[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:01

Iedereen háát die laatste tekening van mij... |( |( Maar toch even 50 ballen verdiend, hahah!

Marloez

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:05

Er zit verschil tussen haten en nog niet goed genoeg vinden voor de verkoop he. :=

:D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:07

Marloez schreef:
Er zit verschil tussen haten en nog niet goed genoeg vinden voor de verkoop he. :=

:D

Há! Tijdens de vrijmarkt had ik 2 jaar terug nog ruim 4 tekeningen verkocht (voor welke prijs weet ik niet maar het was wel heel wat)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:11

En ik verkoop de mijne altijd voor de helft als dat ze hier getaxeerd worden ;)

Nogmaals HD, dit is geen maatstaaf ;)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:12

Dat is heel mooi! :j Maar het is natuurlijk heel persoonsgebonden he. Ik zou er persoonlijk niet meer dan 25 euro aan willen uitgeven, in deze staat. Als ze netter afgewerkt waren zou ik er ongetwijfeld meer voor geven! :D Met je stijl is namelijk niets mis!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:48

horsedude, ik ben het eens met te anderen qua taxatie. €25
ik wil er wel even bij zeggen dat ik het super vind dat je zo'n eigen stijl hebt!

Cyntje, ja dat doe ik ook. Hier worden mijn tekeningen vaak getaxeerd op 40-50 euro, en soms hoger. Ik verkoop mijn tekeningen voor €20. :)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:41

zo...ik heb hem een kleurtje gegeven en foto van gemaakt :D ik vind hem wel krasserig overkomen :( dat heb ik hier in het echt namelijk niet :(:)

Afbeelding

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:33

54

@ HorseyDude: ik vind ze erg flauwtjes, weinig contrast en weinig kleur. Straalt voor mij geen karakter uit, probeer wat meer te durven met contrasten. Toch probeer je het leuk te doen in dezelfde stijl, veel blijven oefenen :) €5,-

@ Kikovski: lijkt alsof je erg weinig durft (commentaar voor HD geldt ook deels voor jou). Probeer misschien eens wat uit met zachte potloden (ik werk tot 9B) of met grafiet. Door houtskool wordt je misschien iets losser, het ziet er nog erg priegelen en bang uit. Mag best eens wat mis gaan. ;) €5,-
- je update ziet er al beter uit.

55

@ Yeye: anatomisch gezien klopt hij nog niet, en dat stoort me toch erg. Probeer als je een foto natekent door je oogharen te kijken; alles wordt wazig en echt de belangrijke vlakken zie je dan, probeer die dan duidelijk op papier te zetten. Je 'denkt' nog erg in lijnen, het zou al een veel betere tekening zijn als je alleen de schaduw- en lichtvlakken zou tekenen. :) Ik zou er nu nog niks voor vragen, vooral door blijven oefenen.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:42

Vandaag ook weer een opdracht af gemaakt tussen de mega drukte van mijn opleiding door. :Z

A4, meer dan de 'gewoonlijke' 5 uur werk.

Het was echt een lastige tekening, waar ik helemaal niet tevreden over ben. Weinig licht, niet helder en niet verfijnd. De foto was lastig: een voornamelijk zwarte hond en er was geflitst (wit/groenige ogen en veel glans in de vacht).
De verhoudingen van de glanzende stukken en doffe stukken zijn ook niet helemaal goed; helaas wordt gummen met zulke zachte potloden altijd erg lelijk, de opzet had beter moeten zijn.
De scan is helaas niet goed geworden, hij is in het echt wel iets 'sprekender' en er zit ook meer contrast in.
Hopelijk gaat de volgende opdracht weer beter.

Afbeelding

Foto: Afbeelding

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:10

ik vind hem wel mooi hoor :) geen idee eigenlijk wat ik voor hem zou geven maar als je mijn hond zo kan tekenen...60 euro :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 22:26

ik vind hem ook goed gelukt hoor!! €40,-

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 00:42

Ik zal het er ook eens op wagen :+
In het vervolg zal ik het wat proberen bij te houden en door te taxeren.

-Mijn taxaties zijn gebaseerd op een combinatie van persoonlijke smaak, feiten over de tekening en marktwaarde zo ver ik daarover kennis heb.

-Even geen taxaties voor de mensen die zelf ook niet taxeren.

51
Smeetjoew: Ik snap niet waar jij je zorgen over maakt, tziet er perfect uit ;) Mooie tekening, goed uitgewerkt. Roosjes hadden wat scherper gemogen van mij part, maar ik zou gewoon een volgend paard zonder roosjes nemen. Scheelt een hoop werk. Het enige echt technische wat ik er iets ‘min’ aan vind is de compositie. Ik kijk direct naar het hoofd, deze is het scherptst. Dat is goed. Maar deze zit wat op een vervelende plaats in het geheel. Bovenaan valt een gat. Ik denk dat het de tekening in het voordeel had gedaan wanneer je hem vierkant had gesneden. (dat kan misschien nog) Maar toch zeker wel een dikke 50 voor wat je hier hebt neergezet.

52
Cyntje: Oprecht een van de beste werken die ik van jouw heb gezien. Je hebt jezelf echt verbeterd! Ik vind het een hele leuke, en vooral spontane tekening. De vrolijkheid spat er vanaf. 45 euro

TinkerTom: Mooi schilderij, realisisch, toegankelijk etc. 85euro

54
HD: Je kan zeggen wat je wilt, maar jouw stijl is uniek. En het spreekt mij zeker aan. Probeer dingen wat beter uit te werken, verven met pakkende kleuren (andere verf misschien?)
25 voor de middelste, 15 voor de eerste en de derde. Deze hadden wat meer afwerking mogen hebben.

Kikovski: Leuke schets, netjes getekend. Gewoon lekker door oefenen. Nog geen taxatie.

55
Myra: Ik vind het een mooie tekening, de compositie is erg leuk. Die ogen zijn me echter wel een beetje een doorn in het oog. Maar de foto laat het ook inderdaad niet echt toe om er iets echt fantastisch van te maken. Dat is jammer, maar ik moet zeggen dat je er heel veel positiefs uit hebt gehaald en een heel netjes resultaat hebt neergezet. 40 euro.

Pakweg 5x5 cm groter dan A4
Materiaal: kleurpodloden (coloursofts v Derwent)
Uren: veel
Afbeelding
Close-upje
http://img155.imageshack.us/img155/4530/img1842sj1.jpg

(die duim links boven was alleen om hem vast te houden voor de foto, ik had even geen zin om die er af te shoppen)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 01:10

@ Myra: Mooi gedaan zeg. Ik vind de ogen juist erg goed geslaagd met zo'n slechte referentie.
35,-

@ hoefijzer: He, ik heb nu wel getaxeerd hoor! :D Mij niet meer overslaan... *puppy-eyes*
En over je tekening:
Echt prachtig!! :oo
75,-

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 02:42

he...en mij dan? 2 keer overgeslagen :P

jou tekening...70 euro

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 08:51

Hoefijzer, erg mooi!! vind alleen de voorpluk afsteken bij de rest de rest vind ik namelijk behoorlijk realistisch, moet zeggen dat ik zelf vaak moeite heb met manen...

€ 65,-

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:10

nieuw project :P ik vind dat het al veel beter gaat toch? :D :+

Afbeelding

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:00

HorseyDude: Je stijl is echt raar :P maar ergens dan toch ook weer fascinerend. Ik heb je al gezegd dat ik maar niet snap waarom je geen schaduwen probeert. Gewoon beginnen kleuren, licht en donker, weinig en veel, en zien waar je uitkomt. Deze lijntjes zijn erg verwarrend en geven rare indrukken. Ik zou er nog niets voor vragen. Eerst nog lekker dooroefenen. De eerste misschien 10 euro. Maar probeer echt meer op je blad te zetten dan enkel lijntjes. :)
Probeer eerst goed door te oefenen tot je zelf helemaal tevreden bent, en je dan pas bezig te houden met verkopen. :)

Kikovski: Probeer nog meer op je papier te zetten, je blad meer te vullen en je niet alleen bezig te houden met de omlijningen maar ook met de opvulling. :) Probeer eerst goed door te oefenen tot je zelf helemaal tevreden bent, en je dan pas bezig te houden met verkopen. :)

Pagina 55
yeye: Ik zou er nog steeds niets voor vragen. Probeer eerst goed door te oefenen tot je zelf helemaal tevreden bent, en je dan pas bezig te houden met verkopen. :)

Myra: Jammer van de slechte foto. Als je een foto van betere kwaliteit overtekent, gaat je tekening er ook veel beter uitzien normaal gezien. Daar zie je gewoon veel meer op. :) 35 euro

Hoefijzer: Zo dat is nog eens kwaliteit. Werkelijk prachtig kleurgebruik. Ik blijf ernaar kijken. Misschien mag het oog nog iets levendiger en de hals kan je misschien nog iets beter dekken (het papier schijnt nogal hard door en bij wit stoort dat nogal), maar de rest is echt magnifiek. 200 euro .

Yeye: Deze ziet er al veel beter uit. Maar toch nog steeds even plat. Probeer schaduw en contrast aan te brengen. En dit soort onderwerpen vragen wel op een achtergrond vind ik. Verder kan je je naam misschien iets bescheidener aanbrengen, want die stoort nogal :P . Maar ik blijf erbij, ga eerst lekker spelen met schaduwen voor je gaat verkopen. :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:15

mijn laatste werkje
Digitaal
ong 20x20 cm op 300 dpi.
uurtje of 10
Ben zelf best tevreden behalve over de manen nog niet zo
Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:18

Ik ben benieuwd wat jullie van mijn eerste wacom vinden...
Afbeelding

En ik taxeer die van TinkerTom op ruim €40,= !!!!

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 21:18

Myra - Bedankt voor het commentaar! Ik denk dat ik met houtslag aan de gang ga!
TinkerTom - Ik ben echt zo benieuwd met welk programma je dat maakt! :o
Nu niet zoveel tijd ik taxeer later op de avond!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:52

marjoke schreef:
HorseyDude: Je stijl is echt raar :P maar ergens dan toch ook weer fascinerend. Ik heb je al gezegd dat ik maar niet snap waarom je geen schaduwen probeert. Gewoon beginnen kleuren, licht en donker, weinig en veel, en zien waar je uitkomt. Deze lijntjes zijn erg verwarrend en geven rare indrukken. Ik zou er nog niets voor vragen. Eerst nog lekker dooroefenen. De eerste misschien 10 euro. Maar probeer echt meer op je blad te zetten dan enkel lijntjes. :)
Probeer eerst goed door te oefenen tot je zelf helemaal tevreden bent, en je dan pas bezig te houden met verkopen. :)

Kikovski: Probeer nog meer op je papier te zetten, je blad meer te vullen en je niet alleen bezig te houden met de omlijningen maar ook met de opvulling. :) Probeer eerst goed door te oefenen tot je zelf helemaal tevreden bent, en je dan pas bezig te houden met verkopen. :)

Pagina 55
yeye: Ik zou er nog steeds niets voor vragen. Probeer eerst goed door te oefenen tot je zelf helemaal tevreden bent, en je dan pas bezig te houden met verkopen. :)

Myra: Jammer van de slechte foto. Als je een foto van betere kwaliteit overtekent, gaat je tekening er ook veel beter uitzien normaal gezien. Daar zie je gewoon veel meer op. :) 35 euro

Hoefijzer: Zo dat is nog eens kwaliteit. Werkelijk prachtig kleurgebruik. Ik blijf ernaar kijken. Misschien mag het oog nog iets levendiger en de hals kan je misschien nog iets beter dekken (het papier schijnt nogal hard door en bij wit stoort dat nogal), maar de rest is echt magnifiek. 200 euro .

Yeye: Deze ziet er al veel beter uit. Maar toch nog steeds even plat. Probeer schaduw en contrast aan te brengen. En dit soort onderwerpen vragen wel op een achtergrond vind ik. Verder kan je je naam misschien iets bescheidener aanbrengen, want die stoort nogal :P . Maar ik blijf erbij, ga eerst lekker spelen met schaduwen voor je gaat verkopen. :)

bedankt voor de tip :P mijn naam staat er op ja :P maar eigenlijk is dit mijn schildpad en die noemt toevallig ook Yenthe :o die had ik voor mijn vriend gemaakt :+

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:08

@ yeye: Leuk! Een schildpad, is weer eens wat anders. :P Verder ga ik helemaal mee met het commentaar van marjoke.

@ TinkerTom: Prachtig! :) Dat van de manen geef je zelf al aan. Het oor vind ik echt heel goed gelukt.
45,-

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 18:35

het oor vond ik zelf iets teveel afsteken :-)

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:10

@yeye, leuk hoor, probeer minder met die harde onlijningen te werken, dit is leuk om cartoonachtig te doen, maar volgens mij wil jij juist de realistischer kant op ? schiet me als ik het mis heb.. probeer met nog meer kleuren te spelen, nog dichter te tekenen, schaduwen etc :) gewoon oefenen, en wanneer dat goed is, zal je het kunnen proberen te gaan verkopen !

@Myra,, leuke hond, hij is beetje scheel of niet :p maar dat is op de foto ook haha verer mooi gedaan, ook al vind ik hem niet helemaal af lijken doordat je het kussen niet heb gedaan. meer detail in het kussen lijkt me nog mooier :) 30 euro !

@ hoefijzer,
super mooi, jij durft tenminste te spelen met kleuren :) wel zou ik de manen nog iets fijner doen, maar volgens mij zou he top de foto ook zomaar kunnen zijn, dat ze afgeknipt zijn..dat leer heb je super gedaan,, 80 euro !

@yeye, hier gebruik je al meer kleuren, probeer het nog veel extremer aan te brengen, het lijkt alsof je nu zo voorzichtig ermee omgaa, zodat je hem niet verpest.. ( tenminste dat had ik vroeger,durfde ik niets uit te proberen bang de tekening te verpesten ) maar echt waar, gooi er maar dingen in , daar leer je van, en word je beter van ! ik vind deze al een stuk mooier dan he tpaard..

@tinkertom,, deze kan niet tippen aan jou vogel..( oeps , schiet me als het niet de jouwe was haha ) ik vind het heel knap gedaan, en ben heeeeel erg benieuwd met wat voor programma je dat doe, wil ik ook wel gaan leren ! emh,, geen idee wat de prijzen voor digitaal zijn, maar ik denk goedkoper dan schilderijen,, 30/40 euro ??? !

@horseydude, ik heb volgens mij mooier van je gezien, maar leuk om nieuwe dingen te proberen ik vind hem iets te makkelijk gemaakt, niet veeel schaduwen etc, en ook niet heel erg fijn.. ik weet niet .. iets stoord me eraan,, zou er nog niets voor vragen

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 23:21

lalunamyo schreef:
@tinkertom,, deze kan niet tippen aan jou vogel..( oeps , schiet me als het niet de jouwe was haha ) ik vind het heel knap gedaan, en ben heeeeel erg benieuwd met wat voor programma je dat doe, wil ik ook wel gaan leren ! emh,, geen idee wat de prijzen voor digitaal zijn, maar ik denk goedkoper dan schilderijen,, 30/40 euro ??? !

Ik werk met Corel Painter Essentials 3, twas idd mijn vogel ook ;)