[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dallista

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:44

Ja, en dan moet ik ook eens verder gaan met painten, maar ben op het moment met hele andere dingen bezig (vnl mijn oude verzameling print fanzines te digitaliseren zodat ik ze op de tablet en ereader kan lezen. Phew! Arme scanner). ;-)

Ik was trouwens gisteren in Alphen a/d Rijn, daar zit een goede hobbywinkel, Barend van Zwieten, die ook die collectie manet galaxy synthetique penseeltjes verkoopt. Heb er een paar meegenomen van nr. 4, de op een-na-kleinste versie. Ben benieuwd hoe die schilderen.

Ze hadden er ook een grote voorraad Ravensburger PbNs, moet zeggen dat ik de meeste nog nooit in het echt gezien had, alleen op plaatjes op eBay enzo, bv van die speciale series, drieluiken e.d. Die van New York city was wel gaaf, maar mij een beetje te prijzig. Uiteindelijk zo'n kleintje van de Romantic serie meegenomen (voor 11 jaar en ouder, *grin*), van een balletdanseresje. Onwijs kiddie en heel erg roze, maar soms moet je gewoon je inner child happy maken. :-)

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 22:53

Hoi!

Ik kom ook even binnenvallen na veel gelezen te hebben. Ik heb de drieluik met de olifanten gekocht, die ik wil gaan schilderen als cadeautje voor mijn moeder (in oktober := goed op tijd in ieder geval!) We zijn vorig jaar naar Zuid Afrika geweest, en zij is helemaal verliefd geworden op die beestjes.

Zelf heb ik al veel getekend en zo, dus ben benieuwd hoe ik het vind om de "voorgekauwde" hokjes in te vullen, maar lekker priegelen vind ik heerlijk!

Meteen ook maar een kleine besteld op ebay voor nog geen 10 euro, prut kwaliteit waarschijnlijk, maar dan kan ik even inkomen ;) En ja, ik vind die beestjes ook wel leuk! (http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... OC:NL:3160)

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 23:22

welkom Liezie! :D benieuwd hoe het je gaat bevallen ja ;)

Dallista, soms moet je inderdaad maar even je inner child gelukkig maken. Klinkt wel heel schattig :P
Oeh, kwastjes klinken goed :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:34

Pffff wat duurt wachten lang.. Heb ze 17 Februari besteld maar nog steeds niks binnen.. :(

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:56

Thanks Anouk ;)

Ik heb mijn olifanten binnen (Wat issie groot! :o )
Gelukkig heb ik nog tot oktober om 'm af te maken :D

Bij de V&D waar ik toevallig was, nog wat "van Gogh" penselen gehaald, die ene van Schipper alleen vond ik wat weinig..
Heb net wel heel braaf eerst mijn presentatie afgemaakt, ipv direct beginnen, wat ik heel graag wilde

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 18:13

Rustig hier :)
Nu heb ik de laatste tijd ook niet zoveel tijd om te schilderen, maar hier toch 2 kleine updates van de luipaard en tijger. De luipaard is bijna af, her en der nog wat details bijwerken (sommige kleuren moeten een 2de laag) en een paar vakjes moeten nog een kleur en dan istie af *\o/* Oh en irl issie veel mooier dan op de foto.

Afbeelding

En de tijger:
Afbeelding
Wordt wel een vrolijk gekleurd ding :).

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:23

Dat luipaard, <3 Wat een koppie!!!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 20:35

Ja mooi hè, ben helemaal fan van Paintworks! Vooral als je 'm van een afstandje bekijkt, dan lijkt het net een foto <3.

Hoe staat het met jouw Japanse tuin?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 06:40

Nerwen schreef:
Ja mooi hè, ben helemaal fan van Paintworks! Vooral als je 'm van een afstandje bekijkt, dan lijkt het net een foto <3.

Hoe staat het met jouw Japanse tuin?

Hihihi, nou, ben blij dat ik jullie aan de PW heb kunnen introduceren. :-)

Tuin ligt nog even stil ivm andere klus, maar die is bijna af! Dus misschien na het weekend dat ik er weer voor kan gaan zitten (letterlijk, de vloer en het bureau liggen namelijk nog bezaaid met papierwerk dat nu weer opgeruimd moet, maar heb toen bij de Action ook meteen een paar grote opberg boxen meegenomen, dus kan er tegenaan...) En ben zowaar dit weekend thuis!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:11

Ik ga gestaagd verder met mn paarden schilderij en denk dat ik hem straks ga af maken moet nog 7 meng kleuren :=

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:06

Ik heb mijn olifanten drieluik eindelijk af. :D Nu wil ik er graag een laagje vernis over doen, hebben jullie ervaring met bepaalde merken of soorten? Of zou ik gewoon de goedkoopste soort in de hobbywinkel kunnen nemen?

Sorry voor de slechte telefoonkwaliteit, gelukkig is het inmiddels wel bekend hoe hij eruit zou moeten zien. :D

Afbeelding

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:06

Wauw! Hij is echt prachtig!
Die van mij lijkt er in de verste verte nog niet op hoor ;)

Heb je gewoon de hokjes gekleurd of daartussen ook nog verloopjes gemaakt?

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:14

hoihoi!

ohhh die panter.. <3 Ik ben echt verliefd hahaha. Als k mijn werkjes ooit af krijg dan wil ik de panter ook bestellen, wauw!

Drieluik ziet er ook weer goed uit, mooi hoor! :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:22

Wauww..!!! de panter is echt super gaaf..!!

Nienewiep ziet er ook goed uit.! Ik heb zelf geen ervaring met vernis.

Baal echt heb de paintings nog steeds niet binnen..! :(

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 12:45

NieneWiep schreef:
Ik heb mijn olifanten drieluik eindelijk af. :D Nu wil ik er graag een laagje vernis over doen, hebben jullie ervaring met bepaalde merken of soorten? Of zou ik gewoon de goedkoopste soort in de hobbywinkel kunnen nemen?

Opletten dat je acrylvernis gebruikt, en verder kan je kiezen uit mat en glossy (glanzend).
Ik heb glossy acrylvernis (merk Amsterdam) gebruikt, dat geeft een hele mooie glans en maakt de kleuren helderder.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:32

Ik ben nu zo ver nog ongeveel 5 kleuren te gaan
Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 14:53

Jeetje Seven, die ziet er ook levensecht uit zeg, zo mogelijk nog mooier zo dan op de cover van de box, IMHO! Heel indrukwekkend, wow! Ben ik toch blij dat ik hem nog heb liggen, da's echt geen zonde van het geld geweest!

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:36

Gaaf Seven!!! Krijg nu alleen maar meer zin om aan die te beginnen!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:39

Ja het is echt een heel mooie mooier dan op de box :j krijgt als ie af is een mooit plekje in huis

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:17

Seven ziet er goed uit..!! Jij had toch ook zo lang moeten wachten op het pakketje.? Hoelang duurde dat toen bij jou.?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:26

usps Economy airmail staat tot 21 dagen voor (staat zelfs op hun website). Dat is niet lang, dat is gewoon normaal voor el cheapo economy. Als het sneller is, rond de 2 weken, is dat mooi meegenomen. Sowieso verzenden ze meestal ook pas na een dag of 3-5, dus dat komt er dan nog bij op.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:59

Hihi ik zit nu op 20 dagen.. O:) :P

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:51

lieziej schreef:
Wauw! Hij is echt prachtig!
Die van mij lijkt er in de verste verte nog niet op hoor ;)

Heb je gewoon de hokjes gekleurd of daartussen ook nog verloopjes gemaakt?

Bedankt allemaal!

Ik heb gewoon de hokjes gevolgd, soms wel een beetje buiten de lijntjes haha, dan krijg je dus automatisch verloopjes.

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 18:55

hoiii! :)

Hoe is het hier? :D
Je schilderij nog binnen gekregen liesje? :)

Ik heb eindelijk de tijd gevonden om te beginnen met mijn paintworks! Vind hem nu al geweldig.. <3 Heb wel echt engelengeduld nodig voor die priegelstukjes, maar vind het heerlijk!
Kan alleen niet te lang achter elkaar door, heb de penseel op een nogal vreemde wijze vast, waardoor ik nogal pijn in mn vinger krijg :+
Als ik mijn 1e kleur heb zal de foto showen! :D

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 20:42

Ik ben ook eindelijk weer eens verder gegaan met de Japanse tuin. Ben nogal een pietje-precies met niet over de lijntjes heengaan, en dan zijn de kersenbloesems toch een lastige klus! Gaat nog wel een poosje duren voor ik daar mee klaar ben. Maar dan heb je ook wat. ;-)