[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarrieLeen

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-21 22:21

Heel fijn en goed stuk weer! Zo benieuwd hoe het nu weer verder gaat. :oo

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 09:37

MissJG schreef:
Wauw.. je zou denken dat het op den duur langdradig word ofzo. Maar ik helaas is dat niet het geval en ga ik weer in spanning afwachten. Wil je toch bedanken dat je ons elke week weer zo’n mooi stuk geeft. Ik zit er tenminste nog steeds helemaal in. :j

Helemaal mee eens!

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 12:09

Eens met bovenstaande!

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-21 12:23

<3

Ik heb er ook nog steeds heel veel plezier in!

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 16:34

Super spannend!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:37

In het begin dacht ik, leuk verhaal dit wil ik blijven volgen. Hoe je het nu schrijft; hooked! Als je het uit zou brengen is dit een verhaal dat ik, al duurt het tot 2 uur 's nachts, zou willen uitlezen. Chapeau!

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:06

Ik volg nog steeds en wacht in spanning op het volgende stuk, goed bezig hoor!

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 18:08

Dank jullie voor jullie hele lieve woorden! <3

Hier is het volgende stuk(je)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hij stapt dichterbij en wil haar omhelzen, maar krijgt meteen de deksel op zijn neus.
‘Als je me nu vastpakt, schreeuw ik zo hard dat ze me in de aula kunnen horen.’ – je ziet dat hij schrikt van de afstandelijkheid die Daniël naar hem uit.
‘Ik weet niet wat ik nu moet doen lieverd… Ik wil terug in de tijd en alles ongedaan maken, maar dat kan ik niet. Ik wil alles doen zodat we het weer samen gaan doen… Er is niks anders, er zijn geen geheimen meer, er zijn geen gevoelens voor haar… Ik wil alleen jou…’
‘Ik heb een hele tijd gedacht dat ik alleen voor jou wilde gaan.’ – ze blijft even stil en mijn hart staat ook even stil. Ongemerkt houd ik mijn adem in, iedere vezel in mijn lijf hoopt dat ze niet ook nu gaat bekennen dat wij al die tijd een ding zijn geweest.
‘Maar zo zeker ben ik daar niet meer van. Ik heb altijd gedacht dat wat wij samen hebben gehad zoiets speciaals is, dat we dat nergens anders meer zouden vinden. Ik heb nu gezien dat jij het ook meer dan prima bij een ander kan vinden en misschien wil ik wel uitzoeken of ik dat dan ook zo makkelijk kan.’ – je ziet de kleur steeds meer uit het gezicht van Niels trekken. Ik durf bijna niet uit te ademen, veel te bang dat ik de aandacht trek en ze er toch ineens uit gooit dat ze dat met mij uit gaat zoeken.
‘Is dat echt wat je wil? Ons kindje groeit in jouw buik… Wil je dan écht deze keuze maken?’ – voor het eerst hoor ik iets enorm breekbaars in zijn stem.
‘Niels… Dat er een kindje groeit, heeft niets te maken met wat er nog over zou zijn van ons als stel. Feline en Tygo zijn uit liefde geboren, dit kindje is slechts een poging geweest om ons voor te doen als gelukkig getrouwd koppel. Vanochtend was ik er nog van overtuigd dat dit kindje onze redding zou zijn, maar toen zag ik de blik in Bibi haar ogen daarstraks. Ik wist gewoon meteen dat jij gisteren na mijn vertrek contact met haar hebt gehad en dat maakt jouw opmerking over geen gevoel voor haar hebben meteen een leugen. Je hebt contact gehad met haar en ik heb heel de avond niks meer van je gehoord, je wist niet waar ik heen was, in welke staat ik was en of ik, in jouw woorden, geen ondoordachte acties zou ondernemen die me zouden achtervolgen… Dus wat betekenen deze woorden hier dan?’

Stilte… Oorverdovende, alles omvattende stilte…

De zoomer doorbreekt deze stilte, ondanks dat staan ze elkaar minutenlang aan te kijken, ik zie Niels met de seconde kleiner worden en hij lijkt tijdens dit gesprek ineens 20 jaar ouder te zijn geworden. Ik denk dat bij hem het besef nu komt dat hij haar écht kwijt kan raken, dat ze niet voor altijd op hem blijft wachten en dat “zijn Daniëlle” misschien wel verandert in “zijn grootste verlies”. Je voelt dat de kamer zich compleet gevuld heeft met intens verdriet, het soort verdriet dat je verstikt, dat ervoor zorgt dat je hart zwaar voelt en je al je hoop ontneemt.
Het besef dat ik heb gehad; dat wat Biebs is voor Daniël, ik ben voor Niels drukt nu extra op mijn schouders. Als ik ze zo samen zie staan, weet ik dat ze samen al zoveel doorgemaakt hebben, dat er zo’n verbondenheid is tussen die twee, dat ik het bijna niet over mijn hart kan verkrijgen om ooit nog iets anders te willen dan vriendschap met Daniël. Ik kan het niet verdragen dat ik medeverantwoordelijk ben voor deze deken aan verlies en verdriet. Dat ook ik degene ben die een wig gedreven heeft tussen hen. Niels is de eerste die de stilte verbreekt;

‘Maar… Ik hou zoveel van je… Jij bent een deel van mij, ik kan niet zonder jou.’ – Hij zakt op zijn knieën, pakt haar handen vast en drukt deze tegen zijn gezicht aan. Ik heb weinig mannen zo zien huilen zoals ik Niels nu zie huilen, zijn gesnik gaat door merg en been, het zijn kreten van een wanhopige man, een man die zich beseft dat dit zijn enige en laatste kans is.

‘Niels, sta op alsjeblieft.’ – de woorden van Daniël steken kil af tegen de overlopende emoties van Niels.
‘Sta op.’ – Ze probeert hem omhoog te hijsen, maar veel geeft hij niet mee.

Als ze haar handen terugtrekt, komt hij toch moeizaam overeind. Hangende schouders, een verwrongen gezicht en smekende ogen. Hoe zeer ik ook een afkeer heb gehad van deze man, kan ik niets anders dan medelijden hebben met hem. Hij heeft een fout gemaakt, hij heeft deze toegegeven en erkent dat dit een grote fout, zij het niet zijn grootste fout is geweest en zij geeft hem nu zo’n nekslag dat er niets meer over is van de man die dit kantoor in is komen lopen. Haar ogen staan hard, haar hele houding straalt uit dat ze weg wil van deze situatie, weg wil van dit hopeloze hoopje man die tegenover haar staat.

‘Is dit het dan? Is er dan echt geen “ons” meer?’ – hij kan het trillen van zijn stem niet onderdrukken. Zelfs ik ben bang voor het antwoord dat ze gaat geven.
‘De komende tijd is er geen ons en ik weet niet of die er nog gaat komen. Als je jezelf bij elkaar geraapt hebt, gaan we duidelijke afspraken maken over de kinderen, het huis en onze financiën. Op het werk gedragen we ons professioneel naar elkaar, in privésfeer wil ik dat je me voorlopig met rust laat, tenzij het de kinderen betreft. Ik wil zelf uit kunnen zoeken óf en hoe we dan verder zouden gaan.’ – Niels ademt zwaar en schokkerig, er komt geen antwoord vanuit hem, hij staat enkel in de leegte te staren als Daniël langs hem heen het kantoor uitloopt. Ik sta even vastgenageld op mijn plek. Ik weet niet wat ik nu moet doen… Moet ik achter Daniël aan? Moet ik even wachten? Totdat ik Niels onder zijn adem hoor zeggen;
‘Ga.’

Ik loop het kantoor uit en sluit zo zacht mogelijk de deur, voordat ik me weghaast. Ik wil geen getuigen zijn van het ineenstorten van Niels…

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:22

Oooeehh doorschrijven!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:34

Wat een ontzettend sterk stuk! Nice hoor. Leest heerlijk weg

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:34

Ik wil meeeer!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 20:05

Ik wil meeer!!!

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:00

Jezus wat goed!
Ik denk dat je een fout maakt als je het niet uit laat geven... :o

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:05

Ik hoop zo dat de beginpost niet het einde is. Want ik hoop zo dat syl en Daniëlle samen gelukkig worden, of eventueel Niels en Danielle weer, maar niet dat ze straks alle drie niemand meer hebben en dat het allemaal voor niks was…

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 22:45

Wat een stuk is dat! Fantastisch geschreven, ik sta er precies zelf bij. Meer van dat!

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 00:30

Wauw… meer meer meer *\%/*

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:05

Wat ik mij afvroeg, Daniëlle denkt dat toen zei naar syl ging, hij naar biebs is gegaan. Maar wie heeft dan op de kids gepast??

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:42

plutolover schreef:
Wat ik mij afvroeg, Daniëlle denkt dat toen zei naar syl ging, hij naar biebs is gegaan. Maar wie heeft dan op de kids gepast??

er staat toch niet dat hij haar naar Biebs is gegaan, maar dat ze contact hebben gehad.

TS: waar moet ik me melden om jouw werk over te nemen, zodat jij door kan schrijven? :+

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 09:52

Zo goed en fijn geschreven weer. M'n hoofd maakt er inmiddels gewoon een film bij, ik zie en voel het voor me gebeuren zeg maar, erg knap. :j
Niet heel verrassend, maar ook ik ben erg benieuwd naar meer! :))

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:43

Wauw super stuk weer
Meer meer meer

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:23

Nynkex01 schreef:
Ik hoop zo dat de beginpost niet het einde is. Want ik hoop zo dat syl en Daniëlle samen gelukkig worden, of eventueel Niels en Danielle weer, maar niet dat ze straks alle drie niemand meer hebben en dat het allemaal voor niks was…

Zo'n gevoel begin ik wel te krijgen helaas, dat we nu echt richting het einde gaan. Kan niet hoor! :o

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 22:34

ApplePapple schreef:
Nynkex01 schreef:

Zo'n gevoel begin ik wel te krijgen helaas, dat we nu echt richting het einde gaan. Kan niet hoor! :o

Nog niet helemaal, ze heeft nog geen auto en doet alles nog op de fiets . Anders had Daan geen taxi hoeven nemenm

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 23:56

En in de beginpost gaat het over de herfstwind en we hebben het hier net over kerst gehad, we zijn nu misschien een paar maanden verder maar nog geen herfst denk ik want we zitten nog steeds in het zelfde studiejaar van Syl

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:46

Scherp van jullie zeg, ik moest er echt even voor teruglezen. :)) Ik las daar inderdaad ook nog '1,5 jaar geleden', dus er zit wel iets meer tijd tussen nog ja.

Ben erg benieuwd hoe het samen gaat komen. :j

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 11:15

Nynkex01 schreef:

Plottwist; Daniëlle dumpt Niels, die vervolgens vervalt in een alcoholverslaving en een contactverbod krijgt van Biebs wegens stalking. Syl krijgt een openbaring dat ze alleen bij Daniëlle wilde zijn zodat ze dichter bij haar grote liefde Niels kon komen en Daniëlle zelf gaat door als een strong, independent woman who don't need no man (or woman)! *\o/*