Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

gezellig!
wat een project! No way dat ik aan zoiets begin, wat een werk joh! Dapper hoor.

Geen trui breien, maar wel dit, wauw. Het enige wat ik voor die trui doe, is dus recht breien en af en toe een steek meerderen (en dat doe ik voor en na een markering, dus ik hoef ook nog niet te tellen). Als je die twee dingen kan, kan je een trui breien (nou ja, en afhechten aan het einde, maar dat moet je voor elk breiwerk). Echt waar, dat is vele, véle malen makkelijker dan het patroon wat je nu doet. Hoewel je ook een trui natuurlijk zo moeilijk kan maken als je zelf wilt, maar dat terzijde.
. Maak je wel een foto als hij af is?
): Als je rond breit, heb je geen toeren, enkel pennen. Een toer is namelijk heen én terug, maar bij rond breien ga je immers niet terug.
Maar het is bedoeld als een oversized trui, dus een paar cm meer of minder doet er in dit geval niet zo heel veel toe!
Ik kan wel meerderen en minderen maar ik zou niet weten hoe ik dat dan allemaal aan elkaar moet zetten.
Ik vind het ook zo grappig dat je aan de achterkant ook min of meer het patroon terugziet maar dan in omgekeerde kleur. Ik zal straks wel even een foto maken van de achterkant.Lalidan schreef:Ik denk dat jij nog een trui in losse panden voor ogen hebt. Dus je breit een voorpand, een achterpand, twee mouwen, en dan aan het einde puzzel je dat allemaal in elkaar. Maar dat doe ik ook niet. Ik werk aan 1 stuk door van boven naar beneden, gewoon (nadat hij eenmaal rond is, het eerste stuk is even heen en weer) rechtuit in de ronde. Ik kan hem zelfs gaandeweg passen, omdat hij al helemaal in elkaar zit.

.

Jolien87 schreef:Die beschrijvingen duizelen me echt. Maar dat heeft ook te maken met mijn huidige toestand. Misschien dat ik dat over een tijdje eens ga proberen. Eerst maar zien dat de deken af komt.
Ik heb net de stopwatch er even bij gehouden en ik doe zo'n 15 minuten over één pen.
Een foto van de achterkant, die vind ik er zo tof uit zien.
Opspannen zou ik niet weten, ik doe het namelijk nooit. Maar heb ook eigenlijk nooit projecten waar het voor nodig is. Misschien in twee delen proberen?
. Die vind dat fijn werk en ik kan het nog steeds niet netjes. Maar in principe zou het bij mij dus ook niet nodig moeten zijn en zou ik de draadjes gewoon af moeten kunnen knippen. Dat durf ik alleen nooit
.