

Past nie...
Afbeelding

_Annika

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 19:33

Voor mij geen tekening vandaag, school heeft me vermoeid. Niks lukt :')

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 20:04

Welkom aan alle nieuwen in het topic :)
Beetje druk momenteel, dus reageren komt er even niet van... -O-

Mijn 102 en 103:

Afbeelding

Afbeelding
Beiden acryl op papier.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:58

Wow wat gaaf! En dank jullie wel :)
Mijn dag twee:
Afbeelding

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:23

Zo gaaf allemaal! Mariet, wij lopen wel gelijk op zo, als we allebei op dezelfde dag beginnen. En je hebt dezelfde voorbeeldfoto gepakt als mijn dag 1! Hihi. Mijne komt er zo aan.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:44

Ik grijp deze kans gelijk ook aan om wat uit mijn comfortzone te komen en wat te experimenteren.

Dit is een combi van pastelkrijt, houtskool, sharpiepen en wat wit uit een acrylverfpen. Weer in 15 minuten en totaal niet zoals ik had gehoopt. Geen succes... nog.

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 13:09

Van beneden naar boven:
Leuk dat je ingestapt bent Duke :j je experimentje spreekt me aan, misschien nog wat gedurfder kleuren pakken?
Mariet: bekend model :j je hebt 'm mooi weten te vatten. Gaat volgens mij een geliefde referentie worden.
Renskefrea: past niet is leuk! En herkenbaar :)) ooit zoiets met paardlief meegemaakt, helaas niet op foto kunnen vatten...
Pluizebolplum: oooooh... Ja hoor... Dat is er weer zoéén... prachtig, zowel pose als licht...
Jetske: de kleuren van die eerste zijn prachtig! En ondanks het missende neus-deel is de tweede qua uitsnede in mijn ogen geslaagd :j
Duke: prachtige binnenkomer, ik ben benieuwd naar je volgende stappen :j
Pluizebolplum: Caballo is mooi, fijne tinten en die suggestie van beentjes... :+:
Caaramel: nog gefeliciteerd met je vriendin. Heeft ze de tekening cadeau gekregen?

Afbeelding
Acryl op papier.
Knappe Django :)
Nummer 104.

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 15:49

Rondje van beneden naar boven ;)
Fnanne: Wauw! Zo stoer! Hou zo van jouw stijl... Losjes, maar toch met detail (weet niet hoe ik het beter moet omschrijven :p ) Alleen tegen het oog kijk ik een beetje raar aan?
En ze gaat de tekening nog krijgen, heb nu een fotootje ervan op facebook gezet :D
Duke: Shetlanderpower! <3 Ik vind hem heel goed gelukt!
Mariett: Gaaf! Misschien een beetje blauw? :+
Renskefrea: Jouw paardjes toveren altijd een lach op mijn gezicht :D Bedankt!
Pluizebolpum: Oooh <3 Broers... :D En die kleuren... Lijkt een gouden gloed te hebben...
Denk dat ik toch ook eens ga prutsen met zwart papier...
Jetske: je eerste vind ik iets minder, maar ik hou gewoon niet zo van blauwe paarden... (geen idee waarom) Maar die tweede vind ik fantastisch! :D

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:37

mijn paardje van gisteren:

Afbeelding

en vandaag:

Afbeelding

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 19:45

geen spectaculair beeld hoor, maar de beloofde schetsen. Mis er een paar, maar de scanner begaf het halverwege.... Altijd wat bij mij :+
(vraag maar niet wat dat linksboven moest voorstellen, gigantisch mislukt :D :o )
Afbeelding
Afbeelding
de laatste is heel erg overbelicht door het scannen, door de ringband kon ie niet dicht. Jammer, want alle schaduwen zijn weg zo :=
heb echt geen tijd om een rondje te doen deze keer, pfff school is killing me.
wil alleen nog even zeggen, Fnanne, ik ben echt een ontzettende fan van je werk :9 :D :o

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:38

RenskeFrea Hihi, wat een leuke weer. Zie het ook gewoon echt zo gebeuren. Leuk, lekker simpel maar dus wel heel duidelijke schets.
Fnanne 102 en 103 zijn prachtig! Zo mooi hoe je de sierlijkheid en felheid weet te vangen. Die van vandaag (gaat toch eens dat paard opzoeken) vind ik ook weer zo mooi.
Mariett Mooi zo, ook zo leuk om te zien hoe mensen hetzelfde plaatje heel anders neerzetten. Zal ook wel aan het paard liggen, maar ook hier weer vind ik die hals zo mooi.
Duke Hoezo geen succes? Ik vind dit een mooi maar vooral lekker fel plaatje van zo'n minischeurmachine. Zo die 'wolkjes' ook onder de achterbenen.
caaramel Je cartoonpaardjes zijn gewoon té snoezig, die met die cirkels vind ik ook heel erg leuk. Heerlijk origineel.
noox Och, hou op over scanners. Ik leef in een permanente staat van koude oorlog met mijn eigen printscan ding en dat monster op het werk. Schetsen zien er desondanks leuk uit. Ik vind vooral dat veulenachtige paardje erg leuk.

Had vandaag weer eens zo'n 'doe maar effe nie' dag. Blegh. En ook nog bijna vergeten een paardje te tekenen. Dus maar een vluggertje. De benen zuigen maar voor de rest is ie best grappig.
A4 knutselpapier, acrylverf en stift. O ja, en Gimp en een kat.

Dreamcatcher
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:50

Fnanne, mooie schilderijtjes weer. De kleuren en grove manier van werken spreken me erg aan.
Mariett, mooi weer, lekker simpel met een paar felle lijntjes toch hele goeie vorm neerzetten.
Duke, ik vind hem juist heel leuk geworden. hij komt echt naar je toe hollen. Maar wij kunnen natuurlijk niet weten hoe je bedacht had dat het ging worden :P
Caaramel, jouw paardjes zijn ook supervrolijk. Ik vind je ideeen ook erg leuk, zo met die bolletjes. En je springpaardje is schattig!
noox, leuke schetsen, en je veulen is erg mooi geworden. Scanners zijn echt rotdingen inderdaad, die maken het altijd anders dan je wil :P (zeker als je op andermans scanner wil proberen :j )
Pluizebolpum, jij ook al. Ik was zo in mijn online paardenstudie verdiept dat ik ook bijna vergeten was een paard te maken :P Ik vind hem toch heel mooi. Mooie vormen en gaaf effect zo dat wilde zwart met lichtbruin paardje. Goed gelukt voor een blegh dag met kat enzo.

Ja, zoals gezegd helemaal verdiept in een studie dus dat is ook de inspiratie voor mijn snelle krabbel vandaag:

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 09:00

Caaramel: dat paardje met die rondjes! :+: erg leuk!
Noox: niet de makkelijkste houdingen, maar goed bezig! Blijven kijken, kijken, kijken...
Ondanks het zuigende vind ik je plaat wel aansprekend pluizebolplum, zo'n plaatje waaraan je voorbij kijkt en dan nog even terug gaat voor een tweede blik. Hopelijk zuigt vandaag minder :)
Renskefrea: die is leuk! (En doet me denken aan een tekening die ik even op zal zoeken :j ) je studie mag je vaker inspireren :)

Afbeelding
Ben met kleurtjes aan het experimenteren. Zo leuk om te merken wat wit doet op verschillende ondergronden :j
105/365.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 10:45

Fnanne: ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Ze zien er zo gaaf uit iedere keer. Die kleuren en die snelheid en toch is het mooi en af. Hoe lang doe je nu over zo'n tekening? En deze laatste dan... paars en geel... hoe verzin je het! Dit moet ik ook proberen. Als mijn schilderijtjes straks sterk geïnspireerd lijken door de jouwe, vergeef me dan, maar ik wil dit ook eens proberen. :o
caaramal: Schattig met die rondjes zo! Leuk effect!
noox: ondanks de scanner vind ik dat veulentje heel leuk geworden!
pluizebol: ik vind jouw werk zo gaaf! Die stampede is sowieso prachtig. En deze met die zwarte vegen erachter heeft ook zeker wel wat!
renskefrea: Grappig! Leuk ook dat je je eigen actualiteit erin stopt.

Foto met mobiel in geel tl-licht gemaakt. Jammer. Want hij is best leuk. Nu is hij te flets. Beter weer dan gisteren. Weer 15 min. Meer tijd heb ik gewoon niet op een dag. Houtskool en blauw pastelkrijt. Experiment: gekleurd kader met pastel. Wel leuk geworden.
Afbeelding

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:10

Voor mij vandaag geen, zit nu bij een vriendin te logeren.
Gister head ik oefen CBR1 (Ruiterbewijs) en die dagen ervoor heb ik daarvoor geleerd.

Morgen wel weer een tekeing :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 17:32

RenskeFrea Ik vind 'm weer briljant hoor. :D Doet me denken aan waar ik wel eens over nadenk bij de paarden. Wat als ze een soort van Bokt hadden (zou dat dan Slaat heten?), ze 's avonds heftig aan het typen slaan over wat hun baasjes nu weer allemaal voor een gekkigheid hebben uitgehaald en wat vzpaard dan allemaal wel niet zou typen. Al denk ik dat ze de laatste dagen voornamelijk plaatjes van hengsten zou bekijken, het is er behoorlijk heet van achteren...
Fnanne Heel saai gewoon weer mooi. Vooral dat kleurgebruik. Lekker blijven experimenteren, ik geniet rustig mee.
Duke Ik denk zomaar dat ik bij jou ook heel saai commentaar ga leveren. Deze vind ik ook al mooi. Dat blauwe kader staat er inderdaad heel goed bij.

Weer een plaatje van de kids van vzpaard. Dezelfde twee als die van een paar dagen terug, dat slapende koppie op zwart papier.

'Together'
(referentiefoto uit eigen werk, A4, houtskoolpotlood, kleurpotlood en Gimp)
Afbeelding

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 21:44

mijn #12 en #13 geloof ik :)
(het was een ontzettend klein formaat, echt priegelen en alles is te donker naar mijn zin (ookal is het een fries haha), het gezicht is ook niet naar wens maar ach, oefening baart kunst nietwaar :) )
Afbeelding

Met acryl, was denk ik een uurtje werk. Ben niet tevreden met de neus, daar heb ik altijd moeite mee :+
Het oor is iets te ver naar beneden, maar ben wel blij dat het wat lossig is, heb altijd de neiging om helemaal alles glad te maken
Afbeelding

Pluizebolpum: Mooi plaatje! Heel gevoelig :)
Duke: wat een gave! losjes, maar toch weer gedetailleerd
Fnanne: prachtig weer!
RenkseFrea: je maakt me altijd vrolijk :) Heel grappig plaatje zo, zie m al zitten werken hihi
PLuizebolpum: Erg gaaf hoor! Heel mooi dat 'krasserige' (heb er echt geen beter woord voor) met dat paard er zo in, alsof het stormt, geeft een leuk beeld!

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 22:21

Even snel, geen tijd meer voor reacties, mijn bed roept :z

Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:13

Even snel een update van mij. Misschien later nog een reactie rondje, kwamen weer mooie werkjes langs in ieder geval :)

Afbeelding

Afbeelding

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 10:26

Ik volg dit topic gewoon omdat ik er zo vrolijk van word :) maar wilde even zeggen dat jullie allemaal zo mooi kunnen tekenen zeg! Ik ben gewoon jaloers :oo

*kruipt terug onder meeleessteen*

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:15

Welke week zitten we? _O-
Ik heb een paard getekend maar geen idee.
16 of 17?

Edit: Ik ga voor 16 :+
Snel schetsje, zit op school en had even pauze.
Daarom nu ook even geen rondje, weer verder met school :Y)

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 14:11

Duke: ik ben benieuwd naar je experimenten :)
De jouwe is fijn neergezet in een kwartier! Zou wat meer contrast mogen bevatten misschien?
Ik ben gemiddeld een half uur tot een uur bezig denk ik?
Pluizebolplum: ook mijn commentaar is uiterst saai hoor... :D hij is weer mooi :j (ik ben wel fan de bovenste op deze pagina... Daar blijf ik naar kijken...)
Noox: dat neusje van die fries :D geweldig! Ook je tweede is leuk geworden :j tips voor de neus: zoals je 'm nu getekend hebt is zoals het vaak 'in je hoofd zit.' je kan proberen eens echt te tekenen wat je ziet, niet wat je denkt te zien...
Renskefrea: mooie fjord :j gewaagd met dat roze. (Of rood?)
Jetske: beiden erg leuk! Bij de tweede is alleen de boeg/borst wat vreemd?
Selina: euhm... Vandaag is nummer 106 dus... Week 16 is ingegaan? :) lief koppie is het geworden :j

Afbeelding
Grumpy...
106/365
Acryl op papier :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:23

noox De bovenste is een mooi en heel lekker blij plaatje, knap als je dat zo op een klein formaat voor elkaar krijgt, donker of niet. De onderste is weer heel anders, maar ook mooi. Vooral de knotjes en dat oog. Tja, neuzen...één van die onderdelen waar ik ook nog altijd heel wat mee moet priegelen hoor.
RenskeFrea Ah, lekker fluffy Fjordenbeest. De snuit en de manenkam zijn echt geweldig gelukt. Is dat pastel trouwens? Zo ja, dan begin je dat geloof ik ook wel aardig onder de knie te krijgen.
Jetske Ook weer leuke plaatjes. Ik vind nr.13 wel heel erg leuk om naar te kijken. Die sokken zijn zo heerlijk.
Selina Heel lief koppie en wat een prachtig oog! Je bent niet toevallig in die pauze langs onze wei gefietst? Het lijkt wel heel erg veel op onze Ieniemienie.
Fnanne De saaiheid spat er vanaf...moet je ook maar niet telkens weer met zulke mooie platen aankomen hoor. Mooi. Zoals de kleur van de achtergrond in het paard terugkomt en vooral die felheid van die blik. Je hoort ze gewoon bijna iets denken wat zeer beslist niet door de Bokt censuur zou komen.

Vlugge fröbel met stift, een theelepeltje witte gelpen en een snufje Gimp. Inspiratie van die prachtige tekeningen van die schimmel uit het aanvraagtopic en vooral van alle dansrepetities die we hebben. Gisteren tot half elf 's avonds staan stampvoeten en morgen mag ik weer. Die muziek blijft in mijn hoofd zitten...

Caballo
Afbeelding

(ben zelf wel erg wijs met het hoofd, vind 'm zo mooi gelukt en dat voor iets zonder voorbeeld, stond er zelf nog van te kijken :o )

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:28

Pluizebol: Haha, nee, ik heb dat welshje van uitgelicht vandaag als uitgangspunt genomen :P
Vind die van jou goed gelukt, met die stiften en kleuren.

Fnanne: Mooi dat paars er zo in verwerkt!

Jetske: Leuke schetsjes! Alleen iets in de schouder van #13 stoort mij, misschien net te hoekig?

Renske: Fjordje :D Goed kleurgebruik

Noox: Oh, portret is goed gelukt hoor! Mensengezichten heb ik ook altijd struggles mee.
Die knotjes moeten echt priegelwerk geweest zijn :P