[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:23

Pagina 55:

Xxmariska97; best onduidlijke foto, daardoor is het moeilijk te beoordelen. Probeer iets meer op de verhoudingen te letten, en voeg iets meet contrast toe! Dan kom je al een heel eind! Ik zou hier niks voor willen geven.

SIEMxFUNNY; wauw! Wat een super mooi contrast en wat een details! Zeker €60,-

Wuis; 1e, ik vind de armen van het meisje niet kloppen, deze lijken veels te lang in verhouding met het lijf. Maar verder vind ik het kleurgebruik en de achtergrond heel mooi! €40,-
2e de hond springt echt uit het papier, hij heeft een hele wakkere blik, mooi! €45,-
3e deze vind ik echt zo leuk! Heel erg sfeervol! €55,-

C_Spirit; ik mis wat diepte in de tekening, ook vind ik het tuig wat vlak. €10,-

Kapiteintje; probeer wat meer contrast in je tekening te brengen, hierdoor komt er automatisch ook iets meet diepte en dat maakt je tekeningen wat echter. Probeer de volgende keer het oog iets meer paard te maken, de vorm is nu wat mensachtig. €5,-

Malenka; heel apart! Mooi kleurgebruik en je blijft er wel naar kijken! Vind alleen de hals een beetje eng haha! €20,-

Loontjjeee; mooi! Alleen vind ik hem nog een beetje vlak, je ziet bijna niet dat er een poot tussen zit. €25,-

Thoraklover; wat gaaf zeg! Hij heeft echt iets mysterieus, €35,-

Debbie_N ; hmm, aan de ene kant vind ik hem wel wat hebben, en aan de andere kant vind ik hem ook een beetje kinderlijk. €10,-

ben benieuwd wat jullie voor mijn olifantje willen geven: op a4 formaat.
Afbeelding

C_Spirit

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 12:29

Ehm ik denk zo'n 10 tot 20 ,- ik vind de oren erg goed gelukt maar ik kijk een beetje raar tegen de benen

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 09:43

daphnenatas schreef:
Pagina 55:

Xxmariska97; best onduidlijke foto, daardoor is het moeilijk te beoordelen. Probeer iets meer op de verhoudingen te letten, en voeg iets meet contrast toe! Dan kom je al een heel eind! Ik zou hier niks voor willen geven.

SIEMxFUNNY; wauw! Wat een super mooi contrast en wat een details! Zeker €60,-

Wuis; 1e, ik vind de armen van het meisje niet kloppen, deze lijken veels te lang in verhouding met het lijf. Maar verder vind ik het kleurgebruik en de achtergrond heel mooi! €40,-
2e de hond springt echt uit het papier, hij heeft een hele wakkere blik, mooi! €45,-
3e deze vind ik echt zo leuk! Heel erg sfeervol! €55,-

C_Spirit; ik mis wat diepte in de tekening, ook vind ik het tuig wat vlak. €10,-

Kapiteintje; probeer wat meer contrast in je tekening te brengen, hierdoor komt er automatisch ook iets meet diepte en dat maakt je tekeningen wat echter. Probeer de volgende keer het oog iets meer paard te maken, de vorm is nu wat mensachtig. €5,-

Malenka; heel apart! Mooi kleurgebruik en je blijft er wel naar kijken! Vind alleen de hals een beetje eng haha! €20,-

Loontjjeee; mooi! Alleen vind ik hem nog een beetje vlak, je ziet bijna niet dat er een poot tussen zit. €25,-

Thoraklover; wat gaaf zeg! Hij heeft echt iets mysterieus, €35,-

Debbie_N ; hmm, aan de ene kant vind ik hem wel wat hebben, en aan de andere kant vind ik hem ook een beetje kinderlijk. €10,-

ben benieuwd wat jullie voor mijn olifantje willen geven: op a4 formaat.
[*img]http://1.media.hyves-static.net/1475370272/5/9_6X/0/img1475370272.jpeg[/img]

Ik was ook nog maar 10 toen ik hem maakte hahahaha :P

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 20:04

ah vandaar haha! nou dan vind ik hem nog best leuk voor die leeftijd hoor! :j

kapiteintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:00

daphnenatas: denk zo'n 20 tot 25 euro vind hem heel mooi

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:23

Onlangs beginnen tekenen!
Afbeelding

C_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 21:29

Apart zeg!

Naar mijn gevoel is de kaak wat te groot...

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:58

xTitanic; taxeer je ook werk van anderen? :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:32

Moet dat?want ik heb er geen flauw idee van.

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:39

xTitanic schreef:
Moet dat?want ik heb er geen flauw idee van.

Wat denk jij dat je voor de tekeningen die gepost worden wil betalen?
Ik moet zeggen dat ik meer dan de helft ongeschikt vind in dit topic om geld voor te geven, of in te leveren als opdracht. Ook een tekening van mij vroeger waar ik in dit topic te horen heb gekregen dat ie 6o euro waard was, vond ik zelf geen realistisch bedrag. :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:47

Pagina 55:
xxmariska77: Ik zou er niks voor vragen. Ten eerste zijn geen van de foto's geschikt om te taxeren, en ten tweede kloppen de verhoudingen niet en mag er meer diepte in. :)
SIEMxFUNNY: Eerste kan ik helaas niet zien. De tweede, wauw! 60 euro!
Wuis: 1: 60 euro, prachtig! 2: 40 euro 3: 30 euro, heel mooi. Maar jammer dat het A4 is, op A3 was hij minstens het dubbele waard geweest imo.
C_spirit: 5 euro. Er zit te weinig diepte in. :) probeer eens wat meer kleuren te gebruiken, dus niet alleen zwart/wit :)
Kapiteintje: 5 euro. Het oog klopt niet helemaal, en je mag wel wat meer lef hebben met schaduwen.
Malenka: Ondanks dat de verhoudingen niet helemaal kloppen vind ik hem wel leuk! 15-20 euro.
thoraklover: 10 euro. Verhoudingen zijn nog niet helemaal in orde, en hij mag van mij nog wat meer diepte hebben.
Debbie_N: 10 euro. De opzet is gaaf, jammer dat de verhoudingen totaal niet kloppen. Als je hier wat meer mee doet, en het iets minder 'afraffelt' denk ik dat het nog best een gaaf schilderij kan worden!

Pagina 56:
Daphnenatas: 15 euro. Mooi gedaan, maar er mag van mij nog wel wat meer diepte in :)
Titanic: Eerst maar van anderen taxeren, dan kijk ik ernaar.

Mijn tekening :) In opdracht.
Afbeelding
Pastel 30x40cm, zo'n 12 uur werk.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:11

Ik zal deze pagina ook even doen =)

daphnenatas: ronde de €15,-
xTitanic: probeer goed op de verhoudingen te letten, die kloppen her en der nog niet helemaal (kaak, de schoft loopt voor mij niet helemaal lekker). Voor nu €10,-
Muurp: erg mooi! voor mij had de hals (bovenkant) nog iets dekkender mogen zijn en het oog er wat meer uit mogen springen. €45,-

Ik heb 2 werkjes:
Afbeelding

http://i39.tinypic.com/30jtfm1.jpg
http://i43.tinypic.com/vyw5rn.jpg
Formaat is A5, gemaakt met pastel, heb er zo'n 2/3 (?) uur aan gewerkt.

Afbeelding

http://i39.tinypic.com/xarplv.jpg
^hier nog niet af (heb later oog en mond nog iets aangepast) maar hier zijn de kleuren (met name paars) veel meer op hoe het in het echt is :j

Formaat is ongeveer A4, ook met pastel, hier zit wel wat meer werk in maar weet niet meer precies hoeveel uur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:52

Jolijn: Die eerste vind ik geslaagd, heeft een aparte sfeer. Ik denk €20,-?
De tweede vind ik niets, zou ik persoonlijk niets voor geven.. Dat is omdat ik het totaalplaatje niet mooi vind kloppen...

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:31

Eventjes een paar, heb niet veel tijd, volgende keer meer.. :)

daphnenatas, 10 euro, vanwege formaat, en de oren vind ik mooi gelukt, maar de benen zouden net wat meer diepte mogen van mij :j
xTitanic, 10 euro, je maakt al mooi gebruik van contrasten, maar naar mijn idee kloppen de verhouding, vooral bij het hoofd, nog niet helemaal goed, lekker blijven oefenen!
Muurp, 40 euro, mooi gedaan!
xJolijn, 10 euro, vooral vanwege het formaat! Maar er zou ook meer een schittering mogen van mij in het oog, dat het net wat meer leven krijgt :)
tweede werk, 20 euro, vind hem mooi, maar iets rondom de ogen, of de vorm van de ogen kloppen net volledig voor mij.. :)

Eerste tekening die ik in opdracht heb getekend, A4 formaat, vulpotlood.. :)
Afbeelding

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:31

Sorry, ik ga dit topic even een enorme schop geven. Aangezien dit toch wel een heel leerzaam topic is ookal post ik mijn frutsels nogsteeds niet.

Pagina 55
SIEMxFUNNY, Hypnotiserend (da's geen woord geloof ik, maar het gaat om het idee :+) €50,-
Wuis, alle drie omtrent €50,- . 1e Kijkt het paard wat triest, 2e spreekt mij niet aan, maar dat komt door het type/de houding van de hond. De 3e vertekend/verdwijnt het rechter vogeltje. Neemt niet weg dat ik veel bewondering voor jouw werk heb. :j
C_Spirit, probeer o.a. het hoofdstel wat meer ruimte te geven (dus niet 'plat' op het paard). € 12,50
kapiteintje, de manen zijn erg recht en de oren hebben ook veel te weinig contrast waardoor ze wegvallen en uit verhouding/verkeerde vorm lijken te hebben. €5,-
Malenka, apart. Al vind ik het erg jammer dat je rond het oog de potloodlijnen nog ziet. Verder stoor ik mij daar bij een 'probeersel' niet aan. Typerend, dus lastig te taxeren. €20,-, deels te danken aan het formaat.
loontjjeee, dromerige blik. De boomstam doet mij nu denken aan een giraffe, dus daar zou je misschien iets anders aan kunnen doen. Lekkere kleuren. €30,-
thoraklover, apart! Jammer dat 'ie wegvalt tegen de achtergrond (weet niet in hoeverre dit bij de 'originele' versie is). €30,-
debbie_N, Voor de leeftijd *zie ik pas later :+ * vind ik hem best leuk. Maar zou toch blijven steken rond de €10,-

Pagina 56
daphnenatas, Heerlijke plaat, maar steeds meer minpuntjes gaan mij opvallen. Stoor mij aan de pootjes van de baby en vind de oren nog wat te 'vlekkerig'. €17,50
Muurp, warm plaatje wel wat te donker op sommige plekjes voor mijn mening. €40,-
xJolijn, rond de 10 euro, vanwege formaat. Maar klein kan ook zeker fijn zijn, tekening mist toch wat 'power'.
Odette, mag ik 'm aaien? Tooooeeeeee.....? Heel jammer dat de hals zo gladgestreken is. About €50,-

M'n post hopelijk nog enigszins nuttig gemaakt... :D

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 20:03

Pagina 54

horsefan96
moeilijke houding! Kijk op de een of andere manier wat raar tegen 't hoefje aan. Het lijkt ook een beetje apart, omdat hij niet echt lijkt te liggen maar meer op probeert te drukken met 1 been. Hihi, sorry kan het niet beter omschrijven... :P Vind m erg leuk en lief. Maar misschien kan er nog wat meer contrast in, dus wat meer verschil tussen licht en schaduw. €15,-

Yvonne_V
hoefjes lijken een beetje apart. Kleuren vind ik zelf wat moeilijk te zien op de foto. Zijn hoofdje lijkt ook bol, maar dat kan in het echt ook zo zijn natuurlijk... €8,- (ook mede vanwege kleine formaatje hoor! :o )

Lalee_
1e > Deze is gewoonweg supervet! de weinig details in de achtergrond laten de voorgrond mooi spreken! €80,-
2e > Bij deze vind ik de staart wat minder. Ik kijk ook wat raar tegen het lipje aan. Voor de rest mooi kleurgebruik! €30,-

Odette_
erg mooi! niks op aan te merken. €35,-

loontjjeee
Oe. Mooi. Ik kijk alleen wat raar tegen de snorharen aan. Ze lijken wat te dik te zijn? Vlekjes zijn erg mooi. Misschien dat je nog wat meer schaduwen kon gebruiken.

_Bitje_
1e > hoge contrast geeft wel een leuk effect. €55,-
2e > hier vind ik het hoge contrast wat minder, omdat je hierdoor even moet kijken om te zien waar bijvoorbeeld het lijfje eindigt en de pootjes beginnen. €30,-
3e > misschien wat te veel schaduwen in Bella's gezicht? Ze lijkt wat ouder hierdoor vind ik.

(Dankje :o )

_baxter_
is inderdaad beetje onduidelijk, denk €15,-

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 13:51

Mijn allereerste tekening!
Afbeelding

adaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:25

pagina 54

Yvonne_v: mooi getekend! jammer dat het paard niet zo groot is. denk zo rond de 20 euro.
Lalee_: 1e tekening: erg mooi! (al jou werken vind ik mooi trouwens) zeker 50 euro.
2e tekening: vind hem minder als de eerste maar alsnog wel zeker 30 euro waard.
Odette_: mooi! vind het jammer dat het lichaam vervaagd is maar dat is mijn mening. 30 euro.
loontjjeee: Ik denk maximaal 15 euro. vind hem leuk getekend maar ik vind hem een beetje plat ogen.
_bitje_: erg mooi weer! 1e tekening: zeker 50 euro.
2e tekening: denk dat ik voor deze tekening wel 60 euro over zou hebben.
3e tekening: 50-60 euro.
xJolijn: ik kan jou tekening niet zien.
_baxter_: Ik vind hem niet heel erg duidelijk. Denk rond de 20 euro.

pagina 55

xxmariska97: Ik vind dat je al goed bezig bent. Zelf zou ik er nog niets voor willen geven. maar lekker door blijven oefenen.
SIEMxFUNNY: je 1e kan ik helaas niet zien. 2e heel erg gaaf! zeker 60 euro!
Wuis: 1e tekening: heel mooi! denk rond de 40/50 euro.
2e tekening: ook erg gaaf! ook rond de 40/50 euro.
3e tekening: Vind dit de minst mooie maar alsnog 30 euro waard.
C_spirit: ziet er al leuk uit. niet meer dan 10 euro.
Kapiteintje: vind hem nog niets waard. nog even lekker dooroefenen.
Malenka: woow erg gaaf! ook mooie kleuren gebruikt! zonde van die strepen op zn hoofd. zeker 25 euro.
loontjjeee: vind hem mooi, maar zoals je vorige vind ik deze ook nogal plat ogen. maximaal 15 euro.
thoraklover: vind hem super gaaf! zeker 50/60 euro!
Debbie_N: apart! ziet er leuk uit. maar denk niet dat ik hier meer dan 5 tot 10 euro voor zou geven.

pagina 56

daphnenatas: vind hem leuk, kijk alleen wat raar tegen de benen aan. denk rond de 20 euro.
xTitanic: vind hem erg mooi, alleen hij ziet er wat hoekig uit. niet meer dan 25 euro.
Muurp: ziet er heel gaaf uit! zeker 65 euro.
xJolijn: 1e tekening: vind hem apart eruit zien. maar vind het wel gaaf. denk rond de 25 euro.
2e tekening: deze vind ik wat minder, weet niet wat het is maar zie er iets niet kloppends aan. niet meer dan 15 euro.
Odette: woow erg mooi! zeker 40 euro.
pietaaa: vind dat je goed opweg bent als dit je eerste tekening is. Vind hem nog niets waard maar als je lekker dooroefend en wat met schaduwen gaat oefenen gaat dat vast goedkomen.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 16:30

Bedankt iedereen voor de taxaties!
Ik hoor meerdere dingen dat de houding niet klopt bij de 2e tekening, maar de foto was uit een hele rare hoek genomen. Daarbij draaide het meisje haar hoofd ook nog wat dus daarom lijkt het heel erg raar :P Het armpje lijkt ook te dun (vind ik) maar ik heb het precies nagemeten nav de referentiefoto en het klopt wel.

Ik zal de rest van deze pagina nog even taxeren:
Odette_ erg mooi :) Je hebt een mooie stijl, zeker 40 euro!
pietaaa je verhoudingen van het paardenhoofd zien er wel redelijk uit, de teugels kloppen niet helemaal. Bovendien is het verder niet ingekleurd oid, dus voor nu is het nog niks waard, maar blijf vooral oefenen!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 23:35

55:
xxmariska97, leuk idee en goed op weg. Maar voorlopig nog geen financiële waarde.
SIEMxFUNNY, Ik zie alleen nog maar de tweede 20 euro. Mooi in detail maar niet helemaal in de juiste verhouding/hoek.
Wuis, 1e: 30 euro. Al heel knap. Scherpte/diepte en contrast kunnen nog beter. Het haar van het meisje is ook nog wat streperig. 2e: 35 euro. Heel goed gelukt. Toch zou ik liever wat meer achtergrond zien. 3e: 30 euro. Mooie kleuren en een leuk plaatje. Helaas ergens tussen cartoon en realistisch in. Vooral de koppies van de parkieten zijn erg ‘plat’.
C_Spirit, prachtig begin. Nu nog wat verder uitwerken met details door bijvoorbeeld duidelijkere highlights en schaduwen te gebruiken. Kijk ook of je meer kunt doen met je kleuren. Er mag meer diepte in.
Kapiteintje, Voor jou geld eigenlijk wat er ook bij C_Spirit staat. Met wat meer details en diepte zul je een hele mooie sprekende tekening krijgen. Maar dit is zeker al een goed begin.
Loontjjeee, 15 euro. Mooi materiaal en lekkere warme kleuren. Mooie pose ook. Blijf goed letten op de hoek waaruit je het dier ziet en let ook op de details. Die mis ik een beetje.
Thoraklover, 10 euro (denk ik… digitaal is lastig). Mooie uitstraling. Maar er stoort me wel het een en ander in de verhoudingen.
Debbie_N, 10 euro als hij echt bij iemand op een plek helemaal uitkomt. Ik mis techniek in dit schilderij.

56:
Daphnenatas, 5 euro. Erg leuke tekening. Maar echt een tekening voor op school. Wat mij betreft geen kunstwerk.
xTitanic, mooie tekening. Hele eigen stijl. Geen taxatie… dat mag je eerst zelf even doen.
Muurp, 10 euro. Ik mis kleurschakeringen. Het is nu erg grauw.
xJolijn, 10 euro. 1e: Erg knap op dat formaat. Mooie keuren. De uitsnede bevalt me niet zo. De kleuren in de achtergrond zouden wat mij betreft wat verder in elkaar over mogen lopen. Nu komt het wat afgeraffeld op me over. 2e: erg lastig… ik durf er eigenlijk niets van te zeggen.
Odette_, 30 euro. Heel mooi gedaan. Mooie dieptewerking. De juiste highlights en schaduwen. De hals oogt wel wat vlak. Ik ben er nog niet over uit of ik dat positief of negatief moet vinden. Aan de ene kant zorgt het er voor dat alle aandacht naar het hoofd gaat. Aan de andere kant is het ook een onderdeel van de tekening en nu heb je jezelf er erg makkelijk vanaf gebracht.
Pietaaa, duidelijk een paard. Nu nog goed werken aan de invulling.

Ook allemaal bedankt voor de taxaties. De strepen in het gezicht zijn overigens geen potlood maar ook aquarelkrijt. Ik wilde graag het gevoel van een schets houden... vandaar. Maar het was een experiment. De volgende zal er alweer heel anders uit zien.

A3, oliepastelkrijt.
Afbeelding

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:23

Wat denken jullie van dit schilderij op doek (acryl)? Vinden jullie zoiets mooi qua stijl? (Technische) verbeterpunten zou ik graag horen.

Ik heb er globaal 4 uur over gedaan. Formaat is A3.

Afbeelding

Taxeren voor anderen zal ik nog naar proberen te kijken, maar wil mensen niet op een dwaalspoor brengen. :o Als je gaat taxeren zonder kennis verliest het zijn waarde ook weer. :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 23:09

Ik vind deze hierboven eigenlijk niet echt iets speciaals hebben.Die daarboven van Malenka:
Wauw supermooi! ik ben totaal geen expert ofzo maar ik zou er toch wel zeker 30 euro voor willen geven :)

Okielove75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:05

Ben absoluut niet goed in taxeren.

Rosa__
Mooi gemaakt, heel speciaal. Ik vind het wel wat. Zou er ongeveer 20 euro voor geven.

Malenka
Wouw, echt super mooi!! Echt super! 60 euro.

Odette_
Echt mooi! 50 euro.

xJolijn
Eerste: Vind hem erg speciaal. 25 euro.
Tweede: Ik vind hem eigenlijk wel leuk, maar sommige dingen lijken niet in verhouding in het gezicht. 20 euro

Zo, nu de mijne. Ik denk dat hij niet getaxeerd kan worden, maar wil altijd verbeterpunten en commentaar:
Afbeelding
Door de scanner is de kwaliteit echt enorm achteruit gegaan en lijkt het alsof sommige verhoudingen niet kloppen.

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 17:09

@Rosa_ Kijk eens vanuit welk perspectief je dit ziet. De boom en lucht zie je horizontaal, maar de ondergrond zie je weer van bovenaf, dit is iets wat natuurlijk niet kan. Ook bij het begin van de lucht is nog een lijntje wit te zien. En de schaduw van de boom mis ik ook. Ik zou hier nog niks voor geven. Aan je kwaliteit ligt het niet, ik zie dat je de techniek al een beetje onder de knie hebt, vooral de bloemen in de vijver zijn goed gelukt, maar probeer wat meer op de uitwerking te letten.

kapiteintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:39

Muurp, 10 euro.
xJolijn, 10 euro. 1e: mooi! 2e: weet ik niet
Odette_, 30 euro mooie schaduwen!
Pietaaa, nog veel oefenen en dan gaat het zeker lukken!