Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lessen in de avond.
Echt enorm veel zin in, je kan er ook diploma's mee halen enzo. Je krijgt meerdere boeken, waaronder ook Garneren en Afwerken en Tailleuse enzo. Patroontekenen komt er ook bij. Ik verwacht wel dat het echt pittig gaat zijn, maar een uitdaging is goed voor me!

En je eigen machine blijft natuurlijk altijd de fijnste. 
Een pfaff. Na oefenen op mn Singer en mn man er nu van overtuigd van was dat ik het toch echt wel leuk vind de knoop doorgehakt.
Keet schreef:Ik werk tijdens naailes aan mijn eigen projecten met hulp als dat nodig is. Anderen in mijn groep volgen de modevakschool en werken dus diverse mappen met technieken af.
Eerste 4 mappen en examen dan ben je costumiere.
Volgende 4 mappen plus examen dan ben je coupeuse.
https://www.modeopmaat.nl/
Hoelang duurt het ongeveer voordat ze zo'n map afhebben? Resistance schreef:Nu hebben we dus een Janome Jubilee 60507 gekocht, erg blij mee. Iemand die ervaring heeft met Janome?
Sheran schreef:Ja zoiets lijkt me handig! Dat is meer een opleiding patroontekenen, toch? Dat zou ik graag wat beter kunnen
ene map gaat sneller dan de andere. Ligt er ook aan hoeveel je thuis doet natuurlijk

Misschien daar eens naar kijken voor volgend jaar. Want ik ben al vrij handig met de machine en kom zelf wel uit de basisdingen. Maar echt die afwerkingen en het tekenen van goede patronen zijn minder makkelijk te leren. Ik ben inderdaad net als Quir gewoon van 'proberen en doen' en dat gaat gewoon prima, heb al een heleboel mooie dingen gemaakt. 
erg gezellig op les
. Rokken gaan redelijk goed maar de rest... 

Keet schreef:Zo ben ik ook begonnen en nog bezig hoor
Kies zelf mijn patronen en spullen en zet ze op les in elkaar. Is ook even mijn 2 uur zonder kinderen sociaal contact momenterg gezellig op les