[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 20:53

Wat leuk om jullie verschillende werken te zien.

ED4: je arend is mooi! Soort abstract, maar toch realistisch.

Seven, wat leuk gedaan zeg. Knap hoe je die details hebt weer kunnen geven. Wat is het formaat?

Jis, prachtig! Ik ben benieuwd naar het resultaat als hij af is.

San87, ik had het al gezegd in het topic, je eekhoorntje is zo schattig <3
Prachtig als altijd!

Ik kom ook eens binnenvallen na jaren niet echt getekend te hebben.
Mijn doel is ontspanning :D
Na een aantal opdrachten en een hoop stress in mijn persoonlijk leven ben ik de lol kwijtgeraakt. Maar inmiddels ontdek ik langzaam weer waarom ik tekenen zo leuk vond.
Ik heb aquarelverf en acryl aangeschaft en probeer eens verder te kijken dan alleen grafietpotloden.
Hier wat van mijn eerste werkjes.
De perfectionist in mij is natuurlijk nog lang niet tevreden, maar het gaat om de lol, niet om het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Aquarelverf op hout. Links met Histor muurverf als onderlaag (bij gebrek aan beter :+ ) en rechts meteen op het hout.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Aquarel met kleurpotlood

Ik kom graag meelezen met jullie :D

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-21 11:56

Blz 53,

Sheron, Ik gaf in het begin ook weg aan bekenden om me heen, daarna ben ik met sowieso natuurlijk goede kwaliteit materiaal. Katoenen doeken Acryl voor 30x40 100 euro gaan vragen. Sinds dit jaar vraag ik 200/205 euro voor 30x40 (portret)linnen en olieverf. Maar eigenlijk vind ik dat ik in ongeveer 13 jaar iets te langzaam omhoog ben gegaan met mijn prijzen.
Ik vind het lastig te bepalen hoeveel je moet vragen voor jouw werk maar natuurlijk zijn jouw werken wat waard, mensen die alleen maar op de eerste rij zitten voor een gratis werk hebben pech. Weet niet wat je materiaal kosten exact zijn en hoe lang je al tekent/schildert. Je kan er wel het een en ander over vinden op internet, deze bijvoorbeeld https://www.angelcoaching.nl/ondernemen ... -creatief/

Je hondje vind ik geweldig. <3

Mooi Pepperrr! Gaaf die Bastet, echte tattoo plaaten. :j

Zo mooi dat contrast en de structuur van de veren Ayasha! Mooie strakke stijl je paard, ik hou er van.

Prachtig Selina!

Wat leuk die eieren Mkango, met geinige en knap gemaakte afbeeldingen. Priegelwerk.

Leuk Pepperrr, ik zou de snorharen net als de omlijning lekker stevig aanzetten.

Sterkte met je verlies janouk, ;( Mooi aandenken gemaakt.

Love it Selina! <3 Hond ook knap werkje, heel anders.

Sheron, Wat frissere kleuren toevoegen om hem er meer uit te laten springen? Vind het paard ook wel heel klein op zo'n grote vel, of ga je dat nog bij snijden?

Ik vind je kip heel tof E4D! :j

Mooi die actie Ibbel.

Ziet er al goed uit janouk.

Jeika, zo dat is een knaller! Knap werk. Gaaf dat verschil bij 6 maanden, doe je snel die vooruitgang. :j

Blz 54,

E4D <3 Ik vind hem nu al top, had ik geloof ik eerder ook al gezegd. :D Vuurtoren en moorkop :9 ook heel geslaagd.

Prachtig Seven! Zo mooi neergezet die donkere schaduwlijn op de hals en in de oren.

Geweldig weer San! Heerlijk formaat ook.

Ik vind de golven heel gaaf amber, het heeft iets abstracts. Die kleuren op de houten schijven vind ik zo gaaf, prachtig! Mooie werken allemaal en welkom, leuk!

Dank jullie wel Ayasha, Mkango en amber!

En ik ben weer bij. *\o/*

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:37

Wat een schatje San <3

Ayasha mooie punt slip je dan elke meer weer voor een punt of vijl je de punt bijvoorbeeld weer scherp?

Mooie opzet weer jis
Ben benieuwd hoe je verder gaat

Welkom amber
Heel leuk werk maak je ik hou er van alle verschillende mediums etc

Maar je oog en neus springen er voor mij echt uit. Wat een contrast en toch zo zacht prachtig

Wat een terug lees post
Top jis :j

Ik ben begonnen met een pastel werk een doodle erg lastige kleur en voor mij heel lastig haar dus zit nog genoeg werk aan :D

Eerste laagjes zitten op de neus en het oog
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:01

Seven; ik werk de meerderheid van de tijd eigenlijk gewoon met botte potloden. _O- Ben beetje lui en laks wat dat betreft. Ik slijp dus wanneer ze "op" zijn. :')

Mooi begin al overigens! :)

Ben even de naam kwijt maar vindt de detail tekeningen erg mooi hierboven, in potlood. :+: Mooi dat contrast!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:10

Jis bijleespost _O_.

@Amber, thanks :D. Mooie werken, ik vind je houtjes er echt uit springen, vooral de linker. Je zwartwit oog is ook erg gaaf!

@Seven, bedankt :D. Mooi begin aan je doodle :D.

Afbeelding

Ik ben met een konijntje begonnen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:15

Ik ook ayasha :j Ik slijp ze als ik begin of als ik echt haar details wil maken verder zijn ze vrij bot :D

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:59

Bedankt iedereen! :D
Iemand tips hoe ik de aquarel op die houten schijfjes kan fixeren?

Seven, je Doodle heeft echt een Doodle-blik. Knap hoor, al dat haar.

San, ben benieuwd naar je nijntje!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 17:29

Dank je amber leuk dat de blik word herkend

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:06

Hier ook druk aan het tekenen. Hoop binnenkort weer een paard te hebben dus nu even profiteren van de vrije tijd :Y) Reageer later even op anderen hoor, op mobiel zo irritant :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:09

Wat leuk selina heb je bij een paard gekeken of heb je wat op het oog ?
Ik hoor komende week meer over een evt nieuw paard spannend

Prachtig werk maak je toch,ben echt fan van je werk <3

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:12

Ik heb in principe een leuke fjord gekocht maar ze staat voorlopig nog even bij de verkoopster. Afgelopen week de keuring gehad.
Leuk! Je hebt al best wat mooie paarden toch? (Niet dat je er teveel kan hebben)

Dank je :D

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:19

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Prachtige koolmees <3

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:15

E4D: alle drie leuk, de vuurtoren springt er voor mij het meest uit. Het 'simpele' effect wat je met aquarelverf kan krijgen heb je heel mooi neergezet.

Jis: ik ben benieuwd wat je er van maakt :D
Ik vind het wel grappig om te zien hoe duidelijk iemands stijl aanwezig is. Dat zie ik wel vaker hier, aan de opzet/begin is het al heel duidelijk van de hand van degene die het getekend heeft. Leuk om te zien vind ik het :D

San: leuk geworden! :D
Op het eerste gezicht leek het rond de pootjes wat donker. Maar nu ik nog een keer kijk vind ik het wel goed bij het geheel passen.

Amber15: Welkom! jij bent van alle markten thuis zie ik :D ik vind de verschillende stijlen en technieken leuk om te zien. De paardenneus en de vink springen voor mij er het meeste uit. Door het gedetailleerde van de neus lijkt ie heel zacht, en de vink is weer compleet anders. Leuk gedaan!

Seven: Succes met je Doodle! Ziet er al veelbelovend uit.

Selina: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Je koolmees is leuk :D je paardje is schattig, simpel maar effectief. Dat is een kunst opzich, goed geslaagd dus :D

-----

Ik ben weer verder wezen experimenteren met plakkaatverf. Het is zo leuk om weer bezig te zijn met grenzen opzoeken en niet met hoe het er uit moet zien.
Deze keer iets realistischer, maar dan anders
Afbeelding

Afbeelding

En ik vond deze ouwe, uit groep 3. Ik ga nooit meer op dit fantastische niveau komen :')
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:18

@Selina, ik vind je meesje zo mooi <3. Hele leuke vogeltjes, hier zijn ze enorm druk met het bouwen van een nestje :D. Je hond is ook veelbelovend!

En natuurlijk gefeliciteerd met de aanwinst! Spannend.

@Vikawiek, thanks :D.

Mooie werken, leuk idee zo met die blokjes, past er goed bij :j. En die laatste :))!

Afbeelding
Ik ben bezig met t inkleuren van Bunny.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 20:21

Selina
Ik heb er meerdere inderdaad maar geen waar ik zelf mee rijd dus dat hoop ik nu weer te krijgen.
Leuk een fjord super leuke dieren <3

Mooi san <3
Nijntje

Vikawiek
Wat een leuke stijl heb je daar ontwikkeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:06

Ik ben echt zo geneigd om gewoon de delete-knop in te drukken. -O- Ik ben echt helemaal niet tevreden met hoe het proces vordert. Ik merk dat ik ook weer heel erg terugval in dat pietluttige werken dat echt uren duurt, in plaats van wat losser te werken en gewoon te durven met wat meer dekking. Als iemand tips heeft hoe kattenvachten aan te pakken, dan heel graag.
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-21 10:34

Ik vind hem zo gaaf Mkango! :j Wat ik ook zo vet vind is dat de katten helemaal los staan van de achtergrond. Zou het mooi zijn een lijn te trekken achter de katten, schouderhoogte, net onder dat groen, liggende kat? En dan het deel er onder een heel klein beetje donkerder, recht onder het licht wel zo laten en onder de schaduw van pootjes linker kat ook zo laten Verder zou ik de achtergrond zo laten. Kat links niks meer aan doen, vind ik, dan is hij nog wel mooi wat meer in vlakken, als achtergrond, geschilderd en daardoor losser.

Mooi weer San, als altijd. :j

@vikawiek, ja leuk is dat hè. :D Mooi je kat en paard, en heel leuk gedaan zo de onderkant. Zo cute je tekening uit groep 3. <3

<3 Prachtig je Koolmees Selina, hond wordt ook mooi.

Dat lijkt mij ook een moeilijke Seven, ziet er wel al heel goed uit.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:50

Bedankt jis

Ben er vandaag nog mee bezig geweest en basis opzet voor de hals en onderkant oor gemaakt.

Afbeelding

Verder maar even zien hoe het gaat deze week, moet eerst met onze oudere hond naar de dierenarts die is al jaren ziek (hart problemen) en hij is nu zo achteruit gegaan dat hij niet meer kan. Hij word ingeslapen -O- :(

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:52

Dat je je nog kon concentreren op die tekening, heel veel sterkte :knuffel:

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:37

Dank je selina
Is ook niet makkelijk nee maar hij lag lekker bij m'n voeten, nog wat laatste momenten samen. Die zijn me veel waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 11:48

Sterkte, Seven. :knuffel:

Dank je, Jis! <3 Als de katten af zijn wil ik inderdaad de achtergrond nog wel een beetje tweaken zodat het wel ieeeets meer een geheel wordt, dus ik neem je ideeën zeker mee!

Ik zal later trouwens weer even bijlezen, maar ik moest gisteren even m'n frustratie kwijt. :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 14:30

Vikawiek; Wow je experimenten zijn prachtig! <3

Mkango; wat stoort je?

Seven: :(:) Sterkte... Eind vorig jaar mijn hond laten in slapen nadat ze ineens op een paar dagen tijd enorm achter uit ging. :(:) Het doet zo'n pijn om ze te laten gaan..

Hier oorspronkelijk begonnen aan een wat meer realistische tekening in pastel. Maar ik heb semi per ongeluk best een leuk kleur-effect gemaakt op het juk been vind ik en ik wil 'm nu eigenlijk niet meer heel realistisch. :') Jukbeen was normaal onderlaag net zoals de rest van de rechtekant van het hoofd maar denk dat ik het jukbeen mooi zo ga laten en de rest daar aan ga proberen aan te passen. :')
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:56

De vacht van de brindle (geen idee hoe dat heet in kat :+ ) lukt gewoon niet zoals ik wil. -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:57

Grom. Lan niet meer wijzigen. Inmiddels iets verder. :j nu eerst mijn dagtaken maar eens doen. :))
Afbeelding

Mkango: katten hun vachten zijn sowieso moeilijk vind ik vaak. De brindle is de liggende?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 14:10

Afbeelding
Terror is af.
Ik baal wel. In het witte stuk (waar ik dus amper met potlood geweest ben want daar zit een heel klein beetje grijs om "structuur" te maken maar amper want het is aan de maantip en de bles is gewoon de kleur van het papier.) lijken de vezels "los" gelaten te hebben ofzo.

Afbeelding
Het was niet zo toen ik begon, wellicht door het fixeren? Kan dat? Hij heeft op mijn bureau gelegen, daar kan er haast niets mee gebeuren. Vind het heel vreemd. Is paint-on papier van clairfontaine, 250gr dus ook geen dun papier ofzo. :?

Iemand enig ide of er een manier is dat ik dit wat kan "vervlakken"?
Er zit geen pigment dus dat het wit is en geen pigment meer pakt maakt niet uit.
Het is voor mezelf, maar vind het zo jammer. :o