[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:16

_/-\o_ o wauw Pluizebolpum, je Stampede is heel erg gaaf. Me like :j Sowieso door dit topic erg fan van je werk geworden.

Wat een lief plaatje zo met dat slapende paard Jetske. Simpel getekend, maar toch heel mooi en lief. Je andere 2 tekeningen op deze pagina vind ik ook erg goed gelukt.

leuke plaatjes weer SergeantRoos.

Je steigerende paard is heel erg gaaf geworden RenskeFrea

mijn week 15

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-15 22:38

Zo leuk om die thuiskappers bezig te zien pluizebolplum. Heb me wel eens verbaasd over de felheid waarmee ze te werk gaan... Ziet er soms pijnlijk uit... Je tweede krabbel hoort er gewoon bij. Heerlijk!
En abstractie... Wie weet waar dit topic uit gaat komen :D ik ben benieuwd :j
Annika: hij kijkt inderdaad wat zielig :j
Jetske: niet de makkelijkste poses... Knap gedaan.
Renskefrea: dat blauwe staat mooi tegen de achtergrond :j aansprekende plaat.
SergeantRoos; wat komt dat oogje er mooi fel uit in de eerste. Je schetsje is leuk :j kan zulke tekeningen altijd zo waarderen :j fijn om te zien!
Jetske: lief!
Pluizebolplum: tof tof tof!
Lijst :j
Cynn: volgens mij worden je paardjes steeds liever gedurende de weken? In mijn herinnering zijn jouw eerste toch vrij... Angstaanjagend? Bruin werkt mooi tegen de blauwe achtergrond :j

Afbeelding
Nummertje 100! :D

Afbeelding

Afbeelding

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:52

haha ja klopt..heb er overigens nog wel een aantal scary ones op stapel liggen. Maar wou tussen door ook wat andere tekeningen maken.
Misschien volgende week al. Voordeel van fantasieplaatjes is toch wel dat je lekker aparte kleuren kunt kiezen. En daar is mijn potlood voorraad ook veel beter op berekend qua kleuren. Bij wat realistischer werk ben ik al snel gebonden aan bruin, bruin en nog eens bruin. Wordt een beetje saai :+ Hoewel een bonte tekenen me ook nog heel leuk lijkt.

En wow je overzichtfoto _/-\o_ _/-\o_ Dat zijn er echt heel veel.

edit; valt eigenlijk best wel mee. Kijk maar op mijn, in vergelijking met die van jouw zeer bescheiden overzichtsfoto. Zie er maar 3 scary/boos tussen zitten. 4 als je het vuurpaard mee telt.
Maar zoals ik al zei; heb nog wel een paar goede ideeen in mn hoofd zitten die wel in het hoekje 'angstaanjagend' vallen :P

Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:00

SergeantRoos, er zijn zoveel leuke dingen (en verplichte dingen) die je op een dag wil/moet doen, dat het best lastig is om elke dag iets te maken. Maar dit topic motiveert juist enorm om dat vol te houden. Succes met al je toetsen en drukte.
Mooie tekeningen hoor. Ik vind 11 mooi tegen die achtergrond. Twaalf vind ik goed gelukt want het is een erg lastig aanzicht. En idd, voor 13, is fijn als je het gevoel hebt dat het steeds beter gaat he :)
Jetske, Mooi plaatje, zeker goed gelukt voor zo'n raar perspectief.
Pluizebolpum, een andere avatar! Ik herkende je bijna al niet :P Geniaal dat Bit artikeltje van het haarpaardje :D
Ik was altijd met de gedachte dat jij ook vanaf de eerste dag mee deed, maar als je nu 99 hebt dan mist er ergens toch eentje? :P
Ik vind je Stampede juist heel gaaf gelukt. Ziet er niet uit als een raffelwerkje dus als je dat er niet bij gezegd had.... Het losse past wel juist bij het plaatje, mooi gelukt zo wazig naar achter, het lijken er flink wat, zouden er zo 100 kunnen zijn :j
xxCYNNxx, leuk plaatje. Hooguit zou zijn neus iets breder mogen naar de kaak toe. De rest is super leuk gelukt, mooie manen en inkleuring ook :)
Fnanne, Wow, de 100 al gepasseerd. Geweldig die overzichtsfoto zo :j Is je gang lang genoeg voor de overige 264 tekeningen? :P
Ik ben nog niet zo ver, zit nu op 84 ofzo, en dan tel ik de 5 van de inhaalslagtekening nog niet mee (maar die heb ik nog niet gedeeld ook :P doe ik als die af is ooit)
Mooi aansprekend hoofdje weer vandaag. :)

Vandaag weer in de trein terug naar huis. Is nog best lastig als je op de trap in het gangetje zit met vrij weinig licht :P Maar uiteindelijk in een andere trein gelukkig wel gewoon plek.
De houding is naar aanleiding van een foto uit het prachtige boek van Bertrand (erg donkere en onduidelijke kopie die ik mee had :P want het boek is natuurlijk veels te groot om mee te slepen) en de kleuren heb ik zelf bedacht.

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 15:32

Hihi, in mijn gedachten maakte je er al meer cynn :j
Renskefrea: de 265 anderen passen daar niet bij in... Tenzij ik muren erbij ga betrekken ;)
Ik zie je zo zitten in de trein :j heerlijk zo in je eigen momentje. lastige pose heeft 'ie. Qua aftekeningen echt een droompaardje. Zo een wil ik wel :D

Afbeelding
101/365.
Acryl op papier.

Bimmerd

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 17:27

Deze week hou ik het bij een schets. Woensdag nog 1 tentamen en dan heb ik eindelijk weer tijd om veel te tekenen en te reageren *\o/*
Week 15
Afbeelding
1 van de eerste paarden die ik ooit had getekend (in mei 2012) heb ik even opnieuw getekend. Het is te zien dat ik destijds weinig verstand had van paarden anatomie hahaha xD

xxCYNNxx; jammer dat de foto een beetje donker is, daardoor is het plaatje lastig te beoordelen. Maar van wat ik kan zien ziet het inkleuren er goed uit. Je bent echt goed bezig met contrast in je tekeningen brengen. Ga zo door +:)+
Fnanne; Nummertje 100 ziet er erg mooi uit. Mooie hoek waarin je tegen het paard aan kijkt. Paardje krijgt zo lekker veel kracht en ziet er trots uit ^^ En prachtig die tekeningen in de gang :p
xxCYNNxx; ook al zo'n mooi overzicht ^^ Je hebt echt veel verschillende dingen er tussen zitten. Mooi om te zien. Je hebt echt geexperimenteerd met stijlen enzo.
RenskeFrea; lastige pose :oo Leuk bedacht het patroon van de vacht ^^ Ook leuk met die blonde manen erbij. Past goed bij elkaar :j
Fnanne; Oeww prachtige kleurtjes. Ik hou wel van zulke grove werkjes. Mooi blauw is niet lelijk +:)+

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 18:32

Fnanne, ik geloof dat ik dan de tel kwijt geraakt ben, ik zit al op 102 :P Ik ben wel pas begonnen te tellen van 18...
Zie het al voor me, alle muren en het plafond vol met tekeningen. Moet een erg gaaf effect zijn :D
Denk dat ik dan dit jaar moet verhuizen, volgens mij gaat dat in mijn hele kamer nog niet werken (is goeie stok achter de deur :P)
Mooie wijze dromerige schimmel die van vandaag. Mooi effect met blauwe schaduwen.
Bimmerd, leuk zo dat verschil te zien. Ik vind die van 2012 ook erg mooi overigens. Je nieuwe schets heeft ook iets, ik vind hem gaaf :)

Geprobeerd die van vandaag een beetje lekker los geschetst te houden, om de snelheid erin te behouden, en niet in te veel details en uitwerking te belanden.
Ik wilde hem eerst nog kleuren, maar vond hem als schets juist wel mooi geworden, dus maar zo gelaten.
Potlood op A5, weer in de trein. Kreeg onderweg van de conducteur een tijdschrift aangeboden :P Kon ik mooi daarna lezen

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:19

xxCYNNxx Mooi hoofd met lekker felle uitstraling. Zo jouw overzicht zien is ook wel erg leuk, lekker verschillende dingen ook en och ja, dat veulen.
Fnanne Wauw...Achal Teke? Zo kijkt hij wel. Vooral dat oog, zo gaaf...
En wat een hoop werk zo bij elkaar, joh. En dan 'moeten' er nog 265 bij, dat wordt dan echt wel stapelen.
Het hoofd van vandaag is ook alweer zo mooi, zoals ie uit dat blauw komt.
RenskeFrea Lol, is mijn zomeravatar. Zo zie ik eruit als het warmer wordt. Bij die 99 had ik die van gisteren nog niet meegeteld, dat was nummertje 100. Ik ben trouwens op 2 januari 'pas' begonnen, dus qua dagen klopt het wel.
Gaaf werk weer. Heel goed gelukte pose (ik herken 'm van het boek, zat al te denken 'jeetje, hoe sjouw je zo'n heel werk heen en weer mee' voordat ik las dat je er een kopietje van had) en gave kleurtjes zo. Sommige stippen lijken wel een beetje hartjes, maakt het er alleen maar leuker van.
Die van vandaag is ook erg goed gelukt hoor. Alles, maar vooral bij de benen viel het me op dat ze zo goed kloppen. Denk ook wel dat het goed zo is en dat ie door het in te kleuren wat statischer zou worden.
Bimmerd O ja, je ziet wel het verschil, maar voornamelijk in de details. Je 2012 werk heeft zo'n heerlijk heftig 'patroon' dat die de foutjes wel wat verdoezelen. Die van vandaag is een stuk ingetogener (logisch natuurlijk voor een 'schets' ) maar echt wel erg gaaf weer.

Vandaag maar weer een vluggertje...nog zo'n rare hectische dag en je kunt me echt opvegen.
Stift, witte gelpen, referentieplaatje uit eigen verzameling, Gimp en een om eten en aandacht blérende kat op A4. Ja, ook poeslief stond op het papier. Extra handicap. Tekenen om een kat heen die kopjes geeft aan je stiften. :')

Kleurverloop
Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:37

Pluizebolpum: Ik vind het toch een gaaf plaatje geworden hoor! Het heeft echt wel wat :j
xxCYNNxx: Mooi plaatje! Mooi dekkend ingekleurd ook :)
Fnanne: Wat gaaf zo je overzichtsfoto tot nu toe. Ook je laatste werken vind ik weer heel mooi, heerlijk kleur gebruik.
RenskeFrea: leuk! Mooie houding en de het mooie vachtpatroon maakt het helemaal af :D
Bimmerd: wat een verschil zeg, leuk om te zien.
RenskeFrea: Oh, mooie schets. Lekker losjes inderdaad, goed gelukt :)
Pluizebolpum: Goed gelukt ondanks de in de weg zittende kat :P Ik weet hoe 'vervelend' die kunnen zijn, vooral als ze eten of aandacht willen, haha.

Hier wilde het allemaal niet zo vandaag :+ . Ik had ruzie met de verhoudingen, de verf, de inkt en achteraf de kleuren goed op de foto krijgen lukte ook niet echt, naja morgen weer een dag :+

Afbeelding

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 16:59

geen rondje deze keer, had gisteravond een rondje gedaan viel mijn computer uit -:(-

Vandaag weer een WIP voor week 16, met vergelijking van 2 maanden geleden die ik ook heb gemaakt, maar niet afgemaakt.
Afbeelding

De 'normale', halster ben ik nog mee bezig dus het blijft niet zo, denk hem maar weg :')
Afbeelding

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:13

Pff heb echt te weinig tijd, niet eens om mn schetsjes in te scannen.
net even heeel snel een schets gemaakt in paint, beschaamd post ik hem hier, alleen omdat het moet :")
mn andere schetsen scan ik zo in (:
Afbeelding

_Annika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:53

Mijn nummer 20,
Had niet zo veel tijd. Het is dus niet erg mooi geworden, maar vlug vlug :')
20 min werk.
Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 19:58

Is het nog mogelijk om mee te doen? :)

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:01

Mariett schreef:
Is het nog mogelijk om mee te doen? :)

Natuurlijk :)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:01

tuurlijk, iedereen is welkom :)

Pluizebol, grappig hoe in contrast je relaxte paardjes zijn met je hectiek die je omschrijft :P
Ik zie het ook al helemaal voor me met die kat enzo :D
Jetske, dat is ook wel een erg lastige houding. Ik vind hem wel leuk gelukt. Mooi ook dat felle oranje en wit tegen die donkere achtergrond.
Delicia, ze worden mooi.
Noox, ben benieuwd naar je andere ook. Hier moest ik wel even goed kijken om er de juiste pose in te zien, maar toch zie je prima dat het een paardenoog is.
Annika, mooi sfeertje

Ik vroeg me spontaan af hoe het zou zijn als er een paard ging koken, dus maar een poging gedaan.
Ben in vrolijke bui verder, dus daar hoort een vrolijk paardje bij. Hopelijk maakt het anderen ook weer vrolijk :)

Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:40

Oh gezellig!
Ben gelijk aan de slag gegaan, hij was op de foto nog nat van de aquarelverf, haha :)
Afbeelding

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:51

Wauw, wat een mooie werken en wat knap dat jullie het volhouden! Ik ben al lang
Afgehaakt(stoute ik :+ ) maar ik volg wel hoor :j

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:57

Mijn rondje nu dan maar, inscannen wil er maar niet van komen..
Ik begin even onderaan, voor het gemak O:)

Mariett: Leuk dat je erbij bent gekomen! Wat een ontzettend gaaf werk! Heel gaaf.
RenkseFrea: Ik ook :') Wat een vrolijk plaatje, werd er inderdaad blij van (:
_Annika: Hij is leuk hoor! Zie duidelijk wat het is (:
Delicia: Mooie wip hoor! Wou dat ik jouw digitale kunsten had :p Ben benieuwd naar het resultaat!
Jetske: wat een leukie, hoewel je er ruzie mee had is hij leuk gelukt hoor!
Pluizebolpluim: vind het een heel erg leuk werk! Erg tof, met die stiften (:
RenkseFrea: Mooie schets, ik hou ontzettend van zulke schetsen! Hij geeft de snelheid super weer!
Bimmerd: beide heel erg mooi, die eerste doet me wel een beetje denken aan een wild paard van Howrse ofzo :P Je nieuwe schets is ook echt gaaf.
Fnanne: p r a c h t i g. Wauw, zou m zo ophangen :j Die van je vorige post(s) vind ik ook zo ontzettend gaaf!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:49

welkom mariett en wat een gaaf plaatje heb je gemaakt. Mooi lief koppie ook

Wat een lekkere vrolijke plaat weer RenskeFrea. Die gezichtuitdrukking ook, alsof die denkt; zo ff lekker kokkerellen, piece of cake man :D

mooie simpele plaat zo hoor Annika. Hij is mooi omdat hij gewoon wel de sfeer weet te pakken.

aw noox, bij jouw krabbel stel ik me echt zo'n gigantisch zielig kijkend paardenhoofd voor. Oog weet toch maar ff heel mooi emotie over te brengen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:56

Hier mijn tekening voor week 16. Jaja, ik ben eindelijk weer eens binnen de tijd gebleven *\o/* . Was me de afgelopen 4 weken niet gelukt.

Gewoon een simpele schets, waar ik verrassend snel klaar mee was. Verrassend weinig hoeven gummen ook vooral :+
Zit zeker nog wel verbetering in de pose, want tis wel een heel erg minibokje geworden zo; eigenlijk komen alleen de achtervoetjes van de vloer, maar kont blijft gelijk. Ach makkelijk uit te zitten :+ :P . Vind hem in ieder geval wel goed gelukt...en ach niet ieder paard geeft megabokken :P , dit is gewoon eentje die lief bokt. Jaja DAT is mogelijk ja :+ :D

Afbeelding

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:59

Het lukt me niet om elke dag iets te tekenen, maar vaak (meerdere keren per week) lukt wel :D
Maar ik loop gigantisch achter met uploaden...
Daarom eventjes gewoon die van vandaag (een vriendin was jarig ;) )
En dan morgen een reactierondje (maar nu val ik bijna om van de slaap... :z )

Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:26

Jetske Ik vind hem eigenlijk best wel heel erg leuk geworden zo. Als ik al iets 'negatiefs' zou moeten zeggen dan zou het zijn dat het misschien nog mooier zou zijn als hij iets van een schaduw zou hebben zodat hij wat minder lijkt te zweven. Maar verder...niets mis mee, in tegendeel.
Delicia Ziet er al gaaf uit!
noox Echt beschaamd hoef je niet te zijn hoor. Tijdgebrek heeft iedereen weleens en trouwens, zo erg is ie niet. Wel heel ruig opgezet maar je ziet heel duidelijk een heel mooi oog.
_Annika Toch ook best mooi? Zo dat zonsondergang idee en dan dat silhouet.
RenskeFrea En hier word ik ook vrolijk van. Ben ook nogal een beelddenker dus ik zie nu vzpaard al door de koelkast struinen terwijl poeslief met een hartverzakking op de kast zit :') . Heerlijk blij plaatje, en hoe kom je er op?
Mariett Hoi! En wat een mooie binnenkomer. Leuk en lekker vlot en losjes geschilderd.
xxCYNNxx Hihi, zo bokt vzpaard ook. Steigeren doet ze trouwens ook al zo megahoog. Er zit lucht tussen de hoeven en de grond, maar daar houdt het dan ook echt mee op. Dus ja, ik geloof dat wel. Heel leuk schetsje trouwens, goed gelukt en hij oogt eigenlijk best wel heel vrolijk.
caaramel Ah, wat een leukerd! Zal je vriendin vast op prijs gesteld hebben. Ik zou ook hier heel vrolijk van worden.

Was vandaag helemaal in Iberische sferen. Had vzpaard al mishandeld door haar een Portugese staartvlecht aan te meten en ben net van Flamencoles terug. Daartussen lekker met verf gekliederd.
Acrylverf op A4. Geen referentie en niet eens Gimp. Heel simpel en eigenlijk een opzet maar had toen ineens het gevoel dat ik er toch niet verder mee moest klooien om het idee niet te verpesten.

Caballo
Afbeelding

En omdat ik toch zo lekker bezig was er nog eentje achteraan gekliederd. Helaas is er met het scannen iets niet helemaal goed gegaan want in het echt is het hoofd niet zo wazig. https://lh3.googleusercontent.com/-6EjD ... no/IMG.jpg

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:45

Ik heb een druk leventje, maar ik ben zo geïnspireerd geraakt door Fnanne. En ik vertel mezelf gewoon dat ik maar 15 min. per dag er aan hoef te besteden. Dus gewoon even tijdens de koffie. Pluk de voorbeelden uit het aanvraagtopic.

Dus ik hoop dat ik het volhoud om ook mee te doen. Ben dus bij #1:
Afbeelding
(Houtskool in 15 min.)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:53

@pluizebol: wat een gave dingen maak jij! Maar wat is Gimp? En napjesverf?

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:49

Delicia: ziet er mooi uit zeg :) Ga je het nu verder afmaken?
Noox: toch een pakkend beeld, knap met die 'paar' lijnen dat zo neer te zetten!
Annika: leuk sfeerplaatje, zo bij zonsondergang :) .
RenskeFrea: oh geweldig weer! Wat een creatieve ideeën heb jij steeds, heel leuk :D
Mariet: Welkom! En mooie aquarel zeg :) Ik herken het (voorbeeld)plaatje uit het aanvraagtopic geloof ik.
xxCYNxx: Ah gossie, het ziet er uit echt uit alsof hij in ieder geval wel flink zijn best doet voor dat bokje :P Mooi neergezet!
Caaramel: Wat een leukerd, daar zal je vriendin vast heel blij mee zijn :D
Pluizebolpum: ooh, bijzonder! Knap dat je zo de details los hebt kunnen laten, ik vind ze (beide!) heel goed geslaagd :j
Duke: Wat heb je de houding goed te pakken zeg, heel krachtig. Mooie plaat :)

Ik ben erg enthousiast met kleurtjes bezig geweest gister, maar stift stinkt wel een beetje als je zoveel lagen over elkaar gebruikt trouwens :=
Bij het paardje voor vandaag een beetje te wild/slordig gedaan met de achtergrond, perongeluk zijn halve neus 'weggeveegd' _O-

Afbeelding

Afbeelding