[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:14

Odette_: prachtig, maar aangezien het maar een A4 formaat is, zou ik 25 geven. Als dit A3 zou zijn, zou ik er 50 voor geven ;)
Ben benieuwd hoeveel jullie deze schatten. Hij is al verkocht maar ik zeg nog even niet aan welke prijs :) eens zien of ik teveel of te weinig gevraagt heb!
Afbeelding

Het was in opdracht, op A3 papier (bristol) met 6B, 4B potloden. Ik heb niet op mijn uurwerk gekeken, maar heb wel enkele avonden eraan gewerkt.

Okielove75

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:37

@indianrose_
Mooi! Erg groot en goed afgewerkt. 20 euro.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:41

Dankje :) Ik heb ietsje meer gevraagt, namelijk 25 euro :) Iedereen vond toen dat ik te weinig had gevraagt, maar blijkbaar ligt het dus in de juiste richting ;)

Okielove75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:57

Hihihi, ik vond 20 ook wel weinig hoor, heb alleen geen flauw idee wat ik er voor zou geven :o

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:01

ik meld me hier ook even, ben wel benieuwd wat jullie van mijn tekeningen denken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik taxeer zo even van anderen

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:10

daphnenatas: 30 euro, mooi!
xTitanic: 15 euro, leuke tekening.
Muurp: heel mooi, goede sfeer, 50 euro.
xJolijn: 1e: 20 euro, leuk!
2e: 30 euro, mooie stijl. (ik heb de linkjes niet gedaan)
Odette_: 80 euro WAUW.
pietaaa: leuk begin, ik zou er niks voor vragen.
Malenka: 60 euro, hele mooie stijl.
Rosa__: 10 euro, leuk begin, nog even oefenen.
Okielove75: 5 euro, begin is er, kijk naar verhoudingen en contrast.
IndianRose_: 25 euro vind ik een nette prijs, ik kijk wat raar tegen de ogen.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 21:14

Bedankt :) De ogen, weet ik :D Het is misschien een oubollig excuus, maar op de foto waren ze nét zo. Alleen als je dat dan zo natekent, komt dat nog sterker uit..

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 22:42

Laat ik ook maar weer eens taxeren. :)

Pagina 57:
@IndianRose_: €25,-
@jasz: 1e €25,- / 2e €30,- / 3e €30,-

Pagina 56:
@daphnenatas: €20,- Mooi gelukt, het slurfje zou ik zelf aan de onderkant iets breder houden.
@xTitanic: Mooie stijl! €25,-
@xJolijn: 1e €35,- Aparte positie en achtergrond, leuk! / 2e €12,- Vind de verhouden hiervan niet helemaal kloppen. :)
@Odette_: Prachtig!! €70,-
@pietaaa: Zou er zelf niks voor geven. Maar met veel oefenen gaat het zeker goed komen. :j
@Malenka: Leuke stijl. €30,-
@Rosa__: Vind het zelf nog niks waard. Veel oefenen! ;)
@Okielove75: Zou hier ook nog niks voor geven. Ze kunnen nog veel verder uitgewerkt worden. Oefenen! :)

Pagina 55:
@xxmariska97: Zou ik nog niks voor vragen.. Met een mooie achtergrond, schaduwen, contrasten, enz. misschien wel.
@SIEMxFUNNY: 1e - / 2e €45,- Jammer van het kleine formaat. :)
@Wuis: 1e €50,- / 2e €40,- / 3e €65,- :)
@C_Spirit: €20,-
@kapiteintje: Zou ik nog niks voor vragen.
@Malenka: Apart! €25. :j
@loontjjeee: €25,-
@thoraklover: Prachtig! Vind het erg lastig om digitale werkjes te taxeren. €65,-?
@Debbie_N: Weer eens een andere stijl. :) €20,-

Mijn tekeningen:

1. Formaat: A6, Materiaal: Pastel
Ik ben er nog niet tevreden over. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. :)

Afbeelding
Groot formaat: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CKP7338I.jpg

2. Formaat: A3, Materiaal: Pastel

Afbeelding
Groot formaat: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4PDPGOMK.jpg

3. Formaat: A3, Materiaal: Pastel

Afbeelding
Groot formaat: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-U3BLWPHT.jpg

Ben benieuwd! :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 00:13

Ik zit echt met verbazing te kijken,
Allemaal stuk voor stuk prachtig! :o

IndianRose_
30,- Onwijs mooi!

Jasz
1e: 10,- Vind 'm te ligt..
2e: Ook 10,-
3e: 15,- Vind 'm apart, maar mooi!

TinekeHorses:
1e: 20,- vind hem heel gaaf!
2e: 10,-
3e: 15,- Die zou ik zo ophangen <3

Nou dan doe ik zelf ook maar een poging :+
Moet eerlijk bekennen, ik teken echt bijna nooit,
Vind het ontzettend leuk om te doen,
Maar kan er gewoon geen tijd voor maken :(

Dit was de eerste keer dat ik m'n pony tekende:
Afbeelding

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 00:32

P. 55:

xxmariska97: Leuk begin, de verhoudingen zitten er ook al aardig! Voor het vervolg kun je denken aan meer contrasten en schakelingen tussen het grijs en wit. Probeer ook textuur aan te brengen, in plaats van een vlak grijs opvullen. Dat maakt je werk minder plat. :) Om die reden nog even niks vragen, lekker oefenen!

SIEMxFUNNY: Eerste foto zie ik een foto van een meisje.. is vast niet de bedoeling. :P Tekening van de kat: Helemaal top! _/-\o_ Prachtig contrast, erg helder en veel detail. 70E

Wuis: Eerste is erg mooi, veel warmte straalt het uit! Mooi formaat, maar vind het kleurgebruik erg voorzichtig, waardoor de vos wat plat oogt. 50E
Tweede is vrolijk en speels, achtergrond vind ik zelf altijd een goede keuze bij dit soort werkjes. Levendig! 55E
Derde is wederom warm en bijna liefelijk. Mooi gebruik van de kleuren. 60E

C_Spirit: Wat is het formaat? Ik vind het werk netjes, maar ook erg voorzichtig. Zwart is in je werk echt zwart met wat grijs, en bruin is een bruine tint. Je mag IMO wat meer spelen met kleur, en er leven in brengen. :) 10E

kapiteintje: Leuke tekening, maar mist voornamelijk detail! Probeer oppervlakten te herkennen in zo'n paard, en met schaduwpartijen aan te geven hoeveel contouren, uitsteeksels en diepte een paardenhoofd heeft. Geheel oogt momenteel namelijk als een grijs vlak en contrast zou het goed doen. 5E

Malenka: Gewaagd! Tekening is naar mijn idee nog niet af, maar het concept is gaaf. Voor nu 15E

loontjjeee: Ontzettend gaaf! Mooi warm (wellicht ietsje te), zacht, en toch veel detail. Dat detail mis ik wel in de boomstronk zelf, en zou her en der wat meer schaduw willen zien. 40E

thoraklover: Een digitale tussendoor, altijd leuk. :D Contrasten zijn fijn, de lichtpunten in de ogen springen er echt uit. Enige wat mij echt stoort zijn de adertjes op het hoofd, deze zijn naar mijn idee te prominent aanwezig en ook teveel vertakt. 30E

P.56

daphnenatas: Leuk werkje! Mis voornamelijk de diepte. Dit omdat ik vlakken zie met een aantal strepen erop. Probeer de overgangen tussen de schaduwvlakken wat vloeiender over te laten lopen, dan krijg je een meer samenhangend geheel. :) 35E

xTitanic: Leuk werkje, en met juiste verhoudingen zal het een heel eind komen. Graag eerst zelf ook taxeren.

Muurp: Prachtig, zacht werk. Fijne omlijning als scheiding tussen kop en romp, ik houd wel van die stijl. Enkel het oogje valt naar mijn idee wat weg. 60E

xJolein: Er zit veel in je tekening, en het straalt iets vertrouwds uit, juist doordat de pose niet optimaal is. Vanwege het kleine formaat 20E
Tweede: Wederom al zoveel in je werk! Mooie details in aankleding, ik zou deze alleen ook in het gezichtje terug willen zien. :) 25E

Odette_: Prima werkje, goede verhoudingen, mooie uitsnede en fijne blik. Vind enkel de nek t.o.v. het contrastrijke gedeelte rond het hoofdstel wat plat ogen. 50E voor A4

Malenka: Alweer zo gewaagd :)) Goed uitgepakt hoor, dat kleur doet hem echt leven. Vind hem zelf nog vrij ruw. 35E

Okielove75: Verhoudingen zijn hier het voornaamste punt. Ook al doet de scanner zijn werk goed, deze liggen echt niet goed. Probeer gebruik te maken van vormen die je in het paard herkent, en niet zozeer het volgen van buitenlijnen van het hoofd. Door basisvormen te herkennen, zul je makkelijker tot een kloppend geheel komen. Door die reden nog even geen prijs.

P.57

IndianRose_: Fris werkje, leuk aanzicht en nette verhoudingen. Je mag van mij op sommige plekken nog wat uitdagender zijn met schaduwen en contrasten. :) 40E

jasz: Eerste is leuk, goede verhoudingen maar mist wat contrast waardoor hij wat plat oogt. 30E
Tweede is een klein vertekend beeld, dat is jammer. Haar ooglijn loopt schuin omhoog en dat stoort al gauw in een portret. 20E
De derde vind ik een fijn gebruik van kleuren, maar omdat het een detailopname zou moeten zijn zou ik graag ook meer detail zien. Denk bijvoorbeeld aan het 'natte' van de waterlijn van een paardenoog: Deze reflecteert licht. Daarnaast zijn er behoorlijk wat rondingen en uitsteeksels rond het oog, en de aanzet hiervan mis ik nog. 20E

TinekeHorses: Leuk, statisch werkje. Verhoudingen zijn hier en daar nog niet helemaal correct, en dat vind ik in zo'n werk storend. Vanwege het kleine formaat 20E
Tweede heeft mooie kleuren, maar is in mijn ogen wat rommelig. 10E
Bij de derde heb je wederom mooi weten te spelen met kleur, deze komen goed tot hun recht. Omdat deze ook wat rommelig en niet dekkend oogt 10E

Angeliquee18: Verhoudingen zijn op zich oké, maar ik zie voornamelijk veel grijze vlakken. Probeer te spelen met schaduwen, contrasten en highlights. Daarbij is de tekst zeer storend. Om die reden nog even geen prijs. :)

En dan die van mij. :)

Digitaal op een formaat van ongeveer 4000 pixels hoog op 300dpi. Is uiteindelijk op canvas geprint van 30x40 cm. Heb deze pose opgebouwd uit meerdere voorbeeldfoto's gezien geen een op zichzelf voldeed. (paard is overleden)

Afbeelding
Zit, vanwege een complex dat ik had met de computer waardoor ik veel delen opnieuw moest doen, denk ik 60-80 uur werk in. Zou normaal niet zo lang kosten.

Originele (digitale) formaat van onderstaande ligt ook rond de 3000-4000 pixels hoog (teken niet kleiner), dit werk heeft zo'n 15-20 uur gekost.

Afbeelding

En deze, voor het eerst met acryl op doek van 30x40cm. Moet erbij zeggen dat de achtergrond en de zwarte lijn inmiddels zijn aangepast en netjes zijn gemaakt. Ik hoop eigenlijk een betere foto te kunnen maken want ik mis veel van m'n blauw. Ik denk ook zo'n 15-20 uur.

Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 00:48

Wat een enorm gave tekeningen komen er voorbij!

IndianRose: 30 euro :j

Jasz: welke formaten zijn het? (Vind het zo lastig in te schatten.) Ik vind je tekeningen veelbelovend, denk wel dat je je nog veel verder kan ontwikkelen. Mis in de laatste tekening nog scherpte/details, dan zou 'ie nog mooier zijn.

TinkekeHorses: de eerste tekening vind ik het gaafst, jammer dat het net weer het kleinste formaat is! De derde heeft ook wel een leuke, lossere stijl. 20 (door formaat), 10 euro, 15 euro.

Angeliquee18: lekker door blijven oefenen! Ik vind het een prima begin. Qua waarde zou ik 'm nog niet heel hoog taxeren, tenminste niet zo dat 'ie interessant is voor de verkoop. Dat komt eigenlijk ook door de naam. Dat vind ik afbreuk doen aan de tekening.

Ik heb een klein poosje wat getekend, ongeveer 7 jaar geleden. Nooit genoeg geoefend om er handig in te worden, helaas. Verder heb ik er geen tijd meer voor. Eens in de 2 jaar besluit ik een tekening te maken om er vervolgens weer zo zat van te zijn dat ik weer een pauze inlas van meerdere jaren. := Vandaar dat ik me niet/nauwelijks ontwikkel.

De laatste tekening:
Afbeelding
Is overigens alweer van ruim een jaar geleden (februari 2011) en ik heb de tekenkriebels ook nog niet weer gevonden.

Slag groter dan A4 formaat, maar nog geen A3. Gewoon potloodje op papier.

Afbeelding
2009, A4, potlood / papier.

De rest dateert uit 2005 en 2006. :D
Bijv:
http://img466.imageshack.us/img466/4697/sas25fh.jpg
http://img52.imageshack.us/img52/9971/d ... der0dn.jpg
Opdracht CKV, ga naar de binnenstad en schets een gevel. In mijn geval de Sassenpoort. Maar twee schetsen voor school vind ik niet echt als tekening gelden.

Ik ben dus totaal niet productief.

*edit: Denise, je bent me voor. Was nog bezig met mijn bericht. Ik zal ook even naar jouw werk kijken. Ik vind het prachtig. :j Je acryl vind ik minder dan je digitale werk. Wel heeeel lastig om er een prijs aan te verbinden. Ben geneigd om digitaal werk lager te taxeren dan wanneer het op doek zou staan, waarom weet ik eigenlijk niet, maar de waarde zal wellicht hoger liggen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 10:06

Afbeelding

Olieverf, mijn eerste schilderij op doek.
70 bij 114 cm.

(Gaat niet weg maar ben benieuwd)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:09

Graag eerst anderen taxeren, mensen zijn geneigd jou over te slaan als je niet taxeert. :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:13

oooow.....Dat wist ik natuurlijk niet..

lorette ik zou 30 en 35 euro geven.
Jou tekeningen zijn namelijk erg mooi

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:55

jasz, vooral die eerste is erg mooi, 20 euro
lorette, erg mooi, allebij 30-40 euro
maralyn, leuk schilderij, maar misschien kan je eerst nog verder oefenen met de achtergrond, de hond is wel erg mooi!

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 14:10

Ben benieuwd hoeveel jullie deze waard vinden?:
Afbeelding
(Dit is mijn eerste tekening van een hond en ook bijna de enige goedgelukte tekening)
Grote versie: http://i39.tinypic.com/34p10ea.jpg

Getekend met hb, oranje en roze potlood, formaat: 32 bij 24 cm (iets groter dan A4).

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 15:23

Ik zal ook weer eens wat taxeren. Mensen die zelf niet of maar een paar getaxeerd hebben, taxeer ik niet.
Heb je wel getaxeerd, maar sta je er niet tussen, dan sorry en ben ik je gewoon vergeten :D

Pag. 53

Kapiteintje: Leuk, maar vind het gezicht iets te donker. Heb je de houding zelf bedacht of nagetekend? Denk zo’n €10

Pag. 54

Wendyoost: Mooi! Er had van mij alleen wel iets meer kleur in de vacht gemogen. €60
Rex41: Wat een schatje. Er had van mij wel iets meer contrast in gemogen. €15
Horsefan96: Inderdaad beter dan de vorige, maar ik vind hem nog wat vlakjes. Er had nog meer contrast in gemogen. €5
Lalee_: Vind de eerste erg mooi, alleen het lijf van de haflinger lijkt een beetje plat. €60. Die eronder is ook mooi, maar de grond had wel wat beter uitgewerkt mogen worden. €30
Odette_: Mooi hoor! €45
_Bitje_: €45, €50, €40. Jij wordt echt steeds beter met grafiet!
_Baxter_: Ik vind hem een beetje wazig. €20

Pag. 55

SIEMxFUNNY: 1ste is een foto? 2de erg mooi! €55
Wuis: €60, €55, €45. Meisje met paard heb je erg mooi vast weten te leggen. De kop van de hond is leuk! Mooie kleuren bij de vogels.
C_spirit: Er had van mij iets meer kleur en contrast in gemogen. €10
Kapiteintje: Er mag wel meer contrast in. €5
Malenka. Dit vind ik mooi, simpel, maar wel pakkend. €60
Thoraklover: De aderen vind ik iets te veel aanwezig. Verder weet ik niet hoe groot hij is…? €30

Pag. 56
Daphnenatas: Wat schattig. Ik vind hem op sommige plekken wel wat slordig getekend. €25
Muurp: Mooi sfeertje heb je neer weten te zetten. €60
xJolijn: Mooi, jammer van het kleine formaat. €20. Ik kijk een beetje raar tegen de baby aan, maar weet niet wat het is. €20
Odette_: Mooi! €45
Malenka: Oeh, die vind ik ook mooi. Alleen kijk ik een beetje raar tegen de onderlip/kin aan. €55
Okielove75: Ik zou er inderdaad nog niets voor geven. Vind het meer schetsjes. Probeer eens goed te kijken waar je de lichte en donkere plekken op het paard ziet.

Pag. 57
Jasz: Hoe groot zijn jou werkjes? In de twee grafiettekeningen zou van mij meer contrast mogen. Het paardenoog vind ik een beetje grauwig, maar heb je al wel mooi met schaduw gespeeld. €10, €10, €15
Tinekehorses: De kont lijkt me iets te smal. Jammer ook dat het formaat zo klein is. €15. Bij de koe ben je al mooi met kleuren bezig. Ik vind de ogen alleen niet zo mooi. €15
Dat veulen heeft wel iets, vind ik. Alleen jammer dat het niet dekkend is €30
Angeliquee18: Zou daar eigenlijk nog niets voor geven. Probeer eens om met meer schaduw en contrast te werken.
_Denise_: Mooi. Eerste 2 €60. Heb je bij de eerste nou een speciale brush gebruikt? Hij lijkt een beetje korrelig. De acryl vind ik iets minder. Denk dat hij net iets te donker is en te dik omlijnt. Ook had het lichaam wel iets beter uitgewerkt mogen worden. €35
_Lorette_: Mooi hoor, €40 en €45
Nienke15: Probeer eens met meer laagjes en meerdere kleurtjes te werken. Een zwarte hond is nooit overal zwart. Op de oren heb je al een beginnetje gemaakt met lichtinval. Durf dat over de hele tekening te doen. €5

En ook nog wat werkjes van mij :)

Digitaal getekend, 300 dpi, 30 bij 40 cm.
Afbeelding

Digitaal getekend, 300dpi, 30 bij 40 cm
Afbeelding

Acryl, A4, canvasboard
Afbeelding

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 16:26

bedankt allemaal voor het taxeren! het formaat bij de eerste 2 is trouwens a4 en de laatste is 20 bij 20.

ik zal nog even taxeren:
TinekeHorses: 1e: heel mooi, jammer dat ie zo klein is, 20 euro.
2e: mooie kleurgebruik, maar de verhoudingen kloppen volgens mij niet helemaal, 15 euro.
3e: leuk, beetje krasserig en de verhoudingen kloppen niet helemaal volgens mij, 15 euro.
Angeliquee18: leuk begin, lekker blijven oefenen op verhouding en contrast, en geen tekst meer op de tekening!
_Denise_: 1e: wauw. 70 euro.
2e: ook heel mooi, beetje vlekkerig, 50 euro.
3e: beetje te donker en te vlak, weinig kleurverschil. 30 euro.
_Lorette_: allebei heel mooi, heel levendig en een mooie stijl, 50 euro.
maralyn: de hond vind ik mooi, maar de achtergrond vind ik iets te simpel. het zijn best wel primaire kleuren waardoor het wat
simpel oogt. ik zou er niks voor vragen.
Nienke15: je hebt een leuke stijl, maar wel te donker en de ogen zijn een beetje scheef, ik zou er niks voor vragen.
joey_lover: mooi, maar er lijken wat lijnen door heen te lopen, bij de digitale tekeningen. dat is jammer. 30 euro.
de laatste vind ik heel mooi, leuk idee ook! 40 euro.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:00

iedereen thanks....ALs mijn volgende schilderij af is, dan zet ik die er op!!

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:28

joey_lover: Over digitale tekeningen weet ik helemaal niets dus ik weet niet hoeveel dat zou moeten verdienen. Wel knap! Het acrylverf schilderij zou ik 25-30 euro schatten, mooie aparte stijl.

Nienke15: is de foto zo donker of de tekening? Hij is op zich wel mooi qua verhoudingen enzo! 10 euro? Nog wat afwerking doen :)

Maralyn; nog wat verder oefenen, nog wat met diepte werken. Momenteel zou ik er nog niet veel voor betalen, maar oefenen en er zit zeker iets in!

_Lorette_: 25-30 euro?
_Denise_: het paard mocht nog wat meer uitspringen op het schilderij, maar ik zou er toch 25 euro voor geven, het formaat is niet zo groot, maar het is wel mooi.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 17:53

Nog eens vragen, hoeveel men hiervoor zou geven, gewoon uit nieuwsgierigheid, en mocht er ooit iemand geïntresseerd zijn :)
Tekening Border Collie, A4 formaat met 8B potlood
Afbeelding
Al van een tijdje geleden: tekening Damien Rice met zwarte Bic, op A3 formaat
Afbeelding
Tekening filmposter Appaloosa, op 60x80cm geloof ik, is intussen ook ingekaderd. (met potloden):
Afbeelding

Dan mijn beste werk tot nu toe, wel een vrij slechte foto vind ik zelf. Het is op canvas, met acrylverf. 50x70, enorm veel werk. Afbeelding detail: Afbeelding
Om eerlijk te zijn zou ik deze voor geen geld wegdoen, misschien enkel binnen de famillie. Als iemand er 500 op zou bieden zou ik hem niet verkopen.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 19:58

Dank jullie wel voor de reactie!
Ik ben zelf persoonlijk helemaal niet van het fijntjes tekenen,
Als ik teken, is het veel animatie, teksten in tekeningen bewerken, tribals ect,
de tekst staat er bij, omdat het een kast-boordje is geworden :)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 15:15

@Joey_lover, hij is korrelig door de upload van Facebook, zie ik nu. Ik werk altijd met de standaard, ronde brush. Deze versie geeft een betere kwaliteit weer: http://jiphorse.deviantart.com/gallery/#/d4fsx3b

Zal even een dagfoto maken van de acryl (door verhuizing geen cardreader vandaar de slechte mobielfoto), aangezien hij in het echt meer blauw is, en absoluut niet donker is. :) Bedankt voor de reacties!

Nienke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 16:39

Bedankt voor de reacties!

@ IndianRose_, de foto is erg donker, in het echt is die veel lichter, ik krijg hem alleen niet beter op de foto, op deze foto licht hij al voor het raam in het licht,,

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 19:11

Ik zal pagina 57 ook even taxeren :)

IndianRose_ Ik denk dat 25 euro een nette prijs was :j
Jasz 1e, rond de €10,- de rechte lijn in het hoofdje hoort niet helemaal recht te zijn en is IMO iets te "hard"
2e, ook €10,- een aantal dingen kloppen nog niet helemaal en de achtergrond vind ik net iets te krasserig
3e, €12,50 de tekening mist nog wat scherpte en diepte, het oog lijkt me iets te licht.

TinekeHorses 1e: rond de €15,- ik heb het idee dat de overgang tussen het rechterachterbeen en de buik niet helemaal klopt en het hoofd te groot is, je hebt een mooie, zachte stijl!
2e: leuke tekening :j Er kloppen misschien nog een paar kleine dingetjes niet, maar leuk gedaan! € 12,50
3e: €15,-

Angeliquee18 Voor nu nog niets, de tekening leeft niet helemaal. Ga lekker oefenen met verhoudingen (die je al vrij netjes hebt!) en licht, schaduw en textuur e.d.

_Denise_ :oo Ik heb geen idee hoe de prijzen van digitaal werk zijn, maar wat prachtig zeg! :oo _O_ Ik zeg zeker rond de €60, (beide), maar zoals ik al zei, als dit niet overeenkomt met andere prijzen, ik heb er geen verstand van :o :P

_Lorette_ 1e: €40 jammer dat je omlijning gebruikt. Dit is mijn stijl, maar ik vind het meestal niet zo mooi staan (maar dat is helemaal persoonlijk natuurlijk!).
2e: ook rond de €40 ik weet niet precies wat, maar iets bij de borst/hals lijkt net niet helemaal te kloppen... mooie neus :j

maralyn erg kleurrijk :D rond de €5,- de achtergrond zou nog iets beter kunnen

nynke15 de hond spat nog niet helemaal naar voren, en her en der lijkt het nog een beetje krasserig. Probeer nog iets meer met licht en schaduw en kleurintensiteit te werken :) €5,-

joey_lover weer digitaal werk, en ik weet er niks van wat betreft prijzen :') €40 ???
leuke, losse stijl van het schilderij! €20

IndianRose_ 1e: leuk! Mis nog ietwat detail maar de foto is ook erg klein := €25
2e: paar verhoudingen lijken nog niet helemaal te kloppen, mis nog wat diepte. Mooi gebruik van contrast :j €20
3e: erg mooi! :D Sommige dingen lijken nog (te) krasserig terwijl sommige vlakken juist mooi en egaal zijn, zeker €35 a €40
4e: heel erg mooi! Echt prachtig! zeker richting de €80 of meer !

Nu ook weer eens iets van mij.
Formaat is A5, met grafiet, voornamelijk 1h, hb en 3b gebruikt, her en der ook nog wat 5b geloof ik :) Uurtje of 4/5 werk (?).

Afbeelding

Afbeelding

Het contrast zit een beetje tussen deze 2 in ;) De eerste foto was wat vaagjes dus die heb ik scherper gemaakt op de computer, maar er zit nu een beetje een waas overheen := Aan de tweede heb ik niks bewerkt maar het contrast is wel iets hoger dan in het echt.