[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:20

Luitjes, de tekeningen die ik hier had gepost waren van een paar jaar terug! Dus niet recentelijk! (zomaar een paar uit mijn tekenmap gehaald) (sorry als het wat ruw overkwam :o )

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:27

haha dat maakt helemaal niets uit ;) maar dan hoef je niet te verwachten dat er veel voor getaxeert word ! :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 10:28

dan snel maar nieuwe tekeningen plaatsen HorseyDude :-)

heb er weer eentje af, dit maar voor het eerst niet alleen een hood maar ook de voorbenen, ook voor het eerst dus dat ik uberhaubt voorbenen teken...

formaat iets groter dan 33 bij 23 op 300 DPI
uurtje of 5 in totaal denk ik

Afbeelding

Rinske

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:47

Wauw, prachtig! Alleen zijn borst lijkt me nog wat plat, voor de rest is hij echt schitterend! 40 euro

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 13:31

ja dat kan kloppen, heb er ook flink ruzie om gehad met mijn tekenpen ;-) dus heb het maar zo gelaten...

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:00

55

@ Hoefijzer: schitterend, erg mooi kleurgebruik. Heel helder, straalt. :) €80,-

@ Yeye: beter al, anatomisch gezien vooral. Maar probeer nog veel meer contrast erin te brengen. Donkere randen wat langzaam wat lichter wordt. Het is nog echt een plaatje nu. Probeer anders eens de foto te bewerken op de computer (als je wilt kan ik dat ook doen, moet je even pb-en): contrast hoger maken etc. Misschien dat je dan meer gaat durven. :) €5,-

@ TinkerTom: leuk portretje, lief koppie. Ik vind hem nog erg plat, kaak en voorpluk helemaal. Ben ook wel benieuwd naar de foto waarvan je hem af hebt getekend. €20,-

@ HorseyDude: ik zou er nog niks voor vragen. Probeer ook eens wat meer met kleur te variëren.

56

@ TinkerTom: sorry, deze spreekt mij echt niet aan. Verhoudingen zitten erg raar: kleine borst + korte nek en dan zulke grove, lange benen. De blik is wel leuk, opgewekt. :) €10,-

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:15

tja Myra tis maar net waar je van houd :-) de verhoudingen vind ik wel meevallen van de laatste... ze zijn miss wat grof maar twas ookd e eerste keer benen ;-)
dit is van de foto
http://i55.photobucket.com/albums/g128/ ... groot1.jpg

en die andere waar je nieuwschierig naar was
Afbeelding

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:23

TT , deze spreekt mij niet zo aan.. de verhoudingen kloppen indd niet helemaal. vooral het achterste been. de overloop van been/borst is volgens mij wat te laag. Verder is het niet een tekening waar ik naar blijf kijken.
maar dat wil niet zeggen dat ik geen respect voor je heb dat je in korte tijd al zulke resultaten neerzet met digitaal tekenen. :) Maar je vorige werken vond ik aansprekender. edit. taxatie vergeten :+ €25

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:37

@ TinkerTom: kijk, nu wordt het een stuk duidelijker. ;)

*Als je het niet erg vindt, geef ik paar opmerkingen. :)
Rare sprong ook op die ene foto. Als ik er zo naar kijk vind ik het ook een heel ander paard dan op de tekening. Voornamelijk het hoofd: op je tekening heb je namelijk de ogen hoger, dichter bij elkaar en groter gemaakt. Ik dacht ook dat het een grote pony was, maar op de foto oogt hij veel meer als paard.
Zijn rechter borst heb je langer door laten lopen, waardoor de nek korter wordt en de borst platter lijkt. Als je ook kijkt naar de negatieve ruimte bij zijn hoofd/borst, is die veel groter. De benen heb je ook dikker en langer gemaakt, versterkt het ook allemaal een beetje heb ik het idee. Ook zijn kleur (of het is een merrie? :P ) heb je groener en bruiner gemaakt dan op de foto: die neigt echt meer naar oranje/rood tinten (de schaduwen zijn uiteraard wel complementair). De glimmende stukken zijn ook iets anders van vorm, maar ik vind die je die erg mooi hebt gemaakt, hij glimt wel echt. :)

Ook bij de andere tekening heb je dezelfde fout gemaakt door de ogen te groot te maken. Misschien lijkt het oog groot, maar dat komt vooral door de schaduw er omheen. Nu lijkt hij meer op een shet, grover dan op de foto (de te grote oren werken ook mee daaraan).
Jammer dat je weinig blauw en oranje hebt gebruikt, die komen juist zo sterk naar boven. Volgens mij pak je al heel snel bruine tinten: probeer eens wat extremer daar in te zijn en frisse kleuren te gebruiken. :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 14:48

nu moet je geen abracadabra tegen me gaan praten hoor haha
heb al eerder gezegd dat ik maar wat probeer en mijn draai probeer te vinden en juist NIET meer te veel van de foto af tekenen en meer mijn eigen ding tekenen , nou dat is in ieder geval gelukt dan :-)
en wat betrefd de kleuren doe ik mijn best maar wat voo rkleuren moet ik pakken dan??

BTW ik leer natuurlijk van commentaar en sta daar ook voo ropen :-)

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:00

Ook al probeer je maar wat, altijd leuk om beter te worden in dingen die je graag doet. :)

Kleur is een heel verhaal apart: heb pas sinds dit jaar op mijn opleiding ook pas écht over kleur geleerd, daar niet van. Probeer er anders over te googlen, kan ontzettend veel uitmaken in je tekeningen. :)

Dit is dan een hele simpele link, gaat vooral over complementaire kleuren. Moet je even goed googlen voor meer denk ik, maar er is in ieder geval zat te vinden. :D
http://hobby-en-overige.infonu.nl/hobby ... twerk.html

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:16

Ik heb niet zo heel veel vertand van tekeningen enz.. al hoewel ik het zelf ook heel leuk vind om te tekenen maar geen ''normale'' dieren of mensen teken ik teken fantasie/anime toch kijk hier graag mee als dat mag. veder vind ik het tekenen wat jullie op de computer doen zo gaaf! heb alleen geen flauw idee hoe dat moet.

@ Tinker tom.
Mooi plaatje geworden alhoewel ik de verhouding niet helemal vind klopen. wat diepe borst had de borst er graag wat meer uit zien komen zeg maar. en vind hem iets te lange benen hebben. ik schat hem zoon 20 tot 25 euro.

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:36

Afbeelding
A4-foraat, gokje wagen :o
heb er meerdere in die stijl.

en nu even bijtaxeren :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 15:37

Myra bedankt! ga me er eens verde rin verdiepen, in evgelijking met een deel van jullie heb ik geen opleiding, dus moet maar een beetje zelfstudie gaan doen :-)

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:10

Was net klaar met drie pagina's, verkeerd geklikt, alles weg ;( . Nog een keer dan maar:

p. 46

tryntsje: €15
Aliesjeh: prachtig! €40

Kallistatje: €15

Teziej: €5, weinig detail

highwaykind: €35

p. 47

Evelijn: €35

Lalulamyo: €100

SiemxFunny
1 €25
2 €10
3 €45

Kallistatje: €20

Muurp: €25

Lalunamyo: €60

p. 48

Lalunamyo: €85

Likepink: nog even niks, sorry.

Aliesjeh: €55

Lovelanga: je schets klopt heel goed, maar je moet hem wel inkleuren!

Colinde: €30

2: niet echt mijn steil: €10

3: €25

Marjoke: €25

p. 49

aliesjeh: €35

astridjuh: €20

likepink: €25

Myra: €25

Fnanne: €70

p.50

Tinkertom: alles voor €50+

Norway_Girl: €20

En €30

Lalunamyo: €100+

p. 51

macholover: voor zo’n schets kan je geen geld vragen

zosja24: nog even niks, sorry.

Smeetjoew: €40

Kikovoski: €5

Yeye: €5

p. 52

Myra: €15

Cyntje: €30

Marloez: €60

Tinkertom: €60

p. 53

/

P. 54

Horseydude:
1: €10
2: €20
3. nog niks

Kikovski: €15

p. 55

yeye: €5

Myra: €20

Hoefijzer: €60

Yeye: €25

Tinkertom: €45

Horseydude: niks

Tinkertom: €40

Héhé, das en hele lijst :P

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:14

Ik probeer het ook maar.

Pastelpodlood, pastelpapier (weet het merk niet meer, zal zo misschien nog even kijken). Ben er echt HEEL lang aan bezig geweest, ik weet niet precies hoe lang, misschien wel 10 uur (komt vooral door dat (!^&*) papier en ik ben sowieso al heel langzaam). Iets groter dan a5. De bobbeltjes in het papier zijn in het echt een stuk minder en hij is Veel donkerder in het echt.
Afbeelding

Derwent coloursofts op 'gewoon' printpapier (als ik me niet vergis). Weer iets groter dan a5.
Afbeelding

Esther: Het is een beetje moeilijk taxeren omdat hij zo simpel is. Ik vind hem echt helemaal geweldig, maar zelf zou ik nooit een digi kopen. Ik kom er niet uit, sorry.

Tinkertom: Ik zou dus zelf nooit een digi kopen, maar dit is wel heel realistisch. Ik denk dat mensen hier wel 40,- voor over hebben.

HorseyDude: Sorry, voor de dolfijn zou ik niks geven.

Tinkertom: Wow! Deze is wel echt heel mooi (blz 55) zeker 50,-

Yeye: Tussen 0,- en 5,-. Gewoon nog wat dooroefenen ;)

Hoefijzer: Spreekt me heel erg aan. 75,-?

Deze taxaties zijn echt NOT kloppend waarschijnlijk. Maarja :')

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:28

Esther: ik ben er niet zo gek op ik zou der denk hooguit een 10tje voor weg leggen.

Sammyvriend de eerste vind ik erg mooi jammer van het papier €20
de 2e trekt mij gewoon niet wat weet ik niet :P sorry :o ik zou er een 10tje voor weg lege.

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:34

Zo zeg 20,-! Dankje :)

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:35

€10 vind ik ook al veel! bedankt :o

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 17:42

Alstublieft ;) ik vind het dat gewoon waard :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:35

Ik ga ook weer beginnen met taxeren - en het bij houden.
Ik begin maar.. vanaf pagina 50. :)
En sorry als 't veelste hoog/laag is. Ik doe m'n best :Y)

Pagina 50
TinkerTom:
1. Ik vind 't oog een beetje raar eruit zien, €50,-
2. €45,-
3. De mooiste van de 3. €60,-
Norway_girl
1. Hmm. Ik vind 'm niet zo, idee is wel origineel. €15
2. Jammer van het papier, €30
lalunamyo
Echt heel mooi, ik hoùd van jouw stijl. :oo
€250,-, zeker wel.

Pagina 51
macholoverr
Nog even niks. Je hebt alleen de buitenlijnen getekend. Probeer je tekening nu in te kleuren. Dit is zegmaar net als een kleurplaat; Alleen de lijnen. En ook die moet je inkleuren.. ;)
zosja24
Gefeliciteerd met je verjaardag! :D
Voor alle 3 je tekeningen zou ik nog niks vragen, gewoon lekker door blijven oefenen.
smeetjoew
Je kan hier zéker geld voor vragen hoor. Mooie tekening. :D €40,-
Kikovski
€5,- Voorpluk lijkt heel plat, oren lijken ook niet te kloppen.
yeye
Nog even niks.

Pagina 52
Cyntje
€40,-
Marloez
Mooi schilderij, heel creatief ook. €40,-
TinkerTom
€65,-

Over mensen die werkjes plaatsen zónder te taxeren; Tja. Erg netjes is het niet, gezien de rest er wél tijd en moeite insteekt. Maar ach.. Om er zo'n ophef over te maken.. Je kan ze ook gewoon negeren.. ;)
Ik vind 't wel zo netjes als je eerst ook wat taxeert voor je iets plaatst.. maargoed.

En tot zover even haha.
Vanavond of morgen nog even wat. =P

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 20:29

ik vind dat er nu al stukken meer getaxeerd word dan eerst :)
mijn complimenten :p haha er zijn dan ook weer stuk meer actieve nieuwe leden hier..
dus ik heb geen commentaar meer op de niet-taxerende mensen !!
want ik taxeer die van hun ook gewoon niet meer haha

@sammyvriend : 1e vind ik mooi :) details ook, doe ook wat met de achtergrond, hoofdstel mooi gedaan, en een fijne neus
erg jammer van het papier,, ook al is het in het echt minder, dat is waardeverminderend,, 20 / 30 euro
2e vind ik eigenlijk helemaal niets.. vind hem krasserig getekend, en volgens mij heb je er stukken minder lang
over gedaan dan de 1e ? ik zou er zelf niets voor vragen, je kan beter dat zie ik aan foto 1 !!

@esther,, moeilijk haha , hij is wel heel erg leuk, maar zou niet weten wat je ervoor zou moeten geven.. gewoon zou ik het niet kopen, maar in een kinderboekje is het natuurlijk wel weer grappig.. ik zou het niet weten.

@ tinkertom,, de commentaren van de rest ga ik in mee :) maar zo fout vind ik hem niet hoor ! 10-20+ euro..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 21:14

Afbeelding

Kleinester

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 22:17

Nou ik zal ook maar weer even taxeren kan er niet veel van maargoed :o Ik doe het ook niet vaak maar lees heel veel dus trek je vooral niet veel van mijn taxaties aan :o

50

TinkerTom: Erg mooi allemaal! 1.€40 (Oog is erg 'zwart?')
2.€45 (Haartjes allemaal erg precies, prachtig!)
3.€20 (spreekt me niet zo aan)
Norway_girl: Mooi allebei!! 1.€25 (erg appart)
2.€20 (Mooi maar jammer van de slechte kwaliteit)
lalunamyo: Heel gaaf! Ook erg origineel op dat hout! Goed gebruik gemaakt van de kleuren!! €100

51

macholoverr: Leuke tekeningetjes maar hou je wat meer bezig met de 'invulling' Teken net zolang door totdat je zelf zo'n 'wauw' gevoel hebt dan kunnen we wat beter taxeren. Nog even niets dus
zosja24: Hetzelfde als hierboven Nog niet echt goed genoeg voor verkoop klinkt erg banketstaaf maar niet zo bedoeld! ;) (trouwens gefeliciteerd!)
smeetjoew: Supergaaf echt waar! Mooi gebruik gemaakt van schaduwen enzo! Bil is inderdaad wel een beetje raar :P €40
Kikovski: Leuk gemaakt alleen misschien kun je (ik weet het is erg moeilijk) wat proberen schaduwen te maken. Hij heeft ook niet echt een onderlip om het zo te zeggen :P en het neusgat zit een beetje raar. €5/ Ik zie net de update al veel beter knap ook omdat het met kleur is €10
yeye: Ik zie niet echt vorm in de halsaanzet.. :+ Nog even door blijven oefenen verder zelfde tips als bij macholoverr en zosja24

52

Cyntje: Erg mooi gedaan!! Voorpluk steekt alleen een beetje af. €45
TinkerTom: Erg mooi maar ik hou toch meer van je digitale werk. €45

53

HorseyDude: ??? Serieus?:P

54

HorseyDude: Oke dan ff kijken 1.€15 (Hij spreekt met niet zo aan, hoofd is ook een beetje raar getekend)
2.€17 (Iets beter maar nog niet helemaal super)
3.€10 (Beetje erg lange oren ? :P)
Kikovski: Deze stijl hou ik echt van ik vind hem echt geweldig! Goed gemaakt echt waar! €35

55

yeye: Nog vind ik hem niet super sorry wel zie ik hier meer de hals aanzet €5
Myra: Zo lelijk istie niet hoor! Ik dacht eerst wel dat ie scheef keek maar dat was op de foto ook zo dus :+ €45
hoefijzer: Ook erg mooi maar inderdaad de voorpluk zie ik iets aan kweet het niet.. Verder briljant! €80
yeye: Beter dat wel maar probeer nog iets meer met contrasten en schaduwen te werken €5
TinkerTom: Gelukkig weer digitaal werk van je dat blijf ik geweldig fascinerend vinden!! echt briljant! Glans in de ogen is erg mooi! €40
HorseyDude: Kvind hem niet zo... sorry maar toch ik zou er niets voor geven.

56

TinkerTom: Deze vind ik weer iets minder verhoudingen lijken niet te kloppen.. voorbenen lijken in verhouding te lang voor het hoofd. Jammer. €15
_Esther: Tsjah.. erg moeilijk, ik vind het gewoon taxeren al moeilijk dus ;( sorry sorry sorry maar ik sla je over weet het echt niet!!
sammyvriend: Erg mooi!! 1.€30-€35 (Erg realistisch! Super mooi! Jammer alleen van het papier)
2.€20 (Minder mooi maar het oog is geweldig!)
saskiakefie: Hij is leuk maar een beetje krasserig dat is jammer, probeer nog wat meer met schaduwen te werken. Ik zal er nu nog niets voor vragen sorry. (sorry als dit helemaaal niet klopt heb er absoluut geen verstand van en ook geen houvast aan anderen nu.)

Zo eindelijk klaar hopelijk is iedereen er een beetje blij mee heeft me namelijk 1 uur en een 15 minuten gekost aangezien ik hem net perongeluk wegklikte :D Slimme ik :P

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 23:08

Blz 55.

- Yeye;
De lijnen zijn veel dikker ‘gekleurd’ dan de inhoud (om t zo maar even te zeggen), daardoor lijkt het wat op een kindertekening, sorrie :o (het oog is trouwens ook een beetje raar..
Zou er nog niks voor geven
- Myra;
Mooi gedaan! Toen ik de tekening zag verwachtte ik zo’n super mooie foto, dat je de tekening zo goed heb weten te krijgen met deze foto vind ik dus erg knap. De ogen kijken een beetje scheel, maar da’s op de foto ook zo.. Denk toch dat ik het leuker had gevonden als je dat een beetje had ‘gecorrigeerd’.
Ik denk zo’n 35 – 55 eurie.. (zo’n groot ‘verschil’ omdat je zelf zegt dat hij in het echt wat contrastrijker is en sprekender)
- hoefijzer;
Wow! :oo hier krijg ik zin van om zelf weer te gaan oefenen :+ alleen de voorpluk is wat minder..
Toch wel minstens 80 euro!
- yeye;
Je gaat zeker vooruit ;) Wat ik jammer vind is dat de vlakken op zijn schild ook echt vlakken van één kleur zijn, het heeft schaduw en meer details nodig. Ook een beetje raar: twee poten lijken te missen :+
ik denk 5 euro.
- TinkerTom;
Qua manen ben ik het met je eens, die doen ook absoluut wat af aan de prijs van mijn taxatie. Ook de voorpluk is niet alles vind ik. Maar wat een koppie :+:
ik denk zo’n 25 euro.
- HorseyDude;
Echt nog niks voor vragen. Maakt niet uit, want het is je eerste ;) lekker dooroefenen.

Blz. 56.

- TinkerTom;
voordat ik begin: heb jij de vergrote foto daarvan? Fokfanaat antwoord ineens niet meer op mijn pb’s en ik vond het zo’n leuke foto.. bovendien heb ik de schets al gemaakt :’)
Ik heb hier een paar opmerkingen bij: hij loopt een beetje vreemd af (snap je wat ik bedoel?) en de borst is een beetje vreemd. De highlights zijn erg wazig en dat stoort me erg als ik er naar kijk. De knotjes lijken erg ‘plat’. Ook is de nek wat te kort en de uitdrukking heb je er niet echt in gevangen.
Die laatste twee puntjes heb je te danken aan het feit dat ik de foto ook best een tijd heb zitten bekijken voordat ik begon, zit lastig in elkaar vond ik.
Vind dit bepaald niet je beste werk, dus ik doe 15 euries.
Naja, we zien wel hoe ik t er vanaf breng :’)
- _Esther;
Leuke stijl! Spreekt me echt aan, lekker vlot enzo. Ik zou dit zeker in mijn kamer willen hebben hangen :P
Voor een mooie print hiervan op A4 denk ik toch zo’n 15 – 20 euro.
Misschien niet zo heel veel, maar ik denk dat er dan ook niet heel veel uur in zit :P (correct me if I’m wrong! :oo)
- sammievriend;
1. leuk! Neusje, lippen en voor ons niet zichbare oog lijken een beetje raar, daarintegen zijn het (andere) oog, tuig en voorpluk wel erg goed!
30 euro.
2. halster is leuk gedaan, maar voor de rest vind ik het vreselijk.. sorrie :o
zou ik niks voor geven.
- saskiafire;
nogal krasserig en loopt raar af, verder vind ik de verhoudingen wel goed gedaan en het oogje ook wel leuk (al is het iets te klein). Ik zou zeker nog oefenen met ont-krassen, dan komt er echt wat moois uit!
10 euro.

voor de mensen die zelf niet taxeren;
Ik heb jullie nu ook hierin meegenomen, puur omdat het me te veel tijd kost bij iedereen te kijken of ze wel taxeren.
Ik steek ook in jullie taxaties behoorlijk veel tijd, ook al heb ik er niet echt verstand van,
Jammer als ik dat niet terugkrijg (al heb ik de laatste tijd niks geplaatst, komt wel..)