Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Susanne_ schreef:Grappig, mijn oma deed vroeger ook veel handwerken (borduren o.a.). Als wij dan iets van haar kregen, zei ze altijd: "zoek het foutje maar op, er moet ergens een foutje zitten,dat is de handtekening". En mijn zus en ik maar zoeken.... Ware het niet dat mijn oma altijd ontzettend secuur en precies werkte, dus de 'handtekening' heb ik nooit kunnen vinden...
Susanne_ schreef:Daarmee bedoelen ze dat je de cirkel niet moet 'sluiten', bij sommige patronen eindig je met een halve vaste in de eerste vaste en begin je dan je toer opnieuw. Hij haken ze in cirkels rond.
Citaat:Is weer hetzelfde principe als bij het dekentje, je gaat steken maken in de rij eronder (rij 1 dus)
rij3:
Met donkerpaars (orchid) aanhechten met een vaste, dan 1 vaste in/aan de rij eronder, dan weer 1 vaste op de 'normale' plek, dan weer 1 eronder... je krijgt een zigzagje dus.. tot het einde, afhechten.
rij 4:
aanhechten met een vaste (lichtpaars), 1 vaste, 2 losse, dan (2 vasten, 2 losse, 2 vasten, 2 losse) herhalen tot het einde van de rij.
Dan draai je je werk een kwartslag en maakt 2 vasten in/aan de zijkant van rij 2, gevolg door 2 lossen.
Dan draai je je werk weer een kwartslag en gaat dus nu verder aan de onderkant van je losseketting waarmee je gestart bent (rij 1 dus), hier maak je ook weer 2 vasten, 2 lossen, 2 vasten, 2 lossen tot het einde van die rij, eindigend met 2 lossen en een halve vaste in de laatste steek van die rij.
Je haakt dus rond de losseketting waarmee je gestart bent, in (veelal) amerikaanse patronen komt dit ook regelmatig voor als een onderdeel van een ami niet rond maar bijv ovaal of vierkant moet zijn.
Deze blog (wel engelstalig) heeft goede foto's waarop je kunt zien waardoor je moet haken, je gaat nl niet meer onder 2 lussen door, maar 1, als je op de foto's klikt vergroten ze.
http://fiberdoodles.blogspot.nl/2011/09 ... tarts.html
Annemiek80 schreef:Een steekmarkeerder... tja ik vermoed dat je wel tot 4 kunt tellen dus dat je die op dat moment nog niet nodig hebt.
Het kan zijn dat de ontwerper bedoelt dat je 'altijd' een steekmarkeerder in de eerste steek van een nieuwe ronde moet doen.
Meloen schreef:Dames, wat is een shell stitch?