[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 10:57

Rocamor schreef:
Kun je met dit verhaal niet iets "educatiefs" doen? Richting Blijf-van-mijn-lijf huizen ofzo? Of juist richting scheidingen. Er zitten zoveel aanknopingspunten in.

Er hoeft niet naar je geschreeuwd te worden. Dat is niet normaal. Ook al gebeurt het normaal wel in je gezin.
Een relatie moet als een kers op de slagroom van de taart zijn.
Je partner is jou niet waardig als hij / zij je onderuit haalt om zichzelf meer waard te voelen.

Haha bij jou moet ik gelijk aan washandjes-gate denken :D !

Ja, dat is een van de redenen waarom ik het geschreven heb. Een ander inzicht geven. Maar ook dat je telkens je grens blijft verleggen, terwijl sommige dingen niet oke zijn. Maar de kunst is het herkennen ervan.

Maar juist dat komt ook terug in deel twee, in de meer verdieping erin. Eigenlijk is deel twee zoals ik hem nu voor ogen heb, veel schimmiger :oo maar gelukkig Nina ook sterker.

Tieneke

Re: [VER]Gepest - dagboek van een

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 11:46

Goed bezig, TS. Knap gedaan, je bent zo gegroeid. Echt super!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:03

astridastrid schreef:
Haha bij jou moet ik gelijk aan washandjes-gate denken :D !
.
Ik ben bang dat zowel ik als mijn google onder een grote steen hebben geleefd. Maar washandjes-gate? >;)

Edit, zoals in een voorgaand bericht van mij: mijn geheugen laat me wel eens in de steek. Google in dit geval ook. Maar zoeken op washandjes in bokt gaf met het antwoord :+

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 12:09

Haha over dat Nina washandjes gebruikte, dat was jij toch ook? Anders ben ik gek, is ook goed mogelijk!

Of dat met de cheesecake in de hond hahahaha, zulke grappige dingen. Het zijn de kleine dingen die het doen.

Grappig trouwens, zit net mijn eerste hoofdstuk van deel drie terug te lezen en begrijp nu ZO wat jullie bedoelen/ bedoelden! Kritische meelezers, daar heb je schijnbaar toch het meeste aan :) .

Heb door de reacties wel echt onwijs veel zin om verder te gaan met schrijven :oo .

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:14

Ja, ik heb ook even gereageerd in de washandjes-meldingen.

Wellicht moeten we met zijn allen dan een bak feedback over je heen storten, zodat je snel door gaat schrijven. Ik heb wel weer zin in een pakkend en meeslepend verhaal.

Hoe groot was je eerste verhaal eigenlijk? als het een boek was geweest?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:18

heidiLOVER schreef:
Ik wil toch ook even reageren, volgens mij niet eerder gedaan, ik ben sowieso een vrij stille meelezer op bokt. :)

Ik vind dat je je echt keihard hebt verbeterd ondanks soms wat reacties die harder leken aan te komen dan ze bedoelt waren. Heel knap en dit einde voor nu vind ik echt sterk! Geen eind goed al goed samen met een baby of een standaard ze vindt een ander en vergeet Prem of de kinderen slaan om en het is net een sprookje. Mooi gedaan! Bij een nieuw deel lees ik weer mee!

Ik denk dat de meeste mensen zich ook wel kunnen vinden irl.. het loopt gewoon niet altijd zoals we zouden willen in het leven!

Leuk, TS, ik lees mee!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 12:24

Is het verhaal uiteindelijk anders gelopen dan je gepland had? Daar ben ik wel benieuwd naar :j ik ben ook erg benieuwd naar wat je nog gaat schrijven.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 13:35

poes schreef:
Is het verhaal uiteindelijk anders gelopen dan je gepland had? Daar ben ik wel benieuwd naar :j ik ben ook erg benieuwd naar wat je nog gaat schrijven.

Absoluut!

Maar dat vind ik juist wel leuk, zo dynamisch. En ik heb enorm veel gehad aan jullie input, anders was ik nu denk nog steeds Appjes aan het typen _O- .

Mijn werktitel was trouwens vanaf het begin niet Gepest (...) maar "Blossom in the Snow" en dat vind ik eigenlijk nog mooier. Zeker als ik nu terugkijk.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 14:01

IMJ schreef:
heidiLOVER schreef:
Ik wil toch ook even reageren, volgens mij niet eerder gedaan, ik ben sowieso een vrij stille meelezer op bokt. :)

Ik vind dat je je echt keihard hebt verbeterd ondanks soms wat reacties die harder leken aan te komen dan ze bedoelt waren. Heel knap en dit einde voor nu vind ik echt sterk! Geen eind goed al goed samen met een baby of een standaard ze vindt een ander en vergeet Prem of de kinderen slaan om en het is net een sprookje. Mooi gedaan! Bij een nieuw deel lees ik weer mee!

Ik denk dat de meeste mensen zich ook wel kunnen vinden irl.. het loopt gewoon niet altijd zoals we zouden willen in het leven!

Leuk, TS, ik lees mee!

Hier sluit ik me bij aan! Einde is heel sterk :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 16:26

Ik heb niet heel veel gereageerd. Ik ben heel slecht in steeds een stukje lezen. Dus heb het een tijdje links laten liggen en toen in 1 ruk bij gelezen.

Ik vind het verhaal overigens wel écht potentie tot uitgeven hebben hoor! Zeker als je je nog eens opnieuw op het begin stort en stukken van het begin herschrijft met de ervaring en stijl van het einde.

Ik zou ook zeker weer lezen bij een volgend deel!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 20:03

Shiloh schreef:
Ik heb niet heel veel gereageerd. Ik ben heel slecht in steeds een stukje lezen. Dus heb het een tijdje links laten liggen en toen in 1 ruk bij gelezen.

Ik vind het verhaal overigens wel écht potentie tot uitgeven hebben hoor! Zeker als je je nog eens opnieuw op het begin stort en stukken van het begin herschrijft met de ervaring en stijl van het einde.

Ik zou ook zeker weer lezen bij een volgend deel!

En mocht je dat van plan zijn, Prem, Baukje en Manuele iets meer diepgang geven.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 21:05

Lieve TS, ook hier een stille meelezer en wel zo ééntje die 20x per dag dit topic refreshte om te kijken of er nu alsjeblieft al een nieuw hoofdstuk gepost was!
Meid, wat ben jij vreselijk gegroeid in de loop van dit topic, wat heb je de adviezen goed ter oren en harte genomen en dit verwerkt tot een ijzersterk verhaal met krachtig einde. Ik hoop dat je ooit idd de eerste delen wellicht nog herziet (en dat natuurlijk niet voor jezelf houden dan O:) ) en ik ben zeker weer van de partij voor het volgende deel!

What doesn't kill you makes you stronger - ik geloof dat je het zelf schreef ook mbt Nina, en dit is precies wat je met de feedback gedaan hebt, je bent zo veel sterker geworden, well done!

*Edit: en dan wel nu doorschrijven voor het volgende deel oke? >;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 07:37

Wat meer diepgang van Prem, Baukje en Manuela zou inderdaad wel leuk zijn zodat je beter begrijpt waarom ze zo bizar reageren. Aan de andere kant is het verhaal natuurlijk vanuit Nina geschreven en als zij er eigenlijk nooit achter is gekomen dan is dat ook wel een soort natuurlijke gang van zaken.

Sommige mensen gedragen zich gewoon als giftige etterbakken en "in het echt" krijg je door ook geen uitleg bij.

Van Baukje is het overigens wel duidelijk dat die gewoon super onzeker is. Het gevoel heeft dat ze niet genoeg oprechte aandacht van haar vader krijgt en stikjaloers is op Nina die wèl aandacht krijgt....en dat van haar / hun "gezin" wegsnoept in haar beleving. Daarom probeert ze ook een stukje Nina te worden door die pony te knippen en die zelfde jas te kopen enzo want blijkbaar spreekt dat haar vader aan.

Manfred zal wel gewoon gigantisch beïnvloedbaar zijn door zowel Manuela en Baukje.

Maar vooral van Manuele zou ik wel wat meer willen weten, waarom die zo giftig doet over geen geld krijgen van Prem. Of ze dat echt zo ervaart (en waarom dan... :? ) of dat ze dat doet "gewoon" omdat het een soort rupsje nooitgenoeg is die Prem helemaal uit wil knijpen en kapot wil maken tegenover zijn kinderen.... en ook in dat geval "waarom".

Maargoed in het echt krijg je ook niet bij het bijzondere gedrag van anderen overal een diepgaande uitleg bij dus tja :(:)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 08:08

Ik ga even experimenteren of het misschien interessant is om vanuit een derde persoon te schrijven, maar ben bang dat het dan de intensiteit niet ten goede komt.

Overigens is er iets wat ik weet en jullie niet en dat is dat Nina heel goed bevriend gaat worden met iemand die alles weet van de hele eenheid.........

Ik ga er wat moois van brouwen!

Tevens wil ik inderdaad het begin herschrijven, is het oké als ik dat dan gewoon tzt in dit topic plaats? Zou het namelijk wel prettig vinden om daar ook feedback op te krijgen, namelijk <3.
Snap dat niet iedereen daar op zit te wachten omdat ze het al kennen, maar is voor mij wel erg nuttig!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 08:49

3de persoon zou ik niet doen ik vond persoonlijk vanuit prem al niet boeiend Genoeg om te lezen. Gewoon hier plaatsen hoor je bent veel doordachter gaan schrijven dus dan is het alleen maar leuk om de stukken naast elkaar te leggen

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 09:07

Ik zou het heel leuk vinden als je de hergeschreven hoofdstukken hier plaatst! Ik ben altijd vrij hard geweest in mijn kritiek, vooral in het begin, maar ik ben blij om te lezen dat je alle kritiek en suggesties van iedereen ter harte hebt genomen. En kijk hoe geweldig dit verhaal is geworden, echt wauw! Ik zie zeker de potentie voor een echt boek in! :j

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:23

astridastrid schreef:
Overigens is er iets wat ik weet en jullie niet en dat is dat Nina heel goed bevriend gaat worden met iemand die alles weet van de hele eenheid.........

Ik zet in op de buurman :P

En ja hoor, plaats maar. Het is jou topic toch! Als mensen dat niet willen kunnen ze ontstippen.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:51

Kun je het niet schrijven vanuit die persoon waarmee Nina bevriend raakt? Als dat inderdaad de buurman Is, kun je wat leuke plottwists erin verwerken omdat hij alle partijen zo'n beetje kent.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:18

Nee gewoon lekker vanuit Nina blijven schrijven hoor zou ik zeggen! We zijn immers mee op haar "reis". Het zou wel leuk zijn om nog wat wijzer te worden over dat hele wespennest. En zeker leuk als dat via de buurman gebeurt :j

Ik ben ook zo benieuwd of we nog te horen krijgen hoe het verlopen is verder want je maakt mij niet wijs dat Prem niet flink heeft geprobeerd om Nina toch op die vreselijke schone schijn oratie te krijgen :=

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:18

Shiloh schreef:
astridastrid schreef:

Ik zet in op de buurman :P

En ja hoor, plaats maar. Het is jou topic toch! Als mensen dat niet willen kunnen ze ontstippen.

Nee de moeder van emma....!

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 14:19

pmarena schreef:
Wat meer diepgang van Prem, Baukje en Manuela zou inderdaad wel leuk zijn zodat je beter begrijpt waarom ze zo bizar reageren. Aan de andere kant is het verhaal natuurlijk vanuit Nina geschreven en als zij er eigenlijk nooit achter is gekomen dan is dat ook wel een soort natuurlijke gang van zaken.

Sommige mensen gedragen zich gewoon als giftige etterbakken en "in het echt" krijg je door ook geen uitleg bij.

Van Baukje is het overigens wel duidelijk dat die gewoon super onzeker is. Het gevoel heeft dat ze niet genoeg oprechte aandacht van haar vader krijgt en stikjaloers is op Nina die wèl aandacht krijgt....en dat van haar / hun "gezin" wegsnoept in haar beleving. Daarom probeert ze ook een stukje Nina te worden door die pony te knippen en die zelfde jas te kopen enzo want blijkbaar spreekt dat haar vader aan.

Manfred zal wel gewoon gigantisch beïnvloedbaar zijn door zowel Manuela en Baukje.

Maar vooral van Manuele zou ik wel wat meer willen weten, waarom die zo giftig doet over geen geld krijgen van Prem. Of ze dat echt zo ervaart (en waarom dan... :? ) of dat ze dat doet "gewoon" omdat het een soort rupsje nooitgenoeg is die Prem helemaal uit wil knijpen en kapot wil maken tegenover zijn kinderen.... en ook in dat geval "waarom".

Maargoed in het echt krijg je ook niet bij het bijzondere gedrag van anderen overal een diepgaande uitleg bij dus tja :(:)

Helemaal mee eens!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:15

astridastrid schreef:
Ik ga even experimenteren of het misschien interessant is om vanuit een derde persoon te schrijven, maar ben bang dat het dan de intensiteit niet ten goede komt.

Ik ga er wat moois van brouwen!

Tevens wil ik inderdaad het begin herschrijven, is het oké als ik dat dan gewoon tzt in dit topic plaats? Zou het namelijk wel prettig vinden om daar ook feedback op te krijgen, namelijk <3.
Snap dat niet iedereen daar op zit te wachten omdat ze het al kennen, maar is voor mij wel erg nuttig!

Het is jouw topic en jouw verhaal dus doe waar jij je goed bij voelt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 01:08

Ik mis de updates nu al heel erg :'(

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:34

Ik ook..... Ik vind dat je het einde moet aanpassen door het woordje einde weg te halen en gewoon weer verder gaan :D

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-20 10:51

amies100 schreef:
Ik ook..... Ik vind dat je het einde moet aanpassen door het woordje einde weg te halen en gewoon weer verder gaan :D

Haha :) !

Doe ik ook, een soort van. Maar dan in een nieuw topic met een andere naam.

Ik ben al aan het schrijven, hoor O:)