[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 09:28

Moet toch eerst even wachten tot de patronen er ook echt staan patpen ;)

Gave sokken danseresje!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:27

Maartje: dat is waar. In het weekend komen er eigenlijk geen nieuwe patronen bij. Dus niet eerder dan morgenavond is het de moeite waard om eens te kijken of er patronen bij zijn gekomen die mijn voorkeur hebben. Staat er ook niets leuk bij de vorige collecties?

Goede deal gesloten met mijn moeder :D. Zij heeft die sokkenwol van mij gekregen en vroeg: wat wil je daar voor hebben? Weet ik veel! Maar ik wil nog een bedjasje hebben en die gehaakte poncho lijkt mij ook wel wat maar ik begrijp niet zo veel van dat haken :o?. Voor die poncho heb ik het originele garen in marine, lila en wit. Kortom: allebei happy +:)+.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:10

Wow, heb al 3 pogingen gedaan nieuwe sokken op te zetten. Ging ten eerste al mis omdat ik naald er weer uit trok. Had ook per ongeluk de 80cm gepakt ipv de 100cm, waarbij het minder snel gebeurt.
Tweede keer deed ik patroontje te vroeg en liet ik de steken die ik wilde corrigeren, vallen. Terughalen werd, ivm het patroontje ook in de toer daaronder weer een janboel. Derde keer had ik al een raar plekje en begon ik op de verkeerde kant met patroontje (voetzijde). Heb al wel gezien dat ik de drops fabel gemelleerde paars die ik gekocht heb, erg mooi vind. Als deze sokken af zijn maar met de groen beginnen, hoop dat die net zo mooi is. Maar dat is nog even wachten, eerst maar zorgen dat ik de paarse mooi kan opbreien!

Nu eerst gaan werken, jullie slaap lekker!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 07:38

Patpen,
Met haken kan ik je wel helpen! Ik haak alles wat los en vast zit.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 12:11

ankem schreef:
Patpen,
Met haken kan ik je wel helpen! Ik haak alles wat los en vast zit.

Dank je ankem maar mijn handen zijn niet ingesteld op haken :+. Ik kán het wel maar het gaat mij niet zo makkelijk af. Daarom heb ik het aan mijn moeder uitbesteed ;). De patronen kan ik wel lezen, de steken ken ik (theoretisch) ook. Misschien zou ik het ook meer moeten doen om er (weer) vaardigheid in te krijgen. Helaas heb ik te veel dingen die ik ook leuk vind en haken staat redelijk laag op mijn voorkeurslijstje O:).

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:22

Volgens mij ga ik eerst een muts breien voor bij het uitmesten. Brrr! :brr:

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 05:48

moet je wel opschieten! als ik de weerberichten mag geloven, is het al weer snel klaar met de vrieskou.
zou eigenlijk vandaag wel een muts met nek gedeelte kunnen gebruiken (snood die ik eerder heb gemaakt met hoofd gedeelte erbij....). helaas heb ik hier niet genoeg tijd voor. heb ong. 2 uurtjes (iets meer) als ik vandaag bijtijds opsta. wil namelijk ook nog naar de teamvergadering voordat ik ga paardrijden.

als ik nou die wol mee had genomen voor vannacht, had ik tijd genoeg gehad om te breien. het is vrij rustig en zit echt de klok vooruit te kijken.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 10:20

Danseresje: waarom neem je niet iets mee als je nachtdienst hebt? Iemand van de quiltgroep neemt altijd een (klein) project mee om aan te werken; zij werkt alleen in de nachtdienst in een verzorgingshuis voor dementen. Soms kan ze veel aan de quilt werken maar er zijn ook nachten dat ze weinig kan doen omdat de mensen onrustig zijn. Ik weet wel van de keren dat ik in het ziekenhuis heb gelegen, dat er 's morgens op mij "gemopperd" werd door de verpleging dat ik 's nachts niet had gebeld voor hulp terwijl zij duimen zaten te draaien (en ik eigenlijk ook wel hulp nodig had maar ze niet lastig wilde vallen). Gewoon iets mee nemen: beter iets te doen te hebben dan kijken hoe de klok weer 5 minuten verder is ;)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 14:44

Had ook wel een breiwerkje mee, maar niet aan begonnen. Toch een bepaalde drempel om iets anders dan werk te gaan doen. Dus ga ik vaak beetje internetten. Sowieso heb ik op deze afdeling niet vaak rustige nachten gehad.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:36

Vandaag eerst maar eens het kussenovertrek "Warm Memories" afgemaakt. Zit nog geen kussen in; zo staat hij mooier op de foto. Dat was 1 UFO (= UnFished Object) die klaar is :D
Afbeelding

Gisteravond ook weer verder gegaan met de sokken. Nu 30 naalden van het been af......

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:59

Patpen, mooi hoor, dat kussenovertrek. Dat is gequilt toch?
ik neem trouwens aan dat je unfinished bedoelt ipv unfished? Een niet gevist project, lol!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:13

Danseresje schreef:
Patpen, mooi hoor, dat kussenovertrek. Dat is gequilt toch?
ik neem trouwens aan dat je unfinished bedoelt ipv unfished? Een niet gevist project, lol!

_O- Unfished :'). Ja, dat moet uiteraard unfinished zijn :'). Scherp hoor Danseresje +:)+.
Het is idd gequilt. Ik heb een hele dunne vulling gebruikt en een ongebleekte katoen voor de achterkant. Toen helemaal doorgequilt, rits in de achterkantstof gezet (kwam goed uit want die moest ik aan elkaar stikken), achterkantstof ertegenaan en nu kan er een kussen in. Overtrek is ongeveer 58 vierkant. Ga ik zeker nog eens voor mezelf maken :9. Dit is een cadeautje namelijk!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:09

Leuk patpen!

En die muts, ach, als de vorst voorbij is, dan ligt hij er vast voor volgend jaar :P

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 21:38

Ik denk dat ik mijn muts gevonden heb: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 29&lang=nl
Ben nog niet uit de kleur. Heb 1 bol grijs, 1 bol bruin en een restje in een andere kleur bruin, dus misschien maak ik er wel een mengelmoes van := Of ik bestel nog een beetje van een van de 3 bij.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:01

Maartje: en in de 2 kleuren die je gebruikt hebt voor de poncho? Dat heb je een leuke set! Heb je het patroon al doorgelezen???

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:04

Ja, maar ik ben bang dat ik daar niet meer genoeg van heb :s ik ben nog altijd geen held in berekenen hoeveel ik moet hebben. Volgens mij heb ik geen 2 hele bollen meer, maar dat zou ik zo eens moeten nakijken dan.

Patroon is volgens mij niet zo moeilijk. Moet alleen nog even een rondbreinaald in die maat aanschaffen. Dus misschien dat ik ook wel gewoon garen meebestel :P En ik zit er nog over te denken om in plaats van 1 steek brede gerstekorrel hem 2 steken breed te maken, net als mijn das. Past hij qua kleur er niet bij, maar qua patroon wel wat beter.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 22:22

Hij is gebreid van Lima: 50 gram = ca. 90 meter. Je hebt 150 gram nodig dus circa 270 meter. Als je kijkt op het label van de katoen die je hebt gebruikt voor de poncho, staat daar de ll op. Even wegen en vermenigvuldigen, dan weet je of je genoeg zou hebben.

Patroon: boord is 1/1 maar daarna moet je 10 steken meerderen. Dat is jammer want dan loopt het patroon niet mooi door..... Bovendien gaan ze het laatste stuk over op ribbelsteek :?. Misschien zou gewoon tricot nog wel zo mooi zijn. Oftewel: ik vind de muts héél leuk maar de steekkeuze vind ik niet ideaal :o. Dit is uiteraard een persoonlijke mening hoor!!!!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:47

Mischien brei ik hem inderdaad wel gewoon 'simpel' in tricot. Zeker op een rondbreinaald gaat dat zonder nadenken :+ Ga morgen of overmorgen me even in mijn garen verdiepen. Op dit moment wil mijn hoofd niet :+ Bedankt voor de rekentip iig!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:29

Grmbl! Even egopost. Na wederom mijn sokken vandaag opgezet te hebben, ging het weer mis. Heb nu maar een draad door de steken gehaald vlak voor ik het patroontje begin. Nu heb ik de eerste herhaling af, gelukkig! Maar wilde niet nog een keer de teen moeten opzetten. Verder vind ik die zelfstrijkende wol tot nu toe geweldig ogen!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:41

Komt allemaal goed Danseresje, komt allemaal goed ;)

Pfff, ik geloof dat ik vanaf nu mijn hoofd rustig aan weer richting breien kan krijgen. Vandaag feedback gesprek gehad op werk. Reorganisatie had mijn baan opgegeten dus ik moest intern op zoek naar een nieuwe. En ik ben het geworden *\o/* Ook nog de functie die ik écht héél graag wilde! Dus ik ben helemaal happy. En nu ben ik ook helemaal op :+ Morgen vrij, dus morgen slapen :P

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:50

Ik had dit ook al in het Haak topic geplaatst maar er is nog niemand die er antwoord op kan geven. Misschien dat iemand hier mij kan helpen??

Citaat:
Hallo allemaal, een tijdje terug heb ik me hier ook aangemeld, heb ik de tussentijd wel gelezen maar niks meer gepost omdat ik aan het breien was.. heb daarna ook een leuke poncho gehaakt voor mijn kleine meid, zal morgen ofzo er even een foto van maken
Nu ben ik met een pet bezig.. Deze: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 45&lang=nl

Maar nu loop ik een beetje vast.. (ben niet zo goed in de teltekeningen) als het beschreven wordt kom ik er meestal wel uit. Het gaat dus om het stuk waar de tekening van staat. Ik ben nu bij de 3e toer van de tekening. Maar als ik het zo doe zoals het er staat ziet het er niet uit als op de foto :S De bolletje (zeg maar) komen bij niet aan het vaste stuk, maar tussen de 2 stokjes in.
Kan iemand mij beschrijven hoe ik het goed kan doen??

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb beschreven. Vind het erg lastig uitleggen

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:32

@DesireeK: ik ben erg goed in patronen en telkeningen lezen maar de link werkt niet :o. Wat is het patroon nummer?

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:13

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:18

Zo en nu ga ik mn naalden weer pakken nu nu nu , zodat ik weer aan het breien kom , !!! morgen lees ik even bij en een update van mij!!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:37

DesireeK schreef:
Dit is het nummer wat erbij staat DROPS 127-45

http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 45&lang=nl

Nu pakt die de link wel helemaal denk ik ..

De link werkte nu wel idd. Ik begrijp het, nu kijken of ik het kan uitleggen. Het is niet zo moeilijk als het lijkt ;)
Rij 1:
2 v
*4 l, 1 hv in de eerste l (1 picot)
3 v*
herhalen van * - *
Rij 2:
*dubbel stokje, 2 l*
herhalen van * - *

Die 2 rijen 4x herhalen en dan weer verder in hv.
Het picotje komt ook tussen de 2 dubbele stokjes in. Die 4 l maak je vast met een hv in de 1e l van de 4.

Ik hoop dat het iets duidelijker is, anders lees ik het wel!